fbpx

„Binele-i bun atunci când e bine făcut.” (Horja Robert Emanuel)

Îmi place să creez, să am idei, să inventez, dar cel mai mult îmi place să mă joc cu ceea ce creez și să pun punctul pe „i” prin idee, invenție și inovație. Aici cred că se găsește succesul binecuvântării mele profesionale și personale.

Blog

Contact

Marketing
Impactul unei reclame

Te-ai întrebat vreodată care trebuie sau care ar trebui să fie impactul unei reclame? Să fie oare conștientizarea sau doar „orbirea” potențialului client cu scopul de a fi mânat să cumpere?

Un om de business se gândește foarte mult la profit, corect? Din păcate, foarte mulți oameni de business vor doar să aibă cifre de afaceri mai mari, cifre pe care să le obțină prin orice mijloace.

Merită să „calci pe cadavre” pentru a face bani? Chiar merită să manipulezi și să minți doar de dragul de a face bani?

Sunt creștin și nu cred că banii sunt o problemă în sine, ci iubirea lor. Iubirea de bani este rădăcina tuturor relelor!

Căci iubirea de bani este rădăcina tuturor relelor; și unii, care au umblat după ea, au rătăcit de la credință și s-au străpuns singuri cu o mulțime de chinuri.

1 Timotei 6:10

Ce este o reclamă?

Reclama este o formă de prezentare a unor produse sau servicii (sau idei).

Și eu sunt om de marketing și consider că reclama este un lucru bun, chiar inocent. Partea dăunătoare începe în momentul în care se trece la manipularea „maselor”, când se promite „marea cu sarea” și se minte.

Dacă ți-ai bazat businessul pe minciună, atunci poți să-l uiți. Vei pierde tot când îți va fi lumea mai dragă…

Reclama nu trebuie să fie o unealtă de manipulare, ci pur și simplu o prezentare reală a produsului sau serviciului pe care-l oferi.

E drept că o reclamă se „îmbracă” în tot felul de moduri care mai de care mai atractive, dar în niciun caz nu trebuie să se bazeze pe minciuni.

În mediul online, dacă oferi produse sau servicii de slabă calitate, lucrul acesta se va afla. Vocea unui client nemulțumit are un ecou mare!


Scopul unei reclame

Cred că scopul principal al unei reclame trebuie să fie conștientizarea, nu vânzarea imediată a produsului sau a serviciului.

Reclamele n-au rolul principal de a vinde!

Poate zici că potențialul client trebuie să fie convins să cumpere după ce vede reclama. Sunt de-acord cu tine, dar deja mergem pe idealizarea noțiunii de reclamă.

Reclama trebuie să te conștientizeze. Ai nevoie de un site web și vezi reclama mea pe Facebook, reclamă în care îți ofer serviciile mele? Dacă da, atunci reclama și-a atins scopul: tu mă vei contacta pe WhatsApp (075 041 7794), iar eu îți voi crea nou site.

În schimb, dacă am o reclamă în care ofer servicii de administrare a conturilor de Social Media, servicii în care includ și partea de creare de conținut digital, dar tu ai deja pe cineva care se ocupă de conturile de socializare a businessului, atunci nu vei băga în seamă reclama.

O reclamă atrage atenția celui care are nevoie de produsul sau serviciul respectiv. Degeaba primesc reclame cu telefoane Huawei când eu sunt pasionat de tot ce ține de Apple, nu-i așa?

Partea cea mai grea pentru cei care gândesc reclamele este să se pună în pielea publicului țintă.

Întotdeauna când creezi o reclamă, gândește-te la cel care ar fi interesat de produsul sau serviciul pe care-l prezinți.

Cred că cel mai corect mod de a privi o reclamă atunci când o gândești este conștientizarea, nicidecum numărul de vânzări.

În spatele unei reclame stă psihologia. De fapt, în spatele marketingului stă psihologia. Hai să mai scriu una bună: în spatele domeniului IT se află psihologia.

Știai că prima lucrare de cibernetică s-a numit „Psihologia consonantistă”? Îți recomand să citești articolul „Minutul de cultură: psihologia consonantistă sau cibernetica”.


Impactul unei reclame

Impactul unei reclame ar trebui să fie o acțiune a celui care vede reclama, nu?

Te rog să vizionezi clipul următor:

Ce zici? Crezi că oamenii din sală sunt conștienți de gravitatea folosirii telefonului la volan? Eu cred că da.

O astfel de reclamă conștientizează publicul. Cea mai importantă fază când vine vorba de impactul unei reclame este conștientizarea.

Din moment ce omul a conștientizat importanța ideii, serviciului sau produsului, atunci urmează fazele care sunt pe placul omului de business, și anume partea de acceptare (#vânzare).

Îți plac reclamele? Mie nu-mi plac site-urile unde sunt „bombardat” cu tot felul de reclame inutile.

Nu-mi plac nici reclamele de la TV, mai ales cele dinaintea începerii unui meci de fotbal sau după terminarea lui…

Dacă tot e perioada cu EURO 2024, mi-ar fi plăcut să se prezinte câte un spot publicitar cu privire la cele două țări care se vor duela, nicidecum reclame la alcool, pariuri și alte abureli care dezumanizează…

În caz că ai nevoie de consultanță pe zona de marketing pentru a crește vizibilitatea afacerii tale, te rog să mă contactezi pe WhatsApp la numărul de telefon 075 041 7794.

Pe pagina „Servicii” găsești serviciile pe care le ofer clienților mei. S-auzim numai de bine!


„Binele-i bun atunci când e bine făcut.”

✍ Horja Robert Emanuel
CEO & Director HRE CONSULTANT S.R.L.
WhatsApp 075 041 7794

Distribuie:
Abonează-te
Primește notificări pentru
guest
0 Comentarii
Impresii
Vezi toate comentariile