fbpx

„Binele-i bun atunci când e bine făcut.” (Horja Robert Emanuel)

Îmi place să creez, să am idei, să inventez, dar cel mai mult îmi place să mă joc cu ceea ce creez și să pun punctul pe „i” prin idee, invenție și inovație. Aici cred că se găsește succesul binecuvântării mele profesionale și personale.

Blog

Contact

Marketing
Marketing în 4 pași

Știi să faci marketing? De fapt, este impropriu să „faci” marketing… Marketingul adevărat se face de la sine. În schimb, promovarea, care este o altă latură a marketingului, trebuie să vină din partea ta. Oamenii creativi sunt mai valoroși ca aurul în domeniul marketingului…

Cum cred eu că se expune marketingul adevărat? În 4 pași:

  1. Produs
  2. Preț
  3. Promoție
  4. Promptitudine

Observi că n-am specificat nicăieri promovarea? Asta ține de tine, dar trebuie să știi că un produs bun, la un preț accesibil, chiar promoțional și o bună comunicare cu potențialii clienți, este cel mai bun marketing posibil. Toată lumea va afla de tine și de produsele (serviciile) tale!


Produs

Ai un produs bun? Cât de bun? Mai bun decât al concurenței? Atunci ești pe drumul cel bun…

Știe lumea de produsele sau serviciile tale? Degeaba ai ceva bun dacă nu știe nimeni, corect?

Promovarea trebuie să fie nelipsită din strategia ta!

Precizare: dacă nu ai toți cei 4 pași pentru marketing (produs, preț, promoție, promptitudine) și iei fiecare pas individual, atunci promovarea este obligatorie. Un produs bun trebuie neapărat să fie cunoscut lumii!

Personal, nu promovez jocurile de pariuri, prostituția online sau alimentele toxice (cum ar fi suplimentele). Ai putea spune că pierd niște bani „frumoși”, mai ales în domeniile astea unde se aruncă cu bani mai ceva ca pe „Apa Sâmbătei”.

Ei bine, nu pierd nimic, din moment ce am principii. Ba din contră, câștig! Oricât de bun le-ar fi produsul cu pricina, nu promovez astfel de inepții. Înainte de a fi banul, a fost omul, corect? Fii om!

Produsul tău este pentru oameni? Dacă este util și aduce o grămadă de beneficii, te rog să-mi scrii pe WhatsApp la numărul 075 041 7794 și te ajut la partea de promovare (fie pe rețelele de Social Media, fie cu vizibilitate pe Google).


Preț

Ce zici de produsele de lux, care sunt foarte scumpe? Toată lumea ar vrea servicii sau produse de lux, dar nu toată lumea își permite…

Lumea n-are bani… Nu toată lumea, dar majoritatea… Ce e de făcut? Să oferi produsele sau serviciile în mod gratuit? Nu accept deloc ideea de a da ceva gratuit, dacă nu e vorba de voluntariat sau din proprie inițiativă.

Am o serie de servicii destul de importante pe partea de digitalizare… De ce să ofer servicii gratuite? Pentru a atrage clienți? Dacă serviciile mele sunt bune cu adevărat, n-ar trebui să apelez la acest tertip.

Sunt de-acord cu partea de ofertă promoțională, dar în niciun caz cu munca pe gratis. Am făcut și încă fac voluntariat, deci n-am nevoie să fiu „drăguț” și să ofer servicii gratuite. Probabil că mi-aș permite să fac o aplicație de Android și un site web gratuit, într-o lună, dar timpul meu va fi „rupt”. Mai bine fac o ofertă promoțională…


Promoție

Sunt anumite perioade din an în care sunt de-acord că trebuie să oferi o promoție. La început de drum, îmi venea să tot urc prețurile, nicidecum să fac un pachet promoțional, dar odată cu trecerea timpului, am văzut că e bine să faci oferte promoționale.

E bine să atragi clienți noi pe baza unor oferte de nerefuzat. Nu mă refer doar la prețuri mici, ci și la bonusuri. Dacă tot scazi prețul, cel mai corect e să introduci și câteva bonusuri. Până la urmă, dacă vrei să faci un bine (și ție, și clientului), oferă ceva mai bun decât înainte!

Nu cred că mai trebuie să-ți scriu că un client actual merită întotdeauna promoții, beneficii și bonusuri… Prima dată te ocupi de clienții prezenți, apoi de cei noi!


Promptitudine

În secolul vitezei, unde totul se-ntâmplă pe repede-nainte, ar fi bine să fii prompt în relația cu potențialii clienți (sau clienții actuali).

Nu este suficient să fii rapid pe partea de comunicare (ascultare, informare, soluționare), ci și îngăduitor, adică să mai faci un pas când aceștia îți cer sau când observi că au nevoie de ajutor într-o anumită zonă.

Uneori poate fi obositor să fii „bâzâit” de client cu tot felul de chestii poate neimportante pentru tine, dar dacă-l ajuți și te faci disponibil, îl vei câștiga pe termen lung.

De altfel, orice relație interpersonală se „sudează” în momentele de sprijin (sau disponibilitate). Clientul oricum are nevoie de tine pentru că de-aia se și numește client. Bineînțeles, există o limită în toate…


Concluzie

Ai un produs bun, la un preț foarte bun, chiar cu o promoție de neratat? Dacă ești prompt și atent la comunicare, atunci îți garantez că lumea va afla de produsul (sau serviciul) tău și îl va achiziționa garantat!

Nu te pricepi la marketing? Ai nevoie de cineva pe partea de promovare, inclusiv ca și consultant business? Îți ofer serviciile mele de promovare pe rețelele de Social Media, de consultant business, dar și servicii de creare site-uri web sau aplicații de Android dacă vrei o digitalizare profesională!

Pentru mai multe detalii, te rog să-mi scrii pe WhatsApp la numărul de telefon 075 041 7794. Mulțumesc!


„Binele-i bun atunci când e bine făcut.”

✍ Horja Robert Emanuel
CEO & Director HRE CONSULTANT S.R.L.
WhatsApp 075 041 7794

Distribuie:
Abonează-te
Primește notificări pentru
guest
0 Comentarii
Impresii
Vezi toate comentariile