„Binele-i bun atunci când e bine făcut.” (Horja Robert Emanuel)

Îmi place să creez, să am idei, să inventez, dar cel mai mult îmi place să mă joc cu ceea ce creez și să pun punctul pe „i” prin idee, invenție și inovație. Aici cred că se găsește succesul binecuvântării mele profesionale și personale.

Blog

Contact

Știri
Ziua Facebook-ului: 4 februarie

Știai că Facebook-ul a luat „naștere” la data de 4 februarie, 2004? Poate e mult spus că a luat „naștere”, dar ziua de 4 februarie este marcată ca fiind data lansării.

Apropo, trebuie să știi neapărat că la început (în 4 februarie, 2004), Facebook s-a numit TheFacebook, iar domeniul site-ului era thefacebook.com (nu-ți recomand să intri pe el).

E limpede faptul că Facebook-ul nu s-a născut în 4 februarie. De ce? Pentru că una-i lansarea oficială și alta-i partea din spate, unde se muncește de zor. Personal, înainte de a-mi deschide o firmă, am muncit ca robul (mă cheamă Robi, deci e normal…) câteva luni bune (de tot).

În ce an s-a schimbat numele din TheFacebook în Facebook? În anul 2005, luna august. Probabil le-a venit mintea la cap de la căldură. Glumesc… Fie vorba între noi, nu mai zi la nimeni că-ți recomand articolul „Cât de incompetenți sunt cei de la Facebook?”.


Mai este Facebook-ul relevant?

Poate ai o afacere sau poate ești un simplu utilizator și te întrebi dacă mai este Facebook-ul relevant. Tu poți să răspunzi la întrebarea asta. Gândește-te cât timp îți petreci pe Facebook, iar dacă ai o afacere, câți clienți îți vin de pe Facebook.

Fără îndoială, momentan (anul 2024), Facebook-ul este cea mai folosită platformă de Social Media din lume!

Facebook este o platformă cu de toate, precum o șaorma. E bine, nu e bine? Se pare că este eficientă.

Ai nevoie de clipuri video? TikTok, Instagram și YouTube (shorts) nu vin cu nimic special față de Facebook. Toate sunt „unse” cu aceeași alifie.

Ai nevoie de imagini? Instagram e „pistol cu apă” pe lângă numărul de imagini postate pe Facebook. Deja, la nivel de SEO, domnul Google se „bate” cu Facebook pentru afișările imaginilor (unele vin de pe site-urile web, iar altele de pe Facebook, deci e un fel de „bătălia secolului”).

Ai nevoie să distribui linkuri? Dintre toate platformele, în afară de Twitter (care este o Mărie cu altă pălărie), Facebook-ul afișează linkuri mai ceva ca în codru…

Trebuie să specific aici că umbla vorba cum că Facebook nu ar afișa linkurile în panoul principal al utilizatorilor (prieteni, urmăritori etc.) pentru că scopul lor este să te ducă în afara Facebook-ului, iar cei de la Facebook nu doresc asta.

Ei bine, cei care afirmă acest lucru se bazează pe statistici și văd că numărul de la „reach” este mic spre foarte mic la postările cu link. Eu zic să nu ne pripim. Nu-i cazul să tragem concluzii doar după număr. Ai observat că atunci când dai click pe un link de pe telefon, se deschide site-ul în interiorul aplicației de Facebook? Asta înseamnă că Facebook cuantifică acel click.

Așadar, Facebook monitorizează acel click și nu deschide o altă aplicație, cum ar fi browserul de pe telefon. În schimb, pe desktop (laptop, PC), vei observa că în URL apare o secvență de caractere, care începe cu /?fbclid. Asta înseamnă că și site-ul tău știe de unde vine vizitatorul… Prin urmare, la cât de bine este monitorizată toată treaba, nu cred că Facebook se supără pe tine că postezi linkuri.

Asta înseamnă că nu cred cifrele? Fie vorba între noi, nu cred cifrele deloc! S-a dovedit în trecut că cei de la Facebook au mințit cu nerușinare la capitolul „Afișări din reclame”. Se pare că acum TikTok este platforma care minte de se sparge. Oricum, nicio platformă nu-i veșnică. Vezi cazul hi5.


Business pe Facebook

Pentru mine, Facebook este platforma de socializare cea mai bună pentru a porni și a menține un business.

E-adevărat că mă bazez foarte mult și pe SEO (promovarea site-ului web pe motoarele de căutare), dar merg în linie dreaptă și cu Facebook-ul.

Dacă ai un business, îți recomand să mergi în paralel atât cu Facebook-ul, cât și cu site-ul web. Nu trebuie să investești totul în SEO sau în Facebook. Chiar dacă pare greu (mai ales la început), nu este imposibil să câștigi clienți din ambele părți.

Te pot ajuta cu administratrea paginilor de Facebook, dar și cu partea de conținut digital. Îți recomand să citești informațiile de pe pagina „Creare conținut Social Media” (acolo vezi și prețurile pachetelor pe care le ofer clienților mei).

Orice business trebuie să fie promovat din două direcții: site-ul web și o platformă de socializare.

„Dar Facebook-ul e pentru bătrâni…” Cine-o zis? Omule, bun: crezi că adolescenții și tinerii au putere de cumpărare? Adulții cumpără cel mai mult de nevoie! Adolescenții și studenții nu se încumetă să cumpere prea multe lucruri…

Partea bună e că pe Facebook găsești toate categoriile de oameni. Partea și mai bună este că pe Google caută toți oamenii, fiind la îndemâna tuturor. Te ajut atât cu servicii SEO, cât și cu administrarea paginilor de Facebook.

În caz că nu ai conturile sau paginile de Facebook securizate, îți pot oferi consultanță (vezi articolul „Consultanță securizare cont + pagină de Facebook”).


La mulți ani?!

Merită să-i urăm „La mulți ani”? Nu vreau să mă pronunț. Din păcate, Facebook este și o armă, uneori letală. De ce? Pentru că deține o grămadă de informații, iar informația este o formă de putere (care aduce bani… o altă formă de putere).

Cei de la Facebook au făcut o mulțime de chestii nasoale cu datele utilizatorilor. Nu degeaba ți-am recomandat site-ul web. Pe un site web ai mai mult control decât pe o rețea de socializare.

Site-ul web este personal, dar contul de Social Media nu este personal nici măcar 50%. Nu intru în detalii, dar putem să dezbatem „chestii” în comentarii…

Ține minte: 4 februarie este ziua oficială în care s-a lansat site-ul Facebook (cu numele TheFacebook, thefacebook.com). Acum ar trebui să se numească Meta, nu-i așa? E prea mult chiar și pentru Mark Zuckenberg (fondatorul).

S-auzim de bine!

P.S. Dacă vrei să te ajut cu servicii pentru digitalizarea afacerii, te rog să-mi scrii pe WhatsApp la numărul de telefon +40 748 779 701.

Distribuie:
Abonează-te
Primește notificări pentru
guest
0 Comentarii
Impresii
Vezi toate comentariile