Salutare! Ai nevoie de un copywriter care să-ți ofere servicii de copywriting? Spune-mi mai multe despre proiectul tău și te ajut cu plăcere!
Ai nevoie de text pentru noul site al afacerii tale sau de un text potrivit pentru SEO? Cauți pe cineva care să-ți scrie texte la postările de pe Social Media? Ai nevoie de articole de blog optimizate SEO?
Sunt și scriitor, și IT-ist, astfel că te pot ajuta la partea de scris (copywriting) pe tot ce ține de zona online sau mai bine zis la partea de marketing (SEO, Social Media, E-mail Marketing etc.).
Pentru mai multe detalii, te rog să iei legătura cu mine pe WhatsApp la numărul de telefon 075 041 7794.
S-auzim numai de bine!
Cuprins
Cititul este pentru toată lumea!
Cititul este pentru toată lumea! Mai scriu o dată… Cititul este pentru toată lumea!
Se spune în mediul online că lumea nu mai citește, dar se pare că doar cei care nu citesc spun asta.
Nu-i așa că e culmea să iei sfaturi de sănătate de la un om bolnav? Bineînțeles, dacă acesta se pocăiește de faptele lui și începe să trăiască o viață sănătoasă, atunci e vrednic de crezare, altfel, nu-l băga în seamă, dar poți încerca să-l ajuți.
Există o sete după cunoaștere, iar cunoașterea, de cele mai multe ori, vine prin citire. Nu-i totuna să te uiți la un film, serial sau documentar și să citești.
Când citești, mintea construiește pas cu pas, imaginar, lumea descrisă într-o carte, chiar dacă nu-i o carte de ficțiune sau basme.
Creierul uman are o modalitate aparte de a filtra ceea ce citești.
Cititul nu doar că-ți face ție un bine, ci le face un bine, inclusiv un favor, celor din jurul tău.
Poate zici că în mediul online sunt mai cerute clipurile decât textele lungi sau că se preferă texte scurte, telegrafice.
Ei bine, când vrei să te documentezi cu privire asupra unui produs sau a unui serviciu, preferi să ți se prezinte informații sumare în mod telegrafic?
Nu-i așa că te pui și cauți până și recenzii explicative, doar-doar să-ți faci o idee cât mai clară înainte de achiziție?
Sunt diferite motive (nu scuze) pentru care lumea nu citește, cum ar fi timpul sau obiceiul, dar când vine vorba de o achiziție sau de ceva care îl privește pe om în mod direct, imediat caută să se documenteze, deci să citească.
În marketing, comunicarea e de aur!
„Comunicarea e de aur!”
Poate ai auzit des proverbul „Cuvintele sunt de argint, tăcerea e de aur” sau doar partea cu „tăcerea e de aur”.
Ei bine, aș putea modifica un pic proverbul în felul următor: „Cuvintele sunt diamante, comunicarea e de aur”.
Cum se șlefuiește un diamant? Cu ajutorul altui diamant.
Dacă scrii curat, corect și coerent, cititorul va fi câștigat doar pentru că și-a „scăldat” ochii într-un text de valoare.
Omul care citește informațiile de pe site-ul tău sau textul unei postări de pe Facebook, va filtra în mod automat ceea ce ai scris prin prisma experienței.
La fel cum ideea de frumos poate fi general valabilă pentru toată lumea, un text bun nu poate fi pus la îndoială din moment ce are tot ce trebuie (corectitudine gramaticală, logică, coerență, empatie, informație etc.).
În zona de business, anumiți antreprenori au pretenția să aibă clienți cu bani, dar în același timp să fie și cumsecade, adică rafinați, respectuoși, politicoși.
Nici măcar cei de la Google nu au parte doar de asemenea clienți…
Ei bine, cum ajungi la urechile sau în fața ochilor unor astfel de clienți „ideali”? Oamenii bogați, care provin din familii bogate, au de cele mai multe ori o educație aleasă.
Nu trebuie să oferi neapărat produse sau servicii de lux pentru a ajunge la astfel de oameni, ci pur și simplu să folosești cuvintele pe post de diamante.
Un copywriter adevărat îți „îmbracă” orice produs sau serviciu cu un text ca la carte, gata-gata să fie servit așa cum se cuvine.
La cât de jos este nivelul textelor postate în mediul online, nu va fi greu să te diferențiezi dacă apelezi la un copywriter.
Dacă vrei ca businessul tău să ajungă la urechile și ochii oamenilor, atunci trebuie să comunici pe limba lor!
Cum comunici pe limba clientului? Vii în întâmpinarea lui cu sfaturi și soluții la problemele cu care se confruntă. În plus, poți să oferi context și să prezinți benficiile produselor sau serviciilor tale.
Nu trebuie neapărat să comunici cu „dumneavoastră” în mediul online, mai ales dacă nu este o interacțiune pe chat sau la telefon. De cele mai multe ori, comunicarea la „per tu” dă roade pentru că este și o formă de empatie.
Orice business are nevoie de o persoană pe post de portavoce, care să scrie în așa fel încât potențialul client să fie curios, să citească și apoi să fie îmbogățit de cele 2 – 3 (9) minute pe care le-a petrecut citind.
Ca adult, oricum îți pierzi timpul zilnic pe diverse chestii mai ceva ca un profesionist. Ce-ar fi să citești ceva bun măcar câteva minute pe zi?
Fă-ți obiceiul de a citi!
Și încă ceva: clienții au nevoie de atenție, dar înainte să beneficieze de produsele sau serviciile tale, atenția vine prin modul de prezentare, iar prezentarea care contează cu adevărat nu este dată de imagini, ci de cuvinte.
Cuvintele sunt diamante, comunicarea e de aur!
Știi cumva care este diferența dintre un copywriter și un content writer? Amândoi se ocupă cu scrisul, corect? Corect.
Copywriting vs. Content writing
Din moment ce ai nevoie de un profesionist care să se ocupe de textele site-ului tău sau de textele postărilor de pe Social Media, trebuie să știi și care este diferența dintre copywriting și content writing.
Partea de copywriting ține de textul pentru publicitate. Reclamele de pe Social Media nu trebuie să aibă un text lung, ci să fie concise, clare și la subiect.
Textul nu vinde, dar este un factor de decizie important, mai ales dacă deja îți dorești sau ai nevoie de produsul sau serviciul respectiv.
Unele site-uri sunt concepute direct cu text „subțirel”, pe post de magnet.
Ei bine, un site web trebuie să aibă text mult și optimizat. De ce? Pentru că ajută foarte mult la SEO.
Vrei ca site-ul afacerii tale să fie bine indexat în Google? Atunci ai nevoie de un content writing.
Partea de content writing se referă la conținutul text mai lung, adică mai explicativ.
Un exemplu de content writing este ceea ce fac pe această pagină. Scopul principal al acestei pagini este indexarea din punct de vedere SEO pentru expresia „servicii de copywriting”.
Sunt cazuri în care este bine să folosești tactica de copywriting, adică să scrii scurt, eficient și la subiect, dar și cazuri în care trebuie să scrii explicativ, să „îmbraci” textul cu diferite idei, în mod special dacă textul este pentru un site web (descriere de produs, ofertă, articol etc.).
Fii pe pace! Un copywriter adevărat poate fi și un content writer pe care să te bazezi (și viceversa).
Copywriting Social Media
Cum stai cu inspirația când vine vorba de textele pentru postările de pe rețelele de socializare?
N-ai văzut la „influenceri/influencerițe” că au unele postări în care lasă ca text „No inspiration today, sorry” sau ceva asemănător ce rezultă că n-au inspirație cu privire la text?
Nu e chiar așa ușor să scrii…
Postările de pe Social Media nu trebuie să aibă text lung.
Excepție sunt postările tip experiențe sau tip articole de blog în care îți prezinți o experiență sau o opinie, dar în majoritatea cazurilor, dacă ai un business, textul unei postări trebuie să fie scurt și la subiect.
Prin copywriting nu trebuie să umpli un gol, ci mai degrabă să creezi ceva cu ajutorul acelui gol.
În „lumea mea” de IT-ist, sunt o grămadă de bug-uri la care se găsesc soluții care mai de care mai ingenioase.
Ca să dau un exemplu din viața reală, dacă o țeavă este spartă și nu se găsește nicio soluție să se oprească apa, atunci se construiește o fântână în locul respectiv.
Uite că ți-am spus acum un mic „secret” din lumea IT-iștilor. Să nu te mai miri de ce sunt tot feluri de erori în sistemele informatice…
Toată lumea este fascinată sau mai bine zis (scris) captată de povești, nu-i așa? Poți să scrii o poveste scurtă, care să reliefeze beneficiile produselor sau serviciilor pe care le oferi?
Un copywriter adevărat poate.
Copywriting site web
Un copywriter adevărat poate și mai mult. Ba chiar poate aduce cuvintele la viață. Glumesc… Pentru asta este nevoie de toată echipa ta.
Copywriterii se pot ocupa și de textele site-urilor web.
Unele site-uri web chiar arată bine cu scris puțin, scurt și la obiect, dar în majoritatea cazurilor, pentru ca un site să fie eficient, trebuie ca textul să fie lung, adică optimizat din punct de vedere SEO.
Clienții mei cărora le fac site-urile știu de la bun început că mă ocup în mod gratuit de textul site-ului când îl creez (dacă nu au ei un text anume), dar și că au o opțiune contra cost dacă vor un text optimizat 100% SEO.
Evident, este un mare plus să pornești din prima cu un site „la cheie”, care să fie optimizat din punct de vedere SEO.
Pe viitor, va fi mai ușor ca site-ul să fie indexat în Google pentru anumite expresii. De ce? Din moment ce paginile au randament din punct de vedere SEO, dacă se fac legături cu acestea (link building intern), paginile vor crește, iar per total, site-ul va crește și el în autoritate.
Munca unui content writer la un site web merită apreciată. Știi un content writer bun? Ține bine de el!
Content writing site web
Pentru ca un site web să fie pregătit să lupte pentru un loc bun pe Google, fiecare pagină, dar absolut fiecare pagină, trebuie să fie bine optimizată din punct de vedere SEO.
Când vine vorba de SEO, textul unei pagini are o pondere mai mare de 50% ca relevanță pentru indexarea în Google sau în alte motoare de căutare (Bing, Baidu, Yandex, Qwant etc.).
E plictisitor să citești un text lung? Ai răbdare!
Cel mai probabil ai răbdare, din moment ce ai ajuns pe site-ul respectiv și te-ai apucat să citești.
E-adevărat că sunt unele articole, cum ar fi cele cu subiecte mondene (#cancan), în care se spune ceva în titlu, iar în text nu apare nicăieri informația respectivă.
Astfel de articole sunt „clickbait”. Nu te asocia cu nimeni care se ocupă cu minciuna! Articolele de tip „clickbait” au ca scop doar să intri pe pagina respectivă, nimic mai mult.
Țeapa e țeapă, orice-ar fi și oricine-ar face-o.
În breasla asta a „textelor lungi” mai există și unele articole care afli de-abia la final ceea ce ai fi vrut să afli în primele 2 – 3 rânduri.
Chiar nu merită să-ți pierzi timpul cu articole de blog sau pagini web care au text lung și fără esență.
De ce este de preferat un content writer pentru site-uri web? În mod special pentru SEO.
„Inspectorii informatici” ai motoarelor de căutare pot să estimeze în cât timp se citește o pagină web în funcție de numărul de cuvinte.
Cu cât numărul de cuvinte este mai mare și pagina mai bine optimizată din punct de vedere SEO, cu atât mai mare este și relevanța paginii sau a site-ului pe subiectul respectiv.
De exemplu, eu mă „lupt” acum să urc pagina aceasta în topul afișărilor pe Google la căutarea „servicii copywriting”. Cum? Cu SEO 100%, adică texte lungi segmentate pe capitole și imagini optimizate.
În urma analizelor trimise de către „inspectorii informatici”, motoarele de căutare iau decizia de a-ți clasa site-ul pe un anumit loc după expresia de bază a paginii respective.
Fii pe pace! Vei învăța mai multe de la mine în timpul colaborării, mai ales dacă alegi unul dintre pachetele de SEO (vezi mai multe pe pagina „Pachete servicii SEO”).
Articole de blog optimizate SEO
Orice site web, fie că este un site de prezentare sau magazin online, are nevoie de un blog. De ce?
Blogul este baza cea mai potrivită de la care se construiește optimizarea site-ului din punct de vedere SEO.
Articolele de blog extind volumului site-ului, ceea ce duce la modificările sitemap-ului (pagina care organizează toate URL-urile site-ului), fapt ce atrage „inspectorii informatici” să analizeze site-ului de fiecare dată când se publică un nou articol.
Din moment ce site-ul își mărește capacitatea cu o nouă pagină, site-ul va fi reanalizat, deci va avea o nouă șansă la indexare, iar acest lucru ajută la urcarea în clasament pe Google pentru anumite expresii.
Este foarte important ca articolele de blog să fie optimizate 100% din punct de vedere SEO!
Dacă articolele nu sunt optimizate corect, atunci noile pagini nu vor avea autoritate și influență, iar rezultatul final nu va fi unul satisfăcător.
În schimb, dacă articolele sunt bine scrise, optimizate (atât ca text, cât și ca imagini), atunci și cu ajutorul linkurilor de legătură (link building intern), paginile se vor întări una pe alta, iar site-ul va avea un plus la scorul SEO.
Pentru a face SEO ca la carte ai nevoie de răbdare. Un copywriter adevărat (sau un content writer de calibru) știe să scrie articole interesante și captivante pentru a-ți promova serviciile sau produsele.
Imaginează-ți SEO exact ca progresul de la sală. Vrei mușchi? Cât timp te antrenezi pentru un „six-pack”? Dacă ești perseverent și muncești, atunci apar și rezultatele, corect?
Ei bine, dacă vrei să vezi rezultatele mele în SEO, îți recomand să intri pe pagina „Rezultate SEO”. Acolo vei găsi o grămadă de rezultate pentru trei dintre site-urile mele personale. Spor la citit!
Prețurile pentru un articol de blog le găsești în articolul „Cât costă un articol de blog?”.
Copywriting pentru E-mail Marketing
Ai un magazin online și cauți pe cineva care să se ocupe cu partea de E-mail Marketing? Te pot ajuta și în această privință!
Ce program de E-mail Marketing folosești pentru rezultate bune? Eu știu de MailChimp, tu?
În funcție de tipul de produs (sau serviciu) pe care-l oferi, partea de E-mail Marketing poate să fie un mare plus pentru businessul tău.
E-adevărat că sunt anumiți oameni care n-au treabă cu e-mailul, dar dacă ceea ce oferi se adresează unui segment de public care trebuie să confirme anumite chestii prin e-mail (cum ar fi cumpărarea unui produs sau primirea facturii), atunci înseamnă că trebuie să ai un copywriter gata de acțiune.
Sunt statistici prin care se expune faptul că oamenii nu agreează mesajele primite pe e-mail, deoarece le consideră a fi spam.
Un copywriter va gândi titlul, dar și conținutul unui mesaj ca să nu fie spam, ci să fie unul de bun augur pentru toată lumea.
De exemplu, dacă un potențial client a pus un produs la favorite, atunci trebuie să ai în vedere faptul că omul respectiv este interesat de produs, dar așteaptă cel mai probabil o reducere. Ce faci?
Fă o reducere și trimite-i un e-mail de informare!
Sunt alții care adaugă produse în coș și „uită” să finalizeze comandă. Ce trebuie făcut? Trimite-le un e-mail de informare și spune-le ceva de bine!
Din moment ce omul este curios și are intenția de a cumpără, atunci un copywriter trebuie doar să îndeplinească o simplă formalitate și să îl întâmpine cu mesaje prietenoase, fără spamuri.
Vocea afacerii tale în mediul online contează!
Dacă ai nevoie de servicii de consultanță pe zona de marketing, zonă ce conține partea de Social Media, site web, articole de blog, E-mail Marketing, te rog să iei legătura cu mine pe WhatsApp la numărul de telefon 075 041 7794.
Ghost writer
Vrei să scrii o carte? Sau mai bine zis, vrei să publici o carte, dar nu le ai cu scrisul? Apelează la un „ghost writer”!
Te pot ajuta și cu partea de redactare a unei cărți. Trebuie doar să-mi explici subiectul sau poate chiar să-mi spui pas cu pas ce trebuie scris la fiecare capitol.
Rolul meu va fi să îmbogățesc conținutul și să mă asigur că stilul final îți aparține, adică să fie ușor de recunoscut faptul că acea carte te reprezintă de la început până la sfârșit.
Dacă ai deja o carte scrisă și ai nevoie de cineva care să o citească și să o analizeze în vederea unor îmbunătățiri (sau să facă anumite corecturi gramaticale), atunci nu ezita să mă contactezi.
Servicii digitalizare
În plus, dacă ai nevoie de alte servicii ce țin de digitalizarea afacerii tale, cum ar fi crearea unei aplicații de mobil sau partea de marketing pe Social Media, spune-mi și te voi ajuta cu plăcere.
Partea de copywriting este o mică parte a serviciilor mele ce țin de marketingul digital. Vrei să te ajut cu mai multe soluții?
Pe pagina „Servicii” găsești serviciile mele pentru digitalizarea afacerii tale!
Contact
Prețurile pentru serviciile de copwriting vor fi personalizate în funcție de tipul proiectacului.
Mai întâi, am nevoie să văd imaginea de ansamblu asupra proiectului tău, să văd cu ce pot să te ajut, să-ți prezint viziunea mea, iar mai apoi îți voi spune prețul final.
Pentru mai multe detalii cu privire la serviciile mele de copywriting sau cu privire la orice alt serviciu pentru digitalizarea afacerii tale, te rog să mă contactezi pe WhatsApp la numărul de telefon 075 041 7794.
„Binele-i bun atunci când e bine făcut.”