„Binele-i bun atunci când e bine făcut.” (Horja Robert Emanuel)

Îmi place să creez, să am idei, să inventez, dar cel mai mult îmi place să mă joc cu ceea ce creez și să pun punctul pe „i” prin idee, invenție și inovație. Aici cred că se găsește succesul binecuvântării mele profesionale și personale.

Blog

Contact

SEO
Toate afacerile au nevoie de SEO!

Știai că toate afacerile au nevoie de SEO? Dacă deții o afacere și ai un site web, pui preț pe SEO? Dacă da, te felicit, dacă nu, de ce nu?


De ce SEO?

Ce are SEO atât de special încât este recomandat pentru orice afacere? Chiar orice tip de afacere? Da.

SEO este motorul principal al promovării site-ului pe internet. Fac un pic de abstracție la cuvântul „internet” pentru că o grămadă de oameni spun „internet” când fac o căutare pe Google.

Apropo, ce este Google? Un motor de căutare. Câte motoare de căutare știi? Pot să-ți enumăr câteva: Ask, Baidu, Bing, MSN, Qwant, Yahoo, Yandex și bineînțeles, Google.

Când faci o căutare pe Google, primele rezultate afișate sunt trimiteri către niște site-uri optimizate din punct de vedere SEO.

SEO este o artă, la fel cum marketingul este o artă. Fie vorba între noi, nu trebuie să-mi răspunzi… Câți oameni de marketing cunoști? Câți dintre aceștia lucrează cu adevărul? Din păcate, în marketing se minte la greu.

SEO este un proces de promovare al site-ului web pe motoarele de căutare. Fără SEO, un site web nu poate fi afișat în topul căutărilor pentru anumite cuvintele cheie. Chiar și-așa, nimeni nu-ți poate promite un loc „călduț” în afișări.

SEO se face pe termen lung. E ca și în viață: înveți, te ții de treabă, ești om serios, iar după un timp vei culege roadele. Dacă te ții de lucruri de nimic, atunci culegi ce ai semănat, adică nimic.

Prin SEO se lucrează „terenul”, adică site-ul web, ca acesta să fie cât mai bine văzut prin ochii domnului Google, dar și prin ochii vizitatorilor. Până la urmă, vizitatorul se transformă în potențial client, nu Google (sau alt motor de căutare).

Cum stai cu promovarea afacerii?


Promovare SEO

Am scris deja că SEO se ocupă cu partea de promovarea a site-ului pe motoarele de căutare.

Cum se face o astfel de promovare? Sau mai bine scris, înaintea cui trebuie promovat site-ul web? Înaintea motorului de căutare sau înaintea oamenilor?

În primul rând, pentru ca un site web să fie afișat de către motoarele de căutare, trebuie să fie plăcut. Plăcut pentru cine? Plăcut pentru motoarele de căutare.

Fiecare motor de căutare are o sumedenie de „roboței” care inspectează WEB-ul. Ce este WEB-ul? WEB-ul este un sistem interconectat de documente pe internet.

Să mă rezum la Google? Hai să merg înainte cu Google dacă tot e cel mai popular motor de căutare…

Google își trimite „roboțeii” pe internet pentru a inspecta tot ce se întâmplă pe internet. Chiar tot? Poate că nu chiar tot, dar cu siguranță aproape tot.

Ce fac acei „roboței”? Exact ce face un inspector (sau un spion legal). După ce verifică fiecare site, „roboțeii” se întorc la domnul Google și îi dau raportul. Dacă site-ul web al afacerii tale i-a impresionat pe „roboței”, atunci raportul va fi unul favorabil, iar Google îi va da un scor SEO foarte promițător (nu intru în detalii).

Bineînțeles, în caz că site-ul nu este optimizat din punct de vedere SEO, Google îi va da o notă mică și acesta este principalul motiv pentru care nu apare în căutări pe cuvintele specifice domeniului tău de activitate.

Fii atent! Dacă site-ul tău are numele turagram.com și tu vinzi monede vechi, ia-ți gândul că SEO înseamnă căutarea după numele site-ului! Degeaba scrii „turagram” pe Google și te bucuri că e pe primul loc. Ăla nu e SEO!

SEO înseamnă atunci când site-ul tău este în topul căutărilor la cuvintele cheie „monede vechi”. Ai prins ideea? Scopul meu este să te ajut (nu degeaba sunt consultant IT)!

În al doilea rând, site-ul web se promovează înaintea vizitatorului, care devine în mod automat un potențial client. Până la urmă, cu ajutorul site-ului trebuie să-ți vinzi produsele sau serviciile, corect?


Câte site-uri web există la nivel global?

Conform domnului Google, în februarie 2023 existau aproximativ 1,13 miliarde de site-uri web. Mare atenție! Peste 82% dintre ele erau dezactivate (sau inactive, nefolosite de ceva timp), astfel că aproximativ 18% erau active, adică în jur de 200 de milioane.

Ce zici? 200 de milioane de site-uri web active? Oare câte dintre ele au un SEO ca la carte? Îți recomand să citești articolul „SEO ca la carte!”.

În calitate de consultant IT (și de business), recomand neapărat promovarea afacerii cu ajutorul site-ului web, dar și prin intermediul unei platforme de socializare. Cel mai înțelept lucru când vine vorba de investiție este să nu-ți pui banii într-un singur loc.

Poate zici că sunt fricos și că n-am încredere… În afară de Dumnezeu, crede-mă că nu merită să-ți pui încrederea în nimic altceva!

E-adevărat că muncești și faci tot ce ține de tine, dar multe lucruri în viață nu depind de tine. Dacă ești antreprenor, știi deja cât de mult trebuie să muncești pentru a pune afacerea pe picioare, iar mai apoi să îi construiești un mecanism prin care să funcționeze cât de cât bine (sau cel puțin să meargă înainte…).

Știi care este scopul de bază al unei afaceri?


Scopul unei afaceri

Scopul de bază al unei afaceri este să facă profit, corect? Ei bine, unele afaceri au tot felul de dificultăți până ajung să fie constant pe profit. E rău? Nu e capăt de lume dacă dai faliment, stai liniștit! O poți lua oricând de la capăt! Deja ai experiență, nu pornești chiar de la zero…

Într-o lume în care tehnologia avansează un pic (mai mult) sub viteza luminii (299.792.458 m/s), orice afacere trebuie să-și aloce un buget pentru promovarea în mediul online.

Partea bună la SEO este că lumea poate să te găsească direct pe Google la o simplă căutare. Trebuie doar să ai site-ul web optimizat din punct de vedere SEO.

La urma urmei, rolul optimizării SEO este să îți propulseze site-ul în topul căutărilor pentru cuvintele cheie specifice afacerii tale.


Rolul optimizării SEO

Știi ce cuvinte cheie sunt potrivite pentru domeniul afacerii tale? Te pot ajuta cu plăcere și la partea asta!

Site-ul web trebuie să fie optimizat pentru acele cuvinte cheie legate de produsele sau serviciile pe care le oferi clienților.

Așa cum am scris anterior, la capitolul „Promovare SEO”, site-ul web trebuie să fie optimizat atât pentru motoarele de căutare, cât și pentru vizitatori.

Într-un fel, propulsarea unui site web în afișări se bazează pe meritocrație. Crezi că site-ul tău merită să fie în topul căutărilor pe Google? Poți să crezi… Mai întâi trebuie să creadă domnul Google.

După aceea, din moment ce site-ul este vizitat, tu, în calitate de gazdă, trebuie să te ocupi de vizitatori. Cum? Oferindu-le o experiență plăcută și intuitivă a site-ului web.

Un site web optimizat SEO nu este o joacă. Poate fi o joacă numai după ce treaba e bine făcută, dar și joaca respectivă trebuie făcută în anumite limite…

Site-ul web este cartea ta de vizită în mediul online! Când intră cineva la tine pe site, trebuie să știe din start cu ce te ocupi și ce produse sau servicii pot achiziționa de la tine.

Pe Facebook, Instagram, TikTok, YouTube etc., sunt prea multe opțiuni, nu ești singurul care vrea să atragă potențialul client. În schimb, pe site-ul web, odată ce ajunge vizitatorul la tine, ai ocazia să te împrietenești cu el oferindu-i o experiență cu impact pozitiv.

Îți ofer servicii SEO 100% pentru site-ul afacerii tale!


Servicii SEO

Partea de SEO se ramifică în 2 părți (din momentul în care apelezi la o agenție de SEO sau la un freelancer sau consultant):

  1. Audit SEO
  2. Optimizare SEO

Personal, împart auditul în 3 segmente, astfel:

  1. Audit tehnic
  2. Audit on-page
  3. Audit off-page

Fiecare segment este deosebit de important și merită atenție maximă!

În urma auditului, caut să rezolv problemele izvorâte, iar mai apoi încep partea propriu-zisă de SEO.

Cel mai important aspect al optimizării SEO este partea de conținut, adică de text.

Textul trebuie să conțină acele cuvinte cheie specifice pentru care vrei ca site-ul web să fie propulsat în topul căutărilor pe motoarele de căutare.

Există o anumită limită de cuvinte pentru textul unei pagini sau al unui articol de blog? Am răspuns la această întrebare în articolul „Câte cuvinte trebuie să aibă un articol de blog?”.

Îți recomand neapărat articole de blog pentru site-ul web al afacerii tale! Dacă nu știi ce să scrii, te invit să citești articolul „8 idei pentru articole de blog”, iar dacă nici așa nu te descurci, atunci dă-mi voie să scriu eu articole pentru site-ul tău. Pe pagina „Articole de blog” vezi prețurile și bonusurile pe care le primești.

De ce ai nevoie în mod obligatoriu de un blog? Pentru că un site cu cât este mai mare, adică cu cât are un număr mai mare de pagini (sau de linkuri), cu atât mai mult are puterea de a intra (și de a rezista) în topul afișărilor. Bineînțeles, toate paginile trebuie să fie optimizate SEO.

Internetul se bazează foarte mult pe linkuri, iar aceste linkuri vin de la site-urile web. Motoarele de căutare inspectează site-urile web și observă de fiecare dată când acestea își măresc volumul de pagini. Prin urmare, un blog este o adevărată „mană cerească” pentru un site web. Te pot ajuta cu plăcere și în această privință, nu doar cu optimizarea paginilor.

Cum poți să îi iei fața concurenței tale pe cuvintele cheie „monede vechi”, când site-ul tău are 50 de pagini, iar concurența are 250? Dacă are 250 de pagini, deja poate fi un magazin online, dar cu un blog poți ajunge la același număr de pagini dacă muncești un pic…

Îți mai dau o veste bună: te pot ajuta cu servicii pentru digitalizarea afacerii tale!


Servicii digitalizare

Dacă ai nevoie de un site web, de o aplicație de telefon pe Android, de servicii SEO, de articole de blog sau de crearea conținutului digital pe rețelele de Social Media (plus administrare conturi/pagini), atunci nu ezita să mă contactezi.

Pe pagina „Servicii” găsești (aproximativ) toate serviciile pe care le ofer.

De ce am atâtea servicii? Pentru că la bază sunt consultant, iar un consultant adevărat pune mâna și la munca de jos, dar învârte rotițele minții și la munca de sus…


Contact

Dacă vrei să te ajut fie cu SEO, fie cu articole de blog, fie cu un site web, fie cu o aplicație de Android, fie cu partea de conținut digital pe Social Media (Facebook & Instagram), fie cu partea de consultanță (IT, business, Social Media – în special securizarea contului/paginii de Facebook), atunci te rog să mă contactezi pe WhatsApp la numărul de telefon +40 748 779 701.

„Binele-i bun atunci când e bine făcut.”

Distribuie:
Abonează-te
Primește notificări pentru
guest
0 Comentarii
Impresii
Vezi toate comentariile