„Binele-i bun atunci când e bine făcut.” (Horja Robert Emanuel)

Îmi place să creez, să am idei, să inventez, dar cel mai mult îmi place să mă joc cu ceea ce creez și să pun punctul pe „i” prin idee, invenție și inovație. Aici cred că se găsește succesul binecuvântării mele profesionale și personale.

Ai nevoie de un consultant pe partea de IT (site-uri web, aplicații de mobil, suport tehnic) și Marketing (SEO, Social Media)? Te rog să iei legătura cu mine. Mulțumesc!

Blog

Contact

Marketing
3 strategii de marketing pentru promovarea serviciilor de tractări auto

Vrei să afli 3 strategii de marketing importante pentru promovarea serviciilor de tractări auto? Dacă ai o firmă de tractări auto, înseamnă că acest articol este special pentru tine.

Dacă nu te ocupi de tractări auto, poți liniștit să adaptezi strategiile pentru domeniul tău de activitate. Când ți-e sete, nu contează ce tip de apă bei din moment ce e potabilă, corect? E bună? Stâmpără setea? Slavă Domnului!

Așa sunt gândite și strategiile următoare. Fiecare strategie se bazează pe ceva anume, dar acel „ceva” trebuie să vină în primul rând de la tine.


#1: Strategie bazată pe site-ul web

Ai un site web pentru prezentarea serviciilor de tractări auto? Dacă n-ai unul, spune-mi și îți creez unul potrivit nevoilor tale.

Site-ul web este cartea de vizită a unei afaceri în mediul online. Poate spui că un cont de Facebook sau de TikTok este mai bun. Este bun, dar nu mai bun…

Un cont pe o platformă de Social Media nu-ți aparține în totalitate, plus că raportat la serviciile de tractări auto, lumea nu intră pe Facebook sau pe TikTok să scrie de exemplu „tractari auto cluj”, ci pe Google.

Google este un motor de căutare, de altfel cel mai mare motor de căutare, iar lumea care caută produse sau servicii are și intenția de a cumpăra.

Dă-mi voie să cred că nimeni nu scrie „tractari auto urgente” pe Google doar de dragul de a face o căutare. Cine caută așa ceva are o urgență, iar dacă site-ul tău apare în topul afișărilor, ai șansa ca persoana respectivă să dea click pe el și mai apoi să te contacteze.

Sunt două modalități prin care un site web poate fi afișat în topul rezultatelor:

  1. Optimizare SEO: un proces care se face pe termen mediu și lung. De exemplu, dacă oferi servicii de tractări auto în zona Oradea, la căutarea „platforma auto oradea”, dacă ai un site bine optimizat din punct de vedere SEO, site-ul va fi cel puțin pe prima pagină în Google. Totul se întâmplă în mod organic, natural, deci nu trebuie să plătești nimic pe reclame (în afară de plata pentru cel care se ocupă de SEO). Cel mai bun avantaj la SEO este că site-ul tău beneficiază de reclame non-stop, gratuit!
  2. Google Ads: se configurează o campanie Google Ads care va fi afișată cât timp ai buget. Când nu mai ai bani în depozitul de la Google, campania (sau reclama) nu se va mai afișa. Google Ads reprezintă un mod practic de a face marketing pe termen scurt și mediu. Precizare: să nu te gândești că dacă bagi 100 RON într-o reclamă, vei scoate 1000 RON profit. Gândește-te că e ca la piață: dacă sunt 10 tarabe cu flori de 8 martie, e logic că unii vor câștiga mai mult, iar alții mai puțin sau poate chiar unul singur va câștiga mai mult decât ceilalți 9.

Marketingul are de-a face în mod direct cu vizibilitatea și în mod indirect cu vânzările. Eu nu-ți pot garanta vânzări, dar îți pot garanta vizibilitate prin servicii de calitate.

Practic, prin strategia de marketing pe care o abordez în jurul site-ului web, mă asigur că acesta va fi vizibil și că va fi vizitat de cât mai mulți oameni care au nevoie de serviciile tale.

Serviciile de tractări auto sunt îndeosebi servicii urgente, dar sunt și situații când cineva vrea să aducă în țară o mașină din străinătate (Austria, Belgia, Germania, Ungaria etc.) și are nevoie de platformă auto în data cutare. Oferi și astfel de servicii externe, nu-i așa?


#2: Strategie bazată pe parteneri

La ce fel de parteneri mă refer? Păi care este nevoia principală a unui șofer care tocmai a intrat cu mașina în șanț? E clar că are nevoie de îngrijiri medicale, nu trebuie neglijată sănătatea, dar următorul aspect la care se gândește este că nu mai are mașină și că trebuie ori să o repare, ori să-și achiziționeze alta.

Ce relații ai cu service-urile auto din zonă? Dar cu mecanicii și cu atelierele de tinichigerie? Nu știu cum e în zona ta, dar în zona mea e mare lucru să prinzi un tinichigiu care spune că săptămâna asta se apucă de mașina ta. Mare lucru…

Colaborează cu astfel de parteneri, oferă-le un comision de recomandare, plus că tu le poți aduce clienți cu grămada. Cunosc un business în orașul meu unde fiul tractează mașini, iar tata le repară. Tare, nu?

Dacă ai un partener mecanic auto, tu mergi fain-frumos să tractezi mașina și îi propui clientului să o duci la mecanicul auto pe care-l cunoști.

Poți să colaborezi la nivel profi și să oferi cărți de vizită pe care să pui și coduri de reducere. De exemplu, dacă numărul de la mașina ta este HRE, poți să dai cărți de vizită cu codul HRE10 (reducere 10%) la mecanici auto și HRE15 (reducere 15%) la tinichigii.

Când cineva te sună și spune că te-a contactat pe bază de recomandare, întrebi care-i codul de pe cartea de vizită și voilà, toată lumea are ceva de câștigat.

Ai un logo? Dar o carte de vizită? Pe lângă faptul că te pot ajuta cu dezvoltarea site-ului web, cu servicii SEO, respectiv campanii Google Ads, îți pot crea și logoul, plus designul pentru cartea de vizită. Contactează-mă la numărul de telefon 075 041 7794 și te ajut cu plăcere!


#3: Strategie bazată pe brand personal

Cum se formează un brand personal? Exact pe strategiile pe care ți le-am prezentat deja.

Într-o eră digitală, marketingul digital trebuie să fie nelipsit din orice model de business. E musai să ai un site web și este obligatoriu să investești în marketing (fie în SEO, fie în Google Ads, fie în ambele).

După aceea, relațiile cu partenerii sunt și ele foarte importante. Nimeni nu-ți poate garanta un anumit număr de clienți, dar dacă ai parteneri de încredere, care te recomandă constant, e imposibil să nu câștigi clienți după clienți.

La urma urmei, dacă mecanicul sau tinichigiul și-a făcut bine treaba (sau cel de la vulcanizare), clientul fiind mulțumit, prinde încredere și ia cartea de vizită cu serviciile tale de tractări auto, iar la nevoie te va contacta. Sunt convins că te va contacta, mai ales dacă n-are pe altcineva care se ocupă de tractări auto (cineva din familie sau un prieten ⇒ familia nu se trădează 💞).

Și nu în ultimul rând, consolidarea brandului personal se face prin servicii de calitate. Un client mulțumit îți va aduce cel puțin doi clienți. Cel puțin…

Un om care a avut un accident de mașină trece prin tot felul de stări, stări prin care nu a mai trecut niciodată. Încurajează-l, încearcă să-l liniștești, spune-i că cel mai important lucru este că Dumnezeu l-a ținut în viață și că fierătaiele se repară, să nu se necăjească prea mult.

Oamenii nu te vor uita niciodată când le-ai fost alături la greu, chiar dacă ți se pare că te-au uitat (poate că ai astfel de experiențe), în adâncul sufletului, vor recunoaște întotdeauna că le-ai fost de mare ajutor și s-ar putea să-ți întoarcă favorul.

„Cine are omenie, are tot…”

Ce zici de astfel de strategii? Le poți pune în practică? Sunt aici să te-ajut!


Notă: Imagine generată cu Midjourney (AI)


„Binele-i bun atunci când e bine făcut.”

✍ Horja Robert Emanuel
Consultant IT & Marketing
WhatsApp 075 041 7794

Distribuie:
Abonează-te
Primește notificări pentru
guest
0 Comentarii
Cele mai vechi
Cele mai proaspete Cele mai votate
Impresii
Vezi toate comentariile