fbpx

„Binele-i bun atunci când e bine făcut.” (Horja Robert Emanuel)

Îmi place să creez, să am idei, să inventez, dar cel mai mult îmi place să mă joc cu ceea ce creez și să pun punctul pe „i” prin idee, invenție și inovație. Aici cred că se găsește succesul binecuvântării mele profesionale și personale.

Blog

Contact

Marketing
Audi: roast publicitar surprinzător

Ai văzut „roast-ul” publicitar al celor de la Audi? E drept că spotul este vechi de peste 15 ani, dar face senzație pe internet.

E tare și YouTube-ul ăsta care îți recomandă tot felul de clipuri interesante din precrambian.

Care-i faza cu „roast-ul”? Hai să-ți las reclama, apoi o disec puțin:


Care-i șpilul?

Reclama ar putea fi analizată din mai multe unghiuri. Să aleg patru unghiuri, dacă tot s-au luat de patru competitori? Fac un efort, dar nu intru în detalii…

  1. Audi este mai bună la design decât Alfa Romeo, mai bună la confort decât Mercedes, mai bună la siguranță decât Volvo, mai bună la viteză (sau modul sport) decât BMW.
  2. Audi este cea mai tare companie de mașini din lume. Ar fi putut folosi sloganul boierilor de pe litoral, slogan care ciripit sună în felul următor: „Dacă nu vrei calitate, cumpără din altă parte”.
  3. Audi nu se comportă ca și cum ar fi o subdivizie a celor de la Vokswagen (divizie ce ține în spate companiile Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche etc.). Audi e tata lor, ce să mai zicem altceva?!
  4. Audi e bună pe post de suport la chei. Alfa Romeo, Mercedes, Volvo și BMW sunt net superioare, iar logo-ul celor de la Audi s-a format din „pură întâmplare”.

La vremea lui, spotul publicitar a făcut ravagii. E drept că mașinile produse de Audi erau premium. Din nefericire, acum îți iei un Audi și trebuie să-ți faci abonament la mecanic și la reprezentanță.

Mi-a plăcut reclama, mi-a plăcut izul de „roast” sau partea fină de aroganță, dar nu recomand nimănui să facă mișto de competitori.


Marketingul în era digitală

E drept că în era digitală orice mesaj de tip #hate atrage oamenii curioși de senzațional (#DDTV – Dan Diaconescu TV – „Trăiește senzațional!”).

Totuși, există speranță în orice, oriunde, dar nu oricum!

Ce înseamnă marketingul? O serie de strategii care includ, printre altele, mesajele publicitare. Platformele de Social Media sunt doar niște unelte de publicitate, nicidecum un instrument sau un pachet cu servicii all-inclusive de marketing.

Apropo, ai văzut ce au făcut cei care administrează contul de Facebook al celor de la Netflix? Efectiv au dat drumul la o postare la care nu-ți trebuie un IQ din 2 cifre, dar care a „bubuit” complet.

Ce s-a întâmplat? Păi, au făcut postarea asta în 28 august (2024):

Netfilix - postare chulo

Dacă tot e la modă #InsulaIubirii (#RegieProastă), am putea spune că postarea asta e „chulo” (cool). Ce e așa „chulo”? Hai să-ți las câteva screenshot-uri.

Comentarii - postare - Netflix - 1
Comentarii - postare - Netflix - 2

Îți las linkul aici sau mergi pe pagina de Facebook a celor de la Netflix și cauți postarea din 28 august (2024).

Este o postare programată, cum de altfel sunt toate (cred) de pe acea pagină.

Și totuși, cum de a „rupt gura târgului”? Cum de au lăsat comentarii oamenii care întrețin pagini precum a celor de la eMag, Kaufland, Comisia Europeană în România, Echipa națională de fotbal a României, Elena Lasconi, Ministerul Afacerilor Interne, Cancan etc.?

Să fi fost ceva „sfoară” dată prin țară și apoi au sărit toți ca „efectul de turmă”? Nu știu sigur, dar „miroase” a publicitate gândită înainte. Nu avea cum să rateze „succesul” din moment ce o grămadă de oameni influenți au lăsat comentarii la postare.

În fine, postarea a „bubuit”, și-a făcut treaba. Din nefericire, sunt unii care au început să-și facă reclamă pe-acolo și au cam știrbit din sensul postării. Comentariile trebuiau scrise la caterincă.

Ai nevoie de un om de marketing, fie pe parte de consultanță, fie pe partea de Social Media (tot ce ține de Social Media), fie pe partea de SEO (indexare și optimizare site web în Google)? Spune-mi și voi încerca să te-ajut!

Și uite unde am ajuns: de la Audi la Netflix, apoi la serviciile mele de marketing. Ăsta-i drumul spre succes: niciodată liniar, ci cu suișuri și coborâșuri.

S-auzim numai de bine! Audi încă e top la mașini, la fel și Netflix la seriale. Afacerea ta este top în domeniul tău de activitate?


„Binele-i bun atunci când e bine făcut.”

✍ Horja Robert Emanuel
CEO & Director HRE CONSULTANT S.R.L.
WhatsApp 075 041 7794

Distribuie:
Abonează-te
Primește notificări pentru
guest
0 Comentarii
Cele mai vechi
Cele mai proaspete Cele mai votate
Impresii
Vezi toate comentariile