„Binele-i bun atunci când e bine făcut.” (Horja Robert Emanuel)

Îmi place să creez, să am idei, să inventez, dar cel mai mult îmi place să mă joc cu ceea ce creez și să pun punctul pe „i” prin idee, invenție și inovație. Aici cred că se găsește succesul binecuvântării mele profesionale și personale.

Ai nevoie de un consultant pe partea de IT (site-uri web, aplicații de mobil, suport tehnic) și Marketing (SEO, Social Media)? Te rog să iei legătura cu mine. Mulțumesc!

Blog

Contact

Marketing
Cum găsești cuvinte cheie folosind Keyword Planner

Fie că te pui să creezi conținut pentru a avea site-ul indexat în mod organic (natural), fie că vrei să găsești cuvinte cheie sau expresii pe care lumea le caută pe Google, întotdeauna e binevenit un ajutor.

Ce fel de ajutor? Ce-ar fi să ai o unealtă care îți afișează cuvintele cheie dacă tu îi spui un singur cuvânt?

În ce domeniu îți desfășori activitatea? Hai să mă dau exemplu pe mine. Printre altele, ofer servicii SEO. Ce caută lumea pe Google când are nevoie de servicii SEO? Dau trei exemple:

  • „optimizare seo”
  • „agentie seo”
  • „servicii optimizare seo”

Cum de știu că exemplele pe care le-am scris sunt bune? Am folosit unealta Keyword Planner de la Google Ads.

Îți prezint cuprinsul articolului, apoi ne distrăm cu Keyword Planner, bine? Să trecem la treabă!


Cuprins


Cum se folosește Keyword Planner?

Probabil că ai mai auzit înainte de Keyword Planner. Ce face această unealtă? Îți afișează expresiile pe care le caută lumea pe Google în funcție de cuvintele cheie pe care le introduci.

Ai cont de Google Ads? Nu este complicat să-ți deschizi unul din moment ce ai un cont de Gmail.

Intră te rog pe site-ul oficial de la Google Ads (https://ads.google.com/), apasă în dreapta-sus fie pe butonul „Conectați-vă”, fie pe butonul „Începeți acum”, iar dacă ești logat pe un cont de Gmail, vei ajunge rapid în panoul de administrare.

În ce limbă vrei să-ți arăt acest tutorial? Engleză? Limba română? Îți scriu în engleză calea prin care ajungi la Keyword Planner, apoi apăs tasta 1 pentru limba română.

Așadar, pentru a intra la Keyword Planner, trebuie să apeși pe butonul „Tools” care se află pe panoul din stânga (este centrat la margine), să alegi opțiunea „Planning”, iar imediat sub „Planning” să apeși pe „Keyword Planner”.

Să-ți las o captură de ecran? Hai să ne uităm un pic la imagine:

Calea spre Keyword Planner în limba engleză

În limba română, „Keyword Planner” este tradus ca fiind „Planificatorul de cuvinte cheie”. Practic, prin această unealtă poți să-ți planifici o serie cuvinte cheie pentru o nouă campanie (#reclamă) de Google Ads.

Calea pentru a intra la „Planificatorul de cuvinte cheie” în limba română este următoarea:

  • apeși pe butonul „Instrumente” de pe panoul din stânga
  • selectezi opțiunea „Planificare”
  • apeși pe butonul „Planificatorul de cuvinte cheie”

Îți las o captură de ecran și cu varianta în limba română:

Calea spre Planificatorul de cuvinte cheie

Ce facem mai departe? Apăsăm pe secțiunea din stânga, „Descoperiți cuvinte cheie noi” și trecem la treabă.

Mai este acolo și opțiunea din dreapta, „Obțineți valori pentru volumul căutărilor și estimări”, dar nu ne interesează dacă vrem să începem o campanie de la zero.

Așa trebuie să arate panoul tău acum:

Planificatorul de cuvinte cheie

Până aici e totul clar? Bun. E timpul să ne uităm la câteva exemple.


Exemple în Keyword Planner

La începutul articolului am dat exemplul cu serviciile SEO. Printre altele, SEO este un serviciu foarte util pe partea de marketing digital cu scopul de a avea un site bine optimizat și indexat în Google.

Ai un site web? Pentru ce expresii dorești ca site-ul tău să fie în top pe Google? Spune-mi și voi încerca să te ajut!

În Keyword Planner („Planificatorul de cuvinte cheie”), aleg secțiunea „Începeți cu cuvinte cheie” și introduc acolo câteva cuvinte cheie. Hai să pun două cuvinte cheie, și anume „servicii seo” și „optimizare seo”.

Pentru a introduce mai multe expresii, trebuie să pui virgulă după fiecare expresie sau cuvânt cheie, apoi să apeși pe tasta „Space”.

Încă ceva: îți recomand să faci acest proces pe desktop, adică pe un PC sau un laptop, în niciun caz pe un telefon mobil.

Planificatorul de cuvinte cheie - servicii seo

Putem alege limba și țara sau orașul/orașele de unde să fie extrase acele cuvinte. Limba română este prestabilită. Dacă apăsăm pe „România” (are acea iconiță cu locația) și ne apare următorul pop-up:

Servicii SEO - Google Ads - România

De exemplu, dacă ai o afacere locală și faci mobilă la comandă pentru brașovenii tăi (să presupunem că ești din Brașov), atunci poți să introduci județul Brașov pentru a avea o arie de acoperire potrivită.

Momentan e suficient ce am făcut până acum. Putem apăsa pe butonul „Vedeți rezultatele” de la penultima imagine și ne vor apărea următoarele rezultate:

Planificatorul de cuvinte cheie - Rezultate Servicii SEO - Optimizare SEO

Nu te speria când vezi atâtea statistici! Îți voi explica ulterior la ce să fii atent.

Mai dau un exemplu? Să dau exemplu cu omul nostru care face mobilă la comandă în Brașov? Ce cuvinte cheie să introduc? Hai să pun unul singur și ne spune Keyword Planner ce alte expresii sunt uzuale.

Introduc expresia „mobilă brașov”:

Planificatorul de cuvinte cheie - mobilă brașov

Iar acum trebuie să aleg județul Brașov. De ce? Pentru că vreau să văd ce expresii asemănătoare caută oamenii din județul Brașov pe Google.

Planificatorul de cuvinte cheie - orașul Brașov

Apăsăm pe butonul „Includeți”, apoi pe butonul „Salvați”. Înainte de a apăsa și pe butonul „Vedeți rezultatele”, pagina ta trebuie să arate astfel:

Planificatorul de cuvinte cheie - vedeți rezultatele - mobilă Brașov

Cam simplu exemplul ăsta, nu? Următorul exemplu va fi mai greu.

Rezultatele arată în felul următor:

Planificatorul de cuvinte cheie - rezultate expresie mobilă Brașov

Aici putem să observăm că nu prea ne ajută rezultatele oferite de Google. De ce? Unul dintre motive este acela că multe expresii sunt cu marcă (conțin un cuvânt de firmă), iar motivul principal care mă deranjează, în calitate de consultant SEO, este că n-am expresii potrivite pe care să le „atac”.

L-am rugat frumos pe ChatGPT să-mi dea niște expresii relevante în jurul expresiei „mobilă brașov” și mi-a dat rezultate excelente, cum ar fi:

  • „mobilă la comandă Brașov”
  • „mobilă ieftină Brașov”
  • „mobilă premium Brașov”
  • „mobilă personalizată Brașov”
  • „mobilă dormitor Brașov”
  • „mobilă bucătărie Brașov”
  • „mobilă living Brașov”
  • „mobilă de lux Brașov”
  • „mobilă din lemn masiv Brașov”

M-aș apuca cu drag să creez pagini babane (de minim 1.000 de cuvinte) pentru astfel de expresii. Apropo, dacă ai un magazin online sau un site de prezentare și vrei o optimizare SEO ca la carte și apoi un „boost” de reclame plătite în Google Ads, te rog să mă contactezi (075 041 7794). Mulțumesc!

Dacă tot suntem la SEO, trebuie să știi că optimizarea SEO înseamnă că site-ul tău apare pe o anumită poziție în Google fără a investi în reclame plătite (investești o dată pentru optimizare, apoi la înțelegere cu cel care ți-a făcut SEO poți plăti doar pentru mentenanță).

În schimb, campaniile de Google Ads îți afișează site-ul pe o anumită poziție în Google cât timp ai buget. Când nu mai ai fonduri disponibile, site-ul tău nu mai este afișat.

Care e cea mai bună metodă? Ți le recomand pe ambele, chiar îți recomand și a 3-a metodă, și anume un cont de Google Business Profile, dar îți spun de la bun început că toate au avantaje și dezavantaje. Nicio metodă nu-ți garantează succesul din prima.

Cum se ajunge la succes? Cred că doar prin muncă, perseverență, răbdare și iar muncă (#NihilSineDeo).

Să revenim…

Îți dau un exemplu greu? Cred că merită, mai ales acum când trecem la interpretarea statisticilor din Keyword Planner.


Interpretarea statisticilor din Keyword Planner

Hai să facem o căutare după expresiile următoare:

  • „marketing digital”
  • „servicii marketing”
  • „promovare online”
  • „consultant marketing”

Aleg să văd căutările oamenilor la nivel național în România, iar rezultatul este acesta:

Keyword Planner - servicii marketing - marketing digital

Avem 198 de rezultate (în centru, jos, arată că sunt 198 de rezultate). Momentan afișează 10 rezultate pe chenar. Pentru a afișa mai multe, apăsăm pe numărul 10 și selectăm câte dorim să vedem dintr-un „tun”. Eu aleg 200.

Acum hai să vedem cât de relevante sunt expresiile pe care le-am introdus:

Keyword Planner - cuvinte cheie introduse - marketing

Avem așa:

  • În prima coloană sunt expresiile în ordinea introdusă.
  • A 2-a coloană ne indică o estimare a numărului mediu de căutări lunare pentru expresiile respective.
  • Coloana a 3-a ne arată modificările care au avut loc în ultimele trei luni. Observăm că expresia „servicii marketing” a bubuit în ultimele trei luni, fapt pentru care merită să creez o strategie SEO în jurul acestei expresii.
  • A 4-a coloană ne spune dacă sunt modificări de la an la an (tot în procente). Momentan arată 0%.
  • Coloana a 5-a ne arată cât de competitive sunt expresiile la nivel național. Expresia „marketing digital” are o concurență ridicată, adică înseamnă că lumea face des astfel de căutări.
  • A 6-a coloană nu afișează nimic. Teoretic, trebuia să arate procentajul de afișări al anunțurilor.
  • Coloana a 7-a ne spune suma licitată pentru afișarea reclamei în partea de sus a paginii – cele mai mici valori. Cel mai mare cost îl percepe pentru expresia „promvoare online”. E un fel de mic-mare.
  • A 8-a coloană ne arată suma licitată pentru afișarea reclamei tot în partea de sus a paginii, dar acum ne spune care sunt cele mai mari valori. Se pare că tot expresia „promovare online” are costul cel mai mare.
  • Ultima coloană ne spune starea contului. Momentan nu sunt date disponibile.

E greu? Mi se pare intuitiv. Cu timpul te vei obișnui să citești astfel de tabele.

Îmi place să ordonez tabelul după cele mai bune rezultate, în ordine descrescătoare. Pentru a face o astfel de ordonare, trebuie să apeși pe coloana a 2-a, cu titlul „Număr mediu de căutări lunare”. Rezultatul este următorul:

Keyword Planner - ordonare după numărul mediu de căutări lunare - marketing

Expresia „marketing digital” este cea mai căutătă, având o estimare între 1.000 și 10.000 de căutări lunare. E drept că estimarea este vagă, dar cu atât poate Google să ne ajute. Dacă plătim, adică dacă rulăm o campanie (#reclamă) plătită, atunci ne arată rezultate mai concrete. E corect, nu?

Cum ți s-au părut informațiile pe care ți le-am prezentat? Mie mi s-a părut că am scris un articol destul de scurt la cât de mult ar trebui să „stăm” pe acest subiect.

Ai nevoie de cineva care să se ocupe de campaniile Google Ads pentru site-ul sau site-urile afacerii tale? Contactează-mă și te ajut cu drag!


Notă: Imaginea de la Thumbnail este generată cu Midjourney (AI)


„Binele-i bun atunci când e bine făcut.”

✍ Horja Robert Emanuel
Consultant IT & Marketing
WhatsApp 075 041 7794

Distribuie:
Abonează-te
Primește notificări pentru
guest
0 Comentarii
Cele mai vechi
Cele mai proaspete Cele mai votate
Impresii
Vezi toate comentariile