„Binele-i bun atunci când e bine făcut.” (Horja Robert Emanuel)

Îmi place să creez, să am idei, să inventez, dar cel mai mult îmi place să mă joc cu ceea ce creez și să pun punctul pe „i” prin idee, invenție și inovație. Aici cred că se găsește succesul binecuvântării mele profesionale și personale.

Blog

Contact

Salutare! Ai nevoie de servicii SEO pentru site-ul web al afacerii tale? Dacă deții o afacere în municipiul Brașov sau chiar în județul Brașov, într-un oraș precum Codlea, Făgăraș, Ghimbav, Predeal, Râșnov, Rupea, Săcele, Victoria, Zărnești, te pot ajuta cu plăcere!

De altfel, te pot ajuta cu servicii SEO pentru orice afacere ai în România! Limba română „rullz”! Pentru mai multe detalii, te rog să-mi scrii pe WhatsApp la numărul de telefon +40 748 779 701. Să ne-auzim cu bine!

Cuprins

Cel mai renumit site web din Transilvania?

Știi cumva care este cel mai renumit site web din Transilvania sau al unei firme din Transilvania? 

Înțelegi că fac aluzie la site-ul web al afacerii tale? Cu ajutorul serviciilor SEO, un site web devine popular.

Ce înseamnă popularitate pentru un site web? Afișări în topul căutărilor pe Google (sau pe oricare alt motor de căutare).

Scopul principal al serviciilor SEO este să-ți propulseze site-ul web în topul căutărilor pe motoarele de căutare, în funcție de anumite cuvinte cheie.

Ce sunt aceste „cuvinte cheie”? Cuvintele cheie specifice pentru domeniul tău de activitate. De exemplu, dacă ai un cabinet stomatologic, atunci ar fi frumos ca la căutarea „cabinet stomatologic” să apară site-ul tău.

Mai mult decât atât, ar fi superb să apară în topul afișărilor și la căutarea „cabinet stomatologic Brașov”. Asta înseamnă SEO local. 

Hai să-ți mai dau un exemplu… Dacă ai un service auto, atunci ar fi extraordinar să apari pe prima pagină în Google la căutarea „service auto”, inclusiv „service auto Brașov”. 

Ca să ajungi în topul căutărilor pentru cuvintele cheie „cabinet stomatologic” sau „service auto”, nu va fi ușor. De ce? Pentru că sunt cuvinte uzuale, adică există deja o competiție pe aceste cuvinte.

La urma urmei, dacă site-ul web al afacerii tale era cel mai renumit site web din Transilvania (sau al unei firme din Transilvania), atunci cu siguranță nu apelai la serviciile mele de SEO.

Ei bine, prin muncă, dedicare și perseverență, nimic nu e imposibil! Pot contribui la creșterea popularității site-ului pe domeniul tău specific de activitate.

Apropo, sper că ai un site web… Când vine vorba de promovare, site-ul web este jumătatea esențială de care ai nevoie în mediul online.

Cealaltă jumătate este promovarea printr-o platformă de Social Media, cum este Facebook, Instagram, TikTok etc. Te invit pe pagina „Creare conținut Social Media” să vezi ce pachete ofer pe partea de Social Media.

În plus, dacă se-ntâmplă să nu ai un site web sau vrei un alt site web sau poate vrei să recomanzi cuiva serviciile mele de web, te rog să vizitezi pagina „Aplicații WEB”.

Ai auzit de Bastionul Fierarilor? Putem construi Bastionul SEO.

Bastionul SEO

Știi cumva câte bastioane a avut Brașovul sau mai exact, Cetatea Brașovului. Opt. Care sunt acestea?

1. Bastionul Țesătorilor
2. Bastionul Funarilor
3. Bastionul Postăvarilor
4. Bastionul Cojocarilor
5. Bastionul Aurarilor
6. Bastionul Curelarilor
7. Bastionul Graft
8. Bastionul Fierarilor

Din cele opt bastioane, doar trei mai sunt „intacte”, și anume Bastionul Țesătorilor, Bastionul Fierarilor și Bastionul Graft. Hai să le scriu și pe cele desființate complet: Bastionul Aurarilor (1886) și Bastionul Curelarilor (1887).

Care era rolul unui bastion? Să apere ceva, corect?

Bastioanele se construiau în zonele laterale ale unei cetăți sau la colțurile unei fortărețe. Acestea au formă cilindrică sau poligonală, iar scopul lor principal este de apărare.

Se știe că Brașovul a avut o forță aparte la luptă, mai ales pentru că s-a apărat. E drept că cea mai bună apărarea este atacul, dar oamenii din vremea respectivă probabil au gândit o strategie defensivă.

Apropo, câte cetăți, castele și alte fortificații cunoști din zona Brașovului? Hai să enumăr eu câteva: Castelul Bran (Bran), Castelul Béldy László (Budila), Castelul Brâncoveanu (Sâmbăta de Sus), Castelul Brukenthal (Sâmbăta de Jos), Castelul Sükösd-Bethlen (Racoș), Cetatea Rupea (Rupea), Cetatea Râșnov (Râșnov), Cetatea Făgăraș (Făgăraș). 

Dacă ai timp, îți recomand să le vizitezi una câte una… Dacă tot suntem la bastioane, știi cumva câte bastioane are Cetatea Alba Carolina de la Alba Iulia? Șapte. Forzza Brașov!

Ei bine, putem adapta ideea de bastion și în cadrul serviciilor SEO. Cum?

Din moment ce un bastion este o fortificație situată într-un colț al cetății, putem construi bastione pe site în funcție de cuvintele cheie. Cum facem asta?

„Construim” texte solide pentru fiecare expresie sau ansamblu de cuvinte cheie pentru care dorești să apară site-ul în topul căutărilor.

Merită să precizez încă de pe-acum faptul că cea mai importantă unealtă pentru un SEO de calitate este conținutul. Ce fel de conținut? Conținut tip text. 

Fii pe pace! Sunt și scriitor, nu doar IT-ist. Chiar îți recomand să intri pe articolul „Articole de blog recomandate” pentru a vedea un pic despre ce anume scriu. Acel articol adună laolaltă doar articolele de pe blogul meu, deci încă nu ți-am dat să vezi partea profesională.

Este foarte important să ai mai multe bastioane, adică mai multe seturi de cuvinte cheie pe care să insiști. Cu cât ai mai multe pagini (sau articole de blog) în topul căutărilor pe cuvintele cheie (cuvinte cheie care să apară inclusiv în titlu), cu atât mai mult site-ul web va primi un scor SEO mai bun.

Printre altele sunt și blogger, astfel că dețin mai multe bloguri și site-uri pe care le-am optimizat și le optimizez din punct de vedere SEO cât mai solid. 

La urma urmei, dacă tot vrei să te aperi, nu mai bine îți așterni bine de la început ca să fie bine? Un castel fără bastioane este ca o moară fără vânt sau altfel spus, ca o poartă fără uși.

Apropo de uși, cât de mult contează ușa castelului la apărare? Oricât de tare ar fi ușa, la un moment dat va ceda. Defensiva fără ofensivă duce la eșec. Castelul trebuie apărat neapărat!

Castelul SEO

Castelul SEO

Per ansamblu, site-ul tău trebuie să fie la fel de impozant precum un castel. 

Care-i cel mai tare castel pe care-l cunoști? Să fac eu un top 5? Hai să-l las scris:

1. Castelul Peleș (județul Prahova)
2. Castelul Corvinilor (municipiul Hunedoara)
3. Castelul Bran (județul Brașov)
4. Castelul Károlyi (județul Satu Mare)
5. Castelul Regal de la Săvârșin (județul Arad)

Dacă tot am inclus Castelul Bran, care se află în județul Brașov, tu, în calitate de brașovean, l-ai vizitat? Merită să-l vizitezi cel puțin o dată și dacă ești brașovean, și dacă ești din alt județ al țării.

Imaginează-ți că prin serviciile de SEO, site-ul tău va fi pus la loc de cinste de către motoarele de căutare.

Ce înseamnă „loc de cinste”? A fi așezat la înălțime… Doar printr-un SEO ca la carte poți să ai un site web popular, întărit, păzit și impozant precum un castel.

De ce ai nevoie pentru a ajunge cu site-ul la acest nivel? De multe pagini. A trecut era în care puteai să ai 10 pagini la site și să fii în topul afișărilor pe Google. Acum te lupți cu magazine online care au mii de produse, iar fiecare produs reprezintă o pagină.

Poți să te „bați” cu un magazin online ce are mii de pagini? Categoric! Bine-ar fi să nu pierzi categoric, dar te poți lua la „trântă” cu orice site. Cum? Cu ajutorul blogului!

Blogul unui site web trebuie să fie precum Poiana Brașov, adică o atracție turistică de valoare.

Poiana SEO

Cred că Poiana Brașov este una dintre cele mai populare stațiuni de schi din România, dacă nu e chiar cea mai populară… 

La Poiana Brașov găsești 12 pârtii de schi, un lac, terenuri de sport, restaurante și hoteluri de lux. Să mai scriu? Nu mai scriu. Ideea e că site-ul web poate fi precum Poiana Brașov cu ajutorul blogului.

Ce rol joacă blogul pentru SEO? Un blog este binevenit pentru că aduce pagini noi. Fiecare articol de blog reprezintă o pagină. O pagină web are un URL unic. La finalul zilei, domnul Google numără URL-urile din sitemap și îți clasifică site-ul în funcție de ce-i oferi.

Oferi un site cu pagini neoptimizate SEO? Primești un scor SEO mic. Oferi un site cu multe pagini optimizate SEO? Garantat primești un scor SEO mare. E logic, nu-i așa? E și logic, și corect.

Imaginează-ți cum ar fi dacă vizitatorul site-ului tău s-ar simți ca la Poiana Brașov? Ar fi lux!

Ce atracții turistice are site-ul web al afacerii tale? În primul rând, serviciile sau produsele pe care le oferi. În al doilea rând, un site cât de cât drăguț (atât ca UI, cât și ca UX). În al treilea rând, articole de blog optimizate SEO.

Indiferent de domeniu, e bine să ai un blog pe site. Nu doar că blogul va împinge site-ul în top pe Google, ci îi va oferi un loc de popas vizitatorului. 

Dacă ai un site interesant și articole de blog scrise într-un mod iscusit, atunci orice om cu IQ de 3 cifre va petrece timp pe site-ul tău. La urma urmei, asta este și ideea unui site, aceea de a găzdui cât mai mulți vizitatori.

Motoarele de căutare sunt foarte atente la reținerea vizitatorului pe site. De exemplu, dacă intri pe site-ul meu și ieși în secunda 2, domnul Google (sau alt motor de căutare) va ști imediat că site-ul meu nu e pe gustul tău și că ceva nu e în regulă.

Din moment ce ai intrat pe o pagină, există chiar și un anumit timp de ședere în funcție de numărul de cuvinte de pe pagină. De exemplu, dacă am o pagină de 700 de cuvinte, timpul de citire ar fi de aproximativ 5 minute.

Ieși de pe site după 5 minute? Înseamnă că pagina respectivă și-a atins ținta.

E tare interesant modul de notare a motoarelor de căutare. Parcă ai fi la școală… Apropo de școală, știai că prima școală românească a fost „înființată” la Brașov?

Prima școală românească

Prima școală românească

Se spune că prima școală românească, unde s-a predat și învățat prima oară limba română, a fost într-o locație din curtea Bisericii „Sfântul Nicolae” din Șchei (Brașov).

Astăzi, acolo este Muzeul „Prima Școală Românească”, fiind locul unde sunt păstrate primele tipărituri românești, inclusiv o colecție de biblii. 

De ce se spune că este prima școală românească? Deoarece diaconul Coresi a tipărit primele cărți în limba română, plus că se știe că Biserica a avut un rol important în educarea oamenilor, deci primele școli au fost în Biserici.

Dacă tot e vorba de școală, ar fi frumos ca site-ul web al afacerii tale să fie un fel de școală sau chiar manual pentru vizitatori. Cum și de ce? Cu ajutorul blogului și pentru a le oferi informații prețioase din domeniul tău de activitate.

Sunt o grămadă de oameni care se informează de pe Google, care caută tot felul de chestii care mai de care mai interesante (sau nu) și care sunt curioși să facă multe lucruri pe cont propriu. Românul e bun la toate, nu-i așa?

De ce să mergi la mecanic ca să-ți schimbe un bec? Dai un „search” pe Google, găsești un tutorial fie pe YouTube, fie pe un forum, fie pe un site web de specialitate (#mecanic) și voilà. Înveți chestii noi și rămâi cu banii în buzunar, plus niște cunoștințe folositoare.

Evident, nu-i totuna să înveți de pe internet sau de la un specialist (față-n față), dar o documentare în plus nu strică nimănui.

Dacă spui că n-ai idei de articole pentru blog, îți recomand să citești articolul „8 idei pentru articole de blog”. Oricum, la partea asta te pot ajuta și dacă ai pe altcineva pe partea de SEO. 

Pe pagina „Articole de blog” vezi bonusurile gratuite pe care le primești dacă alegi să fiu bloggerul site-ului tău.

După ce ai citit până acum, crezi că merită să apelezi la servicii de SEO? Treaba mea, în calitate de consultant (business, IT, marketing, Social Media) este să-ți ofer o imagine de ansamblu asupra unei situații specifice, nu să te conving.

Convingerea trebuie să-ți aparțină în totalitate. La urma urmei, clientul trebuie săturat după nevoile lui, corect? Ei bine, te pot sfătui și apoi te pot ajuta, în mod special cu partea de digitalizare a unei afaceri.

Merită să apelezi la SEO?

Răspuns scurt: întotdeauna!

Răspuns mediu: te rog să citești articolul „Merită să investești în SEO?”.

Răspuns un pic mai lung decât ar trebui: hai să-ți zic…

Când auzi un om care-ți zice „Hai să-ți zic eu cum stă treaba…”, ai grijă! S-ar putea să te aburească. În fine, același lucru ai putea spune și despre mine, dar poți totuși să mă scuzi. Sunt și scriitor, deci gândesc mai deslușit când scriu.

Investiția în SEO este o investiție pe termen lung. Oricum, site-ul tău nu e singur pe nișa de activitate a afacerii tale, deci ai o oarecare competiție.

Unii din competitorii tăi știu ce înseamnă SEO și deja investesc de ceva timp în direcția aceasta. Alții nu știu cât de important e SEO, iar ceilalți stau pe gânduri dacă să se bage cu promovarea site-ului pe internet sau să mai aștepte o perioadă.

Din moment ce ai un site web și vrei să fie cunoscut în mod special de români (dacă nu de toată lumea), atunci în mod inevitabil (și obligatoriu) ai nevoie de SEO. Nu doar că trebuie să apelezi la SEO, ci trebuie să ai pe cineva care se ocupă de SEO.

Cu timpul, odată ce ai un om sau o agenție care se ocupă de SEO, vei învăța și tu cu ce se mănâncă SEO. Fii pe pace! 

Apropo de mâncare, hai să-ți scriu și niște statistici (pe post de „hrană”), să vezi cât de relevant e SEO în era digitală.

Statistici SEO

Statistici SEO

Statisticile reprezintă un factor decizional atunci când suntem în cumpănă cu privire la o achiziție.

Dacă ți-aș spune că Brașovul este în top 3 cele mai frumoase județe din România? Eu sunt din județul Arad, dar Aradul nu face parte din top 3, din perspectiva mea…

Brașov este o adevărată bijuterie când vine vorba de priveliști. Atât de multe peisaje frumoase găsești în județul Brașov, că te delectezi doar privindu-le. Tot așa trebuie să fie și site-ul tău după ce este optimizat din punct de vedere SEO.

Hai să scriu câteva statistici luate de pe forbes.com.

Google este cel mai folosit motor de căutare. În 2023, pe desktop, 90.68% dintre căutările de pe motoarele de căutare s-au făcut pe Google, iar pe mobil, 93.77% dintre căutări s-au făcut pe Google.

Contează de unde vine căutarea, dacă vine de la un utilizator de desktop sau de mobil? Da. Plus că site-ul tău trebuie în mod obligatoriu să fie „mobile friendly”.

Majoritatea oamenilor folosesc telefonul mobil pentru a căuta ceva pe internet, dar sunt și anumite excepții. De exemplu, am un site tip tutoriale pentru a învăța programare și primesc mai multe vizite de la oameni de pe desktop (PC, laptop), decât din partea celor care intră de pe telefonul mobil.

Am specificat până acum faptul că SEO trebuie să se facă în mod continuu? Cei de la Google fac anual actualizări majore ale algoritmului, ceea ce înseamnă că oamenii care se ocupă de SEO sunt „surprinși” anual (sau nu).

E posibil să te trezești cu site-ul pe pagina a 2-a în căutări după ce a fost pe poziția a 3-a. Se știe că pe pagina a 2-a din căutări nu intră mai mult de 1% din oamenii care fac acea căutare… La urma urmei, totul merge pe „comodeală”.

De ce să mai întorci pagina când pe prima pagină sunt afișate aproximativ 10 rezultate? Dacă ai de făcut o muncă de cercetare, atunci sigur treci de pagina a 2-a, dar altfel nu cred că ai răbdare. 

Apropo, cum stai cu răbdarea? E o mare calitate în zilele noastre (sau în secolul nostru: secolul vitezei) să ai răbdare.

Cel mai mare trafic de pe Google vine de la utilizatorii din Statele Unite ale Americi, India și Brazilia. Dacă ai un site în limba engleză, atunci e bine să-l „țintești” cu SEO și pentru americani.

Se știe că din anul 2023, India este cea mai populată țară de pe glob. De asemenea, poți „targeta” site-ul global și pentru India, mai ales că sunt vorbitori de limba engleză („Hello, sir!”).

Știai că pe Google se fac peste 8,5 miliarde de căutări pe zi la nivel global? Cică ar fi în jur de 99.000 de căutări pe secundă. Tare, nu?

Hai să-ți mai las una… Cele mai căutate cuvinte pe Google sunt „youtube”, „facebook” și „whatsapp web”.

După ce finalizez auditul pentru site-ul tău, mă apuc de cuvintele cheie specifice domeniului tău de activitate pentru care vrei să apară site-ul în topul căutărilor pe Google (sau pe alt motor de căutare).

Primul lucru pe care trebuie să-l facă cineva atunci când se apucă de SEO este auditul.

În caz că site-ul este nou, se trece direct la partea de SEO, dar dacă site-ul are vechime (sau experiență), atunci auditul este primul pas.

Audit SEO

Auditul SEO este responsabil de analiza site-ului web exact cum sunt analizele medicale pentru om și inspecția tehnică periodică la mașină.

Bineînțeles, analizele medicale sunt cele mai importante pentru că dacă ești sănătos poți să conduci și afacerea, iar apoi să ai bani și de mașină. 

Nu uita să fii atent la sănătatea ta! Prevenția este cel mai bun tratament!

Realizez un audit SEO format din 3 părți, și anume:

  • Audit tehnic: responsabil de bunul mers al site-ului în mediul online, deci până să ajungă la utilizator.
  • Audit on-page: responsabil în mod direct de experiența utilizatorului pe site.
  • Audit off-page: responsabil cu reputația site-ului pe internet.

La nevoie, voi face un audit local, dar cel mai probabil voi sări de această etapă și voi face direct SEO local, adică voi optimiza site-ul web pentru căutările din județul și orașul din care faci parte.

Ce fac imediat după ce finalizez auditul SEO? Repar ce este de reparat și îmi continui treaba cu partea de optimizare SEO.

Optimizare SEO

Poate că „optimizare SEO” sună a pleonasm, din moment ce SEO vine de la „Search Engine Optimization”, dar e bine dacă întărește ideea de SEO.

Serviciile SEO îmbunătățesc valoarea site-ului tău în fața motoarelor de căutare și în fața utilizatorilor care descoperă și vizitează site-ul.

Optimizarea unui site web din punct de vedere SEO trebuie să fie obligatorie! Ar trebui să fie o regulă ca în armată, regulă de tip ordin (ordinele nu se discută, ci se execută).

La partea de optimizare SEO, voi crea și pagini noi, în special articole pentru blogul site-ului tău.

Am două pachete pentru serviciile SEO: unul pentru site-ul web de prezentare și unul pentru magazinul online.

Te invit să vizitezi pagina „Servicii SEO” pentru a vedea mai multe detalii, inclusiv tarifele mele pentru serviciile SEO.

Te-ai decis să investești în SEO? Un antreprenor adevărat din Brașov trebuie să investească la un moment dat în SEO dacă tot a investit deja într-un site web.

Servicii SEO Brașov

Se știe deja că Brașov este o bijuterie de județ, dar oare se știe că afacerea ta este tot o bijuterie în județul Brașov sau chiar la nivel național? 

Dacă ai un site web, atunci cea mai bună metodă de promovare a site-ului este prin intermediul serviciilor SEO.

Câte locuri faine poți vizita în județul Brașov? Dar câte locuri faine poate să viziteze cel care intră pe site-ul web al afacerii tale? 

Apropo, site-ul tău este indexat în Google? Îți recomand articolul „Cum verifici dacă un site este indexat în Google?”.

Contact

Pentru mai multe detalii cu privire la serviciile SEO pe care le ofer sau alte servicii pentru digitalizarea afacerii tale (fie un site web, fie o aplicație de mobil, fie promovarea pe rețelele de Social Media etc.), te rog să mă contactezi pe WhatsApp la numărul de telefon +40 748 779 701.

Sloganul turistic al Brașovului este „BE. LIVE. IT”. Sloganul meu este „Binele-i bun atunci când e bine făcut”.

S-auzim numai de bine! 

SEO România

Abonează-te
Primește notificări pentru
guest
0 Comentarii
Impresii
Vezi toate comentariile