fbpx

„Binele-i bun atunci când e bine făcut.” (Horja Robert Emanuel)

Îmi place să creez, să am idei, să inventez, dar cel mai mult îmi place să mă joc cu ceea ce creez și să pun punctul pe „i” prin idee, invenție și inovație. Aici cred că se găsește succesul binecuvântării mele profesionale și personale.

Blog

Contact

Optimizare SEO HoReCa

Salutare, activezi în domeniul HoReCa? Dacă ai un site web pentru businessul tău, atunci acesta trebuie neapărat să fie optimizat 100% din punct de vedere SEO dacă vrei să fie vizibil pe Google!

Îți pun la dispoziție servicii SEO pentru hotelul, pensiunea, vila, restaurantul, cafeneaua și chiar pentru firma ta de catering!

Pentru mai multe detalii cu privire la optimizarea SEO, te rog să mă contactezi pe WhatsApp la numărul de telefon 075 041 7794. Mulțumesc!

Cuprins

De ce SEO?

De ce este atât de mare nevoie de SEO? Pentru că SEO reprezintă unealta principală pentru promovarea site-ului web pe Google.

Hai să-ți las o definiție ca la carte, definiție pe care am scris-o în articolul „Ce este SEO?”:

SEO este cea mai bună unealtă de marketing pentru promovarea site-ului web. De ce? Prin SEO, site-ul web va fi atractiv atât pentru motoarele de căutare, cât și pentru oameni.

Dacă ai un site web pentru afacerea ta, atunci trebuie în mod obligatoriu să fie optimizat din punct de vedere SEO.

Ce reprezintă această optimizare? O serie de configurări ce țin de partea tehnică a întregului site, de conținutul fiecărei pagini (text, imagini etc.) și de autoritatea pe care acesta o are, adică dacă este prezent cu link activ (atributul „dofollow”) pe alte site-uri.

De exemplu, dacă ai un hotel de patru stele în Sibiu, la căutarea „hotel sibiu 4 stele”, site-ul tău ar trebui să apară în topul afișărilor pe Google. Bineînțeles, doar dacă este optimizat din punct de vedere SEO. Și încă ceva: să fie optimizat pe expresia „hotel sibiu 4 stele”.

Hai să mai dau niște exemple…

Dacă ai un restaurant în Brașov cu numele Horjescu, din moment ce site-ul este optimizat pe expresia „restaurant horjescu brașov”, va apărea în primele rezultate pe Google. Ba chiar aș putea îndrăzni să cred că va apărea pentru expresia „restaurant horjescu”, fără a pune numele orașului.

De obicei, când se pune orașul în căutări, se afișează rezultatele locale. Ideal este să ai site-ul optimizat și la nivel național, nu doar la nivel local (în orașul, localitatea, comuna sau chiar județul în care ai businessul).

Cu ajutorul optimizării SEO, site-ul afacerii tale poate fi un reper la nivel național în domeniul tău de activitate!

SEO local

Am oferit deja câteva exemple despre SEO local. Hai să intru mai în profunzime pe acest subiect…

SEO este abrevierea de la „Search Engine Optimzation”. Dacă eu sunt în Arad și caut „restaurante” pe Google, atunci primesc o serie de rezultate cu restaurante din locația mea, chiar dacă n-am adăugat cuvântul „Arad”. 

Google știe automat unde mă aflu și îmi afișează rezultate din zona mea. Hai să-ți las o captură de ecran cu ceea ce am primit:

Restaurante Arad - Optimizare SEO HoReCa

Observi că în primele afișări sunt locații? Acele pagini nu reprezintă site-ul web, ci un cont special pe platforma Google My Business.

Îți recomand să ai un cont pe Google My Business pentru a avea mai multă vizibilitate. 

Când este vorba de domeniul HoReCa, lumea caută recomandări. Unde se uită prima dată? Pe Google. La ce? La recenzii, la numărul de stele, la adresa locației și eventual caută un număr de telefon.

Ei bine, toate aceste informații sunt de bază și se găsesc cel mai ușor în profilul de pe Google My Business. Partea cea mai bună este că acest profil îl găsești și pe Google Maps, fapt ce îți oferă un alt avantaj.

Afacerea ta are nevoie de cât mai multă vizibilitate!

Te pot ajuta atât cu partea de configurare, optimizare și mentenanță a contului de Google My Business, cât și cu partea de optimizare SEO pentru cuvintele și expresiile potrivite domeniului tău de activitate!

Ai un hotel în Alba Iulia? Deții un hotel la Băile Herculane? Ai o pensiune la Cisnădie? Deții un restaurant la Orșova? Dacă tot ai investit într-un site web, fă bine și investește în promovarea acestuia!

Site-ul web trebuie optimizat în parametri optimi ceruți de către motoarele de căutare (Google, Bing, Baidu, Yahoo, Yandex, Qwant etc.). 

Dacă motoarele de căutare apreciază site-ul tău, atunci acesta va fi afișat cât mai sus în rezultatele căutărilor. Cu cât poziția din Google este mai mare, cu atât mai mult cresc șansele să fie vizitat.

Ce se întâmplă dacă ai un site vizitat? Cresc vânzările!

Până la urmă, scopul businessului tău este să facă bani. Partea frumoasă este că poți face bani oferind lucruri frumoase, dacă tot ești din zona HoReCa.

La cât de agitată este lumea din ziua de azi, un concediu scurt de 2-3 zile este de dorit oricând. Ce poți să faci tu? Oferă experiențe memorabile clienților tăi! 

Fie că ai un hotel, fie că ai un restaurant, fie că ai o cafenea, lumea vrea să se simtă bine la tine.

Oamenii vor să se relaxeze, de aceea caută un hotel, o pensiune, un restaurant sau o cafenea. Oferă servicii de calitate și te vor ține minte toată viața! 

Partea cea mai bună este că vor reveni cu drag la tine ori de cât ori vor avea ocazia. 

Fidelizarea clientului este eminamente esențială în business!

SEO pentru hoteluri

Voi avea o strategie pentru optimizarea completă a site-ului pentru hotelul tău.

Site-ul trebuie optimizat atât la nivel local, cât și la nivel național. Dacă deții un hotel pe lângă Bran, atunci optimizarea o voi face astfel încât orice român, de oriunde s-ar afla, să primească pe prima pagină din Google, ca rezultat, site-ul tău.

La căutarea „hotel bran”, site-ul tău nu că trebuie, ci e musai să fie pe prima pagină pe Google!

Promit rezultate? Nu, deși sunt, printre altele, om de marketing, nu mă ocup cu minciuna. 

Te rog să vizitezi pagina „Rezultate SEO” pentru a te informa mai mult cu privire la ce înseamnă și ce poate să facă SEO pentru afacerea ta. Ia-ți un pic de timp pentru că pagina respectivă este mai mult un studiu decât o simplă analiză.

SEO este o unealtă de marketing, deci nu „închide” vânzările și nu îți garantează un anume loc în Google pentru anumite căutări.

Totul se face pe bază de muncă, perseverență, răbdare și iar muncă. De fapt, tocmai ce am dat o definiție a succesului.

În calitate de consultant SEO, știu foarte bine ce trebuie făcut pentru ca un site să fie propulsat în topul căutărilor. Pot să garantez o treabă bine făcută, în sensul că site-ul tău va fi mai vizibil pe internet, dar nu îți pot aduce vânzări în mod direct.

În mod indirect, SEO poate să aducă potențiali clienți. În termeni de marketing, aceștia se numesc „lead-uri”. Din moment ce site-ul este vizitat, înseamnă că există un interes pentru serviciile tale.

Personal, când merg undeva și am nevoie de o cazare, intru pe site-ul mai multor hoteluri sau pensiuni, nu rezerv imediat de pe site-urile afișate în primele rezultate.

Oamenii sunt pretențioși, de aceea este bine să vii în întâmpinarea lor cu cât mai multe servicii care să le ofere ceea ce au nevoie, adică odihnă, relaxare și confort. 

Scopul principal al omului este să viziteze sau să exploreze. Ulterior ajunge la hotelul sau pensiunea ta pentru a se relaxa. 

Nu știu în ce zonă este situat hotelul tău, dar nu trebuie să fie neapărat într-o zonă centrală din punct de vedere turistic. Oamenii preferă locurile de la marginea orașului, mai ales dacă peisajul este de vis.

Într-una din vizitele mele la Turda, m-am cazat la o pensiune în vârful dealului. Drumul de acces până acolo a fost praf de tot (mi-am zgâriat mașina la cât de mari și late erau tufele). Partea bună a fost priveliștea care m-a făcut să uit de griji… 

Ar fi frumos să ai grijă și de cei care-ți trec pragul, mai ales să te ocupi de starea drumului dacă pensiunea ta e la „Cuca Măcăii”. Oamenii vin la tine pentru confort, nu pentru o grijă în plus.

Detaliile fac diferența!

SEO pentru restaurante

Ce delicatese oferi celor care vin în restaurantul tău? Cu siguranță ai un fel de mâncare specific. Dacă nu, atunci îți recomand să ai unul.

Pentru marketing, un fel de mâncare propriu, este o gură de aur (nu de aer). 

Poate ai un restaurant cu un anumit specific, poate cu specific italian sau cu specific pescăresc sau poate chiar tradițional (#România).

Pentru mine, ca om de marketing, contează foarte mult să mă „agăț” de cât mai multe detalii care pot să facă diferența și să fie un factor decisiv pentru ca omul să comande acel fel de mâncare.

Ai pus meniul pe site? Dacă nu, te rog să o faci și să nu uiți să-l actualizezi periodic. Lumea este curioasă, iar din moment ce ajunge pe site, vrea neapărat să vadă meniul, prețul și în mod special câteva poze cu felurile respective de mâncare.

Ai pus poze cu felurile de mâncare? Dacă da, le-ai optimizat din punct de vedere SEO? 

Probail că știi de secțiunea „Imagini” de pe Google.

Dacă mă pun și caut „ciorbă de fasole”, la secțiunea „Imagini” vor apărea în topul afișărilor cele mai optimizate imagini pentru această expresie. 

Ce înseamnă asta? Înseamnă că site-urile respective sunt optimizate corect din punct de vedere SEO sau cel puțin sunt optimizate suficient pentru a-și atinge scopul…

Ciorbă de fasole - Optimizare SEO HoReCa

Poate nu îți place ciorba de fasole și ai prefera să mânânci o pizza pufoasă și gustoasă. 

Din ce oraș ești? Să zicem că ești din Blaj. La căutarea „pizza blaj”, primești următoarele rezultate (cu imaginile și paginile aferente):

Pizza Blaj - Optimizare SEO HoReCa

Cu siguranță, restaurantul tău se diferențiază de alte restaurante, poate chiar cu același specific. Acele diferențe trebuie identificate și folosite în favoarea ta. Eu te ajut pe partea de marketing! 

Dacă oferi și livrare la domiciliu sau măcar posibilitatea ca lumea să comande și să-și ridice personal mâncare, atunci te felicit! 

Chiar dacă nu este un lucru neapărat bun faptul că oamenii sunt tot mai confortabili, din moment ce poți să-i răsfeți și să le oferi un confort, atunci businessul tău este în avantaj (și așa va fi mereu). Fă să fie bine pentru toată lumea!

Sloganul meu de viață este următorul: „Binele-i bun atunci când e bine făcut.”

SEO pentru cafenele/catering

SEO pentru cafenele catering - Optimizare SEO HoReCa

Sunt tot mai multe cafenele pe roți sau cafenele în containere superb amenajate și amplasate în zone centrale. Astfel de afaceri merită promovate!

Apropo, câte cafele consumi pe zi? Dacă bei minim o cafea pe zi și o faci în oraș, nu acasă, atunci cu siguranță ai o cafenea preferată.

Ce zici de firmele de catering? Nu-i așa că îți convine să ți se livreze cele mai bune delicatese la domiciliu? 

Faptul că o firmă de catering face și livrează mâncare bună, este un lucru de dorit de către orice om care are bani de cheltuit…

De obicei, restaurantele mari oferă servicii de livrare. Ar fi bine ca și restaurantele mici să ofere acest beneficiu clienților. 

Dacă te gândești că potențialul tău client vrea confort la nivel maxim și nu este dispus să depună efort (în afară de plată), atunci poți să vii în întâmpinarea lui cu oferta potrivită. Vorba aia, dacă-i dai „mură-n gură”, va fi liniștit.

La urma urmei, putem spune că antreprenorii din HoReCa au ca rol să ofere liniște clientului. Este și ăsta un scop nobil, nu-i așa?

Dacă ai un site web pentru cafeneaua sau firma ta de catering și vrei ca acesta să fie indexat în Google, te rog să-mi scrii pe WhatsApp la numărul de telefon 075 041 7794 și te ajut cu plăcere.

Se poate face SEO frumos pentru cafenele și firmele de catering. 

SEO este potrivit pentru orice tip de business, nu doar pentru cele din domeniul HoReCa (hoteluri, restaurante, cafenele/catering)!

SEO pentru orice business

Orice business are nevoie de SEO! Poate zici că nu crezi, din moment ce unele businessuri nu au un site web. Ei bine, asta nu trebuie să fie o problemă…

Dacă ai o afacere, fie că este din domeniul HoReCa sau din alt domeniu, și vrei un site web, te rog să-mi spui și ți-l creez.

Site-ul web reprezintă cartea ta de vizită în mediul online! Să fie oare un site web mai important decât un cont pe o platformă de socializare? Evident!

Contul de pe platforma de socializare nu-ți aparține în totalitate, plus că Facebook sau Instagram nu este brandul tău, ci al altuia. În afară de spațiu pe acele platforme, nu ai nimic altceva. Este exact ca la piață: primești o masă dacă vrei să vinzi…

Când ai un site web, deja este o altă poveste. Deja intră în calcul brandul afacerii tale. Oamenii care-ți vizitează site-ul au un scop anume pentru că sunt interesați de ceea ce le poți oferi.

În ce domeniu activează afacerea ta? HoReca? Auto? E-commerce? 

Dacă ai un magazin online, îți recomand să intri pe pagina „SEO magazin online”. E drept că optimizarea SEO a unui magazin online durează și implică un volum mare de muncă, dar roadele de la final sunt dulci, iar efectele sunt de lungă durată. 

Orice business are nevoie de promovare, iar cea mai bună unealtă de promovare a unui site web este SEO!

Pe pagina „Pachete servicii SEO” găsești pachetele și prețurile pentru serviciile SEO pe care le pun la dispoziția clienților mei.

Dacă ai un site web, înainte de a mă apuca de optimizarea acestuia din punct de vedere SEO, trebuie să-i fac un audit. Ce reprezintă un audit pentru site-ul web?

Audit site web

Audit site web - Optimizare SEO HoReCa

Auditul unui site web reprezintă o analiză exact precum cea pe care ți-o oferă medicul înainte să-ți elibereze o rețetă.

Partea cea mai bună este că pot să „vindec” site-ul afacerii tale, nu doar să-ți spun care sunt problemele.

Îți pun la dispoziție mai multe tipuri de audituri, astfel că poți să alegi în funcție de buget și de ceea ce te interesează.

Pe pagina „Audit SEO” găsești tipurile de audit pe care ți le pun la dispoziție.

Dacă vrei un audit complet, atunci trebuie să știi că acesta include partea de arhitectură, de funcționalitate și de design, plus partea de audit SEO. Mai multe detalii găsești pe pagina „Audit site web”.

E bine să se facă un audit general pentru a se lua la cunoștință situația completă a site-ului, ca mai apoi, după ce mă apuc de optimizare, să pot măsura pe modelul „Before & After”.

Oricum, voi configura site-ul tău în Google Search Console (dacă nu este deja configurat), în Google Analytics și voi fi atent la statistici.

Pentru ce cuvinte cheie dorești ca site-ul tău să fie indexat în Google? Dacă vrei să ai rezultate cât mai multe și mai bune, site-ul tău are nevoie de un blog.

FIi pe pace! Mă ocup personal de blogul tău! La momentul actual dețin 4 site-uri personale unde scriu periodic articole de blog optimizate SEO.

În pachetul de SEO includ și partea de scriere a articolelor de blog. 

Blogul ajută la optimizarea continuă a site-ului.

Optimizare continuă

Mă asigur că fiecare pagină a site-ului tău este optimizată 100% din punct de vedere SEO, atât tehnic, cât și la nivel de conținut pe pagină (text și imagini).

Ulterior, mă voi ocupa de blog. 

Dacă site-ul este la început de drum, adică nu a ajuns la vârsta de 1 an, atunci îți recomand minim 7 articole de blog pe lună.

În schimb, dacă site-ul tău are vechime (de peste 1 an de zile), atunci un singur articol pe săptămână va fi suficient. 

Articolele de blog vor ajuta foarte mult indexarea site-ului tău. Cu cât vei avea mai multe pagini web bine indexate în Google, cu atât mai mult va crește vizibilitatea site-ului. 

Ce se întâmplă cu un site vizibil? Atrage vizitatori. Ce fac vizitatori? Unii dintre ei vor lua legătura cu tine și fie vor dori o cazare, fie vor dori o rezervare la restaurant, important este că te-au descoperit pe Google și își doresc să cumpere ceea ce le poți oferi.

În funcție de zona țării din care se află afacerea ta, voi scrie în articolele respective și cele mai importante atracții turistice. Astfel, valoarea articolelor va crește pentru că vor fi articole informaționale, fapt care va atrage un număr mai mare de vizitatori pe site.

Blogul este instrumentul ideal de a-ți crește numărul de pagini web într-un mod continuu și natural.

Este foarte important ca lumea să afle cât mai multe lucruri despre afacerea ta. Faptul că le oferi informații relevante pe site va fi un câștig pentru vizitatori, dar și pentru tine (#business).

Apropo, care este prezența businessului tău în mediul online?

Soluții de marketing

Îți pot oferi soluții complete de marketing, în sensul că te pot ajuta și cu partea de promovare a conturilor de Social Media (Facebook & Instagram), atât cu partea de administrare a conturilor, cât și cu partea de creare a conținutului digital.

Mai mult decât atât, te pot ajuta și la configurarea conturilor dacă vrei să rulezi reclame plătite (Facebook Ads). 

Pe Facebook poți să crești organic (natural), fără a investi în reclame. E drept că va fi o creștere lentă. Pe Instagram nu poți să crești fără a investi în reclame plătite.

Dacă vrei să mă ocup de conturile tale de Facebook și/sau Instagram, te rog să intri pe pagina „Creare conținut Social Media”. Acolo vei găsi prețurile pachetelor lunare pentru partea de creare a postărilor.

Vrei să investești în reclame pe Google Ads? Spune-mi și îți configurez și partea aceasta.

SEO se ocupă cu partea de promovare naturală, adică din moment ce ești pe poziția a 2-a la căutarea expresiei „hotel constanța”, atunci acel loc va fi „cimentat”, din moment ce site-ul este optimizat continuu.

Bineînțeles, concurența nu doarme și vor fi alți „SEOmani” care vor încerca să optimizeze site-urile concurenței, dar partea bună la SEO este că din moment ce prinzi un loc bun și ai site-ul complet optimizat din punct de vedere SEO, îți vei păstra locul.

Cei de la Google fac tot felul de actualizări anuale la algoritmul general. Poate ai auzit și tu că unele site-uri au „căzut în cap” și că au fost penalizate. Ei bine, n-am avut și sper să nu am niciodată un site penalizat.

Folosesc un tip de SEO alb imaculat („white hat”), chiar dacă asta presupune un efort pe termen lung. Îți recomand să dai o „geană” pe articolul „Tipuri de SEO”. Merită!

Servicii digitalizare

Servicii digitalizare - Optimizare SEO HoReCa

Te pot ajuta cu partea de digitalizare a afacerii!

Din moment ce ai un site web și conturi pe platformele de Social Media, înseamnă că ești pe drumul cel bun!

Te invit pe pagina „Servicii” pentru a vedea serviciile pe care le pun la dispoziția clienților mei.

Ai nevoie de ajutor pe partea tehnică? Nu ezita să mă contactezi!

Contact

Pentru mai multe detalii cu privire la serviciile de optimizare SEO pe care ți le pun la dispoziție sau pentru orice alt tip de serviciu ce ține de zona tehnică, te rog să mă contactezi pe WhatsApp la numărul de telefon 075 041 7794. Mulțumesc!

S-auzim numai de bine!

„Binele-i bun atunci când e bine făcut.”

SEO România