fbpx

„Binele-i bun atunci când e bine făcut.” (Horja Robert Emanuel)

Îmi place să creez, să am idei, să inventez, dar cel mai mult îmi place să mă joc cu ceea ce creez și să pun punctul pe „i” prin idee, invenție și inovație. Aici cred că se găsește succesul binecuvântării mele profesionale și personale.

Blog

Contact

SEO
Ce este SEO

Ai auzit de SEO? Ce este SEO? Pe cât de simplu este să afli, pe atât de greu pare să „faci” SEO. Am scris „pare”, pentru că SEO este o știință, precum este matematica sau istoria, deci se poate „face” (sau construi). Serios? „SEriOs!”

Înainte să trec la cuprins, îți spun din start că te pot ajuta cu servicii SEO în caz că dorești ca site-ul web al afacerii tale să fie în topul afișărilor pe Google (sau pe orice alt motor de căutare).

Pentru mai multe informații, nu ezita să mă contactezi pe WhatsApp la numărul de telefon 075 041 7794. De asemenea, îți recomand să dai o „geană” pe pagina „Servicii SEO”.

Ce vei afla din acest articol? Voi răspunde la câteva întrebări și îți voi oferi o imagine de ansamblu cu privire la SEO. Apropo, mai merită să „faci” SEO? Toate afacerile au nevoie de SEO!


Cuprins


Ce nu este SEO?

Pentru a putea lăsa o descriere bună sau o imagine de ansamblu a ceea ce este SEO, trebuie mai întâi să-ți scriu ce nu este SEO, corect?

SEO nu este magie! Apropo, magia ține de ocultism. Ocultismul este una dintre principalele mijloace prin care omul ajunge să-și piardă viața. Cele două mari arii ale ocultismului sunt horoscopul și vrăjitoria. Ferește-te de ele!

Să nu crezi că SEO este doar un simplu basm, unde personajul principal este Harap-Alb. Site-ul afacerii tale nu este Harap-Alb! Dușmanii tăi nu sunt balaurii!

E-adevărat că ai concurență, iar cel mai probabil, unii dintre competitorii tăi au un site web optimizat SEO 100%. Chiar așa, cum stă concurența ta la capitolul SEO? Dar la prezență pe Social Media?

Fie vorba între noi, dacă ai nevoie de conținut digital pe Social Media (+ administrare conturi/pagini), îți recomand să intri pe pagina „Creare conținut Social Media”.

SEO nu este minciună! Știu că majoritatea oamenilor de marketing spun o grămadă de minciuni. Cum de știu asta? Am fost și încă sunt printre ei…

Asta înseamnă că mint și eu? Am principii după care mă ghidez, iar dacă observi sau vezi că mint, spune-mi și spune-le și altora. Fă-mă de rușine!

Pe pagina „Principiile HRE” vezi cele patru principii de bază pe care încerc să le iau la purtător în fiecare zi. Îți recomand și ție să lucrezi cu adevărul, să fii curajos, integru și neapărat să perseverezi în orice lucru bun!

SEO nu este „apă de ploaie” sau „cuvinte aruncate-n vânt”. Chiar dacă SEO se bazează pe cuvinte sau pe ideea unei fântâni arteziene (numai bună de vizitat și făcut poze de jur împrejur), trebuie să știi de la bun început că SEO nu-i doar atât.

Totuși, ce este SEO? Îți răspund prima dată din perspectiva unui antreprenor. Și eu sunt antreprenor! Pe pagina „Servicii” găsești toate serviciile pe care le ofer clienților mei.


Ce este SEO pentru un antreprenor?

Ce este SEO pentru un antreprenor?

Hai să folosesc cuvintele „șansă”, „oportunitate” și „beneficii”.

Un site bine optimizat din punct de vedere SEO este o șansă în plus când vine vorba de vânzări. Cum ai mai multe vânzări? Când ai mai mulți, clienți, corect?

Cum ajungi să ai mai mulți clienți? Prin mai multe vizite pe site. În ce se transformă, în mod automat, vizitatorii? În potențiali clienți. Dar oare cum ajung vizitatorii pe site? Aici intervine oportunitatea!

SEO îi oferă site-ului tău oportunitatea de a fi vizibil. Vizibil unde? Pe Google sau pe orice alt motor de căutare, precum Baidu, Bing, Qwant, Yahoo, Yandex etc.

Un site web se optimizează pe anumite cuvinte cheie. Adică, dacă ai o afacere în care oferi cursuri de muzică, iar site-tul este optimizat pe cuvintele „cursuri muzică”, „cursuri muzică online”, „cursuri trompetă”, „lecții pian”, „lecții canto” etc., atunci va fi afișat în topul căutărilor pentru aceste cuvinte specifice.

Vei avea o gamă largă de beneficii dacă site-ul afacerii tale este optimizat pe cuvinte cheie specifice domeniului tău de activitate.

Care crezi că este principalul loc unde lumea face căutări pe internet? Răspuns corect: Google.

În limbaj popular, majoritatea oamenilor cred că Google = internet. Oare chiar așa să fie? Nu.

Google este un motor de căutare, Google Chrome este un browser (vezi articolul „Ce este un browser?”), iar internetul reprezintă un sistem de rețele interconectate.

Să-ți dau un exemplu mai specific, ce ține de localizare (SEO local)? Dacă ești din Lipova (cum sunt și eu), atunci la căutarea „lecții pian Lipova” trebuie să apari pe primul loc pe Google. Mă ocup personal să-ți fac un SEO local în funcție de orașul (județul) în care îți desfășori activitatea.

Nu îți pot garanta faptul că vei avea locul 1 sau un alt loc la afișarea căutărilor după cuvintele cheie (cuvinte sau expresii pe care le stabilim noi, adică tu și cu mine), dar îți garantez un loc în prima pagină. Am grijă ca site-ul tău să fie îmbrățișat de domnul Google.

Acestea fiind zise (sau scrise), hai să-ți arăt ce înseamnă SEO pentru un consultant ca mine.


Ce este SEO pentru un consultant?

Știi cumva de unde vine abrevierea SEO? SEO vine de la „Search Engine Optimization”. Nu-i așa că expresia „optimizare SEO” pare pleonasm, după ce ai văzut de la ce vine abrevierea SEO?

Nu doar că pare, ci chiar este. În fine, vei întâlni foarte des expresia „optimizare SEO”. Unii sunt conștienți că este pleonasm, iar ceilalți nu sunt curioși… La finalul zilei, clientul trebuie să fie mulțumit.

Cum stai cu limba română? Îți recomand articolul „De ce să scrii corect în limba română?”.

Așadar, ce este SEO pentru un consultant? Înainte să răspund, oare știi ce este un consultant? Crezi că un consultant este vreun specialist în domeniu? Sau să fie un expert pe zona lui de activitate?

Un consultant este o persoană care are experiență în domeniu și a ajuns la un nivel în care deține cunoștințele necesare pentru a-i ajuta și pe alții. Nu cred că un consultant este expert sau vreun specialist, ci mai degrabă tind să cred că este pur și simplu un profesionist.

Atenție! Consultantul consultă. Decizia finală îți aparține!

Să revenim.

Pentru un consultant, SEO este o unealtă. Ce fel de unealtă? O unealtă de marketing. Astfel, consultantul înțelege care sunt nevoile clientului și prin prisma experienței vine cu soluțiile.

Dacă pentru un antreprenor, SEO are la bază cuvintele „șansă”, „oportunitate” și „beneficii”, un consultant trebuie să înglobeze aceste cuvinte și să le implementeze. Cum? Printr-o strategie.

Strategia este „arma” consultantului. Cum era celebra frază… „Fără strategie, viața e pustiu…” Sau „Fără poezie, viața e pustiu.”

Din moment ce ai ocazia să apelezi la cineva care se pricepe în domeniu, atunci mergi pe mâna lui. Nu „orbește”, ci pas cu pas. Urmărește ce spune și ce face, vezi dacă apar rezultate și dacă totul e în regulă, lasă-l că știe el ce face…

Apropo, în cât timp apar rezultatele în SEO? Strategia nu este o garanție a rezultatelor! Și atunci cum avem rezultate?


În cât timp apar rezultatele în SEO?

În cât timp apar rezultatele în SEO?

Din moment ce totul „merge uns” pe bază de strategie (planificare și tot ce ține de o bună implementare), rezultatele vor apărea.

Întrebarea „roșie” este: când?

Răspunsul „verde” este: nu se știe.

Personal, dețin patru bloguri pe limba română: unul personal, unul de business, unul adiacent pentru business și unul pentru tutoriale/lecții.

Să-ți zic că mă bazez foarte mult pe blog când vine vorba de SEO? Mă bazez enorm de mult pe blog când vine vorba de SEO!

Un articol de blog înseamnă o pagină nouă. O pagină nouă înseamnă un URL nou la sitemap-ul site-ului. O modificare la sitemap înseamnă că am actualizat site-ului. O actualizare a site-ului înseamnă o „vizită” a „inspectorilor informatici” de la Google.

Și uite-așa, vizita „inspectorilor” îmi va aduce puncte SEO (sau nu, dacă articolul nu a fost optimizat din punct de vedere SEO).

Bine-bine, dar când apar rezultatele?

Rezultatele nu se pot promite pe bază de timp. Am articole de blog și pagini web pe care le indexez și în 24 de ore apar în primele cinci locuri pe Google.

Dar am și articole de blog și pagini web la care trebuie să aștept și trei zile, și două săptămâni și o lună ca să prindă prima pagină.

SEO este un proces de durată. Hai să-ți explic un pic.

Trebuie să știi de la început că pentru anumite cuvinte sau expresii nu vei avea prea multe șanse să vezi rezultate. Am scris „nu prea”. De ce?

Vrei să concurezi cu eMag, Altex, Flanco, Cărturești și alte companii „babane”? Sunt companii care investesc zeci și sute de mii de euro lunar doar în SEO, să nu mai zic și de alte „canale” de marketing…

E-adevărat că rezultatele pot să apară, vorba aia, „mingea-i rotundă”. Doar că una e să joci fotbal contra celor de la Real Madrid, și alta e să joci împotriva celor de la Șoimii Lipova (dacă tot sunt din Lipova).

SEO este un proces care prinde contur în timp. Ar fi culmea să vii cu un site nou, asemănător cu cel de la eMag și să vrei în două luni să-i „iei fața” la trafic (nu la vânzări).

În SEO, contează foarte mult și vârsta site-ului web. Și încă ceva: se bagă o grămadă de bani în „link building”.

Ce este „link building”? Hai să-ți mai zic asta și apoi trec la capitolul următor…

„Link building” se poate face fie intern, fie extern.

„Link building” intern înseamnă atunci când ai un articol de blog sau o pagină web în care pui mai multe linkuri interne, adică de la alte articole sau pagini web.

În felul acesta, motoarele de căutare observă că acele linkuri duc către pagini relevante, din moment ce le amintești. E ca și cum amintești sursa la bibliografia de la licență sau disertație. Din moment ce apare la bibliografie, înseamnă că este ceva important, corect?

Așa gândesc și motoarele de căutare. Din moment ce incluzi linkuri interne în paginile sau articolele tale, atunci valoarea paginii sau articolului și chiar a site-ului web, va crește.

Ei bine, mai există și linkuri externe („link building” extern). Sunt anumite agenții care spun că „fac” SEO doar pe bază de „link building”. Cum? Păi au o grămadă de site-uri cu vechime și îți pun site-ul tău într-un articol pe site-urile lor.

Astfel, site-ul tău se va regăsi în „bibliografia” altor site-uri, iar motoarele de căutare vor considera că site-ul este unul important, din moment ce apare pe site-uri cu vechime.

E ca și cum ești legitimat la Șoimii Lipova (#HaiȘoimiiTată!), dar participi la antrenamente cu cei de la Real Madrid, Manchester City, Juventus, PSG și Borussia Dortmund. Automat îți crește cota când află cei din România cu cine te antrenezi…

Pe același considerent se „merge” și cu „link buildingul”.

Să fie asta o înșelătorie? E totul legal. Primești și factură la final…

Trebuie să știi că o poți da în bară rău de tot. Cum? Păi domnul Google (sau alt motor de căutare) va știi că site-ul tău este „linkuit” pe alte site-uri externe, va trimite mai multe echipe de „inspectori informatici” pe acele site-uri să vadă dacă „apa-i udă”, iar la final vor face și o inspecție site-ului tău.

Dacă site-ul tău e slab optimizat din punct de vedere SEO, atunci nu te aștepta să dai lovitura cu „link building”. Vei avea doar pagubă… Costurile de publicare a unor advertoriale pot să fie destul de mari.

În schimb, dacă ai un site optimizat SEO 100%, atunci chiar este recomandat să faci astfel de colaborări pentru a avea o vizibilitate mai mare.

Personal, dețin site-ul lightnews.ro. Dacă vrei un articol publicitar pe lightnews.ro, scrie-mi și facem să fie bine. Pot să scriu și articolul, nu doar să-l public. Costul pentru publicare este de 199 RON și va fi online cât timp trăiește siteul. Costul de scriere îl găsești pe pagina „Articole de blog”.

Până aici e totul clar? Dacă ai întrebări, scrie-le în comentarii sau scrie-mi direct pe WhatsApp la numărul de telefon 075 041 7794.


Câte tipuri de SEO există?

Există o diferență între „pași pentru a face SEO” și „tipuri de SEO”.

Care sunt pașii care trebuie făcuți pentru implementarea SEO? Auditul și optimizarea propriu-zisă.

Auditul constă în analiza site-ului web, exact cum se face inspecția tehnică la mașină, iar optimizarea propriu-zisă este pur și simplu îmbunătățirea site-ului.

Personal, efectuez un audit format din trei segmente, astfel:

  • Audit tehnic: tot ce ține de partea tehnică (vizibilă).
  • Audit on-page: tot ce ține de partea de text (unele optimizări se fac „în spate”).
  • Audit off-page: tot ce ține de reputația site-ului („link building”).

Mai multe informații găsești pe pagina „Audit SEO”.

La optimizarea propriu-zisă a site-ului trebuie să rezolv probemele izvorâte în urma auditului (nu mă apuc de SEO fără un audit), iar apoi să implementez strategia SEO, care include cuvintele cheie sau expresiile specifice domeniului tău de activitate.

În SEO, accentul cade foarte mult pe text, adică pe conținutul de tip de text. La urma urmei, căutările pe Google se fac pe bază de text.

E-adevărat că se fac și după imagine, dar nu-ți fă griji, orice articol de blog sau pagină web va avea imagini optimizate ca la carte.

Așadar, pașii pentru implementarea SEO sunt auditul și optimizarea propriu-zisă. Acum urmează tipurile de SEO.

Tipurile de SEO reprezintă modalitatea prin care se realizează SEO-ul. Ca în orice domeniu, există oameni care lucreză bine, alții care lucrează „de mântuială”, iar ceilalți se fac că lucrează și mai mult flutură steagul #STĂMACASĂ.

Voi enumera cinci tipuri de SEO și scriu câte ceva despre ele (pe scurt):

  1. „White hat” SEO: practici SEO de calitate, orientate pentru o creștere organică. Asta înseamnă că se face un SEO curat, legal, moral și de dorit, mai ales pe termen lung (chiar dacă rezulatele sunt mici, trebuie să știi că sunt sigure, adică se face fundație mare, iar apoi se poate construi cât te ține buzunarul…).
  2. „Black hat” SEO: cea mai mizerabilă formă de SEO! Cine face astfel de SEO, folosește tot felul de practici pentru a ajunge la rezultate într-un timp cât mai scurt. Fii atent la ce scriu: nu există scurtături în SEO! La fel ca în viață, scurtăturile sunt țepe! Țepe mari! Nu te aștepta să te îmbogățești peste noapte! Vezi-ți de treabă, pune mâna și învață, investește în tine cât poți de mult, odihnește-te și ia-o de la capăt! Numai așa te vei întâlni cu succesul! Te rog să mai citești o dată ce am scris aici și pune în aplicare!
  3. „Gray hat” SEO: nici așa, nici așa, adică nici bine, nici rău. Cui îi place adrenalina, face un SEO la marginea prăpastiei… Dacă primești o penalizare de la domnul Google sau de la un alt motor de căutare, să nu te miri. Apropo de penalizare, poți să uiți domeniul odată ce este penalizat. Mută-ți site-ul pe alt domeniu și caută pe cineva care face „white hat” SEO.
  4. SEO negativ: și dușmanii au rolul lor, nu? Ei bine, dușmanii ăia de „valoare” vor avea grijă să-ți mânjească site-ul în mediul online fie prin review-uri negative, fie prin furt (proprietate intelectuală…), fie prin „spargerea” site-ului, fie prin adăugarea site-ului tău pe niște site-uri obscure pentru spam.
  5. Fără SEO: un site web fără SEO este ca o mașină fără motor. Gândește-te bine dacă vrei să urci la volanul unei astfel de mașini.

Servicii SEO complete

Pot să te ajut cu servicii SEO complete! Așa cum ai citit până acum, ai observat că te pot ajuta cu optimizarea site-ului, cu scriere de articole și crearea de pagini noi specifice domeniului tău de activitate, chiar pot să te ajut și la partea de „link building” și nu în ultimul rând, pe bază de strategie, și la mentenanță.

Odată ce site-ul tău ajunge în top la afișarea anumitor cuvinte cheie, nu trebuie să te oprești aici. Nu-i așa că dacă ți-e foame azi, dar mânănci și te saturi, șansele ca și mâine să-ți fie foame sunt la fel de mari? Ce trebuie să faci mâine? Să mănânci din nou…

Bineînțeles, nu știm dacă apucăm ziua de mâine (viața este un dar de la Dumnezeu), dar trebuie să ne facem planuri.

Rolul meu este să te ajut. Rolul tău este să-ți ajuți afacerea. Avem roluri bune, nu-i așa?


Servicii digitalizare

Servicii digitalizare - Ce este SEO

Te pot ajuta cu mai mult decât atât!

Pe lângă partea de consultanță (business, IT, marketing, SEO, Social Media), mă ocup și cu partea de promovare și dezvoltare.

Ce promovez? Conturi și pagini de Social Media (Facebook & Instagram). Aici intră și partea de promovare a site-ului web (#SEO).

Ce dezvolt? Site-uri web și aplicații de mobil (#Android).

Dacă ai nevoie de ajutorul meu, contactează-mă!


Contact

Pentru mai multe detalii cu privire la SEO sau pentru orice alte informații cu privire la serviciile mele, te rog să mă contactezi pe WhatsApp la numărul de telefon 075 041 7794. Facem să fie bine!

P.S. Ce este SEO? Hai să dau o definiție:

SEO este cea mai bună unealtă de marketing pentru promovarea site-ului web. De ce? Prin SEO, site-ul web va fi atractiv atât pentru motoarele de căutare, cât și pentru oameni.

Sus cu SEO!

SEO România


„Binele-i bun atunci când e bine făcut.”

✍ Horja Robert Emanuel
CEO & Director HRE CONSULTANT S.R.L.
WhatsApp 075 041 7794

Distribuie:
Abonează-te
Primește notificări pentru
guest
0 Comentarii
Cele mai vechi
Cele mai proaspete Cele mai votate
Impresii
Vezi toate comentariile