„Binele-i bun atunci când e bine făcut.” (Horja Robert Emanuel)

Îmi place să creez, să am idei, să inventez, dar cel mai mult îmi place să mă joc cu ceea ce creez și să pun punctul pe „i” prin idee, invenție și inovație. Aici cred că se găsește succesul binecuvântării mele profesionale și personale.

Blog

Contact

SEO
Tipuri de SEO

Câte tipuri de SEO cunoști? Nu mă refer la auditul SEO, SEO on-page sau SEO off-page, ci la modalitatea prin care se face SEO, adică la acele „pălării”.

Ca în orice domeniu, există diferite categorii de oameni care își exercită munca într-un mod aparte.

Știai că modul în care muncești spune multe despre caracterul tău? Unii oameni fac lucrurile doar să fie făcute („de mântuială”), alții fac ce fac și apoi se resemnează spunând „Las’ că merge și-așa”, ceilalți fentează când au ocazia și se scuză că n-au știut, iar oamenii rari fac ca binele să fie bine făcut…

Tu din ce categorie faci parte?

În acest articol îți voi prezenta tipurile de SEO în funcție de caracterul oamenilor. Dacă ești antreprenor și angajezi un „SEOman” cu practici dubioase, atunci ești părtaș la rău.

Poate zici că nu te interesează ce face omul care se ocupă de SEO, din moment ce își face treaba și lucrurile funcționează. Ei bine, sper să nu te intereseze nici în momentul în care totul se dărâmă…

De ce spun (scriu) toate acestea? Pentru că cei de la Google au venit cu o actualizare destul de serioasă zilele trecute, iar o grămadă de site-uri au „căzut în cap”. De ce? Pentru că au avut un SEO implementat demn de toată jena.

Nu vreau să denigrez pe nimeni, nu vreau să mă compar cu nimeni și nu vreau să arunc cu noroi în nimeni. Ține minte doar atât: cine lucrează bine, culege mai bine; iar cine lucrează rău, culege mai rău.


„White hat” SEO

Menționez că nu fac referire la cele șase pălării gânditoare, ci strict la partea de tehnică sau de caracter al omului care „face” SEO.

Ce face „pălăria albă”? E dovada unui caracter curat, alb, imaculat.

Omul care face „white” SEO este un om de caracter. De ce? Pentru că nu caută scurtături, nu caută să tragă foloase într-un timp scurt, ci este perseverent în a face acțiuni ca la carte. Practic, omul ăsta face SEO ca la carte. Îți recomand să citești articolul „SEO ca la carte!”.

Trebuie să știi că domnul Google are niște pretenții dacă vrei ca site-ul afacerii tale să fie afișat în top. Dacă ai un om (sau o agenție) care se ocupă de SEO și îți promite luna sau că îți duce site-ul în top în maxim 1 lună (să nu zic 1 zi sau 1 săptămână, că sigur nu-l crezi), atunci e bai.

Imaginează-ți SEO ca fiind un proces asemănător cu al omului care merge la sală să facă mușchi. După cât timp face „six packs”? Cu siguranță nu după 1 lună. Sau? Depinde și de structura omului, corect?

Ei bine, odată ce site-ul web are rezultate, acestea trebuie menținute și ca să fii sigur de-o treabă, este bine să vii cu un alt site. Dar nu vreau să intru în alte detalii acum.

Ține minte că omul cu „pălăria albă” face un SEO de calitate, menit să dureze în timp. La urma urmei asta îți dorești și tu, nu-i așa?


„Black hat” SEO

Ce face un „SEOman” cu „pălărie neagră”? Exact pe dos ce face omul cu „pălăria albă”.

Din păcate, o grămadă de adolescenți (sau tineri) ajung să cadă în patima jocurilor de noroc pentru că au iluzia că se pot îmbogăți rapid. Nu conștientizează că nu există o scurtătură, iar dacă găsesc ceva ce pare a fi o scurtătură, aceasta este ilegală.

Cine face „black hat” SEO vrea doar să obțină rezultate într-un timp foarte scurt. Îmi pare rău dacă ai un „SEOman” cu practici negre… Într-un final, chiar dacă acum ai rezultate și site-ul tău e pe val, va fi penalizat și chiar eliminat din afișări.

De ce vrei să riști? De ce ai merge pe marginea unei prăpăstii, dacă poți să mergi liniștit pe mijlocul drumului?

Înțeleg ideea de adrenalină, mai ales dacă ai un business. Ai nevoie să mai sari și cu parașuta sau să mergi la Toplița (județul Harghita) și să te dai cu bobul de vară. Dar nu înțeleg de ce ai vrea ca site-ul tău (și prin urmare afacerea) să cadă-n cap.

Tehnicile folosite de omul cu „pălăria neagră” sunt mârșave. E drept că majoritatea nu sunt ilegale, dar domnul Google și alte motoare de căutare le consideră inadecvate, ca și cum ai vrea să păcălești sistemul.

„Hoțul neprins e un negustor cinstit” ne spune un proverb. Oare chiar așa să fie? Dacă ai furat, dar nu ai fost prins, înseamnă că nu mai ești hoț?

La fel și în cazul omului cu „pălăria neagră” în SEO, dacă face spam și „urlă” prin tot felul de practici dubioase, la un moment dat îi va veni factura.

Partea mai nașpa este că site-ul tău va fi penalizat, chiar eliminat, iar apoi poți să-l uiți. Nu se mai poate salva nimic? Nici măcar domeniul…


„Gray hat” SEO

Cui îi place să stea în zona gri? Probabil că aici se găsesc cei mai mulți antreprenori. De ce? Pentru că zona gri este zona de confort.

Cei mai periculoși oameni, din toate punctele de vedere, sunt cei care sunt și cu stânga, și cu dreapta, adică fac și „white” SEO, și „black” SEO. Oamenii ăștia sunt ai nimănui și provoacă pagube în ambele tabere.

A face „gray” SEO înseamnă a face și SEO de calitate, dar și SEO de slabă calitate. Practic și teoretic, așa faci „nimicul”.

Două dintre tehnicile cele mai spurcate ale unui „SEOman” cu „pălăria gri” sunt „clickbait-urile” și „review-urile” pozitive de pe Google My Business.

Ce sunt „clickbait-urile”? Acele titluri de articole care te atrag (sau te ispitesc) să intri pe pagină, ca mai apoi să afli că a fost țeapă.

Dacă pui un titlu doar pe considerentul „Apasă aici, câștigă acolo!”, fără să explici în cadrul articolului ceea ce ai pus în titlu, atunci ai făcut un „clickbait” sau altfel spus, ceva după care trebuie să tragi apa…

Ce rol are un cont pe Google My Business? E valabil pentru SEO local. Foarte multă lume plătește sau îndeamnă pe alții să lase „review-uri” de 5 stele doar pentru mândrie personală.

Ce câștigi dacă Maria și Ion ți-au lăsat un „review” de 5 stele? Din păcate a apus era în care omul se lua după calitatea „review-urilor” înainte să aleagă un restaurant, un hotel sau altceva asemănător. Se minte la greu în „review-uri”.


SEO negativ

SEO-ul negativ este atunci când dușmanii vor să-ți facă un „bine”.

Dacă ai dușmani care n-au ce face, atunci să te aștepți la un SEO negativ. Cum? Fie prin „review-uri” de 1 stea, fie prin furarea conținutului (articolelor), fie prin „spargerea” site-ului web.

Dușmanii au rolul lor, nu-i așa? Cum scapi de ei? Răul se învinge prin bine!


Fără SEO

Cel mai dăunător SEO pentru un site web este acel SEO care nu este făcut. Cum așa? Păi din moment ce ai investit în crearea unui site web, de ce nu ai investi până la capăt și te-ai ocupa de promovarea lui?

Tipul ăsta de SEO inexistent îți dăunează. De ce? Pentru că site-ul web va fi o investiție pe care nu o vei acoperi.

Care este rolul unui site web? Te rog să citești articolul „Site-ul web nu este un breloc!” sau „Impactul unui site web”.


Servicii SEO

Dacă ajungi de unul singur la concluzia că ai nevoie de promovarea site-ului tău pe Google, adică de servicii SEO, atunci sunt încântat să te ajut!

Pentru mai multe detalii, te rog să mă contactezi pe WhatsApp la numărul de telefon +40 748 779 701.

În caz că vrei să te ajut și cu alte tipuri de servicii pentru digitalizarea afacerii tale, te invit să vizitezi pagina „Servicii”.

Așadar, care sunt tipurile de SEO sau tipurile de oameni („pălării”) care practică SEO?

Tu trebuie să ai oameni care fac parte din categoria celor care implementează un SEO de calitate!

„Binele-i bun atunci când e bine făcut.”

Distribuie:
Abonează-te
Primește notificări pentru
guest
0 Comentarii
Impresii
Vezi toate comentariile