Ce zici de citatul din titlu? Crezi că SEO înseamnă doar să fii găsit? Oare e suficient ca site-ul tău de business să fie vizibil în Google și atât? Cu ce se diferențiază site-ul afacerii tale față de concurență? De ce ar trebui ca potențialul client să dea click pe site-ul tău?
Poate zici că nu te-ai gândit sau că nu știi. Fii pe pace! Hai să răspund cât se poate de clar la fiecare întrebare.
SEO nu înseamnă doar ca site-ul tău să fie găsit. De exemplu, când mergi la piață, să zicem, de 1 martie, și vrei să cumperi un mărțișor, nu-i așa că oriunde îți „arunci” privirea, vezi mărțișoare fără număr, fără CNP (vorba unui mare „filosof”)? Ce faci? Analizezi cu atenție ceea ce îți place și doar după ce dai o tură, te hotărăști să cumperi. Sau doar eu fac așa?!
Nu este suficient ca site-ul tău de business să fie vizibil în Google! E drept, vizibilitatea este un factor eminamente esențial, dar conteză și pe ce pagină din Google este afișat.
Dacă site-ul tău este vizibil doar pe pagina a 3-a sau a 5-a, e degeaba. De ce? Pentru că lumea n-are răbdare să caute prea mult. Bineînțeles, există și excepții, unde oamenii caută o lună de zile și își fac o documentație ca la un examen, dar astfel de persoane sunt rare.
Apropo, cu ce se diferențiază site-ul tău față de concurență? Dacă nu știi, poți solicita un audit SEO și îți spun care sunt punctele forte și care sunt punctele slabe. Întotdeauna vei avea ceva de îmbunătățit.
Chiar și eu, pe acest site de business, am de lucru aproape săptămânal. E de bine? Absolut! Domnul Google și prietenii lui știu că site-ul are activitate și îl scanează mai des, prin urmare am șanse mai mari să am un site mai bun decât site-urile concurenței. Orice pas înainte e bun!
De ce crezi că un potențial client ar trebui să te aleagă pe tine și să nu meargă la concurență? Asta este o întrebare valabilă și pentru mine.
De ce să mă alegi pe mine și nu pe altul? Contează modul prin care abordezi o astfel de întrebare…
Ți se pare o întrebare grea? Atunci îți va fi greu să dai un răspuns. Ți se pare o întrebare ușoară? Atunci îți va fi ușor să dai un răspuns.
Evident, nu trebuie să tratezi întrebarea cu superficialitate, dar deja trebuie să observi că cel care îți adresează o astfel de întrebare este oarecum în cumpănă. E momentul să alegi: sufli pe el și cade la concurență sau îi întinzi mâna și vine la tine.
Eu ți-aș arăta direct cu ce aș putea să te ajut. Nu doar că te ajut la partea de audit, strategie, optimizare, mentenanță și consultanță SEO, dar îți pot oferi o imagine de ansamblu cu privire la partea de marketing, unde includ platformele de Social Media, iar în plus, pot să fiu omul tehnic care să aibă grijă de site-ul tău, chiar și de sistemele ERP și CRM, în caz că le ai implementate (sau ți le pot implementa eu).
Dar oare ce înseamnă cu adevărat SEO? Sigur trebuie să însemne ceva mai mult din moment ce există șansa de a avea vizibilitate pe Google. A fi vizibil pe Google înseamnă rezultatul unui lucru bine făcut. Care este procesul prin care se ajunge pe Google?
Hai să-ți ofer două răspunsuri, apoi le iau pe fiecare în parte:
SEO înseamnă indexare

Sunt trei părți mari prin care un site se indexează în Google. Apropo, când vorbim despre indexare, trebuie să ne referim la introducerea site-ului în motoarele de căutare (precum Google, Baidu, Qwant, Bing etc.).
Așadar, indexarea este un proces, iar cele trei părți mari următoarele:
- Partea tehnică
- Partea de conținut (on-page)
- Partea de linkuri interne și externe (backlinkuri, off-page)
Aceste trei ramuri sau segmente sunt cele pe care le analizez în mod special când efectuez un audit SEO. Dacă vrei să vezi cum se comportă site-ul afacerii tale pe internet, solicită un audit SEO la numărul de telefon 075 041 7794. Mulțumesc!
Degeaba site-ul tău de business este publicat dacă are erori tehnice sau dacă paginile nu sunt indexate în Google (aici intră în discuție și un cont pe Google Search Console) și dacă alte site-uri nu trimit linkuri către site-ul tău (#backlinkuri).
Referitor la backlinkuri, oricând ai nevoie, pot să-ți scriu câte un articol publicitar lunar pe unul dintre site-urile mele adiacente de business, și anume lightnews.ro. Ca avantaj, nu doar că vei avea un backlink (sau o trimitere către site-ul tău de pe un alt site), ci vei avea un articol dedicat care va fi indexat pe Google, articol în care voi prezenta serviciile sau produsele tale. Ce zici? Te bagi?
Fără backlinkuri, SEO e pustiu. Sau cum era în original? „Fără poezie, viața e pustiu!”
După ce site-ul tău este sănătos din punct de vedere tehnic, cel mai important lucru pe care trebuie să-l faci pe termen mediu și lung (cum de altfel este nevoie pentru o strategie SEO), este să optimizezi fiecare pagină la nivel de conținut.
Ce fel de conținut? Conținut de tip text și imagini.
Fie vorba între noi, dacă ai un magazin online și nu ai optimizat imaginile din punct de vedere SEO, e BAI cu litere mari, de la:
- B: Blocaj 👉 dacă imaginile nu sunt optimizate, paginile de produs sunt mai mult blocate; e ca și cum ai merge cu frâna de mână trasă.
- A: Amendă 👉 nu știu cum îți calculezi bugetul de marketing, dar dacă ai un site web și vezi că nu câștigi clienți cu ajutorul lui, atunci pierzi bani ca și cum ai primi lunar câte o amendă.
- I: Inutil 👉 din nefericire, site-ul devine inutil. Un site invizibil pe Google este inutil. Trist, dar adevărat!
Dacă vrei ca site-ul tău de business să fie relevant și bine indexat, trebuie neapărat să fie bun din punct de vedere tehnic, foarte bun la nivel de conținut (text + imagini) și bine văzut de către alte site-uri (#backlinkuri).
Din momentul în care aceste trei părți sunt „bombă”, trebuie să treci la nivelul următor, și anume la notorietate.
SEO înseamnă notorietate

Notorietatea are de-a face cu popularitatea. Un site care nu este vizibil în Google (Google fiind cel mai popular motor de căutare), n-are cum să fie notoriu, corect?
Dar de ce SEO înseamnă notorietatea? Nu înseamnă că aduce notorietate?
E-adevărat, SEO aduce notorietate, dar notorietatea aceasta o dă mai mult lumea care dă click pe site-ul tău.
Prima și prima dată, site-ul are notorietate prin SEO dacă este afișat în primele 10 linkuri din Google (adică în prima pagină) sau pe alte motoare de căutare.
Lucrez la mai multe pagini pentru SEO local, iar la fiecare pagină mă străduiesc să fie afișată în top 10 linkuri pe Google. Am observat că dacă am mai multe astfel de pagini în top 10 linkuri și dacă lucrez și la partea de link building intern (linkuri între ele), atunci toate paginile cresc la capitolul SEO și își cimentează poziția (adică nu mi-e frică de nicio actualizare de algoritm de la Google că s-ar putea să pierd prea multe poziții).
Așadar, faptul că am o grămadă de pagini, plus articole de blog, în prima pagină pe Google, câștig notorietate, adică vezi site-ul meu și este greu de evitat să nu primesc vizite (clickuri).
Partea și mai bună este că am mai multe site-uri de business la care construiesc notorietatea în acest fel: mai multe pagini bine optimizate la nivel de conținut și interconectate între ele.
Imaginează-ți interconectarea ca pe un boost. În acest articol am pus câteva linkuri către alte pagini web. Ce se va întâmpla? Paginile respective vor primi un boost, exact cum primești „experiență” sau „viață” într-un joc. Nu e magie, ci e știință!
SEO este o unealtă de marketing prin care site-ul web devine atractiv pentru motoarele de căutare și pentru oameni. O definiție ca la carte, plus o grămadă de alte explicații, găsești în articolul „Ce este SEO?”.
Oricând ai nevoie de ajutorul meu la partea de SEO sau poate vrei să te ajut cu mentenanța site-ului web sau cu alte chestii ce țin de digitalizare, te rog să mă contactezi la numărul de telefon 075 041 7794. Mulțumesc!
Nu uita: SEO nu înseamnă doar să fii găsit, ci să fii ales!
Să ne-auzim cu bine!
„Binele-i bun atunci când e bine făcut.”
✍ Horja Robert Emanuel
Consultant IT & Marketing
WhatsApp 075 041 7794