fbpx

„Binele-i bun atunci când e bine făcut.” (Horja Robert Emanuel)

Îmi place să creez, să am idei, să inventez, dar cel mai mult îmi place să mă joc cu ceea ce creez și să pun punctul pe „i” prin idee, invenție și inovație. Aici cred că se găsește succesul binecuvântării mele profesionale și personale.

Blog

Contact

Servicii web Lipova

Ai nevoie de servicii web? Dacă ai o afacere în Lipova sau în județul Arad sau chiar în România, e bine să fii „înarmat” cu un site web. 

Site-ul web este oglinda afacerii tale! Îți ofer servicii web complete, de la crearea site-ului până la partea de SEO și mentenanță. Pentru mai multe detalii, te rog să-mi scrii pe WhatsApp la numărul de telefon 075 041 7794.

Cuprins

Business în Lipova

Ești din Lipova? Nu din comuna Lipova, județul Bacău, ci din orașul Lipova, județul Arad. Dacă ești lipovan, atunci trebuie să știi că Lipova are o istorie destul de interesantă. 

Pe vremuri, Lipova era mai influentă decât Timișoara. De ce? Cel mai probabil datorită faptului că la Lipova era o cetate, se făcea comerț cu sare și se „băteau” monede. Să nu mai aduc în discuție perioada când pe teritoriul actual al Lipovei erau otomanii…

Și mai pe scurt, Lipova era cunoscută pentru business. Ai un business în Lipova? Felicitări! Antreprenorii merită felicitați în primul rând pentru curaj.

Dacă ai o afacere în Lipova sau poate ești lipovan și vrei să deschizi una, atunci sper că te-ai gândit și la partea de promovare online, cel puțin la un site web. Ai un site web?

Îmi place Lipova pentru că este un oraș destul de liniștit. Oare să fie liniștea dinaintea furtunii? Dacă te avânți la un business puternic la toate capitolele, atunci dă-mi voie să iau parte la această furtună și să facem cumva să fie un adevărat „taifun”. 

Nu-i ușor să pui un business pe picioare, mai ales într-un oraș cu o medie de 10.000 de locuitori. Într-o lume programată pe repede-nainte, businessurile au mare nevoie de digitalizare. Pentru început, e drept că Lipova are mai mare nevoie de antreprenori…

Lipova are nevoie de antreprenori

Întotdeauna, într-un oraș micuț (deși Lipova este destul de mărișoară, mai ales ca întindere, plus că are dealuri și munți), antreprenorii sunt bineveniți.

Lipova are un potențial măricel pentru a se dezvolta din toate punctele de vedere, chiar și economic. Probabil, antreprenorii nu aleg neapărat Lipova pentru a-și deschide o afacere și se duc direct la Arad sau Timișoara. Chiar lipovani de-ai mei aleg să deschidă mai degrabă un business în orașe mari din țară (sau din străinătate) în detrimentul Lipovei. De ce? Businessul e mai fluid în orașele mari…

E evident faptul că un business „merge” mai bine în orașele mari, dar este și mai evident faptul că poți să crești un business într-un oraș mic cât cresc alte businessuri în 10 ani în orașele mari… Cum se poate face una ca asta? Optând pentru digitalizarea afacerii!

În primul și-n primul rând, pentru a-ți digitaliza afacerea, ai nevoie de un site web. Bineînțeles, presupunem că ești deja antreprenor (fie la început de drum, fie tomnatic). Orice business are nevoie de un site web, astfel că antreprenorii ar face bine să se gândească nu dacă au nevoie de un site, ci de câte site-uri au nevoie. Hai s-o luăm cu începutul…

Antreprenorii au nevoie de site-uri web

De ce au nevoie antreprenorii de site-uri web? Bună întrebre, nu-i așa?

Trebuie să știi că site-ul web este bunul online pe care-l poți controla într-un procent mai mare de 50%. Păi nu poți controla la fel de bine și un cont de Facebook sau de Instagram? Dacă citești termenii și condițiile când îți creezi un cont, vei observa că nu…

Ce înseamnă controlul asupra unui bun online? Hai să-ți scriu un pic despre serviciile web.

Orice site pe care-l accesezi pe internet se află „înmagazinat” pe un server. Ce este un server? Un fel de computer (calculator). Un server poate stoca unul sau mai multe site-uri web. Și aici e o mică „politică”, în sensul că serverele puternice sunt mai scumpe (și mai puțin vulnerabile), iar serverele slăbuțe sunt ieftine (cu risc crescut de vulnerabilitate).

Așadar, ca să ai un site web online, trebuie ca acesta să fie găzduit pe un server. Ai un cont de Facebook sau de Instagram? Conturile respective sunt înregistrate într-o bază de date anume, iar acea bază de date se află pe un server. 

În cazul celor de la Facebook, Instagram și alte companii de renume în industria tehnologică, serverele sunt multiplicate, adică au o arhitectură destul de serioasă. E o mare diferență între un site ca Facebook și un site de prezentare al afacerii tale sau chiar un magazin online.

Până aici e clar: un site web este găzduit pe un server. Ei bine, când ai un cont pe Facebook, nu ai și acces la server. În schimb, când ai un site web, ai și acces la server (de cele mai multe ori). Cu cât ai mai mare control asupra unui bun online, cu atât mai mult poți să faci ce vrei.

Evident că nu poți face chiar ce vrei și dacă ai un server propriu, dar trebuie să știi că pe internet e plin de roboți. Ce sunt roboții? Sunt niște progrămele informatice care se ocupă de scanarea tuturor site-urilor de pe internet (sau aproape a tuturor site-urilor).

Trebuie să precizez că există două zone pe internet: zona colorată, responsabilă cu afișarea site-urilor pe care le accesezi zilnic (fie site-uri de știri, fie site-uri de business, fie magazine online, fie chiar site-ul afacerii tale) și zona gri (sau neagră), care nu se vede, dar este sinonimă cu „piața neagră”. 

În momentul de față te afli pe un site web și vezi doar interfața. Ei bine, în spate, site-ul este creat din anumite coduri. Ce vezi când te afli în interiorul unei case? Pereții văruiți sau bine tencuiți cu tinci etc. Amândoi știm că în spatele pereților se află anumite materiale, fie cărămizi, fie beton, fie o structură metalică și tot așa. La fel are și un site web. Tot așa are și un server. Și culmea, la fel este și internetul (zona colorată o vedem, dar la zona gri nu are toată lumea acces).

Sper că ți-am oferit câteva informații noi despre ce înseamnă un bun online. Site-ul web nu îl pierzi atât de ușor precum ai putea să pierzi un cont de Facebook sau de Instagram. Dacă ai pe cineva care se ocupă de site-ul tău, îl poți recupera rapid, plus că există tot felul de metode prin care se face backup la site, adică se salvează „starea” și dacă se întâmplă ceva cu serverul, poți muta backup-ul pe alt server și site-ul va fi la „starea” la care a fost salvat. Îți ofer și serviciul ăsta de mentenanță, nu-i problemă… 

Și totuși, de ce un antreprenor are nevoie de mai multe site-uri web? Internetul se bazează foarte mult pe interconectare. Interconectarea are de-a face cu linkurile. Linkurile oferă valoare unui site web. De aceea e bine ca un site web să fie cât mai stufos, adică să aibă cât mai multe linkuri. Trebuie să știi că un link = o pagină web.

Dacă ai mai multe site-uri web, atunci te poți ajuta de ele pe partea de SEO. Discut mai târziu și despre SEO. Ce face SEO? Se ocupă de propulsarea site-ului web în căutările de pe Google sau alte motoare de căutare.

Bineînțeles că îți recomand pentru început un singur site pe care să ne concentrăm atenția și să-l creștem în ochii domnului Google și a potențialilor clienți. Ulterior, numai dacă vrei, îți fac altul. Poate vrei un site de prezentare și o platformă tip sistem de gestiune sau poate ai ceva cursuri online etc.

Trebuie să știi că site-ul web este oglinda unei afaceri.

Site-ul web, oglinda afacerii

Așa cum am scris la capitolul anterior, site-ul web este singurul bun online de care poți să fii convins că îl deții (și controlezi) în proporție mai mare de 50%. 

Scriu 50%, dar tu poate zici că e 100%. Tot 100% crezi că deții și conturile de Social Media, că doar, vorba aia, tu postezi ce vrei și când vrei… Putem discuta mai multe în particular.

Site-ul web este oglinda afacerii tale! De ce? Site-ul web poate fi modelat ca plastelina și să pui ce vrei pe el. Presupun că vrei să faci profit cu ajutorul site-ului, nu-i așa? Ei bine, pe lângă că îți prezinți produsele sau serviciile, vizitatorul site-ului poate să-și facă o idee despre tine doar prin felul în care te prezinți.

La momentul actual, te afli pe site-ul meu de business. Dacă mergi pe pagina „Servicii”, vei vedea ce servicii ofer pentru clienții mei. Vizitatorul, odată ajuns pe site-ul meu, trebuie să știe cu ce mă ocup, ce servicii ofer și dacă sunt potrivit sau nu pentru ceea ce are el nevoie. Imaginea mea de businessman e dată în primul rând de modul în care mă prezint. Nu-ți place cum îmi prezint serviciile? Atunci te-așteaptă concurența mea cu brațele deschise.

Tot așa se întâmplă și cu site-ul afacerii tale… Dacă nu oferi vizitatorului un motiv pentru care să colaboreze cu tine, fie prin achiziționarea produselor, fie prin apelarea la serviciile tale, atunci pierzi.

Nu doar că pierzi un vizitator, dar pierzi și pe partea de încredere ca model de business. O afacere bună are neapărat nevoie de promovare. Să nu zic că o promovare bună poate fi un avantaj și pentru afacerile mai puțin bune… Orice-ar fi, îți recomand să ai servicii și produse de calitate, altfel o vei „lua în freză”. În mediul online se răspândește #hate-ul foarte ușor.

Ai un site web? Atunci trebuie să fie indexat urgent!

Indexare site web

Site-ul web, odată ce este finalizat, trebuie să fie neapărat indexat! De ce? Dacă vrei ca site-ul tău să fie prezentat motoarelor de căutare (Ask, Baidu, DuckDuckGo, Google, Yahoo, Yandex etc.), atunci trebuie „umblat” la niște setări.

Te ajut și cu partea de indexare. Este în interesul meu ca site-ul tău să fie cât mai util. Tu te vei gândi mult la partea de produse și servicii oferite, iar eu mă voi gândi un pic mai mult ca site-ul tău să fie descoperit cât mai ușor de potențialii clienți.

Cine sunt potențialii clienți? Vizitatorii site-ului. Dacă pe o platformă de socializare e destul de complicat să „lupți” direct cu alții, mai ales că omul este obișnuit să vadă postările în panoul principal (nici vorbă să intre prioritar la tine pe profil doar că să vadă ce vinzi sau oferi), trebuie să știi că omul care intră pe site-ul tău este un potențial client.

Tu cum faci? Cauți ceva pe Google și intri pe site-uri din curiozitate, nu-i așa? Sunt mult mai mari șansele ca omul să cumpere servicii sau produse de pe un site web, decât să le achiziționeze de pe o platformă de socializare.

Bineînțeles, nu înseamnă că trebuie neglijată partea de Social Media. Dacă ai nevoie de expunere pe rețele de Social Media, îți recomand unul dintre pachetele mele. Poți să vezi mai multe detalii pe pagina „Creare conținut Social Media”.

Nu-ți recomand să-ți pui toate speranțele în site-ul web. Întotdeauna e bine să ai o variantă de rezervă (un cont de Social Media). Ideea e că trebuie să ai răbdare și poftă de muncă fie pentru site-ul web, fie pentru contul de Social Media. Succesul nu vine peste noapte! Munca are rolul ei!

Partea de indexare vine la pachet cu optimizarea SEO. Am scris la capitolul „Antreprenorii au nevoie de site-uri web” un pic despre SEO. Hai să scriu mai mult…

Servicii SEO

SEO reprezintă partea de promovare a unui site. Pentru ca un site web să fie promovat, acesta trebuie să fie indexat. E logic, nu? Dacă vrem ca Șoimii Lipova, echipa locală de fotbal, să câștige campionatul, atunci trebuie înscrisă în competiție, apoi lăsată să joace, corect? Așa e și cu site-ul web.

Îți pot oferi servicii complete de SEO, în sensul că dacă ai un site web, mă pot ocupa întâi cu partea de audit, iar dacă ți-l creez eu, mă pot ocupa cu indexarea și optimizarea lui la cheie.

SEO se face pe termen lung. De ce? Același răspuns ți-l dai și la întrebarea „De ce respir?”. Cât timpul site-ul este online (sau „respiră”), se luptă continuu pe anumite poziții la afișare. Dacă nu este optimizat SEO, atunci site-ul este inutil. Nu te caută nimeni pe Google dacă ești pe pagina 3, 4, 12, 100.

Dacă ai nevoie de un audit SEO, să vezi cum se comportă site-ul tău, îți pot face un audit complet. Cum? Efectuez o analiză segmentată în 3 părți, după cum urmează: audit tehnic, audit on-page, audit off-page și la nevoie, un audit local.

După ce am făcut auditul SEO, mă ocup de rezolvarea problemelor. Ulterior, trecem la optimizarea SEO.

Ce este optimizarea SEO? Ține foarte mult de text, nu doar de optimizarea tehnică a unui site. E simplu pentru mine să verific un site și să-i dau un verdict, la fel cum face un doctor după ce consultă un pacient… La fel de ușor mi-e să creez texte potrivite pentru domeniul afacerii tale.

De ce text? Pentru că textul este cel care contează cel mai mult. Poate zici că am „bătut câmpii” și am scris deja prea mult… Ei bine, dacă ești lipovan adevărat, trebuie să știi că haiducii au „colindat” Dealurile Lipovei pe vremuri. Lipova a avut viteji care băteau câmpii și-i băteau pe alții pe câmpii. Strâmoșii noștri făceau și ei un fel de SEO (reclamă) la site-ul (renumele) lor.

Fiecare pagină web a site-ului trebuie să fie bine optimizată din punct de vedere SEO. Mă ocup de asta fără probleme. Ulterior, vei avea nevoie și de un blog. Și eu am un blog pentru acest site de business. Poți să dai o „geană” pe blogul meu dacă vrei să citești articole interesante pe subiecte de interes tehnic și de business, cum ar fi Android, marketing, SEO, Social Media, web, consultanță, principii etc.

Trebuie să ne hotărâm după ce cuvinte cheie vrei ca site-ul tău să fie afișat, iar apoi voi trece la partea de scris texte integrând acele cuvinte. De exemplu, dacă ai o afacere și vinzi frigidere, atunci trebuie să ai un site cu pagini optimizate pe cuvinte din familia lexicală a cuvântului frigider. Poate vinzi anumite tipuri de frigidere, după anumite modele sau după anumite firme.

Cu cât ai mai multe pagini optimizate pe anumite cuvinte cheie, cu atât mai mult cresc șansele ca site-ul să fie în topul afișărilor la căutările pe cuvintele respective. Dacă vinzi frigidere, trebuie să știi că ai deja concurență serioasă… Altex, Flanco și eMag sunt primii care te „mănâncă” pe internet.

Dacă vrei un site bun și statornic pe termen lung, atunci îți recomand să ai și un blog. Pentru început, se pot posta 2 articole pe săptămână, iar ulterior (după 2-3 luni) se poate posta 1 singur articol. Important e ca articolele să fie optimizate din punct de vedere SEO. Site-ul web are mare nevoie de SEO!

SEO este un element de bază pentru orice site! Chiar te încurajez de la bun început să iei în calcul partea de SEO.

Apropo de încurajare, știi cumva cine încuraja pe vremuri (înainte de anii 2000), echipa de fotbal Șoimii Lipova cu expresia „Hai Șoimii, tată”?

„Hai Șoimii, tată!”

Încurajările sunt binevenite oricând, nu-i așa? Ei bine, treaba mea de consultant este și să te încurajez, nu doar să-ți prezint realitatea.

Cu cât sunt mai puțini locuitori într-un oraș (comună, sat), cu atât mai mult se cunoaște lumea… Aș vrea să cunosc cât mai mulți antreprenori din Lipova care au site-uri bune și afaceri cât mai profitabile!

Nu foarte multă lume gândește în perspectivă. Ai bani și nu știi ce să faci cu ei? Deschide o afacere! Dar nu o deschide doar de „ochii lumii”, ci pune-o pe picioare în așa fel încât și nepoții tăi să lucreze ulterior la ea!

Vrei ca urmașii tăi să o ducă bine? Atunci fă ceva cât timp mai poți și ai vlagă! Știu că e greu să faci un mecanism prin care afacerea să meargă cât mai bine, dar nu este imposibil! Hai că se poate! Începe cu pași mici, continuă indiferent de probleme, târăște-te dacă nu mai poți, dar mergi înainte!

Dacă nu te descurci cu partea tehnică, să știi că sunt aici să te-ajut. Pot să-ți ofer suport tehnic la diferite programe pe care le folosești zilnic, de la browser până la suita Office sau (aproape) orice program ai nevoie pentru a-ți duce treaba la bun sfârșit într-un mod eficient. 

Te ajut și cu mentenanța site-ului web!

Mentenanță site web

Cum se face mentenanța unui site web? Hai că la un muzeu, cum e Muzeul Orașului Lipova, știi că trebuie să mai ștergi praful, să aranjezi obiectele, să le recondiționezi (dacă se poate) sau cum e cetatea Șoimoș, să o faci cât mai atractivă pentru turiști (începând cu eliminarea bercurilor), dar ce se face la un site web?

Site-ul web are nevoie de backup-uri și de actualizări la aplicații. Backup-ul se face și automat pe server, dar se poate face și manual. Lucrez foarte mult cu platforma WordPress, iar în WordPress sunt o grămadă de aplicații care se integrează în site-uri pentru a le face mai robuste și cât mai utile atât pentru utilizator, cât și pentru administrator.

Aplicațiile pe care le folosesc în WordPress se numesc plugin-uri. Aceste plugin-uri sunt create de anumiți programatori și primesc actualizări periodice. Eu, în calitate de administrator al site-ului, trebuie să actualizez aceste plugin-uri și pe site-ul tău. Actualizările se fac la fel cum se fac și pentru aplicațiile de mobil. Te pot învăța să ți le faci tu singur…

Servicii web Lipova

Eștii din Lipova și ai nevoie de servicii web? Indiferent de unde ai fi, te pot ajuta cu plăcere! Nu doar că îți pot crea site-ul web potrivit pentru afacerea ta, dar te pot ajuta și pe partea de promovare a site-ului (servicii SEO), cât și cu tot ce ține de server (găzduire, domeniu, mentenanță, backup-uri etc.).

Nu zic că lipovanii merită să fie cei mai buni din România sau din lume, dar cred că orice om serios, care are gânduri bune și muncește cu perseverență, merită ajutat. Cu asta mă ocup în general… Sunt consultant. 

Cum am ajuns consultant? Știind puțin câte puțin din mai multe, am ajuns să formez un întreg, iar prin acel întreg, cine colaborează cu mine are șansa să colaboreze cu un profesionist care vede poza de ansamblu al unei afaceri, în mod special pe partea de digitalizare.

Contact

Pentru mai multe informații, te rog să-mi scrii pe WhatsApp la numărul de telefon 075 041 7794. S-auzim numai de bine!

„Binele-i bun atunci când e bine făcut.”