Știai că poți să ai rezultate rapide în SEO? Nu promovez nicio schemă sau vreun „artific” senzațional pe post de magnet pentru vizualizări (sau iluzii), dar chiar poți să ai rezultate rapide în SEO.
Înainte să trec la enumerarea și explicarea factorilor ce stau la baza rezultatelor rapide, dă-mi voie să scriu următoarele afirmații:
Fără munca, răbdare, perseverență și iar muncă, nu poți să ai niciun rezultat bun, oricât de mult ți-ai dori! Dacă îți dorești cu adevărat, atunci muncești! Nu numai că muncești, dar ai și răbdare să înveți și să-ți optimizezi munca! Ba mai mult, vei fi și perseverent! De ce perseverent? Pentru că cele mai bune (și multe) rezultate se observă în timp!
Horja Robert Emanuel
Hai să-ți prezint câțiva factori care garantează rezultate rapide. Nu mă înțelege greșit! Eu am experimentat fiecare factor ce urmează să ți-l prezint, deci nu e țeapă sau „gogoașă fără zahăr”.
Citește te rog încă o dată afirmația îngroșată (îngrășată) de mai sus și ai să faci legătura cu muncă, răbdare și perseverență. Trebuie să faci și tu ceva, fiindcă rezultatele nu apar peste noapte din nimic… O singură dată s-a făcut lumea, nu se mai face a doua oară…
Calitatea conținutului
Personal, din ce am observat până în ziua de azi, 7 iunie, 2024 (ora 13:10), conținutul are o valoare de peste 50% când vine vorba de scorul SEO al site-ului.
Sunt de-acord că site-ul trebuie să fie optimizat din punct de vedere tehnic (sunt și IT-ist, nu doar scriitor), dar ce primești când faci o căutare pe Google? O listă de site-uri, corect? După ce criteriu? După foarte multe criterii, dar cel mai observabil e cel al cuvintelor căutate, în sensul că primești rezultate după expresia pe care ai cerut-o.
Cât de mult contează numărul de cuvinte de pe o pagină sau un articol de blog? Nu există un număr anume pentru că indexarea se face și în funcție de concurența pe care o ai pe expresia respectivă.
De exemplu, eu mă lupt de ceva timp să intru în top 10 pe Google la expresia „servicii seo”. Crezi că am reușit? Încă nu, dar nu-i gata bătălia… Ce fac? Continui să optimizez pagini și articole ce conțin structura de cuvinte „servicii seo”.
În felul acesta, „inspectorii informatici” ai motoarelor de căutare vor ști că site-ul meu conține expresia respectivă și vor avea grijă să-mi ofere un bonus de fiecare dată când sesizează îmbunătățiri.
Ba mai mult, încerc să fac și actualizări asupra conținutului, în sensul că modific sau adaug text. Știai că actualizarea paginilor de pe site este un factor esențial când vine vorba de SEO?
E drept că nu-mi permit să fac modificări în fiecare zi la fiecare articol sau pagină, plus că fac rar modificări la paginile care sunt foarte bine indexate.
O regulă a IT-iștilor ne spune în felul următor: „If it works, don’t touch it!”
N-are rost să pun mâna pe ceva ce funcționează, mai ales dacă funcționează bine (bine de tot).
Ai o pagină anume care se clasează pe prima poziție în Google pentru o anumită expresie? Las-o așa! Creează altă pagină dacă vrei indexare pentru o altă expresie.
Cu cât ai mai multe pagini bine indexate (și clasate) în Google, cu atât scorul SEO al site-ului tău crește, astfel că viteza rezultatelor crește și ea (exponențial sau cel puțin liniar).
Concurența
Ai studiat cum stă concurența la capitolul indexare pe Google? Știi cum afli dacă un site este indexat sau nu în Google? Îți recomand să dai o „geană” pe articolul „Cum verifici dacă un site este indexat în Google?”.
Dacă ești antreprenor, atunci știu din proprie experiență că stai cu ochii pe concurență. Poate nu în fiecare zi, dar ai la cine să te uiți, nu-i așa?
Eu mă uit la concurență pe mai multe domenii, fiind axat pe mai multe zone de activitate, cum ar fi SEO, Social Media și dezvoltarea de site-uri și aplicații de mobil.
Un pas important pe care trebuie să-l faci în mod inevitabil este să te lupți în mod direct pentru aceleași expresii. De exemplu, dacă ai un magazin online și oferi mobilier, ai putea să lupți pentru indexarea următoarelor expresii: „mobilă bucătărie”, „mobilă pentru sufragerie”, „set mobilă living”, „mobilă pentru dormitor”, „mobilier pentru casă”, „mobilă de calitate” etc.
Când te lupți în mod direct pe aceleași expresii cu „dușmanii”, nu trebuie să vezi neapărat rezultate rapide, ci să vezi cât de bine se indexează sau nu site-ul tău. În felul acesta, cu puțin ajutor din partea unui „SEOman”, vei descoperi punctele tale slabe și punctele forte ale concurenței, iar apoi, vorba aia, rămâne o chestiune de timp până le vei lua fața.
Atenție: același lucru îl poți păți și tu. De aceea îți recomand să fii fairplay, să nu te necăjești (prea tare) când ești detronat. E chiar indicat să ai concurență pentru că ar fi plictisitor să fii cel mai bun și să nu mai evoluezi deloc.
Consideră competiția ta ca pe dușmanul ăla necesar sau ca răul necesar. Cu siguranță că nu-i de dorit, dar e ceva benefic. Dumnezeu poate transforma răul în bine.
Aplică principii biblice în strategia ta de business! Îți recomand să citești Vechiul Testament, mai ales partea cu poporul evreu în pustiu, când au trimis iscoadele…
Strategia de link building
Ai o strategie de SEO? Dacă nu, te pot ajuta. Dacă da, te felicit!
Trebuie să știi că partea de link building este eminamente esențială în SEO! De ce? Internetul reprezintă un ansamblu de rețele interconectate. Aceste rețele se află în cadrul unor servere. Serverele „țin” site-urile web. Site-urile web sunt interconectate cu ajutor linkurilor.
Ei bine, putem spune că linkurile reprezintă pânza de păianjen. Termenul „web” vine la pânza păianjen. Este o analogie bună. De ce? Datorită conexiunilor care se fac, plus că toate liniile duc în același punct, și anume la centru.
Cu cât ai mai multe pagini web, cu atât ai mai multe linkuri. Ce trebuie să faci mai departe? Să faci legături între ele.
„Inspectorii informatici” ai motoarelor de căutare vor observa dacă site-ul tău e bun sau nu la partea de link building pentru că vor vedea absolut toate paginile tale din sitemap.
Ce este un sitemap? O pagină în format XML în care se găsesc toate paginile web ale site-ului tău. Este o formă de organizare care se cere.
Dacă ai un site în WordPress, atunci se poate crea automat un sitemap cu ajutorul unui plugin pentru SEO. În schimb, dacă ai un site în alt CMS sau chiar în cod pur (fără niciun CMS), atunci se poate rezolva. În lumea tehnologică totul se poate rezolva…
Sunt agenții de SEO care se bazează pe partea de link building extern, în sensul că îți pun linkul cu site-ul tău pe mai multe site-uri. Care este rezultatul?
Motoarele de căutare vor considera că site-ul tău este important, din moment ce este trecut ca referință pe alte site-uri (cum e „amintirea” de la bibliografie) și îi vor acorda un scor mare, mai ales când vine vorba de autoritate.
Fie vorba între noi, nu intru în polemică, dar mi se pare penibil să spui că SEO se bazează doar pe link building extern. Dacă doar pui linkuri pe site-uri de știri (Digi24, Antena3, ProTV etc.), dar site-ul tău nu este optimizat din punct de vedere tehnic și al conținutului, atunci e degeaba.
E drept că linkurile externe de pe site-uri de calitate accelerează rezultatele, dar e foarte important să te axezi și pe linkurile interne, pe legăturile din interiorul site-ului tău. Contează foarte mult retenția vizitatorilor pe site!
Vârsta site-ului
Vârsta site-ului îți poate aduce rezultate dacă este optimizat din punct de vedere SEO. Un site cu experiență (#vechime), are rezultate destul de rapide.
De exemplu, pentru a indexa un articol de blog pe site-ul meu de business, am nevoie de aproximativ 24 de ore (adică să aștept 24 de ore după ce am trimis linkul la indexare). În 24 de ore pot să mă clasez în top 10 pe anumite cuvinte cheie specifice domeniului meu de activitate (SEO, Social Media, dezvoltare de aplicații web și mobil).
Bineînțeles, am grijă să optimizez articolele cu un conținut baban, dar site-ul are o vechime cât de cât, plus o grămadă de articole ce se clasează în top 10, astfel că „roboții informatici” vor ști când să-mi dea puncte în plus.
N-ai observat la școală, în gimnaziu sau în liceu, faptul că prima impresie pe care le-ai făcut-o profesorilor a fost cea care a contat? De exemplu, eu am fost foarte slab la multe materii în clasa a 9-a. În clasele V – VIII am fost premiant și am hotărât să iau o „mică” pauză.
Ei bine, din clasa a 10-a m-am pus pe învățat, dar am observat că notele se modificau destul de greu, mai ales când eram ascultat. De-abia în ultimul an de liceu am fost considerat un elev bun, mai ales după rezultatul de la Bacalaureat.
Așa se poate întâmpla și cu site-ul tău. Nu zic că e bine sau că nu e bine. Prima impresie contează foarte mult. Nu sunt de-acord cu oamenii care zic că vârsta îți dă autoritate. Prefer să cred că experiența îți dă autoritate.
Un site cu experiență (#vechime) va fi indexat mai rapid decât un site nou. Ce e de făcut? Să ai răbdare și să nu uiți să faci periodic optimizările potrivite. Goliat a fost învins de David cu o amărâtă de piatră… Crezi că a contat piatra? A contat curajul, atitudinea și credința în Dumnezeu.
Actualizări de algoritm
An de an, cei de la Google „rup gura târgului” cu câte o actualizare fastuoasă de algoritm. De ce „fastuoasă”? Pentru că „nșpe” mii de site-uri cad în cap în urma unei astfel de actualizări. Care este cauza? Un SEO făcut „de mântuială”.
Fie vorba între noi, omul trebuie să fie mântuit (adică salvat de la pedeapsa veșnică), iar munca să nu fie „de mântuială”.
La ultima mare actualizare a algoritmului celor de la Google, site-ul meu a crescut foarte mult în afișările pentru câteva expresii destul de relevante pentru activitatea mea.
Ce înseamnă asta? Înseamnă că site-ul meu a fost bine optimizat din punct de vedere SEO.
Dacă ai timp și răbdare, îți recomand să citești analiza mea de pe pagina „Rezultate SEO”. Îți recomand să ai răbdare, nu o poți citi într-o singură zi. E un studiu de bun augur de pe urma căruia poți să înveți SEO.
Vrei să ai rezultate rapide în SEO?
Cu siguranță vrei rezultate rapide, dar trebuie să știi că viața este construită în așa fel încât rezultatele să apară în urma unei munci, adică a unui efort cât mai eficient și util.
Ce trebuie să faci după ce muncești? Să ai răbdare și să continui să muncești, nicidecum să te oprești!
Încă ceva: din moment ce ai rezultate, nu te „culca pe-o ureche”! Fii perseverent!
SEO este un proces care trebuie menținut. Odată ce pui un site pe picioare și îl optimizezi 100% din punct de vedere SEO, trebuie să îl întreții. E frumos să vezi că grădina ta e plină cu flori frumoase, dar numai tu știi care a fost procesul și că le uzi în fiecare zi.
Lucrurile frumoase trebuie întreținute, corect? Așa e normal.
Dacă ai nevoie de cineva care să se ocupe cu partea de SEO pentru site-ul tău, fie că este un site de prezentare sau un magazin online, te rog să mă contactezi pe WhatsApp la numărul de telefon 075 041 7794. Mulțumesc!
„Binele-i bun atunci când e bine făcut.”
✍ Horja Robert Emanuel
CEO & Director HRE CONSULTANT S.R.L.
WhatsApp 075 041 7794