fbpx

„Binele-i bun atunci când e bine făcut.” (Horja Robert Emanuel)

Îmi place să creez, să am idei, să inventez, dar cel mai mult îmi place să mă joc cu ceea ce creez și să pun punctul pe „i” prin idee, invenție și inovație. Aici cred că se găsește succesul binecuvântării mele profesionale și personale.

Blog

Contact

Consultant marketing

Salutare! Ai nevoie de un consultant de marketing pentru o strategie și o promovare ca la carte a afacerii tale?

Te rog să-mi scrii pe WhatsApp la numărul de telefon 075 041 7794 și te pot ajuta cu sfaturi de marketing potrivite pentru businessul tău! Mulțumesc.

Cuprins

Strategii de marketing

Strategii de marketing - Consultant marketing

Ce înseamnă marketingul sau cu ce se ocupă? Dacă tot începem cu strategia, hai să mergem strategic…

Marketingul reprezintă un set de strategii care au ca scop promovarea unei idei sau a unor servicii sau produse.

A face o strategie este la fel precum a realiza un plan general sau de ansamblu. 

Înainte să te-apuci de marketing, respectiv de strategia de marketing, îți propun să-ți pui la punct serviciile sau produsele pe care le oferi clienților.

Dacă oferi produse, asigură-te că sunt de calitate, iar dacă oferi servicii, ai grijă să le îmbunătățești periodic!

Nu doar prețurile trebuie ajustate periodic, ci și serviciile!

Eu ofer servicii (vezi pagina „Servicii”) și încerc să le îmbunătățesc de la client la client.

Fiecare client vine cu o nișă specifică, dar per ansamblu, când vine vorba de marketing, procesul este asemănător.

Ce faci mai întâi când vrei să-ți faci o casă? Ai nevoie de un plan al casei, iar mai apoi te apuci de fundație și așa mai departe.

Ei bine, planul de marketing este primul pas pe care trebuie să-l faci.

Despre ce este vorba în marketing? Despre ceea ce oferi sau despre client? 

În primul rând este vorba despre nevoia clientului, iar mai apoi de modul în care creezi și prezinți reclama în fața potențialului client.

E bine să te gândești la potențialul client, nu neapărat la client. Din moment ce l-ai făcut client pe acel potențial client, trebuie doar să-l fidelizezi. 

Dacă vinzi mobilă de bucătărie, nu trebuie acum să-l faci să-și cumpere mobilă în fiecare an, dar dacă omul este mulțumit de colaborarea cu tine, atunci cu siguranță te va recomanda și altora.

„Gura lumii n-o astupă nimeni” spune un proverb, dar e spre binele tău dacă ți se face reclamă.

Fie vorba între noi, orice tip de reclamă (pozitivă sau negativă) îți aduce avantaje.

Care este rolul unei reclame? Să-ți ofere vizibilitate.

Unde se găsește clientul tău sau avatarul tău de client? Îți răspund fără să dau greș: pe internet. Acum începe greul…

Trebuie să creezi campanii de marketing țintite spre tipul de client pe care-l poți ajuta cu produsele sau serviciile tale.

Campanii de marketing

Campanii de marketing - Consultant marketing

Îți dau două vești, negru pe alb, care să te pună pe gânduri:

  1. Ai nevoie de buget pentru marketing!
  2. Fiecare campanie trebuie testată și măsurată!

Poate spui că e în regulă, că te aștepți la costuri și că ai vrea să optimizezi pe parcurs fiecare campanie, dar asta e doar frișca de la exteriorul tortului…

Ce buget ai pentru marketing? Unii spun că este bine să aloci între 10 și 20% din cifra de afaceri. Eu îți recomand să aloci minim 10% din profitul lunar.

Merg pe considerentul că dacă investesc 10.000 RON în marketing și câștig 100.000 RON, sunt pe drumul cel bun.

Se zice că în business câștigi cât ești dispus să riști. Nu te lua după astfel de sfaturi… Fii calculat! Fii înțelept!

Fără un buget de marketing nu poți să te miști. De ce? Ai nevoie neapărat de publicitate! De unde știe potențialul client că tu ești din Brașov și vinzi frigidere smart cu două uși? 

Campania de marketing trebuie să-i apară potențialului client. Evident că trebuie să vezi pe ce fel de canal poți ajunge în fața unui potențial client, dar aici intervin platformele de socializare.

Pe ce platforme de Social Media ți-ai făcut conturi pentru businessul tău?

Promovare Social Media

Promovare Social Media - Consultant marketing

Ca om de marketing și de Social Media, am conturi pe aproape toate platformele, numai că businessul meu este promovat mai mult pe Google (#SEO) și pe Facebook + Instagram (ca rețele de Social Media).

Nu-ți recomand să-ți promovezi site-ul doar pe Google (cu ajutorul serviciilor SEO) sau doar pe o platformă de Social Media. Întotdeauna mergi cu două opțiuni. Nu e prea mult? Dacă ai oamenii potriviți care să se ocupe de conturile de socializare și de site-ul afacerii tale, atunci nu.

În funcție de produsul sau serviciul pe care-l oferi, creezi campania de marketing. În funcție de campanie, creezi postarea pe conturile de Social Media.

Facebook este cea mai bună platformă de socializare pentru vizibilitate. Dacă folosești Instagram, vei observa că este destul de greoi să crești organic, fără să investești în reclame plătite.

Am scris că ai nevoie de un buget de marketing. Ei bine, bugetul acesta se poate împărți: plătești oamenii care se ocupă de marketing (strategii, planuri etc.), cei care se ocupă de crearea conținutului digital și trebuie să-ți mai rămână ceva și pentru Facebook, Instagram și Google Ads.

Eu prefer să nu folosesc Google Ads, ci să investesc în SEO. Dacă investești în SEO, chiar dacă durează un timp, site-ul afacerii tale are toate șansele să apară în topul căutărilor pentru expresiile specifice domeniului tău de activitate.

Cu ce te ocupi? Oferi cursuri de limba spaniolă? Ești din București? Pentru căutările „cursuri limba spaniolă”, „cursuri online de limba spaniolă”, „curs limba spaniolă București”, „curs spaniolă București” etc., site-ul tău trebuie să fie afișat în prima pagină pe Google. Se poate? Cu ajutorul serviciilor SEO, prin muncă, răbdare, perseverență și iar muncă, da.

Îți recomand să dai o geană pe pagina „Rezultate SEO” ca să vezi ce rezultate am avut pentru trei dintre site-urile mele.

Consultanță

Consultanta - Consultant marketing

Îți pot oferi consultanță pe partea de marketing. Te pot ajuta chiar și la partea de creare a campaniilor de marketing.

Mai mult decât atât, pot să creez conținut digital pentru conturile afacerii tale de Social Media.

Și mai mult decât atât, îți pot oferi consultanță pe partea de IT, Social Media, SEO.

Să mai scriu? Rolul meu este să te ajut cu ceea ce ai nevoie!

Servicii digitalizare

Servicii digitalizare - Consultant marketing

Ai un site web? Dacă nu, atunci ți-l pot crea eu.

Vrei să ai o aplicație de mobil (#Android) personalizată? Te rog să-mi scrii pe WhatsApp la numărul de telefon 075 041 7794.

Îți pot oferi servicii complete pentru digitalizarea afacerii, de la consultanță până la mentenanță.

Pe pagina „Servicii” găsești serviciile pe care le pun la dispoziția clienților mei.

Contact

Ai nevoie de ajutor pe partea de marketing? Te rog să mă contactezi pe WhatsApp la numărul de telefon 075 041 7794 și te ajut cu plăcere!

„Binele-i bun atunci când e bine făcut.”