Salutare! Ești conștient de valoarea pe care ți-o aduce conținutul digital în mediul online?
Apropo, cum stai cu digitalizarea afacerii? Un element decisiv când vine vorba de digitalizarea unui business este crearea de conținut.
Cum altfel vrei să afle lumea despre serviciile sau produsele pe care le oferi dacă nu le expui? E bună și metoda de publicitate prin viu grai, dar în secolul vitezei, secol în care tehnologia joacă un rol esențial, ai nevoie de marketing ca la carte!
Pe pagina „Servicii” găsești serviciile pe care le ofer clienților mei. Te pot ajuta și cu partea de consultanță!
Pentru mai multe detalii, îți stau cu plăcere la dispoziție pe WhatsApp la numărul de telefon 075 041 7794.
Cuprins
Nevoia acută de conținut
De ce este atât de mare nevoie de conținut? Să fie un efect de domino sau efectul unui bulgăre de zăpadă care se rostogolește?
Sunt mii, zeci de mii, sute de mii de postări zilnice pe platformele de Social Media. E drept că mai mult de jumătate sunt inutile.
Lumea e dornică să consume pentru că așa a fost educată.
Consumul de conținut în mediul online e la fel ca respirația… Lumea nu se mai satură…
În Biblie este scris că „ochiul nu se mai satură privind și urechea nu obosește auzind”. Așadar, prin conținut vizual (texte + clipuri) și audio, omul se delectează sau se împovărează zilnic.
Este foarte important și ce tip de conținut oferi. Dacă vrei să vinzi și să ai clienți care-ți vin de pe urma recomandărilor altor clienți, atunci fii serios și fă-ți treaba într-un mod nobil.
Bineînțeles că e loc de glume, de un pic de divertisment (rafinat), dar toate au o limită. Mediul online poate fi și periculos, nu doar prielnic pentru afaceri de succes.
Cea mai dăunătoare platformă de Social Media mi se pare TikTok. Poate zici că am ceva cu chinezii… N-am nimic, să fie sănătoși, dar aș putea să zic că au „stricat” multe generații.
Când intru pe TikTok (extrem de rar), n-am răbdare să urmăresc un clip, fie el și de 10 secunde. Atât de mult „scrollez” încât nu stau mai mult de 1 minut în aplicație.
Conținutul oferit pe TikTok în doze mici nu face altceva decât să încerce răbdarea utilizatorului. E drept că poți găsi clipuri foarte utile, dar trebuie să le cauți.
Dacă ar fi să scriu un cuvânt caracteristic despre platforma TikTok, acesta ar fi următorul: superficialitate.
Să nu carecumva să creezi conținut superficial! Nu doar că vei pierde sau vei plictisi audiența, ci chiar tu însuți (însăți) vei avea de suferit pe termen lung. De ce? Munca ta îți definește caracterul.
Dacă ești superficial în munca de zi cu zi, vei ajunge superficial în toate domeniile vieții… Trist, nu? Mai bine plângi un pic și faci toate treburile să fie ca la carte…
Încurajez odihna, dar dacă trebuie să lucrezi suplimentar pentru a-ți duce treaba la bun sfârșit, atunci fă-o!
Ai pe cineva care se ocupă cu partea de creare a conținutului digital pentru site-urile și platformele de Social Media ale afacerii tale?
Creare conținut digital
Ce înseamnă conținutul digital? Orice vezi cu ochii când intri pe internet…
Vezi o știre? Știrea este un conținut digital. Nu oricine știe să scrie un articol (mai ales să-l optimizeze din punct de vedere SEO).
Ai găsit o postare pe Facebook? Aia este un conținut digital. Fie că este o postare tip imagine, fie că este o postare tip videoclip, intră în categoria conținut digital.
Dacă intrăm în profunzime și mergem pe drumul filosofiei (cu „s”, nu cu „z”), atunci pot să zic și că un simplu mesaj este un conținut digital. Twitter și mai nou platforma Threads se bazează pe postări tip mesaje.
Orice postare de pe platformele de Social Media este conținut digital. De fapt, orice găsești pe internet în mediul online este conținut digital. Mai mult, și dacă n-ai internet, dar ai un dispozitiv, toată acea informație de pe acel dispozitiv este conținut digital.
Ei bine, te mai întreb o dată, ai pe cineva care să se ocupe cu partea de creare de conținut digital pentru businessul tău?
Era o vorbă mai demult, care suna în felul următor (imaginează-ți linia melodică de la Ameno și expresia asta): „Cine n-are cont de Facebook, nu există.”
Cred că expresia anterioară s-ar potrivi mai bine la afaceri, nu la oameni. Omul nu trebuie să fie expus pe internet. E absurd să-ți expui viața pe internet… În schimb, e chiar indicat să-ți expui serviciile sau produsele pe internet.
Rolul postărilor, adică a conținutului digital (articole de blog, postări pe Facebook, Instagram, Twitter etc.), este acela de a-ți face businessul vizibil.
Nu este greu să creezi conținut digital, dar este greu să obții rezultate. Rezultatele nu apar la ore exacte.
Ce faci dacă n-ai rezultate? Te oprești sau continui să muncești, să ai răbdare, să fii perseverent și din nou să muncești?
Majoritatea oamenilor se opresc când observă că n-au rezultate. Ai putea spune că e ceva normal. Ei bine, nu e normal să te dai bătut. Mai bine îți schimbi strategia de marketing și încerci o altă abordare, decât să renunți definitiv.
La urma urmei, e vorba de afacerea ta. Nu cred că ai făcut un business doar de dragul de a fi patron. Fă bine și investește timp și bani ca businessul tău să meargă bine!
Eu te pot ajuta la partea de marketing, fie prin consultanță, fie prin crearea de conținut (articole de blog optimizate SEO pentru site-ul tău, postări pe conturile de Social Media)!
Vrei să colaborăm? Hai să te-ajut! Mă găsești pe WhatsApp la numărul de telefon 075 041 7794.
Creare articole de blog
Cât de mult contează să ai conținut pe site? Foarte mult! Știai că site-ul este cartea ta de vizită în mediul online?
Dacă ai un site de prezentare, atunci cel mai probabil că n-ai foarte multe pagini. Contează numărul de pagini? Da. De ce? Pentru că fiecare pagină este o potențială sursă de a-ți aduce vizitatori, vizitatori care sunt potențiali clienți.
Eu mă bazez foarte mult pe articolele de blog. Un articol de blog este o pagină web. Articolele de blog au rolul de a oferi informații utile și relevante, iar oamenii care ajung pe astfel de pagini vor să găsească soluții, corect?
Nu-i așa că cea mai mare abilitate în câmpul muncii este găsirea de soluții? Oamenii care găsesc soluții la probleme sunt la mare căutare, indiferent de domeniu.
Pentru ce cuvinte cheie sau expresii vrei ca site-ul afacerii tale să fie în topul afișărilor pe Google?
Îți recomand să vezi ce rezultate am obținut pentru 3 dintre site-urile mele personale. Vezi analiza pe pagina „Rezultate SEO”.
Vrei să te ocupi tu de scrierea articolelor de blog? Trebuie să ai în vedere că acestea trebuie optimizate din punct de vedere SEO. Îți pot oferi și consultanță pe partea de SEO.
Dacă vrei să scrii tu, îți recomand să „arunci o privire” pe următoarele articole:
Poate te întrebi dacă merită să investești într-un site web sau dacă merită să te axezi pe conținut video pentru YouTube sau pentru Facebook, Instagram, TikTok.
Din moment ce ai un site web, atunci trebuie să investești în marketing pentru promovarea lui. SEO este unealta principală de promovare a site-ului web pe motoarele de căutare (Google, Bing, Baidu, Yandex, Qwant etc.).
Dacă vrei să ai vizibilitate pe platformele de Social Media, atunci e un pas bun să începi cu un conținut de tip video.
Creare clipuri video
Te pricepi să creezi și să editezi clipuri video? Dacă nu, spune-mi și ți le editez eu.
Clipurile video sunt la mare căutare pe platformele de Social Media. De ce? Pentru că „ochiul nu se satură” și mintea nu depune efort când te uiți la un clip.
Eu am început să fiu prezent în mediul online cu postări tip imagine. Prefer să-i dau omului ceva să citească, să gândească, să fie atent la ceea ce scriu, nu doar să-i prezint clipuri.
E drept că efortul de a crea clipuri este mult mai mare decât cel de a crea postări tip imagine.
Trebuie să ai postări cu adevărat interesante pentru a capta atenția publicului, dar contează foarte mult și tipul de conținut pe care-l postezi pe fiecare platformă.
De exemplu, dacă postezi clipuri video pe Facebook și Instagram, ai șanse din start să te deosebești față de concurență. Un clip îi ia fața unei postări tip imagine (în general, dar există și excepții).
În schimb, dacă postezi același clip pe TikTok sau pe YouTube, deja vei avea concurență mare. Pe TikTok și pe YouTube se „consumă” numai clipuri video. Dacă nu oferi calitate prin acel clip, lumea va da „scroll” după 2 secunde.
Contează foarte mult și timpul de retenție a celui care vizionează clipul. De ce? În felul acesta, algoritmul de recomandare al clipurilor va decide dacă ai un clip relevant sau nu.
E la fel ca la SEO. Dacă vizitatorii de pe această pagină ies de pe site după numai 10 secunde, atunci „inspectorii informatici” ai domnului Google vor considera că informațiile prezentate nu sunt relevante.
În mod normal, pentru a citi toate informațiile scrise aici, ai nevoie de 15 minute. Cine mai are răbdare să citească 15 minute? Contează mult și ce fel de clienți dorești să ai. Fugi de superficialitate!
Site-ul tău este afișat în topul căutărilor pe Google și în funcție de comportamentul vizitatorilor pe site. Dacă rata de retenție este mică, site-ul va avea un scor SEO mic.
Ce fel de clipuri dorești să creezi? Pentru platformele de Social Media, clipurile verticale sunt la modă.
Încă ceva: dacă vrei să ai un procent mare de persoane care vizionează clipul, ai face bine să investești un pic în reclame plătite. Dacă dai un boost de 30 RON per clip, mai ales dacă prezinți un serviciu sau un produs, atunci ai toate șansele să-ți scoți banii.
Pe pagina „Creare conținut Social Media” găsești pachetele pe care le ofer clienților mei când vine vorba de crearea de conținut digital pe platformele de Social Media.
Alege pachetul care ți se potrivește!
Creare site-uri web
Am scris anterior că ai nevoie de articole de blog pentru site-ul de business al afacerii tale, dar cred că trebuia să te întreb mai întâi dacă ai un site web pentru afacerea ta.
Dacă nu ai un site web pentru businessul tău, spune-mi și îți fac unul potrivit.
Care-i scopul unui site web? Să scoată în evidență produsele sau serviciile pe care le oferi, ca mai apoi vizitatorii (în calitate de potențiali clienți) să devină clienți.
Fie că vrei un site de prezentare sau un magazin online, te pot ajuta cu crearea site-ului web, dar și cu partea de creare de conținut.
Pot să-ți optimizez din punct de vedere SEO fiecare pagină de produs. Mă voi folosi și de blog pentru a crea linkuri interne solide pentru a crește autoritatea paginilor de produs. În plus, voi optimiza categoriile și subcategoriile site-ului.
Trebuie doar să ai un site și de restul mă ocup eu. Crearea de conținut pe un site web este foarte importantă!
Dacă ești din România, probabil ai observat că în multe zone considerate de autorități ca fiind atracții turistice, nu ai ce face. Pur și simplu mergi până la un castel sau la o cascadă în „fundul pădurii” și în afară de aventură, nu te alegi cu nimic.
Ai un site web? Atunci nu pierde răbdarea vizitatorului și oferă-i de toate. Gratis? Îți scoți banii când vinzi, dar dacă nu investești în marketing, atunci nu te aștepta să scoți.
Te pot ajuta inclusiv la partea de strategie de marketing!
Creare strategie
Care este rolul unei strategii? Cel mai bine observăm rolul unei strategii la un război. Generalii de armată din timpul războaielor sunt printre cei mai buni strategi din lume!
Hai să-ți scriu și de ce…
În primul rând pentru că au șansa să-și implementeze și să testeze tot felul de strategii. Unele dau roade, altele nu, dar măcar se aleg cu experiență.
În al doilea rând, nu oricine ajunge general de armată. Dacă nu gândești strategic, n-ai ce căuta într-o asemenea funcție.
În al treilea rând, generalii de armată au capacitatatea de a înțelege cum gândește inamicul și se folosesc de circumstanțe (în funcție de împrejurări) pentru a ataca.
Cum stai cu răbdarea? Dacă vrei să implementezi o strategie, fie ea și de marketing, ai nevoie de răbdare, nu doar de muncă.
Te pot ajuta cu partea de creare a strategiei de marketing. Pe ce platforme de Social Media dorești să fii vizibil cu businessul? Vrei să-ți pui la punct site-ul web pentru a fi indexat corespunzător în Google?
Înainte să răspunzi la cele două întrebări, te rog să te uiți un pic cum stă concurența ta la partea de vizibilitate pe platformele de Social Media, respectiv la căutările pe Google.
Businessul nu se bazează pe sentimente, nu-i așa? Dacă poți să fii mai bun decât competitorii tăi, atunci n-ai altă opțiune!
Fă tot ce ține de tine! Investește în echipa ta, apoi asigură-te că toți clienții tăi sunt mulțumiți de serviciile sau produsele pe care le oferi!
Ăsta e rezultatul final al unei strategii corecte de marketing…
Consultanță
Dacă ai pe cineva care se ocupă cu partea de creare a conținutului digital, dacă ai pe cineva care se ocupă de SEO pentru site-ul afacerii tale, dacă ai pe cineva care să te ajute la partea de marketing, dar ai nevoie de încă un consultant, spune-mi și sunt dispus să te ajut!
Ofer consultanță pe următoarele domenii:
Contact
Îți mai scriu încă o dată că pe pagina „Servicii” găsești serviciile pe care le pun la dispoziția clienților mei. Ai nevoie de ceva? Spune-mi!
Dacă ai nevoie de mine pe partea de creare de conținut sau consultanță sau pe orice altă parte ce ține de tehnic, te rog să mă contactezi pe WhatsApp la numărul de telefon 075 041 7794.
„Binele-i bun atunci când e bine făcut.”