„Binele-i bun atunci când e bine făcut.” (Horja Robert Emanuel)

Îmi place să creez, să am idei, să inventez, dar cel mai mult îmi place să mă joc cu ceea ce creez și să pun punctul pe „i” prin idee, invenție și inovație. Aici cred că se găsește succesul binecuvântării mele profesionale și personale.

Blog

Contact

Social Media
Rolul platformelor de Social Media

Știi care este rolul platformelor de Social Media? Sau care crezi că este scopul platformelor de socializare? Îți dau un indiciu: numele îți spune ceva?

Înainte să scriu care-i rolul platformelor de Social Media, prefer să evidențiez care nu-i rolul unor astfel de rețele.


Rolul platformelor de Social Media nu este să vândă!

Rolul platformelor de Social Media nu este să vândă!

Platformele de Social Media nu au fost concepute ca platforme de vânzare. Pentru vânzare există site-ul web (sau piața, glumesc…).

Doar site-ul web? Nu doar site-ul web, ci în mare parte site-ul web.

Care este cel mai bun și prielnic loc de pe internet pentru căutarea unui produs sau serviciu de care ai nevoie? Mulți confundă Google-ul cu internetul.

Ei bine, Google este cea mai mare „baltă” când vine vorba de căutări. Dacă vrei ca site-ul afacerii tale să fie găsit ușor în căutări, ai nevoie de vizibilitate, iar vizibilitatea site-ului se obține cu ajutorul serviciilor SEO.

Pe pagina „Servicii SEO” găsești mai multe informații despre serviciile mele. Pentru mai multe detalii, scrie-mi te rog pe WhatsApp la numărul de telefon +40 748 779 701.

E drept că platformele de Social Media reprezintă un canal sau o „baltă” de marketing foarte bună. De ce? Pentru că oferă vizibilitate.

Antreprenorii și creatorii de conținut se „luptă” zilnic să atragă cât mai mulți clienți pe platformele de Social Media, platforme precum Facebook, Instagram, TikTok, YouTube.

Și eu sunt om de marketing, printre altele, iar ca platforme de bază, activez pe Facebook și pe Instagram.

Păi atunci merită să mai cauți clienți pe Social Media? Nu zic că nu merită, ci că scopul platformelor nu este să facă vânzări. Da, merită să cauți clienți și verbul „a căuta” mi se pare cel mai potrivit. Clientul îl cauți, nu vine la tine cum vine pe site-ul web.

Este o mare diferență între o platformă de Social Media și site-ul web. Care este aceea? Faptul că pe Social Media sunt „nșpe” postări pe panoul principal, iar postarea ta de business cu ajutorul căreia vrei să atragi clienții are toate șansele să fie „scrollată”.

Crezi că omul intră pe Facebook sau pe Instagram pentru a căuta baterii de telecomandă? Nicidecum. Sau cel puțin n-am auzit pe nimeni.

Aproape orice om cu un telefon inteligent (#smartphone) știe să caute pe Google. Așa cum am mai scris deja, pentru un om fără cunoștințe tehnice, Google este totuna cu internetul. Nimic de comentat aici…

În schimb, știi sigur că omul care-ți vizitează site-ul a intrat din pură curiozitate pentru serviciile sau produsele pe care le oferi.

Și-atunci de ce să mai vină omul pe conturile/paginile de Social Media, dacă tot a intrat pe site?

N-aș vrea să lungesc prea mult articolul, dar n-am altă opțiune.


Rolul platformelor de Social Media este să ofere conținut!

Rolul platformelor de Social Media este să ofere conținut!

Principalul rol sau scop al platformelor de Social Media este să ofere conținut. Ce fel de conținut? Ca la piață.

Hai să împart lumea pe categorii…

Cei din generația Baby Boomers (1946 – 1964) sunt mulțumiți cu postările tip imagine. Dacă mai e și o cafeluță, o pisicuță sau un citat foarte bun, șansele sunt mai mari de 100% ca postarea să fie distribuită pe contul/pagina lor (inclusiv la story).

Oamenii cu vârsta îmbelșugată sunt simpatici și apreciază tot ce li se pare interesant. Nu cred că e o agenție de marketing sau un freelancer care să poată ține pasul cu astfel de oameni simpatici. De ce și la ce?

Nu poate nimeni crea atât de mult conținut cât pot acești oameni să distribuie. Fie vorba între noi, cu tot dragul și cu tot respectul, am dat „unfollow” la astfel de oameni pe motiv că îmi era plin panoul principal numai cu postările lor.

Îi salut și îi respect, dar prefer să văd altceva când intru pe rețelele de Social Media.

Cei din generația X (1965 – 1979) au un comportament asemănător cu cei din generația Baby Boomers, doar că le place să mai distribuie, pardon, să mai vizioneze și câte un clip video, în mod special dacă este despre sănătate sau despre politică.

Astfel de oameni sunt calculați, încearcă să asculte și să învețe ceva util.

Dacă ești om de marketing sau antreprenor, știi deja că astfel de oameni nu vor cumpăra de la tine. De ce? Au alt scop pentru care intră pe platformele de Social Media. Scopul ăla dat la geneză…

Care este scopul platformelor de Social Media dat la geneză? Socializarea.

Oamenii cu vârsta îmbelșugată au trecut printr-o perioadă în care copiii lor au „dat nas în nas” cu tehnologia.

Internetul de mare viteză a apărut, în România, în 2005. Cel puțin așa îmi aduc aminte.

2005 a fost anul când deja toată lumea avea internet, toți colegii, tot liceul, efectiv internetul era o senzație la fel de mare precum a fost (sau este?!) „universul crypto” sau „universul AI”.

Pe acea vreme, cei din generațiile Baby Boomers și X nu se gândeau că odată cu apariția internetului, copiii sau nepoții lor vor avea de suferit. Evident, au fost și multe beneficii, dar tind să cred că au fost mai multe motive de suferință…

Și uite-așa, generațiile astea au ajuns la vârsta pensionării, iar socializarea le-a rămas printre puținele bucurii ale vieții.

Se mulțumesc chiar și cu simplul fapt de a mai conversa cu cineva cunoscut în mediul online, nu doar cu cei din familie. Socializarea pentru oamenii cu vârsta îmbelșugată este foarte importantă și de dorit.

Dacă ești antreprenor sau om de marketing, pregătește-te de următorul capitol… Prefer să pun generația Millennials și Z în altă categorie.


Rolul platformelor de Social Media este să ofere vizibilitate!

Rolul platformelor de Social Media este să ofere vizibilitate!

Pentru cine să ofere vizibilitate? Pentru companii sau de la companii pentru oameni.

Așa cum am scris deja, cei din generațiile cu vârsta îmbelșugată nu reprezintă o „țintă” când vine vorba de marketing.

Chiar așa, ce generație este cea mai „țintită” (sau „țintuită”) când vine vorba de publicitate sau asaltarea în mod agresiv cu publicitate? Răspuns corect: generația Milennials.

Cei din generația Milennials (1980 – 1996) sunt cei care au prins apariția și dezvoltarea internetului.

Ca fapt divers (pentru cultură generală), ziua de 1 ianuarie, 1983, este considerată ziua oficială de „naștere” a internetului.

Apropo, știi ce înseamnă internetul? Un ansamblu de rețele interconectate. Deci nu un browser precum Google Chrome, Mozilla Firefox sau Microsoft Edge și nici un motor de căutare precum Baidu, Google, Qwant sau Yandex.

Oamenii sau tinerii din generația Milennials sunt oameni cu putere de cumpărare. Când ai nevoie de bani, la cine apelezi? La cineva cu bani, nu-i așa? Fă bine și caută să ai tu bani și să nu te împrumuți de la nimeni! Să revenim…

Sunt o grămadă de campanii (și companii) pe Facebook, Instagram, Google și TikTok care îi iau la țintă pe cei din generația Milennials. E bine, e rău? Fiecare își face treaba cum știe mai bine…

Dacă tot am adus în discuție geneza, omul intră pe platformele de Social Media pentru a se destinde, pentru a se relaxa, pentru a afla ceva interesant sau pur și simplu să socializeze cu cineva (sau chiar să „caște” ochii la ce are și ce a mai făcut colegu’ sau colega din liceu), nu să cumpere.

E o mare bătaie de cap, chiar mare-mare bătălie în mintea oamenilor de marketing. De ce? Păi, dacă mergi la piață, îți place să fii abordat de oamenii ăia dubioși ce îți arată tot felul de poze și te îndeamnă să donezi pentru un caz social?

Astfel de oameni întâlnești peste tot unde-i aglomerație, iar dacă plouă afară, s-ar putea să-ți bată și la ușă.

Nu-i așa că te simți inconfortabil când ești abordat să cumperi sau dai bani pe ceva ce nu vrei sau nu ai nevoie?

Așa se întâmplă și pe platformele de Social Media. E drept că există cazuri în care chiar vrei să cumperi ceva și chiar ți-ar face mare plăcere să găsești ceva pe placul tău, mai ales dacă este util și de calitate.

Dar, dar, dar, platformele de Social Media nu sunt create ca platforme de vânzare, ci sunt niște platforme care maxim au rolul de a întâmpina (sau preîntâmpina) vânzarea.

Cea mai bună platformă de pe internet pentru vânzare este, a fost și va rămâne site-ul web. Punct.

Hai să-ți mai zic una bună… Glumesc…

Ai auzit de eMag, știi că sunt o forță, chiar un imperiu la nivel național, corect? Ei bine, dar oare cum stă eMag la capitolul Social Media? Dă-i o „geană” pe conturile lor de Facebook și de Instagram.

La capitolul „Cifre”, eMag stă „într-o dungă”. Pe Facebook are 1.5 milioane de aprecieri și de urmăritori. Dar oare câți oameni reacționează la postările lor? Un număr jenant de mic. Din 100 de postări, nu cred că au mai mult de 5 cu peste 20 de reacții. Poate greșesc, nu știu, am dat o simplă „geană”.

În schimb, pe Instagram are 73.2 de mii de urmăritori. Numărul de aprecieri e la fel ca pe Facebook, adică la un nivel mic, micuț, foarte mic.

Apropo de reacții, aprecieri și comentarii, cum stabilești dacă o postare a avut succes pe Social Media?

Antreprenorii vor spune că postarea a avut succes numai dacă le-a adus clienți (mulți), oamenii de marketing (și creatorii de conținut) vor spune că postarea a avut succes numai dacă a adunat multe reacții și comentarii (#reach). Tu cum stabilești dacă o postare a avut sau are succes?

Să-ți zic cum stabilesc eu? Nu mă interesează. Chiar dacă sunt om de marketing, printre altele (vezi pe pagina „Servicii” toate serviciile mele), prefer să postez ceva util în primul rând pentru mine, apoi pentru cei care ar putea să vadă postarea.

Sunt egoist? Sunt selectiv.

Nu vreau să pierd timpul nimănui. La urma urmei, pentru mine a fost benefic să creez postarea (imaginea, clipul, articolul etc.). Eu deja am făcut primul pas când vine vorba de „recompensă”. Următorul pas îl poate da cel care vede postarea. Și da, caut și clientul, nu postez doar de dragul de a posta.

Unele postări merg mai bine, altele merg mai puțin bine, iar celelalte nu merg deloc. Ce e de făcut? Păi Social Media este despre socializare, ține foarte mult de psihologie, de nuanțe de caracter și tot felul de caracteristici umane, nu de marketing.

Și atunci care e cea mai bună metodă de a face marketing pe platformele de Social Media?

Cred că deja am răspuns în ultimele două subtitluri.

Marketingul e o artă. Crearea de conținut pe Social Media este o altă artă. Abordarea publicului în funcție de domeniul afacerii este o „și mai” altă artă.

Pe Social Media poți să obții vizibilitate prin creare de conținut. Cine vinde? Tu sau omul de la vânzări.

Ideal ar fi să vinzi direct printr-o postare, dar nu poți face acest lucru la nesfârșit. Există o soluție? Da. Creare de postări pentru a-ți crește și a-ți menține vizibilitatea în fața potențialilor clienți.

Gândește-te la oamenii ăia agasanți care te abordează pe stradă sau la piață cu tot felul de cazuri sociale (majoritatea false). Ei caută oameni în locuri aglomerate. Platformele de Social Media sunt „acele” locuri aglomerate.

Dacă postările tale se răspândesc pe platformele de Social Media ca furnicile, atunci ai șanse mari să vinzi.

Dar atenție: nu publica „nșpe” postări în care îndemni omul la cumpărare! Creează o poveste, scrie-o, evidențiaz-o fie printr-o imagine, fie printr-un clip și posteaz-o. Unde? Aproape peste tot…

Am uitat să aduc în discuție generația Z, dar și-așa m-am lungit cu articolul. Generația Z e atrasă foarte mult de TikTok și Instagram.

Fiecare platformă de Social Media are puncte forte specifice pentru o anume generație. Dacă ești om de marketing, ține de tine să găsești aceste puncte și să vii cu ceva interesant în fața lor.


Servicii digitalizare

Servicii digitalizare - Rolul platformelor de Social Media

Dacă ai nevoie de serviciile mele pentru digitalizarea afacerii tale, fie de consultanță (IT, Social Media), fie de administrarea conturilor/paginilor de Social Media, fie de crearea de conținut digital (#postări), fie de crearea unui site web, fie de promovarea unui site web (#SEO), fie de crearea unei aplicații de mobil (#Android), atunci mă poți contacta pe WhastApp la numărul de telefon +40 748 779 701.

Să scriu o concluzie? Hai să scriu.

Rolul platformelor de Social Media este de a socializa. Oamenii de marketing au ocazia să „atace” aceste platforme pentru a câștiga la capitolul „Vizibilitate” prin crearea de conținut digital. Ideea e să nu uite de fidelizare…

Socializarea ține de umanitate, deci poartă-te frumos cu toată lumea, inclusiv cu #haterii sau competitorii tăi.

Este loc sub soare pentru toată lumea!

Dacă vrei să intri în mediul online cu afacerea ta, vei avea nevoie neapărat de o platformă de Social Media și de un site web!

S-auzim numai de bine!

„Binele-i bun atunci când e bine făcut.”

Distribuie:
Abonează-te
Primește notificări pentru
guest
0 Comentarii
Impresii
Vezi toate comentariile