fbpx

„Binele-i bun atunci când e bine făcut.” (Horja Robert Emanuel)

Îmi place să creez, să am idei, să inventez, dar cel mai mult îmi place să mă joc cu ceea ce creez și să pun punctul pe „i” prin idee, invenție și inovație. Aici cred că se găsește succesul binecuvântării mele profesionale și personale.

Blog

Contact

SEO
Ai nevoie de articole pentru blog?

Ai nevoie de articole pentru blog optimizate din punct de vedere SEO? Contactează-mă pe WhatsApp la numărul 075 041 7794!

Fără conținut, site-ul web n-are nicio șansă să fie vizibil în fața potențialilor tăi clienți!

Lansarea mea în mediul online ca și creator de conținut a început prin scrierea de articole de blog, fiind mai mult pasionat de scris.

Hai să-ți prezint cuprinsul acestui articol, apoi vom trece din barcă-n barcă pornind de la importanța vizibilității site-ului pe Google (probabil acesta este motivul principal pentru care ești la mine pe site), continuând cu strategia de conținut, nevoia de articole de blog, valoarea serviciilor SEO și bineînțeles, să-mi spui mai multe despre site-ul tău ca mai apoi să-ți spun cum aș putea să te ajut.


Ai nevoie de articole pentru blog?


Ai nevoie de vizibilitate pe Google? Da!

Nu vreau să pară că întrebările pe care le vezi aici sunt întrebări retorice. Ai observat că fiecare întrebare din cuprinsul prezentat anterior are un răspuns afirmativ? Este ceva logic să fie așa. Până la finalul articolului îți vei da seama de ce…

Este limpede ca apa cristalină faptul că orice site are nevoie de vizibilitate pe Google (și pe alte motoare de căutare) și înțeleg perfect dorința antreprenorului pentru că și eu muncesc și investesc multe resurse pentru vizibilitatea site-urilor mele (nu doar a clienților mei).

Care crezi că este principala platformă de căutare a oamenilor pe internet? Google!

E drept că multă lume pune semnul egal între Google și internet, astfel că este bine să știi care e diferența dintre cele două. Internetul reprezintă un sistem de rețele interconectate, iar Google este un motor de căutare.

Așadar, Google este principala platformă de căutare pe care majoritatea oamenilor o folosesc zilnic, oră de oră, minut cu minut, secundă după secundă.

Alte platforme unde căutările se fac la foc automat, dar nu la fel ca pe Google, sunt YouTube și TikTok. Pe YouTube primești informații în format video, dar oare nu ți se pare ciudat să folosești TikTok pentru a căuta, de exemplu, cum să gătești tiramisu?

Aici am vrut să ajung, și anume la tipul căutărilor. Nu vreau să pun problema locului în care se fac căutările oamenilor cât timp unii chiar găsesc ceea ce caută, dar mi se pare absurd să caut cireșe într-un măr sau să caut mărar pe rândurile de pătrunjel.

În fine, probabil va evolua mult mai mult TikTok-ul datorită intercțiunilor pe care s-au obișnuit să le facă oamenii (au învățat să caute orice ca pe Google).

Care este domeniul tău de afaceri? Ai un magazin online sau un site de prezentare?

Indiferent de ce tip de site ai, în funcție de domeniul de activitate vei avea nevoie de vizibilitate atât asupra unor termeni tranzacționali, cât și asupra unor termeni informaționali.

De exemplu, dacă tot am dat exemplul cu tiramisu și pentru că ai nevoie de anumite unelte pentru a realiza desertul (delicios), o căutare tranzacțională ar fi „mixer de mână” sau „mixer de mână profesional” sau „mixer de bucătărie”.

Prin căutarea tranzacțională se subînțelege faptul că persoana respectivă are dorința sau nevoia de a cumpăra ceea ce caută. Personal, nu caut blendere sau mixere de bucătărie (sau de mână) din curiozitate, ci de nevoie.

Fii pe pace! Voi face o analiză asupra cuvintelor cheie sau a expresiilor de interes cu privire la serviciile sau produsele pe care le oferi potențialilor clienți.

O altă căutare este cea informațională, în care omul vrea doar să se informeze. De exemplu, ar putea căuta „cum se face tiramisu” sau „rețetă tiramisu” sau „rețetă tiramisu pas cu pas”.

De ce ai face conținut (articole de blog sau pagini web) pentru a fi în topul căutărilor pe expresii informaționale, care nu au rolul direct de a vinde? Pentru că orice pagină care se clasează în top pe Google va urca scorul SEO al întregului site.

Cu cât ai mai multe pagini afișate în top pe Google (sau pe prima pagină, deci în primele 10 rezultate), cu atât mai mult va crește valoarea site-ului. Ce înseamnă asta?

Un site vizibil crește probabilitatea ca acesta să primească mai multe vizite. Ce înseamnă mai multe vizite? O posibilitate mai mare de a crește vânzările. E tare logica asta, nu-i așa?

Ei bine, pentru a fi vizibil pe Google, așa cum am scris deja, trebuie să existe un proces de analiză. Ce se face în urma analizei? O strategie și ulterior un „plan de bătaie”.


Ai nevoie de o strategie de conținut? Da!

După ce mă informez asupra domeniului în care vreau să scriu, pot să declar liniștit că pot scrie despre aproape orice (oricând și oriunde…).

Cultura generală, arta de a scrie, creativitatea și cunoștințele în domeniul SEO, sunt calitățile elementare (dar esențiale) cu care sunt binecuvântat să scriu articole potrivite pentru aproape orice tip de blog.

De ce folosesc structura „aproape orice”? Pentru că nu-mi permit să mint și să afirm faptul că pot scrie despre orice. De exemplu, nu pot să scriu despre afaceri care implică jocuri de noroc, prostituție online și orice altceva are legătură cu minciuna și depravarea.

În strategia de conținut voi include mai multe tipuri de articole, articole pe care le voi aranja pe categorii, iar ulterior voi face o planificare pentru publicarea acestora.

Dacă ai un site cu experiență (să nu-l numesc vechi) și este deja indexat în Google, atunci îți recomand 1 articol nou pe săptămână.

În schimb, dacă site-ul este nou (n-are nici măcar 1 an), atunci îți propun 2 articole pe săptămână timp de 2-3 luni.

Articolele de blog trebuie gândite în așa fel încât să se facă legături între ele. De ce? Pentru că linkurile interne, adică legăturile între mai multe pagini ale aceluiași site, sunt foarte importante în SEO.

Mă voi asigura că toate articolele de pe blogul site-ului tău vor conține cel puțin un link care face legătura cu un alt articol sau cu o altă pagină.

Precizare: înainte să mă apuc de blog, trebuie neapărat să optimizez toate celelalte pagini ale site-ului tău.

Există o diferență între o pagină web și un articol de blog, chiar dacă în mod normal ambele pot fi etichetate ca fiind pagini web. Care este diferența? Articolul de blog are data publicării.

Poate zici că mai bine preferi crearea de pagini noi și că nu ai vrea neapărat articole de blog. De ce merită ca un site web să aibă un blog?


Ai nevoie de articole pentru blog? Da!

Ca regulă generală, paginile web (cele la care nu se vede data publicării) sunt în mod normal structurate să fie accesibile pentru căutările tranzacționale, adică sunt gândite „să vândă”.

Evident, o pagină nu vinde nimic în mod direct, dar dacă prezentarea serviciului sau produsului este foarte bună, atunci omul care a citit informațiile respective va pune mâna pe telefon și te va suna să-ți spună că vrea să cumpere, fără a te mai întreba niciun alt detaliu.

În schimb, un articol de blog scoate în relief experiența ta sau a afacerii tale cu privire la serviciul sau produsul respectiv. Articolul de blog are rolul de a prezenta o informație, fie ea și cu potențial de vânzare.

Orice articol de blog trebuie să aibă un CTA („Call To Action”). De regulă, paginile web (fără data postării) au un CTA sau chiar mai multe.

Articolele de blog sunt o investiție foarte bună pe termen lung. Nu-ți pot garanta trafic imediat pe articolele scrise, dar îți pot garanta vizibilitate pe termen lung. Cum?

Neapărat trebuie să ai integrat Google Search Console pe site! Dacă folosești platforma WordPress, atunci îți configurez gratuit pluginul Site Kit, în caz că nu este configurat.

Precizare: scriu articole optimizate din punct de vedere SEO pentru WordPress, iar dacă ai un alt tip de CMS (Content Management System), voi încerca să te ajut.

Puterea articolelor de blog nu trebuie neglijată! S-ar putea ca site-ul afacerii tale să nu intre în topul afișărilor pentru fiecare articol de blog (ar fi ideal să intre în top de fiecare dată), dar trebuie să știi că site-ul tău nu este singur în lumea virtuală, la fel cum afacerea ta nu este singură în domeniul de activitate respectiv.

Concurența există și va exista în continuare, mai ales în lumea tehnologiei.

Cum stai cu răbdarea? Dacă ești antreprenor, cu siguranță știi că în orice investiție trebuie să te „înarmezi” și cu răbdare, nu numai cu dorința de a vedea rezultatele.

Dacă tot am scris de rezultate, îți recomand să citești analiza pe care am făcut-o pe pagina „Rezultate SEO”. Acolo vei observa mai bine cât de importante sunt articolele de blog. Rezultatele sunt pentru 3 dintre site-urile mele personale. Cel mai bun exemplu este cel personal, corect?


Ai nevoie de SEO? Cu siguranță!

Nu există site web care să nu aibă nevoie de SEO! E drept că nu toate site-urile sunt optimizate din punct de vedere SEO, dar asta nu scoate din ecuație nevoia.

Imaginează-ți nevoia de SEO precum nevoia de a mânca. Ar fi prea mult dacă aș spune că SEO este la fel de important precum aerul. Mai degrabă, nevoia unui site de a fi online non-stop (24/7) este precum aerul.

Pentru ce cuvinte cheie sau expresii dorești ca site-ul afacerii tale să fie în topul afișărilor pe Google?

Când mă apuc de strategia de conținut, voi lua în considerare astfel de cuvinte pe care le voi pune strategic în interiorul articolelor.

Trebuie să-ți spun încă de pe-acum că pe anumite cuvinte cheie este o bătălie mai mare decât în general.

De exemplu, site-uri precum au cei de la eMag, Flanco, Altex se „bat ca la ușa cortului” pe expresii ce țin de produse de uz casnic, cum ar fi: frigidere, mașini de spălat, televizoare, aspiratoare.

Cei care se ocupă de SEO pentru astfel de site-uri au în vedere tot felul de expresii care să conțină cuvântul de bază (adică produsul). Exemple de câteva expresii: „frigider cu 2 uși”, „frigidere cu congelator”, „mașină de spălat rufe”, „televizor smart”, „televizor QLED”, „aspirator vertical”, „aspirator fără sac”.

Dacă vinzi asemenea produse care sunt la mare căutare, atunci treaba mea este să optimizez paginile de produs cât mai bine și să creez articole de blog care să aibă linkuri ce trimit pe astfel de pagini.

Când vine vorba de SEO, totul trebuie să fie optimizat ca la carte

Apropo, știi ce înseamnă SEO? SEO este o abreviere care vine de la „Search Engine Optimization”. Ca definiție, SEO este cea mai bună uneltă de marketing pentru promovarea site-ului web. De ce? Prin SEO, site-ul web va fi atractiv atât pentru motoarele de căutare, cât și pentru oameni.

Mai multe detalii despre ce este SEO vei găsi în articolul „Ce este SEO?”.

Dacă ai nevoie de un consultant pe partea de marketing, adică pentru tot ce implică promovarea site-ului (SEO + Google Ads) și platformele de Social Media, te rog să mă contactezi.


Ai nevoie de alte servicii pentru digitalizarea afacerii?

Pot să te ajut cu digitalizarea afacerii, fie cu partea de consultanță (IT, marketing), fie cu partea de creare a site-ului sau a aplicației de mobil (#Android), fie cu partea de creare de conținut pentru platformele de Social Media, fie cu partea de audit (site web, conturi/pagini Social Media), fie cu suport tehnic când întâmpini anumite dificultăți.

Așadar, dacă ai nevoie de mai mult decât niște articole de blog optimizate din punct de vedere SEO pentru site-ul web al afacerii tale, aștept cu plăcere să mă contactezi pe WhatsApp la numărul 075 041 7794. Mulțumesc!

P.S. Prețul unui articol de blog îl găsești în articolul „Cât costă un articol de blog?”. Prețul este în funcție de numărul de cuvinte. Bonusurile gratuite sunt din partea mea, indiferent de numărul de cuvinte.


„Binele-i bun atunci când e bine făcut.”

✍ Horja Robert Emanuel
Consultant IT & Marketing
WhatsApp 075 041 7794

Distribuie:
Abonează-te
Primește notificări pentru
guest
0 Comentarii
Cele mai vechi
Cele mai proaspete Cele mai votate
Impresii
Vezi toate comentariile