Cărui celebru scriitor român îi aparține expresia „Ce e val, ca valul trece”? Cu siguranță ai citit „Glossă”, de Mihai Eminescu. Dacă vrei să fii viral pe Social Media, am o veste tristă (sau bună) pentru tine: ce val, ca valul trece.
Serviciile mele de bază se împart în două mari categorii: dezvoltare (site-uri web și aplicații de Android) și promovare (Social Media și SEO).
Când vine vorba de promovare, (aproape) toată lumea vrea să câștige instant. La urma urmei, clientul zice că dă bani și vrea rezultate. E normal, nu-i așa?
Foarte puțini știu ce înseamnă să construiești, plus că un număr infim de oameni înțeleg că rolul principal al platformelor de Social Media nu are legătură cu partea de vânzare…
O platformă de Social Media nu este un supermarket. Majoritatea cred că Facebook, Instagram și TikTok sunt unelte principale prin care pot să-și vândă serviciile sau produsele.
Trebuie să știi faptul că platformele de Social Media au fost create cu scopul de a socializa.
Poți să spui „Mersi!” că prin aceste rețele de socializare ai ocazia să-ți faci serviciile sau produsele vizibile și tocmai în jurul acestui cuvânt, „vizibilitate”, trebuie să ne învârtim când facem un plan de promovare online.
Îți recomand să citești articolul „Rolul platformelor de Social Media”.
Vrei să fii viral cu o postare? Cu siguranță vrei să ai mai multe postări virale, dacă se poate, toate…
Postările sunt ca valurile?
Ai cont pe Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, Twitter, YouTube etc.? Cu siguranță ai pe una din platforme…
Câte postări vezi când intri pe o astfel de platformă? „Scrollezi” până te plictisești și apoi ieși, corect? Din 100 de postări, câte îți par interesante? 10? 5? 2? Niciuna?
Apropo, care-i scopul pentru care folosești platformele de Social Media? Dacă ești antreprenor sau om de marketing și vrei să faci reclamă, atunci te felicit. Decât să-ți pierzi timpul în mediul online, mai bine câștigi bani sau încerci să câștigi bani.
Postările pe rețelele de socializare sunt ca niște picături de apă. Cum se formează valurile? Când bate vântul sau când se mișcă ceva sub apă sau când trece o barcă, un vapor etc. sau din alte motive mai interesante.
Așadar, valurile reprezintă un efect al unei cauze. Dacă e să facem o asociere, în mediul online, reclamele plătite sunt ca valurile.
Câte reclame îți apar pe platformele de Social Media? Hai să te întreb altfel: pe câte astfel de reclame dai click?
Postările normale, de tip reclamă, fără plată, trec rapid cât ai zice „Pa!”. De ce? Pentru că postarea ta nu e singura postare de pe platforma respectivă, plus că te „lupți” să apari în afișări cu tot felul de postări cu pisici, căței și „Bună dimineața, s-a trezit dulceața”.
Îți recomand să dai o „geană” pe articolul „Social Media tâmpește sau educă?”.
Și totuși, cum ajunge o postare să fie virală? Unii ar spune că există o formulă, adică, dacă postarea ta are „nșpe” like-uri și „mșpe” comentarii în 24 de ore, atunci e virală. Să nu mai zic de distribuiri. E un mare favor să ai postările distribuite de către alte persoane.
Cum creezi postări virale? Nu există o rețetă perfectă, dar în general, pentru a face ceva viral trebuie să lași etica și moralitatea la o parte 5 minute (sau o viață?!). Merită? Niciodată, mai ales dacă ai un business online.
Fie vorba între noi, ce e val, ca valul trece. Reclamele plătite sunt vizibile cât timp ai bani, iar postările virale sunt trecătoare, în sensul că lumea are memorie scurtă și uită rapid. Întotdeauna se va găsi o altă postare care să atragă atenția maselor…
Merită să fii viral?
Social Media este despre a fi vizibil, nu despre a fi viral. Poate spui că o postare virală îți aduce vizibilitate și contul tău va „exploda”, în mod special la numărul de urmăritori (și aprecieri).
Întrebarea mea de 100 de punct este: „Poți să-ți servești audiența cu aceleași tipuri de postări?”
Lumea va observa că ai avut doar o postare „bună” din 1000, iar interesul se va dezumfla. Notorietatea în mediul online nu se traduce prin numărul de like-uri și urmăritori!
Ai vrea să ai o dezbatere cu mine dacă merită sau nu să fii viral pe Social Media? Te invit în comentarii! Singura regulă este să nu te enervezi.
Dacă faci parte din categoria de oameni care nu acceptă niciun argument diferit de al lor, atunci n-am ce discuta prea multe cu tine. Te las în treaba ta și toată lumea este mulțumită…
Nu merită să fii viral! În schimb merită să-ți construiești o prezență sănătoasă în mediul online. Cum faci asta? În timp, cu răbdare, perseverență și multă muncă.
Servicii promovare online
Mă ocup cu partea de promovare online cu ajutorul postărilor. Personal, businessul meu îl promovez pe două platforme de Social Media, și anume Facebook și Instagram.
Tu pe ce rețea de socializare îți promovezi afacerea? Îți recomand maxim două platforme, nu merită să investești în toate doar de dragul de a investi! Pierzi și timp, și bani, și energie dacă nu știi să-ți aranjezi prioritățile.
Acționează înțelept!
Dacă vrei să mă ocup cu partea de creare a postărilor pe paginile și conturile tale de Social Media, te rog să-mi spui și te ajut.
Pe pagina „Creare conținut Social Media” găsești prețurile mele pentru partea de creare a postărilor pe rețelele de socializare. Ți-am pregătit și câteva bonusuri gratuite…
E suficient să investești în platformele de Social Media? Nu.
Eu sunt și blogger, am mai multe site-uri și prefer să investesc în SEO. Ce înseamnă SEO? Definiția cea mai bună pentru mine este următoarea:
SEO este cea mai bună unealtă de marketing pentru promovarea site-ului web. De ce? Prin SEO, site-ul web va fi atractiv atât pentru motoarele de căutare, cât și pentru oameni.
Horja Robert Emanuel
Un mare avantaj pe care-l ai cu site-ul web este acela că odată ce o pagină este bine optimizată, aceasta va rămâne în topul afișărilor pe Google.
Dezavantajul pe platformele de Social Media este acela că postările trec ca valurile… Singura soluție este să-ți fixezi anumite postări pe pagină sau pe cont, dar ești limitat la câteva postări.
În schimb, cu un SEO ca la carte poți să ai o grămadă de pagini în topul afișărilor, în funcție de cuvintele cheie specifice afacerii tale. Te pot ajuta și cu servicii de SEO!
Muncă, muncă și iar muncă…
Un celebru anonim (#glumesc), a spus următoarea frază: „Sunt trei lucruri bune pe lumea asta: munca, munca și iar munca. Asta ți-o spune un leneș…”
Ce zici de citatul anterior? Avea dreptate? Păcat că era leneș…
În mediul online, ca în orice alt domeniu, ai nevoie de muncă, răbdare, muncă, perseverență și din nou de muncă.
Fără muncă nu faci mare lucru, iar dacă tot te pui să muncești și n-ai răbdare, atunci o faci degeaba…
Decât să te chinui să faci postări virale, mai bine faci postări de calitate, profesionale, prin care să încerci fidelizarea audienței.
Știi care este diferența dintre motivație și disciplină? Motivația este precum o reclamă plătită care piere odată cu bugetul, iar disciplina este precum o serie de postări calitative menite să prezinte informații relevante.
Postările de tipul „Apasă aici, câștigi acolo” sunt de domeniul trecutului. Sau nu? Încă mai există lume care ia țeapă…
Apropo de țeapă, cum stai cu securizarea contului de Facebook? Te pot ajuta cu securizarea contului și paginii de Facebook! Mai multe detalii găsești în articolul „Consultanță securizare cont + pagină de Facebook”.
Servicii digitalizare online
Așa cum am scris la început, îmi bazez businessul atât pe partea de promovare (Social Media și SEO), cât și pe partea de dezvoltare (site-uri web și aplicații de Android).
Ba mai mult, ofer și consultanță în domeniul IT și suport tehnic la nevoie.
Pe pagina „Servicii” găsești lista cu serviciile pe care le ofer clienților mei.
Contact
Dacă crezi că pot să te ajut cu ceva, nu ezita să mă contactezi pe WhatsApp la numărul de telefon 075 041 7794.
P.S. Și eu sunt poet. Pe blogul personal (horjarobert.ro) găsești o parte din poeziile scrise de mine (#poezii).
„Binele-i bun atunci când e bine făcut.”
✍ Horja Robert Emanuel
CEO & Director HRE CONSULTANT S.R.L.
WhatsApp 075 041 7794