Salutare! Știai că site-ul web este cartea ta de vizită pe internet? Ai un site web pentru afacerea ta? Sau ai altceva pe post de carte de vizită online?
Ca să facem un pic de economie la timp, dacă nu vrei să ai un site web pentru afacerea ta și nici măcar nu vrei să ai un cont pe o platformă de socializare (ca alternativă), atunci îți recomand să-ți faci rapid un cont pe linktr.ee sau pe beacons.ai.
Eu am conturi pe ambele platforme… Apropo, dacă îți pui site-ul acolo, va fi de folos pentru SEO. Ce este SEO? Hai să o luăm ușor și ajungem să discutăm și despre SEO.
Te mai întreb o dată: care este cartea ta (sau a afacerii tale) de vizită pe internet? Dacă ai mai multe cărți de vizită și sunt diferite, te rog să-mi spui. Îți spun și eu să fim chit.
Acest articol se „învârte” în jurul următoarelor titluri de capitole:
- Cum te prezinți în mediul online?
- Cine are nevoie de un site web?
- Beneficiile unui site web
- Vrei un site în top pe Google?
- Ce se întâmplă dacă nu ai un site web?
- Servicii digitalizare
- Contact
Să trecem la treabă…
Cum te prezinți în mediul online?
Cum te prezinți în mediul online sau pe internet? Dar oare cum se prezintă firma ta?
Înțeleg că multă lume are un cont pe o platformă de Social Media. Și eu am conturi pe o grămadă de platforme.
De ce un site web și nu un cont pe Social Media?
Îți dau 2 date:
- 4 octombrie, 2021
- 5 martie, 2024
Ce s-a întâmplat în aceste zile? În 4 octombrie, 2021, Facebook, Instagram și WhatsApp au „căzut în cap”. A fost grav? Îți recomand articolul „Facebook s-a întors cu fața la cărți și cu spatele la oameni…”.
Căderea a fost de aproximativ 6 ore, iar impactul la nivel global a fost de aproape 1 miliard de dolari. Nu exagerez, citește te rog articolul pe care ți l-am recomandat și verifică singur…
Dar ce s-a întâmplat în 5 martie, 2024? Hai că ziua asta sigur ți-o aduci aminte. Într-adevăr, „bezna” a durat 2 ore, dar să nu mai funcționeze Facebook, Instagram și Threads, deodată, e un semn mare de întrebare. Te invit să citești articolul „De ce a căzut ‘Triunghiul Bermudelor’ din era digitală?”.
Cât de sigure sunt platformele de Social Media? Uite că nu sunt chiar atât de sigure. Evident, sunt utile și eficiente, îți poți dezvolta afacerea cu ajutorul lor, dar nu poți să zici că sunt ale tale, adică nu sunt ceva propriu, cum este site-ul web.
Poți să afirmi cu tărie că site-ul web este al tău. De ce? Pentru că ai un control majoritar asupra lui. Apropo de majoritate, ai citit vreodată toate „chichițele” când ți-ai creat contul pe Facebook sau pe Instagram (să nu mai amintesc de TikTok că-mi amețesc neuronii)?
Conturile de pe o platformă de Social Media, mai ales dacă sunt gratuite, sunt vândute. Cum așa? Nu zic nimic, dar cum crezi că fac atâția bani astfel de platforme? Totul se rezumă la date… Datele tale, datele mele…
Partea bună vine de la site-ul web. E drept că ai nevoie de un efort mai mare pentru a-ți pune la punct site-ul web și pentru a-i crește vizibilitatea (#SEO), dar tot ce se construiește cu efort, va avea mai multă rezistență la „cutremurele vieții”.
Cine are nevoie de un site web?
Răspuns corect și scurt: orice antreprenor care are o afacere și vrea să se respecte.
Răspuns corect și nu chiar atât de scurt: să vedem cine, când și de care…
Eu am început să am un site web ca blogger, deci a fost doar o pură pasiune pentru scris, apoi pentru analiză, apoi pentru marketing și tot m-am învârtit în acest cerc până am integrat scrisul ca element necesar în businessul meu.
Când ai nevoie de un site web? Dacă ai un produs sau un serviciu pe care vrei să-l prezinți lumii, atunci site-ul web trebuie să fie una dintre variantele la care să apelezi.
Așa cum ți-am scris la început (ca să economisim un pic de timp), ți-am recomandat cele 2 site-uri pe post de carte de vizită. Îți faci cont și „La revedere!”. Trebuie doar să trimiți acel link potențialilor clienți și te vor suna ei…
Dar stai un pic. Cum află potențialii clienți de tine? Și uite că am ajuns într-un punct sensibil…
Unde cauți răspunsuri, soluții sau chestii pe care vrei să le cumperi? Pe internet? Bun, dar poți să dai un răspuns mai exact? Pe o platformă de Social Media? Care? Facebook?
Apropo de Social Media, dacă ai nevoie de ajutorul meu la partea de promovare sau pe partea de creare conținut digital, te rog să mă contactezi pe WhatsApp la numărul de telefon 075 041 7794 și te ajut. Pe pagina „Creare conținut Social Media” vezi pachetele pe care le ofer clienților mei.
Cei mai mulți oameni fac căutările pe Google. Apari pe Google? Cum apari pe Google? Cu ajutorul unui site web bine optimizat (#SEO).
Așadar, mai întâi ai nevoie de un site web dacă vrei să atragi potențiali clienți. În termeni de marketing, potențialii clienți sunt numiți „lead-uri”. Dacă vorbim de un site web, atunci prima dată avem în vedere vizitatorii site-ului.
Trebuie să știi că cel care îți vizitează site-ul nu o face doar de dragul de a mai vizita încă un site, ci o face din curiozitate. Site-ul tău trebuie să fie o gazdă bună. Cum? Cu ajutorul informațiilor expuse pe site.
De exemplu, pe lângă paginile pe care le vezi la meniul acestui site, am și un blog cu tot felul de articole care mai de care mai interesante. Îți recomand să dai o „geană” pe blog și să citești ce te interesează.
Aș avea multe de spus (scris) la partea cu blogul, mai ales că ofer servicii de SEO și de scriere articole de blog optimizate SEO. Dacă vrei să scriu articole pentru blogul tău, știi ce ai de făcut. Îți las și un articol care cuprinde o serie de articole pe care le-am scris pentru blogul meu: „Articole de blog recomandate”.
Hai să mai răspund o dată la întrebarea din acest capitol… Cine are nevoie de un site web? Cine vrea să aibă clienți!
Vizitatorii site-ului web sunt potențiali clienți. Pentru transformarea potențialilor clienți în clienți, depinde de tine și de modul în care ți-e aranjat site-ul web. Baftă!
Beneficiile unui site web
Așa cum ți-am scris deja, site-ul web poate să-ți aducă potențiali clienți. Nu-i așa că motivul principal al unui site web este să îți vinzi produsele sau serviciile?
Printre altele, mă ocup și cu partea de consultanță. Dacă ai vreodată nevoie de consultanță business, spune-mi. Vezi mai multe detalii pe pagina „Consultanță business”.
De câte ori ai văzut antreprenori care aveau o adresă de e-mail pentru afacere cu extensia @gmail.com sau @yahoo.com? E profi sau nu? E un fel de Profi Loco.
Înțeleg că sunt antreprenori atehnici, care n-au nicio treabă cu tehnologia și nu știu să-și integreze adresa de e-mail într-un Gmail. Fii pe pace! Te pot ajuta!
Este foarte bine să ai o adresă de e-mail cu numele domeniului, deci nu @gmail.com, ci @domeniul_tau.ro. Dacă vrei să fii profesionist, atunci fă-o de la început!
Să scriu ca beneficiu faptul că poți să pui ce vrei pe un site web? Bineînțeles, nu chiar ce vrei, dar nu te oprește nimeni… Evident, totul trebuie să fie moral și legal.
De ce tot am scris că site-ul web este cartea ta de vizită pe internet? Pentru că este un element de credibilitate.
Mai demult, când înființai o firmă, suma minimă pentru capitalul social era de 200 RON. Acum poți să pui 1 RON. Ce credibilitate are cel cu un capital social de 1 RON? Nu-i așa că pare absurd? Dacă nu absurd, atunci măcar penibil…
Credibilitatea pe care o ai cu site-ul web te ajută să te diferențiezi. Să te diferențiezi de cine? De concurență. Apropo, cum stă concurența ta la capitolul prezentare în mediul online? Are un site web? Dar conturi pe platformele de Social Media?
Nu mai scriu nimic despre posibilitățile de marketing sau de alte oportunități care pot să-ți genereze clienți.
Dacă vrei să ai o reclamă online 24/7, atunci site-ul web este cea mai bună variantă! Cum? Cu ajutorul serviciilor SEO.
Vrei un site în top pe Google?
Cum poți să ai un site în topul afișărilor pe Google sau pe orice alt motor de căutare? Cu ajutorul serviciilor SEO!
Dacă alegi să-ți creez eu site-ul web, atunci vei primi un site cu SEO „la cheie”.
În schimb, dacă ai deja un site web și vrei doar să urce în clasamentul afișărilor pe cuvintele cheie specifice domeniului tău de business, atunci te pot ajuta cu servicii SEO. Pentru început trebuie să fac un audit, apoi să trec la optimizarea propriu-zisă.
Ce faci dacă nu ai rezultate în afacere? Continui să muncești! Ce faci dacă ai rezultate slabe? Continui să muncești! Ce faci dacă ai rezultate bune? Continui să muncești!
Așa se face și la partea de SEO. SEO are nevoie de continuitate, de aceea am și eu blog la acest site de business, pentru a-l anunța pe domnul Google că site-ul crește săptămânal.
Pentru mai multe detalii legate de SEO, îți recomand să vizitezi pagina „Servicii SEO”.
Ce se întâmplă dacă nu ai un site web?
Trebuie să fiu fairplay, deci să-ți prezint și partea plină, dar și partea goală a paharului, corect?
Ce se întâmplă dacă nu ai un site web? Păi nu ai vizibilitate, lumea nu te cunoaște, nu atragi clienți noi și rămâi la clienții locali sau la cei pe care-i câștigi prin recomandare.
E simplu, nu?
Ce înseamnă să nu ai? Efectiv să nu ai. Uneori, acest „nu am”, doare…
Servicii digitalizare
Vrei să intri cu afacerea ta în mediul online? Te ajut cu servicii pentru digitalizarea afacerii!
Nu te ajut doar la partea de creare site web sau la partea de creare conținut digital pentru conturile de Social Media, ci pot să te ajut cu mult mai mult decât atât.
Pe pagina „Servicii” găsești toate serviciile mele. Alege cu ce anume vrei să te ajut și spune-mi.
Contact
Pentru mai multe detalii legate de orice serviciu pe care-l ofer, te rog să-mi scrii pe WhatsApp la numărul de telefon 075 041 7794.
Hai să-ți spun care sunt cărțile mele de vizită:
- Pe internet : site-ul web (site-urile…)
- Pe Social Media: contul de Facebook (pagini + grupuri) și contul de Instagram (conturile).
Mă axez cel mai mult pe site-ul web și pe Facebook. Dar tu?
„Binele-i bun atunci când e bine făcut.”
✍ Horja Robert Emanuel
CEO & Director HRE CONSULTANT S.R.L.
WhatsApp 075 041 7794