„Binele-i bun atunci când e bine făcut.” (Horja Robert Emanuel)

Îmi place să creez, să am idei, să inventez, dar cel mai mult îmi place să mă joc cu ceea ce creez și să pun punctul pe „i” prin idee, invenție și inovație. Aici cred că se găsește succesul binecuvântării mele profesionale și personale.

Ai nevoie de un consultant pe partea de IT (site-uri web, aplicații de mobil, suport tehnic) și Marketing (SEO, Social Media)? Te rog să iei legătura cu mine. Mulțumesc!

Blog

Contact

SEO
Câte cuvinte trebuie să aibă un articol de blog?

Oare chiar există un număr exact de cuvinte pentru a scrie un articol de blog? Cine zice asta? E drept că sunt anumite agenții de SEO care probabil din plictiseală, au tot felul de analize care mai de care mai irelevante, dar în final toate ajung la aceeași concluzie: să nu bați câmpii!

De ce te-ai chinui să scrii 1.000 sau 10.000 de cuvinte într-un articol? De obicei, scriu un articol de 1.000 de cuvinte în aproximativ o oră și ceva (aproape pe orice subiect).

Merită să investesc peste 10 ore într-un articol de 10.000 de cuvinte? Am foarte multe motive ca să refuz, dar dacă este nevoie de articole mari sau pagini cu foarte mult text, atunci îmi iau timp și scriu liniștit cât este necesar.

Îți place să asculți un om care vorbește mult și te plimbă prin toate aberațiile? E o mare greșeală să scrii mult și să pierzi potențialul client! Mai bine scrii un articol de 100 de cuvinte și cu asta, basta!


Să nu bați câmpii!

Știi care e prima poruncă în marketing sau în vânzări (din perspectiva mea, evident)? Să nu bați câmpii! Ia loc dacă nu mai ai ce spune! Vrei să-ți amețești un potențial client? El nu vrea. Probabil că nici tu nu vrei…

În schimb, dacă ai multe de zis (scris) și „îmbraci” mesajul într-o formă ușor de digerat, dacă abordezi totul dintr-o perspectivă prietenoasă (fără să exclami „Hâtz! Johnule!”) și dacă vorbești (scrii) pe limba cititorului, atunci, din partea mea, poți să asfaltezi toate câmpiile sau să le tunzi iarba…

Apropo, citești cărți? Oamenii care citesc cărți, de obicei au o atracție pentru citirea articolelor lungi. De ce? Păi pur și simplu le place să citească și de-abia așteaptă să găsească ceva interesant.

Legat de „interesant”, ai idei pentru a scrie articole de blog? Îți recomand articolul „8 idei pentru articole de blog”. Spor la citit! Nu pleca acum! Ai timp după ce termini de citit articolul de față… Mulțumesc.


Nu există lungime ideală!

Există lungime ideală? Probabil că nu există la nimic… Din propria experiență, ca om normal (nu „SEOman”, om de marketing sau „căutător de comori”, pardon, clienți), articolele scurte sunt cele mai dorite. De cine? De public. De ce? Pentru că sunt ușor de citit… E bine? Nu e rău…

Unele companii de SEO spun că există o lungime ideală pentru anumite tipuri de articole. Cum au ajuns la concluzia asta? Exact cum am ajuns și eu la concluzia că nu există lungime ideală. Nu-ți fă griji, și companiile respective spun într-un final că nu există lungime ideală, dar gogoșii trebuie vânduți cât timp sunt calzi, nu-i așa?

Înțeleg faptul că domnul Google e mai pretențios, dar până la urmă nu e vina lui, ci a „angajaților” săi. Cine sunt angajații? Boții sau roboții sau micile progrămele care nu știu altceva decât să „sape” fiecare site web și să le pârască domnului Google.

Aceste progrămele sunt un fel de poliție a internetului, care are rolul de a veghea (sau a supraveghea) tot ce există pe internet. Fie vorba între noi, unde sunt progrămelele astea pe Dark Web? Când ai mai mare nevoie de ele, parcă te lasă la greu…

În România, cei mai mari bloggeri scriu articole de lungime mică. De ce? Pentru că bloggerii respectivi se bazează strict pe informația livrată, nu pe vânzări, licență poetică sau alte chestii educative. În fine, unele articole sunt educative…

Personal, le citesc articolele mai mult pentru comentarii decât pentru textul articolului. Cititorii lor au niște comentarii ce merită savurate (citite).

În schimb, agențiile de marketing, SEO și alte persoane care se ocupă de promovare, trebuie neapărat să facă, cumva, să aibă site-ul cât mai sus în top pe Google. Și uite-așa, livrează tot felul de articole de sute sau mii de cuvinte, unele irelevante, dar care atrag trafic pe site și ulterior vânzări.

Care să fie concluzia ta, a mea și a lor? Să nu bați câmpii pentru că nu există lungime ideală! Ai un articol de promovare? Foarte bine. Ai un articol de prezentare? Foarte bine. Ai un articol de om normal? Foarte normal. Vrei să scriu articole pentru tine? Sigur că vrei…


Tarife articole de blog

Mă ocup și de scrierea articolelor de blog, deci nu sunt consultant care oferă consultanță în IT, SEO, WEB, aplicații Android etc. Serviciile mele le găsești pe pagina „Servicii”.

Îți las tarifele mele în caz că vrei să scriu articole de blog pentru site-ul tău sau al afacerii tale? Pentru că sunt situații în care mi se cere un anumit număr de cuvinte, tarifele mele în funcție de numărul de cuvinte sunt următoarele:

  • 500-600 cuvinte: 59 RON
  • 700-800 cuvinte: 79 RON
  • 900-1000 cuvinte: 99 RON
  • 1500+ cuvinte: 139 RON
  • 2000+ cuvinte: 179 RON
  • Redactare pe site + optimizare SEO: 20 RON/articol

Așadar, câte cuvinte trebuie să aibă un articol de blog? Fii pe pace! Dacă ai nevoie de articole de blog, scrie-mi te rog pe WhatsApp la numărul de telefon 075 041 7794.

Articolele de blog nu se construiesc precum o casă, o dată la N ani, ci se construiesc pe bandă rulantă. Lovitura nu se dă cu un singur articol, ci cu mai multe! Asta înseamnă SEO!


„Binele-i bun atunci când e bine făcut.”

✍ Horja Robert Emanuel
Consultant IT & Marketing
WhatsApp 075 041 7794

Distribuie:
Abonează-te
Primește notificări pentru
guest
0 Comentarii
Cele mai vechi
Cele mai proaspete Cele mai votate
Impresii
Vezi toate comentariile