Toată lumea vrea ca site-ul afacerii sale să fie pe prima pagină în Google, nu-i așa? Dar oare câți astfel de visători întreprind acțiunile necesare pentru ca visul să devină realitate?
Câți antreprenori știu și pot să-și optimizeze site-ul din punct de vedere SEO? De obicei, un antreprenor caută să-și externalizeze serviciile, mai ales dacă nu are cunoștințele necesare în domeniile respective.
Dacă ești „SEOman” (sau consultant SEO) ca mine, atunci știu că te ocupi de site-ul afacerii tale și îl optimizezi din punct de vedere SEO din toate părțile, dar dacă nu le ai cu SEO, atunci te pot ajuta.
Totuși, fie că apelezi la o agenție de SEO, fie la un freelancer, fie la mine sau fie faci tu, trebuie să iei în calcul optimizarea textului, a imaginilor, a legăturilor și neapărat să nu lași nimic în urmă, adică să optimizezi tot-tot ce se poate!
Cuprins
- Optimizarea SEO a textului
- Optimizarea SEO a imaginilor
- Optimizarea SEO a legăturilor
- Optimizează tot!
- Contact
Optimizarea SEO a textului
Din experiența mea de „SEOman”, cea mai mare pondere când vine vorba de SEO este optimizarea textului.
Vrei să vezi care sunt rezultatele SEO pe care le-am obținut de-a lungul timpului? Îți recomand pagina „Rezultate SEO”. Acolo vei găsi câteva dintre rezultatele SEO pentru 3 site-uri personale.
Textul contează foarte mult. De ce? Păi dacă faci o căutare pe Google (sau pe orice alt motor de căutare), site-urile afișate vor conține expresia pe care ai introdus-o la căutare.
De exemplu, dacă ai un site unde vinzi frigidere, atunci la căutarea „frigidere cu două uși”, site-ul tău va fi afișat în prima pagină pe Google dacă este bine optimizat din punct de vedere SEO.
Dacă oferi cursuri de limba spaniolă, atunci e clar că la căutarea „frigidere cu două uși” nu va apărea deloc site-ul tău. Nici măcar pe pagina a 2-a din Google, chiar dacă site-ul afacerii tale este foarte bine optimizat SEO.
Optimizarea SEO se face în funcție de expresiile sau cuvintele cheie specifice ale afacerii tale. Dacă oferi cursuri de limba spaniolă, asigură-te că site-ul tău este optimizat pentru cât mai multe expresii ce țin de limba spaniolă. Hai să enumăr câteva:
- „limba spaniolă”
- „curs limba spaniolă”
- „cursuri limba spaniolă online”
- „lecții spaniolă”
- „curs limba spaniolă ORAȘ” (pentru SEO local se introduce și numele orașului, localității, comunei etc.)
Îți recomand să ai și un blog, indiferent că ai un simplu site de prezentare sau un magazin online. Articolele de blog reprezintă mana cerească pentru site-ul web!
Dețin mai multe site-uri personale, iar blogul este principala resursă prin care îmi optimizez site-urile din punct de vedere SEO. De ce?
Articolele de blog aduc un plus întregului site, astfel că numărul de pagini ale site-ului crește, iar acest lucru se notează în sitemap-ul site-ului.
Ce este un sitemap? Un fișier .xml în care sunt trecute toate linkurile de la paginile site-ului.
„Inspectorii informatici” ai motoarelor de căutare observă că sitemap-ul s-a modificat, că există o pagină nouă, deci site-ul este mai mare, iar apoi se trece la o nouă analiză a site-ului.
Adăugarea de pagini noi este un lucru binevenit pentru SEO, mai ales dacă paginile introduse sunt bine optimizate.
Îți recomand să indexezi manual fiecare articol sau pagină nou creată în Google Search Console.
Fie vorba între noi, un articol de blog reprezintă o pagină web, dar eu fac diferența între un articol și o pagină pentru că au câteva detalii tehnice. De exemplu, un articol de blog are întotdeauna afișată data publicării, dar mai există și excepții.
Așadar, cel mai important pas când vine vorba de SEO este optimizarea textului de pe fiecare pagină a site-ului.
Poate vrei să mă întrebi cât de mult contează numărul de cuvinte într-o pagină sau într-un articol. Nu pot să-ți ofer un răspuns clar. De ce? Pentru că depinde de mulți factori.
Contează mult optimizarea paginii, optimizarea întregului site și mai ales numărul de cuvinte al paginilor care sunt deja în top pe Google.
De exemplu, dacă oferi cursuri de limba spaniolă, iar pentru căutarea „cursuri online limba spaniolă”, primele 10 site-uri din Google au 1.000 de cuvinte, atunci trebuie să ai și tu o pagină cu mai mult de 1.000 de cuvinte.
În schimb, dacă primele 10 site-uri au o pagină de aproximativ 400 de cuvinte, cu o pagină de 1.000 de cuvinte le vei detrona pe toate…
Trebuie să iei în calcul neapărat optimizarea imaginilor!
Optimizarea SEO a imaginilor
Probabil că folosești în mod normal imagini în formatul PNG sau JPG/JPEG. Ei bine, ar fi cazul să folosești imagini de tipul WEBP. De ce?
Formatul WEBP este cel mai bun format când vine vorba de imagini folosite pe un site web. Cum așa? Păi este un format specific pentru paginile web, iar dimensiunea unei imagini este foarte mică în comparație cu formatele PNG și JPG/JPEG.
Este foarte important ca imaginile de pe o pagină să nu fie mari (mă refer la spațiul de stocare). Dacă o pagină are imagini mari (nu la rezoluție, ci la stocare), atunci pagina respectivă se încarcă mai greu. Asta vei observa și în funcție de serverul pe care ai găzduit site-ul.
Optimizarea SEO a imaginilor este un pas foarte important per ansamblu.
Ai observat că poți să faci căutări după imagini? La fel de bine poți să faci căutări după text și să alegi tab-ul „Imagini”. Dacă intri pe pagina „Rezultate SEO”, vei vedea că am inclus în analiză și câteva rezultate pe care le am la imagini, atât pe desktop, cât și pe mobil.
Există o mică diferență între rezultatele SEO pe desktop și pe mobil. Nu întotdeauna, dar ea există. Pare la fel precum diferența dintre căutările cu diacritice și fără diacritice.
Îți recomand să folosești diacritice dacă site-ul este în limba română!
Optimizarea SEO a legăturilor
Cum se optimizează legăturile? Aici mă refer la linkuri.
Există două direcții în care poți să-ți optimizezi site-ul cu ajutorul linkurilor: link building intern și link building extern.
Probabil ai observat deja că în acest articol am inclus câteva linkuri ce duc pe alte pagini, pagini care țin tot de acest site. Acest lucru înseamnă că am optimizat articolul de față, deci i-am făcut „link building intern”.
Este foarte bine să pui linkuri (trimiteri) către alte pagini ale site-ului tău în orice articol sau pagină. De ce? În felul acesta va crește autoritatea paginii către care faci referire. Motivul principal este retenția utilizatorului.
„Inspectorii informatici” ai motoarelor de căutare sunt foarte pricepuți să colecteze date. Ei știu, de exemplu, că pagina asta se poate citi de către un om în aproximativ 10 minute.
Dacă un vizitator stă mai puțin de 50% din timpul estimat (timp care se estimează în funcție de numărul de cuvinte de pe pagină), atunci pagina respectivă va fi „ușor” penalizată.
Scopul unei pagini web este să țină vizitatorul pe site, chiar dacă acesta „navighează” pe alte pagini, ideea e să nu plece pe alt site…
Pe lângă link building intern, trebuie să ai grijă și la partea de link building extern. Această parte ia în calcul cum este văzut site-ul tău de către alte site-uri.
Partea de link building extern este la fel de relevantă precum cărțile trecute la bibliografia unei licențe sau disertație.
Contează foarte mult să ai linkul site-ului tău pe alte site-uri. În felul acesta, site-ul afacerii tale va avea un scor SEO mai bun, fiind considerat un site cu autoritate. Bineînțeles, contează și pe ce tip de site este linkul respectiv. Și încă ceva: să fie un link valid și activ, nu unul pus cu atributul „nofollow”.
Te pot ajuta cu postarea articolelor publicitare pe două din site-urile mele, astfel (preț per publicare lifetime):
- horjarobert.ro – 100 RON
- lightnews.ro – 199 RON
Dacă vrei ca eu să-ți scriu articolul publicitar (optimizat din punct de vedere SEO), te invit să citești informațiile din articolul „Cât costă un articol de blog?”. Acolo găsești lista de prețuri în funcție de numărul de cuvinte, plus o serie de beneficii gratuite.
Optimizează tot!
Dacă tot te apuci de treabă, atunci fă bine și du-o până la capăt!
Optimizarea site-ului din punct de vedere SEO trebuie să fie completă, adică trebuie ca fiecare pagină să fie optimizată în ceea ce privește conținutul (textul), trebuie neapărat să optimizezi imaginile în formatul WEBP și să nu uiți de linkurile interne și externe!
Ce înseamnă tot? Tot!
Știi legenda lui Ahile? Mama lui l-a scufundat în râul Styx, l-a scufundat complet, numai că i-a rămas afară călcâiul de care-l ținea…
Ce s-a întâmplat mai apoi cu Ahile? A fost un viteaz, părea de neînvins, dar într-o luptă, Paris îi țintește călcâiul lui Ahile cu o săgeată și acesta din urmă moare.
Un singur punct slab a avut Ahile. Un singur punct slab trebuie să aibă site-ul tău, iar scorul SEO poate să o ia razna. Nu-i așa că detaliile sunt importante? Dacă sunt importante în viață, atunci de ce n-ar fi importante și în SEO?
Apropo, știi ce reprezintă SEO? SEO este abrevierea de la „Search Engine Optimization” și reprezintă unealta principală de promovare a unui site web pe motoarele de căutare. Îți recomand să citești definiția din articolul „Ce este SEO?”.
Ai nevoie de SEO pentru site-ul afacerii tale? Cu siguranță ai! Contactează-mă!
Contact
Pentru mai multe detalii cu privire la serviciile SEO pe care pot să ți le ofer cu scopul de a propulsa site-ul afacerii tale în topul afișărilor pe Google, te rog să mă contactezi pe WhatsApp la numărul de telefon 075 041 7794. Mulțumesc!
Toate serviciile pe care le ofer clienților mei le găsești pe pagina „Servicii”.
„Binele-i bun atunci când e bine făcut.”
✍ Horja Robert Emanuel
CEO & Director HRE CONSULTANT S.R.L.
WhatsApp 075 041 7794