fbpx

„Binele-i bun atunci când e bine făcut.” (Horja Robert Emanuel)

Îmi place să creez, să am idei, să inventez, dar cel mai mult îmi place să mă joc cu ceea ce creez și să pun punctul pe „i” prin idee, invenție și inovație. Aici cred că se găsește succesul binecuvântării mele profesionale și personale.

Blog

Contact

SEO
Cum să crești autoritatea unui site web?

Știi cum să crești autoritatea unui site web? Oare cât de relevantă este autoritatea unui site web și cât de mult contează în ochii domnului Google? Până la urmă, orice formă de autoritate vine cu o oarecare superioritate, nu-i așa?

Încă de la bun început îți scriu că există două tipuri de așa-zise „autorități”, și anume autoritatea domeniului (Domain Authority – DA) și autoritatea paginii (Page Authority – PA).

Aceste tipuri de „autorități” nu sunt metrici relevante pentru Google sau cel puțin nu sunt atribuite în mod direct domnului Google, ci sunt o formă „ușoară” de marketing (sau de mic ajutor) pentru pasionații de SEO, cu scopul „gâdilării profesionale” sau chiar „intelectuale”.

Nu-i cazul să scriu că autoritatea unui domeniu și a unei pagini nu sunt relevante, dar rămâi până la final. Cert este că toate au un scop pe lumea asta, la fel și autoritatea unui domeniu, iar practicile pentru creșterea autorității sunt bune, ca niște sfaturi de sănătate demne de a fi luate în considerare…


Autoritatea domeniului vs. autoritatea paginii

Există vreo diferență între autoritatea domeniului și autoritatea paginii? Bineînțeles, precum diferența dintre Papa și Kiril al Moscovei. Glumesc… Nu chiar atât de evidentă, dar relevantă.

Autoritatea domeniului ia în considerare impozanța întregului domeniu, adică a întregului site, per total, iar autoritatea paginii se referă doar local, așa cum îi spune și numele, doar la o singură pagină. Ce practici de bună-credință se iau în considerare pentru un scor de autoritate bun? Factorii ăia care se fac în mod normal pentru SEO. Revin puțin mai târziu cu 5 factori…

Există diferite site-uri care te lasă în mod gratuit să afli autoritatea unui domeniu și a unei pagini. Eu îl folosesc pe cel pus la dispoziție de către Website SEO Checker. Poți să verifici orice domeniu până te saturi… De fapt, chiar e recomandat să te „joci” un pic și să afli cum stă concurența la capitolul ăsta, plus că afli mai multe date, nu doar autoritatea domeniului și a unei pagini…

Apropo, dacă ai un domeniu și un subdomeniu, e posibil ca scorul pentru autoritate să fie același. De ce? În mod normal sunt 2 site-uri diferite (domeniul e un site, subdomeniul e alt site…), dar probabil că din pricina informațiilor limitate asupra subdomeniului, „roboții” nu fac deosebirea și „turuie” același scor…

Teoretic, ar trebui să fie un scor diferit, din moment ce sunt 2 site-uri și fiecare e cu SEO propriu (unic sau inconfundabil), dar cel puțin în cazurile mele, am văzut că este același scor.

Am observat doar autoritatea domeniului ca fiind aceeași, în schimb celelalte numere/cifre sunt diferite (cele cu privire la autoritatea paginii, numărul de backlinkuri, calitatea backlinkurilor, încrederea sau scorul pentru SEO off-page).


Autoritatea unui site web este dată de Google?

Așa cum am scris la început, acest tip de „autorități” nu sunt metrici relevante pentru Google, deci nu sunt factori de luat în considerare pentru Google. Bineînțeles că au un impact serios practicile pentru creșterea autorității, dar domnul Google nu se uită strict la scorul autorității domeniului… Are alte pretenții…

Acest tip de „autorități” a luat naștere ca idee de marketing. Cei de la MOZ au avut un pic de timp liber și au inventat o schemă prin care atribuie unui site web un anumit scor în funcție de anumiți factori.

Cei de la MOZ sunt specialiști (mari „baștani”) pe zona de SEO, deci merită luați în considerare, doar că partea asta cu autoritatea e mai mult pentru marketing. Practic (și teoretic), au creat un segment nou de atenție sau chiar un produs.

Poate că de aceea sunt unii specialiști de SEO care nu pun preț pe autoritatea unui domeniu, ci preferă să optimizeze fiecare pagină ca la carte și să-și vadă de strategiile lor.

Scorul pentru aceste „autorități” este de la 1 la 100. Site-uri precum google.com, microsoft.com, ibm.com, apple.com, au un procentaj enorm (spre maxim). E de la sine înțeles, mai ales că au și vechime, și relevanță, și linkuri pe toate „gardurile” și mare notorietate (+ vizibilitate).

Revin la întrebarea din subtitlu, „Autoritatea unui site web este dată de Google?”. Bineînțeles că și Google îți clasifică site-ul în funcție de anumiți factori și la urma urmei, tot îl etichetează într-un fel, fie că e vorba de „autoritatea domeniului”, fie că e vorba de „relevanța site-ului”. La finalul zilei, prin marketing faci bani, nu-i așa? Vorba aceea, „Vânzările trebuie să se vândă”.


5 factori de luat în considerare pentru creșterea autorității unui site web

Am ajuns la concluzia că nu trebuie să-ți bați capul cu scorul DA (Domain Authority). Mai bine stai liniștit și „faci” SEO, decât să umbli după chichițe. Poate fi o „cursă” pentru începători sau pentru amatori, așa că mai bine iei în considerare următorii 5 factori și cauți tu alți factori mai mult sau mai puțin relevanți.

1) Conținut de calitate

Orice site care are conținut de calitate va avea și vizitatori (de calitate). Dacă oferi informații faine, interesante, captivante, relevante, ușor de digerat și de memorat, atunci în mod garantat, prin acest conținut de calitate, vei avea un site impozant.

Domnul Google știe când site-ul tău este vizitat datorită căutărilor organice și când un vizitator devine fidel. Până la urmă, dacă ai vizitatori fideli, înseamnă că-ți faci treaba cu brio. La fel cum există oameni care merg numai la Lidl sau la Kaufland, așa trebuie să te gândești să vină lumea la tine pe site.

Oferă conținut proaspăt și de calitate! O treabă bună este mereu răsplătită, mai devreme sau mai târziu…

2) SEO on-page

N-aș intra în detalii cu privire la ce înseamnă SEO on-page. Îți recomand secțiunea „Audit on-page” de pe pagina „Audit SEO”. Acolo vezi fiecare punct care merită luat în considerare când vine vorba de SEO on-page.

Este foarte important să ai site-ul pus la punct din punct de vedere SEO! Imperios necesar!

Nu te pricepi să faci SEO on-page? Contactează-mă și te ajut!

3) SEO off-page

Tot pe pagina „Audit SEO”, găsești și secțiunea „Audit off-page”.

Partea de on-page ține de conținutul paginii, iar partea de off-page de linkurile provenite din exterior (backlinkuri) și de cuvintele cheie pentru care e optimizat întregul site.

Aici intervine și un mic artificiu, în sensul că poți să cumperi backlinkuri de pe alte site-uri relevante, cu un scor DA mai mare decât al site-ului tău… E bine, nu e bine? Nu e ceva imoral sau ilegal, deci e de bine.

Dacă te gândești un pic mai departe și asociezi backlinkurile cu bibliografia unei licențe, atunci e clar că nu-i etic și moral să dai bani unui student doar ca să treacă și cartea ta la bibliografie…

Prefer meritocrația, chiar dacă durează, dar prefer să cresc încet și sigur, decât rapid și plin de lapsusuri sau „bule informaționale”.

Poți să analizezi site-ul meu (domeniul: horjarobert.ro, subdomeniul: consultant.horjarobert.ro) și-ai să vezi că nu am cele mai strălucite scoruri la DA și PA. La SEO am un scor bun, iar în rest lupt și eu ca orice profesionist pentru clasarea în top pe Google pe anumite cuvinte cheie relevante pentru mine.

Cuvântul „luptă” este cel mai potrivit cuvânt când vine vorba de SEO, iar al doilea este „perseverență”.

4) UI/UX de calitate

Dacă ai un site web bun ca design și ca experiență de utilizare pentru vizitatori, atunci ai ce trebuie…

UI vine de la User Interface, iar UX de la User Experience. Aceștia sunt factori esențiali de luat în considerare pentru clasarea pe Google. De ce? Păi dacă ai un site care scârțâie, care se încarcă greu și nu-i intuitiv deloc, atunci cum vrei să ții vizitatorul pe site?

Poți să-i dai și bani, nu-l mai prinzi data viitoare… Rămâi și fără bani, și cu o clasare în coadă pe Google.

SIte-urile care nu sunt calitative, mai ales cele care nu au un design compatibil cu dispozitivele mobile, sunt penalizate drastic sau lăsate cu „ochii-n soare” de către domnul Google.

Apropo, dacă vrei un site web pentru afacerea ta, scrie-mi și te ajut. Vezi pe pagina „Aplicații WEB” ce tarife am la crearea site-urilor web.

5) Perseverență

Perseverența este o calitate, nu-i așa? Când vine vorba de SEO, care este un concept viu ce merită atenție continuă, fără perseverență nu faci treabă.

Degeaba ajungi în top 3 căutări pe Google pentru anumite cuvinte, dacă nu faci nimic să-ți menții poziția. „Șacalii” (concurenții) stau la pândă și sunt gata-gata să te dea jos, plus că și algoritmul Google este unul „cu chef și cu figuri”.

Ai nevoie de conținut proaspăt (nou), actualizat (periodic), de campanii întinse pe câteva luni pentru urcarea în clasamentul Google pe anumite cuvinte cheie și de o monitorizare continuă. Sunt slabe șanse ca site-ul tău să fie singurul pe domeniul afacerii tale de activitate. Fie că vinzi piese auto sau canapele, concurența îți suflă-n ceafă…

Perseveranța în lumea SEO este o calitate decorată cu toate medaliile posibile… Dacă încă ai dubii cu privire la o investiție în SEO, îți recomand articolul „Merită să investești în SEO?”.

Bineînțeles că mai sunt și alți factori relevanți, dar în mare, acești 5 factori nu trebuie să lipsească dacă vrei să-ți crești autoritatea paginii, respectiv a domeniului.

Îți las și articolul „Factori mai puțin cunoscuți pentru clasarea site-ului pe Google”. E bine să citești cât mai multe articole pe domeniul acesta. Ia ce-i bun de oriunde, iar ce ți se pare aiurea sau irelevant, lasă deoparte.


Cum stai cu autoritatea site-ului?

Tu cum stai cu autoritatea site-ului? Pe site-ul celor de la Website SEO Checker ai tot felul de instrumente pe care le poți folosi în mod gratuit. „Joacă-te” cu tot ce găsești gratuit, înainte de a face o investiție în instrumente profesionale de la Ahrefs, Semrush sau Moz.

Poți să ții minte că un domeniu cu un scor mare de autoritate nu-ți garantează și o clasare în top pe Google. În schimb, o pagină cu un scor mare de autoritate îți garantează o clasare bună… Fii atent la SEO, nu la marketing!

Dacă ai nevoie de serviciile mele de SEO, te rog să mă contactezi pe WhatsApp la numărul de telefon 075 041 7794. Mulțumesc!

Sloganul meu este „Binele-i bun atunci când e bine făcut”. Orice treabă faci, fă-o să fie bună! Dacă nu ai timp să faci un lucru bine, crezi că vei avea timp să-l faci din nou?


„Binele-i bun atunci când e bine făcut.”

✍ Horja Robert Emanuel
CEO & Director HRE CONSULTANT S.R.L.
WhatsApp 075 041 7794

Distribuie:
Abonează-te
Primește notificări pentru
guest
0 Comentarii
Impresii
Vezi toate comentariile