Știai că există subiecte nepopulare care au o valoare mai mare decât cele populare? Aș putea fain-frumos să-ți demonstrez că următorii factori pentru clasarea site-ului în Google sunt mai importanți decât cei despre care „vorbește” toată lumea, dar nu-i cazul… încă…
Factorii mai puțini cunoscuți pentru clasarea site-ului pe Google sunt următorii:
- Vârsta domeniului
- Durata de timp până la expirarea domeniului
- Optimizarea imaginii
- Lungimea conținutului
- Gramatică și ortografie
- Numărul linkurilor interne
- YouTube
- Marcajele din Google Chrome
- Reclamele
- Istoricul de navigare
Bineînțeles că voi fi subiectiv. De ce? Experiența mă ajută să-mi dau cu părerea, iar argumentele dovedesc cunoștințele acumulate de-a lungul timpului. În fine, orice subiect abordez, îl voi „descoase” prin prisma subiectivității, chiar dacă încerc să fiu obiectiv. La urma urmei, așa face și Google când îți afișează sau nu site-ul.
Și încă ceva înainte de a trece la treabă: există și alți factori mai puțin cunoscuți pentru clasarea site-ului în Google, dar pe care nu i-am trecut în „revistă”. Spor la citit și nu uita să iei notițe!
Vârsta domeniului
Dacă activezi în domeniul SEO și te ocupi cu optimizarea site-urilor, atunci probabil că ai auzit de importanța vârstei domeniului pentru a fi luat în calcul când vine vorba de clasarea în Google…
Este o luptă aprigă și aici, dacă se ia sau nu se ia în considerare vârsta domeniului, la fel cum se „papă” lumea cu răspunsuri la întrebarea legendară „Cine a fost primul: oul sau găina?”.
În fine, să-i lăsăm pe cei care au timp și energie să se „pape” între ei…
Motorul de căutare se bazează foarte mult pe istoric. Dacă pentru Google (ca motor de căutare) este relevant faptul că domeniului site-ului tău este relativ vechi sau nou, atunci crezi că vârsta domeniului este un factor esențial pentru clasarea în (vreun) top sau nu?
Vârsta unui domeniu reprezintă o primă impresie dacă are sau nu experiență, la fel cum un om de 20 de ani este mai credul în fața unui copil de 10 ani.
Dacă eu am un domeniu de 20 de ani și vând jucării, iar tu ai un domeniu de 10 ani, hai să zicem de 1 an, și vinzi tot jucării (deci suntem rivali), atunci sunt șanse mari ca site-ul meu să apară în față la căutările specifice pe Google.
Categoric, dacă site-ul tău este optimizat, iar al meu nu, atunci ai toate șansele să fii tu în topul căutărilor…
Sunt unele programe de SEO care nu oferă niciun rezultat dacă domeniul site-ului are mai puțin de 6 luni vechime. Există chiar și agenții de SEO care nu iau proiecte dacă domeniul site-ului n-are cel puțin 6 luni… Interesant? Da.
Fii atent și la durata de timp până la expirarea domeniului!
Durata de timp până la expirarea domeniului
Contează durata de timp până la expirarea domeniului? Da.
De obicei, ca oameni, amânăm foarte mult unele lucruri pe care trebuie sau trebuia să le facem. Apropo, așa apare stresul…
Ei bine, dacă tot amâni ceva, înseamnă că acel „ceva” este irelevant sau lipsit de importanță, corect? Fix așa zice și domnul Google, iar dacă ai un domeniu care expiră peste 3 luni, să nu uiți că este un factor important (mai puțin cunoscut) pentru care site-ul tău nu se clasează în top pe Google.
Dacă știi că ai nevoie de un site pentru afacerea ta, atunci achiziționează domeniul pe minim 2 ani. Poate nu ești sigur că vei avea succes în lumea online și te rezumi la 1 an. Fii pe pace, te pot ajuta cu servicii de optimizare a site-ului!
Un site nu este prezentabil doar datorită aspectului exterior, ci se aseamănă foarte mult cu omul: ce este în interior este mai valoros decât ce este în exterior.
Fii atent la ce izbește ochiul! S-ar putea să te-nșeli…
Optimizarea imaginii
Neapărat, dar neapărat, imperios, absolut obligatoriu fără îndoieli, trebuie să optimizezi imaginile pe care le încarci pe site!
N-are rost să aduc în discuție faptul că fiecare imagine trebuie să aibă numele fișierului exact cu numele titlului din articol, să aibă o descriere și un text alternativ (atributul alt). Dacă ai fost în liceu la un profil de Mate-Info, atunci sigur le-ai învățat la orele de HTML…
Ce contează foarte mult la optimizarea unei imagini? Pe lângă descrieri, neapărat trebuie să ai imaginea în formatul WebP. Transformă orice imagine de tipul PNG sau JPEG cât ai zice „Urgent!”.
Un factor foarte cunoscut pentru clasarea site-ului în Google este viteza paginii de încărcare. Un rol foarte important pentru viteza de încărcare a unei pagini o au imaginile.
Cu cât dimensiunea unei imagini este mai mică, cu atât pagina se încarcă mai rapid. Formatul WebP este foarte comprimat, în raport cu dimensiunea unei imagini de tip PNG sau JPEG.
Când vorbim despre dimensiunea unei imagini de tipul WebP, ne raportăm deseori la KB (kilobytes), lucru mai puțin probabil când vine vorba de PNG-uri.
Fii atent la dimensiunea imaginii pe care o încarci pe site! Fii atent și la lungimea conținutului dintr-o pagină!
Lungimea conținutului
Pentru oamenii care n-au răbdare, un articol sau un text lung poate fi plictisitor. Valabil doar în cazul în care nu sunt interesați de subiect, altfel ar „devora” subiectul…
Mă gândesc că nu vrei să te adresezi vreodată unui public care stă doar pe TikTok și vrea să digere clipuri de maxim 10 secunde. Dacă ai o afacerea serioasă, atunci vei atrage potențiali clienți serioși ca un magnet.
Sunt unii bloggeri foarte populari care și-au obișnuit audiența cu articole foarte scurte. E vreo problemă? Pentru bloggerii respectivi, nu. Problema apare dacă vrei să te clasezi pe o poziție favorabilă în Google.
Domnul Google consideră că un articol lung (sau suficient de lung, între 1500-2000 de cuvinte), este unul cu substanță.
Poate zici că un articol lung e precum omul care pălăvrăgește mult și „bate câmpii”. Cei care scriu și vorbesc mult vor spune că au un „defect profesional”.
Evident, sunt articole foarte bune care oferă informații de rang înalt, chiar dacă au peste 2000 de cuvinte.
Din perspectiva mea, ca blogger, programator, scriitor, inginer și simplu cititor, prefer să citesc articolele care nu au o lungime exagerată, iar dacă sunt curios de subiect, atunci îl citesc sau îl salvez pe mai târziu.
Apropo, dacă ai nevoie de articole de blog, atunci nu ezita să mă contactezi pe WhatsApp la numărul 075 041 7794. Pot să scriu articole în limba română optimizate SEO pe aproape orice subiect. Vezi lista cu bonusuri gratuite pe pagina „Articole de blog”.
Ce zici dacă articolul este unul lung și plin de greșeli gramaticale?
Fii atent la gramatică și ortografie!
Gramatică și ortografie
Contează să scrii corect din punct de vedere gramatical și ortografic? Enorm de mult!
Dacă vrei să-i încredințezi cuiva imaginea afacerii tale în mediul online, atunci asigură-te că persoana sau persoanele din compania respectivă știu să scrie corect, cu diacritice și pe-nțelesul tuturor (chiar un pic peste medie…).
Am un articol pe care ți-l recomand, cu titlul „De ce să scrii corect în limba română?”. Un om care se ocupă de SEO trebuie să stăpânească vocabularul limbii foarte bine.
Nu trebuie să faci un talmeș-balmeș cu site-ul! Asigură-te că ai un conținut coerent și bine scris din toate punctele de vedere!
Este un lucru încurajator să legi mai multe articole între ele, mai ales dacă au un conținut relevant și vrednic de a fi citit…
Fii atent la numărul linkurilor interne!
Numărul linkurilor interne
Cu cât ai mai multe linkuri interne spre o pagină anume, cu atât mai mult pagina respectivă („linkuită”) va fi mai apreciată de către domnul Google.
O bună practică de SEO este reprezentată de linkurile interne. Acest lucru înseamnă că ai subiecte care se leagă între ele, iar faptul că trimiți potențialul cititor pe articolele respective denotă un grad de încredere ridicat că ai un conținut bun, util și de maximă importanță.
Până la urmă, nu recomanzi chiar orice, nu-i așa? Totuși, ar fi culmea să pui 10 linkuri într-un paragraf. Nu trebuie să abuzezi de „bunătatea” domnului Google!
Încearcă să ai o strategie de conținut din care poți scoate un număr bunicel de articole pe un anumit subiect. Dacă nu știi ce să scrii pentru a-ți promova afacerea în mediul online, atunci mă poți contacta pe WhatsApp (075 041 7794) și te ajut cu o strategie de conținut orientată după nevoile tale.
Apropo: cauți aceleași lucruri și pe Google, și pe YouTube? Răspunde într-un comentariu, mulțumesc!
Fii atent la YouTube!
YouTube
Știai că titlurile clipurilor de pe YouTube sunt automat „băgate” în față la căutările de pe Google? Până la urmă, YouTube este un fel de copil înfiat de Google, deci se ajută reciproc și fac bani tot reciproc…
Dacă cumva, din întâmplare, se întâmplă să ai și un canal de YouTube și poți crea conținut săptămânal (la fel îți recomand și dacă ai un site), atunci cel mai bine ar fi să faci un articol de blog și un clip pe YouTube cu același titlu. Astfel, vei avea o gamă mai mare de acoperire și vei atrage mai mulți potențiali vizitatori, fie pe site, fie pe YouTube, important este că vor ajunge la tine…
Îți salvezi clipurile favorite de pe YouTube? Dar de pe vreun site anume?
Fii atent la marcajele din Google Chrome!
Marcajele din Google Chrome
Google colectează datele browserului, astfel că și marcajele (acele site-uri pe care le marchezi cu steluță…) sunt printre primele cele mai importante informații de la utilizatori. De ce?
Din moment ce un utilizator a salvat un site anume, înseamnă că site-ul respectiv este unul relevant și merită să mai fie vizitat.
De exemplu, dacă îmi plac produsele unui magazin online, precum eMag, atunci cu siguranță că voi pune site-ul lor la marcaje și voi dori să-l vizitez ori de câte ori am ocazia.
Domnul Google presupune că experiența utilizatorului pe site-urile marcate a fost una plăcută și consideră că utilizatorul va reveni pe acel site. Asta înseamnă fidelizare, iar Google pune preț pe datele colectate (fie că vrei, fie că nu).
Ai un site preferat care să fie plin de reclame? Reclamele care apar pe toată pagina (sus, jos, după 2 paragrafe etc.) mi se par groaznice…
Fii atent la reclame!
Reclamele
Înțeleg rolul reclamelor, la fel o face și domnul Google, dar nici eu și nici domnul Google nu suntem de acord cu reclamele care îngreunează cititul utilizatorului.
Mai nou, după ce a luat naștere ideea de GDPR, multe site-uri te întâmpină cu un pop-up fie pe tot ecranul, fie la subsol, ca să te înștiințeze dacă ești de acord sau nu cu datele colectate. Păi dacă vizitezi un site sau o pagină, vrei imediat să intri în subiect, nu-i așa? De ce să te „chinui” să citești tot felul de reclame și pop-up-uri?
Trebuie să ai mare grijă dacă ai reclame pe site, mai ales cu modul în care le distribui pe pagină. Cel mai curat mod posibil dacă vrei să folosești reclame este să ai reclame mascate. Dacă știi să îmbraci textul într-un mod captivant (așa cum face reclamă Mircea Bravo pe YouTube), atunci ai rețeta succesului… Baftă!
Știai că reclamele apar și în funcție de căutările tale pe Google sau alt motor de căutare?
Fii atent la istoricul de navigare! Va spune multe despre tine…
Istoricul de navigare
Domnul Google va considera căutările tale ca fiind de maximă importanță pentru tine și va rula algoritmul „special” pentru a-ți propulsa în față acele site-uri pe care le-ai mai vizitat.
De exemplu, dacă sunt interesat de elicoptere și caut firme care produc elicoptere, dacă intru de mai multe ori în zile diferite pe același site, după o perioadă, când voi căuta „elicoptere”, domnul Google va fi „prietenos” și va pune site-ul respectiv în primele căutări… Îmi face un favor, nu-i așa?
Și uite că am ajuns la final! Mulțumesc pentru că ai citit articolul și pentru că ai fost curios până la final de factorii mai puțin cunoscuți pentru clasarea site-ului în Google. Am prezentat 10 factori, dar ei sunt mult mai mulți.
Vrei ca site-ul tău să fie în top pe Google?
Dacă ai nevoie de servicii de optimizare SEO sau dacă ai nevoie de articole de blog sau chiar de o strategie de conținut, atunci nu ezita să mă contactezi pe WhatsApp la numărul 075 041 7794.
Te ajut cu plăcere!
„Binele-i bun atunci când e bine făcut.”
✍ Horja Robert Emanuel
CEO & Director HRE CONSULTANT S.R.L.
WhatsApp 075 041 7794