Există SEO ca la carte? Bineînțeles că există, dar trebuie să ții cont că fiecare are cartea lui. De ce? Pentru că fiecare are o experiență proprie și greu găsești doi „SEOmani” care gândesc la fel. E posibil chiar și într-o agenție de SEO ca doi colegi să aibă abordări diferite…
Vrei să înveți să faci SEO? Nu predau cursuri, dar poți da o „geană” la articolele din categoria #SEO. Spor la citit! Nu aș vrea să ofer cursuri nici de SEO, nici de programare, ci aș prefera mai degrabă să investesc în persoane care să lucreze pentru mine (ca la carte).
„Spune-mi ce tipuri de cărți citești, ca să-ți zic cine ești”
Sper că nu citești doar articole pe internet, iar în viața reală (nu că virtualul n-ar avea legătura cu realul), nu citești nici reclamele afișate pe blocuri…
Proverbul de bază sună în felul următor: „Spune-mi cu cine te-nsoțești, ca să-ți spun cine ești”. Dacă ai prieteni care știu, de exemplu, limbajul Java, e foarte probabil ca tu să știi la rândul tău limbajul Java. În schimb, dacă ai niște prieteni care știu doar să-și piardă vremea pe TikTok și Snapchat, atunci trebuie neapărat să-i schimbi (sau să-i duci la o „revizie”, sigur e ceva „stricat” la ei).
Ești antreprenor? Ce cărți citești? Din moment ce ești antreprenor, știi și tu că trebuie să investești în educația ta. În lumea afacerilor e mare nevoie de competență și de abilități. Bineînțeles, succesul îți este dat dacă vrea Dumnezeu, dar trebuie să-ți faci și tu partea ta, nu să aștepți să-ți cadă din cer.
Dacă ai un site web și vrei să i se facă SEO ca la carte, atunci trebuie să cauți pe cineva potrivit. E ceva logic, nu-i așa? Uite, dacă tot ai nimerit la mine pe site, merită să-ți scriu că „se-ntâmplă” să fiu un „SEOman” și aș putea să-ți ofer servicii de SEO.
Oare sunt omul potrivit pentru a-ți optimiza site-ul din punct de vedere SEO? Tu cum răspunzi la întrebarea „De ce să vă alegem pe dumneavoastră”? Eu nu răspund la întrebarea asta. De ce? Pentru că mi se pare o ezitare (din partea persoanei respective) și n-am niciun motiv să-i dovedesc de ce sunt în stare.
Într-o negociere ca la carte, dacă persoana care apelează la mine vrea să colaboreze cu mine și îmi oferă proiectul respectiv, atunci, automat mă pun să-i dovedesc de ce sunt în stare (nu merg pe ideea că trebuie să mă aleagă cu ochii închiși, dar nu intru în detalii). Faptul că fac o treabă să fie bine făcută, e felul meu de a-i mulțumi. Îți recomand să citești principiile mele din articolul „Principiile HRE”.
Poate zici că persoana respectivă nu are toate datele despre mine și din acest motiv are nevoie de un portofoliu sau de un răspuns la întrebarea de ce m-ar alege… O căutare „Horja Robert” pe Google și e de-ajuns. Nici nu trebuie să mă prezint și nici nu e nevoie să mă „încord” sau să mă „umflu” de aroganță. Ce zici de abordarea mea? Așa fac eu SEO ca la carte?
Audit SEO
Ei bine, da, așa fac eu SEO. În primul rând nu fac nimic fără o analiză în prealabil. Vin cu temele făcute! Înainte să te-apuci să faci SEO la un site, fă bine și efectuează un audit!
Nu știi ce să incluzi în audit? Îți recomand informațiile de pe pagina „Audit SEO”. Nu trebuie să faci un audit la Palatul Regal al României și să cauți din ce materiale a fost făcută fundația, dar poți să ai o structură clară și raportul final să includă toate informațiile esențiale. Atenție: rezultatele izvorâte din urma auditului sunt aur!
Personal, îmi place să merg pe un audit structurat în 3 părți, și anume:
Ca bonus, ulterior, voi face un audit local. Apropo de audituri, dacă vrei să te-ajut, pot să fac audit și la conturi/pagini de Social Media. În plus, mă pot ocupa de conturile/paginile de Social Media și să creez conținut digital. Mai multe detalii pe WhatsApp la numărul de telefon 075 041 7794.
Ce fac după audit? M-apuc de rezolvarea problemelor (dacă sunt, bineînțeles), apoi trec la optimizare. Ce fel de optimizare? Ca la carte!
Optimizare SEO ca la carte
De unde știi că îți ofer o optimizare SEO ca la carte? N-ai de unde să știi, momentan, dar îți vei da seama. Apropo, e cartea mea… Știai că sunt și scriitor? E drept că am un istoric de IT-ist (cu diplomă de inginer), dar mă ocup și cu scrisul. La partea de SEO, scrierea de articole de blog optimizate e mană cerească.
Poate n-ar trebui să folosesc expresia „mană cerească”, dar nu poți optimiza un site web fără a adăuga text. Ce fel de text? Text la pagini și la articole de blog.
De altfel, dacă ai un site web și nu are articole de blog, adică e un site static, atunci îți recomand să-ți faci altul. Ai citit articolul meu, „Site-ul web nu este un breloc!”?
Mă ocup și cu dezvoltarea de site-uri web, dar nu pun mâna să fac niciun site dacă mi se spune să creez un site web static. Dacă vrei un site pe post de breloc, îți recomand să-ți faci o pagină de Facebook sau dacă nici n-ai timp să te ocupi de postări, mai bine îți faci un cont pe linktr.ee și beacons.ai. E gratis și îți pui acolo informațiile necesare despre afacerea ta.
Optimizarea SEO este un proces continuu, la fel ca hrănirea unui copilaș. Zilnic are nevoie de hrană, nu-i așa? Ei bine, mai ales la început, site-ul tău trebuie hrănit și optimizat pentru SEO. Ulterior, după un timp, nu-ți va mai „mânca” mult timp, ci totul va merge de la sine…
Când vine vorba de specialist la linkuri interne, nu mă ascund că sunt unul… Creez articole unde folosesc cuvinte cheie potrivite pentru domeniul afacerii tale, iar ulterior, după 4-5 articole, pot să pun linkuri (legături) între ele. Lucrul acesta e aur pentru SEO intern. Din punct de vedere organic, dacă-mi dai site-ul pe mână, ți-l pot pune pe picioare.
Am propria mea rețetă de SEO. Totul se face ca la carte, dar nu uita că mai contează și ce carte citește omul care se ocupă de SEO! Eu mă ocup și cu scrisul…
Dacă ai nevoie de serviciile mele de SEO, te rog să mă contactezi pe WhatsApp la numărul de telefon 075 041 7794. Dacă nu, atunci îți recomand să vizitezi pagina „Servicii” și poate vrei să te-ajut cu altceva. Mulțumesc!
„Binele-i bun atunci când e bine făcut.”
✍ Horja Robert Emanuel
CEO & Director HRE CONSULTANT S.R.L.
WhatsApp 075 041 7794