Te-ai întrebat vreodată care este structura unui articol de blog? Dar cum să scrii corect din toate punctele de vedere un articol de blog?
Înainte de a începe, îți recomand să citești articolul „5 reguli de aur pentru redactarea articolelor de blog”.
Mai ții minte că la școală ai făcut structura unui text? Ai analizat o grămadă de nuvele, povestiri, texte și totdeauna ai început cu introducerea…
Introducere
Oare ce trebuie pus în introducere? Orice? Nu chiar orice… Primul paragraf este foarte important atât pentru cititor, cât și pentru domnul Google.
Dacă ai o introducere captivantă, care stârnește curiozitatea cititorului și îl face să citească în continuare, atunci totul este în regulă.
Nu ai prea multe secunde la dispoziție pentru a-ți convinge cititorul, plus că sunt și alte site-uri sau pagini care-și așteaptă rândul, deci concurezi cu oceanul la capitolul apă (sau informație).
Personal, totdeauna optimizez articolele 100% pentru SEO. Sunt și „SEOman”, astfel că scriu articole de blog și ofer servicii de SEO. Primul paragraf îl pun întodeauna ca descriere meta. Folosesc un plugin pentru SEO în WordPress, care ajută foarte mult la vizibilitatea site-ului în motoarele de căutare.
Introducerea trebuie să fie bună și pentru cititor, și pentru Google (sau alt motor de căutare). Poți să pui o întrebare (sau mai multe), poți să oferi un răspuns succint al titlului sau poți chiar să stârnești un val de incompatibilitate cu gândirea de rând, dar nu-ți recomand să alergi după #hate.
Cuprins
Cuprinsul poate fi vast, în funcție de subiectul pe care-l abordezi. Pot doar să-ți recomand să fii coerent în ideile pe care le expui și să nu sari dintr-o dată dintr-una-ntralta…
Pentru SEO, e foarte bine să ai un cuprins segmentat, adică să împarți subiectul principal pe secțiuni. Dacă folosești subtitluri, e bine să ai o oarecare pondere egală la numărul de paragrafe, deci să nu ai o secțiune cu 10 paragrafe și 2 secțiuni cu 3 paragrafe. Nu e de bine.
Aici sunt mari șanse să plictisești cititorul și să-l „pierzi”. Ține minte că nu toată lumea gândește ca tine, iar dacă a intrat pe articolul tău, înseamnă că e curios de subiect și vrea să afle esența, nu istoria ta sau ce-ai mâncat acum 10 ani.
Dacă oferi servicii sau produse, atunci e bine să ai o descriere amănunțită a beneficiilor pe care acestea le au. Scoate în evidență avantajele potențialilor cumpărători și nu uita să amintești și prețul. Lumea vrea să fii cât mai transparent, în mod special dacă au intrat deja la tine pe site și nu sunt convinși 100% că vor să cumpere.
Încheiere
Poți să închei un articol cu o chemare la ceva anume. Pe acest blog de business, îndemn cititorii să-mi scrie pe WhatsApp dacă vor să beneficieze de serviciile mele. Tu poți să-i inviți la sediul firmei sau magazinului sau chiar să-ți scrie pe WhatsApp sau să te sune dacă sunt interesați de ceea ce le poți oferi.
E bine să fii disponibil să-ți ajuți potențialii clienți, chiar dacă nu cumpără de la tine. Un sfat bun și gratuit nu strică nimănui. Sigur ai timp 5 minute să ajuți pe cineva…
Apropo, dacă ai nevoie de articole de blog optimizate pentru SEO sau chiar de servicii SEO, te rog să-mi scrii pe WhatsApp la numărul de telefon 075 041 7794. Mulțumesc!
Structura unui articol de blog este una elementară, mai simplă decât ce ai învățat în clasele primare. Bineînțeles că se poate complica, dar nu e cazul (sau bine) întotdeauna. Nu-ți rămâne decât să scrii pe blogul site-ului tău, să faci un articol optimizat SEO (te pot ajuta în privința asta), iar apoi domnul Google se ocupă ca site-ul tău să fie vizibil pentru cuvintele cheie specifice articolului…
Spor la treabă!
„Binele-i bun atunci când e bine făcut.”
✍ Horja Robert Emanuel
CEO & Director HRE CONSULTANT S.R.L.
WhatsApp 075 041 7794