„Binele-i bun atunci când e bine făcut.” (Horja Robert Emanuel)

Îmi place să creez, să am idei, să inventez, dar cel mai mult îmi place să mă joc cu ceea ce creez și să pun punctul pe „i” prin idee, invenție și inovație. Aici cred că se găsește succesul binecuvântării mele profesionale și personale.

Ai nevoie de un consultant pe partea de IT (site-uri web, aplicații de mobil, suport tehnic) și Marketing (SEO, Social Media)? Te rog să iei legătura cu mine. Mulțumesc!

Blog

Contact

Articole de blog

Salutare! Te pot ajuta cu articole de blog optimizate SEO, articole care vor propulsa site-ul afacerii tale în poziții bune pe Google! 

Dacă vrei ca site-ul web să fie cât mai vizibil în căutările de pe Google, atunci articolele de blog vor fi mana cerească de care ai nevoie! 

Pentru mai multe detalii, te rog să mă contactezi pe WhatsApp la numărul de telefon 075 041 7794. Mulțumesc!

Ai nevoie de articole pentru blog - Articole de blog

Probabil că întrebarea este una retorică. Am oferit un răspuns clar la întrebarea asta fix în articolul cu numele „Ai nevoie de articole pentru blog?”.

Dacă site-ul web ar fi om, ți-ar răspunde cu siguranță că are nevoie de articole pentru blog. Poate chiar ți-ar cere articole pe post de hrană. 

De ce? Pentru că valoarea unui site web este direct proporțională cu numărul de URL-uri, adică cu numărul de pagini web. Site-ul se „hrănește” cu pagini web. Nu doar site-ul, ci și „boții” sau „roboții informatici” care-ți analizează site-ul.

Apropo, știi că un URL reprezintă o pagină web pentru un site? Cu cât ai mai multe pagini web, cu atât mai puternic și bine văzut va fi site-ul tău! Îți recomand să dai o „geană” pe articolul „Ce este un URL?”.

Trebuie să fii conștient că orice site web care conține un blog are nevoie de articole. Care este domeniul tău de activitate? Pot scrie articole optimizate SEO pentru aproape orice domeniu.

Am scris „aproape orice” pentru că nu-mi permit să mint și să scriu despre orice. Nu fac reclamă la jocuri de noroc, prostituție online și orice altă mizerie care are legătură cu minciuna și depravarea.

Dacă ai un site nou, atunci e recomandat să postezi 2 articole noi pe săptămână. În schimb, dacă site-ul are „experiență” (vechime), atunci 1 articol pe săptămână este suficient.

Bineînțeles, dacă vrei ca site-ul tău să fie mai vizibil, atunci e nevoie de cât mai multe articole, dar nu orice tip de articole, ci articole optimizate 100% din punct de vedere SEO.

Vreau să înțelegi de la bun început faptul că blogul este o necesitate pentru orice tip de site web! Chiar dacă ai un magazin online și vinzi jucării sau ai un site personal și vinzi materiale de construcții, blogul trebuie să fie la loc de cinste!

Așa cum am precizat anterior, articolele de blog aduc un plus site-ului web din două motive principale:

  1. Se creează o pagină nouă.
  2. Conținutul articolului poate aduce un scor relevant pentru SEO (atât la nivel general, cât și la nivel de pagină, adică pagina să fie afișată în top pe Google, nu doar site-ul).

Știai că fiecare pagină a site-ului web are un scor propriu când vine vorba de SEO? Pentru început, e bine să știi că SEO se ocupă de promovarea site-ului tău pe motoarele de căutare (precum Google, Baidu, DuckDuckGo, Yahoo, Yandex, Bing etc.).

Când ai un pic de timp, te rog să citești articolul „Ce este SEO?”. Mulțumesc.

Faptul că se creează o pagină nouă, iar site-ul tău își extinde teritoriul, este un semn bun pentru Google. Domnul Google va fi la curent cu acțiunea site-ului tău și va trimite o echipă de cercetare. Ce înseamnă acest lucru?

Pe internet circulă o grămadă de „polițiști informatici”, numiți „boți” (sau „roboți”). Ce sunt acești „boți”? Niște scripturi… Hai să-ți explic altfel. Sunt niște furnici. 

Cum procedează furnicile când găsesc hrană? Anunță tot clanul. Ei bine, așa fac și aceste „furnici informatice”.

furnici informatice
Furnici informatice

Google trimite o grămadă de „furnici informatice” care inspectează site-ul tău și observă ce e cu noua pagină creată (sau cu noul articol de blog). Bineînțeles, mă voi ocupa ca noul articolul să fie indexat, dar acolo e altă poveste.

Din moment ce „furnicile informatice” analizează noua pagină, îi oferă imediat și un scor. Acest scor este relevant pentru o eventuală propulsare a paginii respective în topul afișărilor pe cuvintele cheie folosite.

De exemplu, dacă vinzi materiale de construcții și în noul articol este vorba despre un adeziv foarte rezistent pentru faianță, atunci în funcție de optimizarea textului, site-ul tău poate ajunge pe prima pagină în Google la căutarea „adeziv rezistent faianță”. Simplu? Ușor de zis (scris), dar nu tocmai ușor de făcut…

Este foarte important să realizezi și faptul că articolele de blog sunt doar o hrană. De câte ori mănânci pe zi? Ei bine, cam de atâtea ori îți vizitează site-ul și „furnicile informatice”. Nu vreau să intru în detalii, dar gândește-te la articole ca fiind pe post de consum, de aceea nu trebuie să-ți pui toată încrederea într-un articol că va ajunge mare și tare…

Articolele de blog reprezintă o hrană pentru site-ul tău. În lumea informaticii, cu cât site-ul este mai hrănit (bogat în articole sau pagini), cu atât mai mare este și relevanța lui. 

Te-ai uitat la numărul de produse a marilor site-uri, precum emag.ro, altex.ro, flanco.ro, elefant.ro? Fiecare produs are propria pagină.

Dacă abordezi o strategie în care fiecare produs are articole de blog care să-i ofere un sprijin, mai ales prin linkurile interne, site-ul afacerii tale va crește foarte mult în relevanță!

Fii pe pace! Mă ocup și de implementarea strategiei, nu doar de consultanță! Site-ul tău trebuie să fie vizibil!

Vizibilitatea site-ului cu ajutorul blogului

Poate că ar fi bine să-ți scriu ceva și despre blog. 

Nu toată lumea are un blog pentru site-ul afacerii. De ce? Pentru că nu se gândesc la utilitatea lui. Din ce ai citit până acum, realizezi importanța unui articol de blog, corect? Ei bine, articolul de blog se pune în cadrul blogului.

Imaginează-ți blogul ca fiind un raft. Ce se pune pe raft? Ce vrei tu, în funcție de nevoile tale. Nu își pune nimeni un raft în cameră doar să se uite la el, nu-i așa? 

Poți să pui elemente de design, poți să pui cărți, poți să pui jucării, poți să pui diplome (premii, medalii), poți să pui orice, important este să nu-l lași gol.

La fel este și cu blogul. Orice site web ar trebui să aibă în mod obligatoriu un blog. Nu doar că este un ajutor esențial pentru SEO, ci și pentu faptul că vizitatorul va face cunoștință cu afacerea ta.

Scrisul este o artă. Cititul este o onoare. Învățatul este o cinste. 

Dacă-i oferi vizitatorului un festin culinar (intelectual) prin informațiile pe care le prezinți, ești pe drumul cel bun. 

Timpul vizitatorului este foarte important. Din moment ce este la tine pe site, gândește-te că este la tine acasă. Fii gazdă bună!

E drept că nu trebuie să-i oferi tot, ci să mai lași o portiță prin care să-și dorească să revină, dar oferă întotdeauna ceva bun și relevant. 

De altfel, produsele sau serviciile tale trebuie să fie bune. Din moment ce sunt bune, ai putea să le faci să fie foarte bune, calitative și eficiente.

Blogul îi oferă site-ului avantajul de a se „îngrășa”. Omul fuge de cântar când se vede un pic mai plinuț, dar un site web se bucură cu cât e mai „gras” în pagini web.

Ai o strategie de conținut pentru blog? Colaborează cu mine și primești o strategie de conținut, plus implementarea! Dacă vrei mai mult decât atât, alege-ți un pachet SEO și trecem la treabă.

Strategie de conținut

Ce înseamnă o strategie prin articole de blog sau o strategie de conținut? Faptul că se postează articolele într-un mod strategic, pe subiecte diferite, care să acopere o arie largă de subiecte și interese, într-un timp prestabilit. 

Cui nu-i place organizarea, mâna sus! Nu văd mâini ridicate, deci continui…

Blogul se poate împărți pe categorii. Nu recomand să ai o singură categorie de articole și toate să fie pe „mod vânzare”. Ar fi urât din partea ta să bombardezi cititorul cu oferte, fără să-i dai și informații utile și relevante atât pentru businessul lui, cât și pentru cultura lui generală. 

Fiecare articol trebuie să aibă un îndemn la acțiune, dar este important să fie optimizat SEO și să ofere informații relevante.

Știu că scopul tău ca antreprenor este să vinzi și să faci profit. Scopul meu ca scriitor, „SEOman”, consultant (și antreprenor) este să văd imaginea de ansamblu și să ofer articole de blog cu scopul de a nu pierde timpul cititorului, iar la final de a-l îndemna la acțiune. 

Rolul meu este să creez un mecanism de fidelizare al vizitatorului pentru a deveni client, iar ulterior, clientul să revină cu drag pe site-ul tău.

Ai idei cu privire la un potențial articol? Poți să mi le trimiți și pot să conturez unul sau mai multe articole în jurul lor. Cu cât ai mai multe idei, cu atât mai bine.

Dacă ai un site nou (de minim 1 an), atunci îți recomand măcar 3 luni să mergi cu 2 articole pe săptămână. În schimb, dacă ai un site cu experiență (vechime), atunci este suficient să ai 1 articol pe săptămână.

Blogul trebuie să aibă și rolul de a fideliza vizitatorul. Scopul site-ului web este să atragă potențiali clienți, nu? E chiar recomandat să atragă și oameni care vor recomanda produsele sau serviciile tale. 

Acest lucru se întâmplă fie datorită unui client mulțumit, fie datorită unui vizitator interesat doar de informațiile prezentate în anumite articole.

Ce tipuri de articole scriu - Articole de blog

Bună întrebare… Să mă laud? Mă pot lăuda doar cu Dumnezeu!

Îți pot recomanda articolul de pe blogul meu personal (horjarobert.ro), cu titlul „Articole de blog recomandate”. Acest articol îl voi actualiza lunar, deci cu siguranță vei avea ce să citești.

Pe blogul personal am peste 20 de rubrici pe care le-am ramificat în 5 categorii:

  1. Creștine (Biblia; Motivațional; Proverbul săptămânii; Rugăciuni)
  2. Filosofie (Învață cu mine; Nod gordian; Proverbe românești)
  3. Cultură (Carte; Film; Limba română la-ndemână; Minutul de cultură; Poezie; Știai că…?; Tehnologie)
  4. Știri (Adevăr politic; „Bineri”; Lumea nu-i ca lumea; Știri de ieri importante și azi; Știri internaționale; Știri naționale; Știri pozitive)
  5. Diverse (La solicitarea cititorului; Publicitate; Recomandare; Rezumatul lunii; Taifas)

Nu pot să scriu lunar la fiecare rubrică și nici nu aș vrea. Scrisul este doar o parte din activitatea mea profesională. Mă ocup și cu partea de programare (creare site-uri web și aplicații Android). Dacă vrei să vezi serviciile mele, te invit să accesezi pagina „Servicii”.

Un blog personal este diferit față de un blog de business. Poți urmări și blogul meu de business de pe site-ul consultant.horjarobert.ro

Sunt oameni care trăiesc din blogul personal și merită felicitați. Astfel de oameni postează (aproape) zilnic. Pe blogul de business nu merită să postezi zilnic, în sensul că nu merită să-ți investești energia, nu că n-ar fi bine sau cel puțin util dacă ai putea…

Dacă vrei să postezi zilnic câte ceva, îți recomand să ai un cont sau o pagină pe o platformă de Social Media. Nu-ți investi toate resursele în site-ul web! Mergi în paralel și cu un cont de socializare.

Te pot ajuta la partea de creare de conținut digital pe Social Media (Facebook & Instagram). Poți să vezi ce pachete lunare ofer pentru clienții mei dacă intri pe pagina „Creare conținut Social Media”.

Poate ai nevoie de ajutor doar la textul postărilor… Ei bine, nu te bloca la text! Nu folosesc ChatGPT la scrierea articolelor pentru că e un simplu roboțel care oferă informația expusă pe internet a altor oameni. 

Fug de plagiat, mai ales că dăunează la SEO. Dar pentru tine, dacă ai nevoie de text pentru postările de pe Social Media, ChatGPT ți-ar putea fi de folos.

Ce tipuri de articole scriu? Diverse. Dacă ai intrat pe linkul cu articolele recomandate, probabil ai observat numai din titluri câte subiecte am abordat.

Pot să scriu articole de interes pentru promovarea afacerii tale, folosindu-mă și de informații de cultură generală. 

În felul acesta, site-ul tău va cuprinde o arie largă de vizitatori, nu doar de potențiali clienți. Omul trebuie să fie mai întâi curios înainte de a cumpăra…

Prețuri articole de blog + bonusuri gratuite

Ce prețuri am la articolele de blog? Prețuri accesibile, în funcție de numărul de cuvinte:

  • 59 RON: 500 – 600 cuvinte
  • 79 RON: 700 – 800 cuvinte
  • 99 RON: 900 – 1000 cuvinte
  • 139 RON: 1500+ cuvinte
  • 179 RON: 2000+ cuvinte

*Comanda minimă este de 3 articole!

Contează numărul de cuvinte? Uneori da, alteori nu. Îți recomand articole de peste 2000 de cuvinte numai în anumite cazuri. Aici va trebui să mă uit și la concurența ta, să văd exact cu cine „ne batem” și ce avantaje au ei.

Articolele cu peste 2000 de cuvinte intră foarte ușor în top pe Google. Cele cu 1000 de cuvinte intră bine în prima pagină. Ce pot să zic despre articolele de 400 – 600 de cuvinte? 

Am un articol de 67 de cuvinte, cu tot cu titlu (vezi articolul „Cum este corect? #5”), care este pe poziția a 5-a în Google la căutarea „ori de câte ori” sau „oridecâteori” sau „oridecâteori sau ori de câte ori” (la data la care scriu acest text, dar sunt conștient că poziția se poate schimba). Vezi ce interesante sunt căutările?

Dacă nu este o luptă aprigă pe cuvintele cheie specifice afacerii tale, atunci este ușor să intri rapid în top pe Google. În schimb, dacă deja se dă o bătălie și mai prinzi site-uri mari care lucrează de ceva timp la partea de SEO, atunci va fie nevoie de un efort considerabil.

Garantez rezultate? Nu. Dar garantez o treabă bine făcută, astfel că-mi pun experiența pe masă. De fapt, îmi pun chiar numele la înaintare. Lupt pentru fiecare client ca treaba pe care o fac să fie una bine făcută, utilă și durabilă.

Chiar dacă SEO trebuie să fie făcut pe termen lung, odată ce fundația este solidă, tot ce se va construi ulterior va fi pe mâini bune.

Nu-i nevoie să fiu neapărat omul care se ocupă de SEO la site-ul tău. Pot să mă ocup liniștit de scrierea articolelor de blog și să susțin partea de SEO.

SERVICII EXTRA: 20 RON/articol

  • Tehnoredactare (direct la tine pe site)
  • Optimizare SEO (SEO on-page)
  • Imagine la fiecare articol (optimizate din punct de vedere SEO și în formatul WEBP)
  • Distribuire în grupuri de Facebook (specifice afacerii tale)

Referitor la prețuri, sper că nu le voi schimba, deși nu mă ajută prea mult când vine vorba de raportul preț/timp de lucru, dar îmi face plăcere să învăț ceva nou, iar scrisul mă ajută să-mi „cimentez” mai bine noțiunile asimilate.

Servicii digitalizare online - Articole de blog

Ai nevoie de servicii SEO pentru indexarea și optimizarea completă a site-ului web, nu doar de articole de blog? Te pot ajuta!

Ai nevoie de un site web sau de o reîmprospătare a acestuia fie pe partea de design, fie pe partea de funcționalitate, fie ai nevoie de anumite modificări sau chiar de un audit general? Te pot ajuta!

Ai nevoie de conținut digital pe platformele de Social Media? Te pot ajuta!

Ai nevoie de consultanță pe partea de IT și marketing? Te pot ajuta!

Ai nevoie de servicii pentru digitalizarea online a afacerii tale? Te rog să mă contactezi! Mulțumesc.

Te invit în chat pe WhatsApp să-mi spui mai multe despre site-ul afacerii tale și despre ideile de articole la care te-ai gândit.

Îți pot fi de ajutor și pe post de consultant IT și marketing! 

„Binele-i bun atunci când e bine făcut.”

✍ Horja Robert Emanuel
Consultant IT & Marketing
WhatsApp 075 041 7794

Notă: Imagini generate cu Midjourney (AI)