Ce pot să fac atunci când vine un potențial client la mine și-mi spune prompt: „Vreau vizibilitate pe internet”? Lăsând la o parte modul (prea) direct în care o spune, pot încerca să-l ajut.
La urma urmei, sunt și consultant pe zona de marketing digital, nu doar consultant IT.
Orice business are nevoie de vizibilitate, nu-i așa? De ce?
„Vreau vizibilitate pe internet”
- Orice business are nevoie de vizibilitate!
- „Vreau vizibilitate pe Facebook”
- „Vreau vizibilitate pe Instagram”
- „Vreau vizibilitate pe TikTok”
- „Vreau vizibilitate pe Google”
- Servicii marketing digital
- Contact
Orice business are nevoie de vizibilitate!
Cu cât businessul tău este mai vizibil, cu atât mai mult cresc șansele să atragi atenția asupra serviciilor sau produselor pe care le oferi.
Ce se întâmplă după aceea? Cresc vânzările. E logic, nu? Ca să se-ntâmple efectul domino, trebuie să faci primul pas, iar în cazul de față, primul pas este vizibilitatea.
Nu ai vizibilitate? Adică, nu știe lumea despre produsele sau serviciile tale? Vânzările sunt mici spre deloc, în cazul în care nu ai clienți care vin din recomandări sau prin cea mai bună formă de publicitate: viu grai.
Ai vizibilitate? Ai vânzări. Ai bani. Te poți dezvolta. Slavă Domnului!
Gândește-te la vizibilitate ca la modul în care-ți construiești reputația. Nu-i așa că este ușor de recunoscut o persoană care apare în reclame? Este foarte ușor să o asociem cu reclama respectivă și imediat să o considerăm vedetă sau persoană importantă.
Ei bine, la fel se întâmplă și în business. Dacă produci canapele, hai să le dau numele Canapiños, atunci cu cât apar mai des canapelele respective în fața oamenilor, cu atât mai mult își vor dori să le cumpere.
În ultima vreme, este la modă ciocolata Dubai. Este un adevărat extaz mediatic în jurul acestei ciocolate.
Trebuie să știi că marketingul se ocupă și cu educarea publicului. Tare, nu?
Vrei vizibilitate pentru businessul tău? Unde anume? Poate zici că vrei peste tot.
Hai să luăm în considerare platformele Facebook, Instagram, TikTok și dacă tot vrea omul vizibilitate pe internet și consideră că „internet = Google”, iau în calcul și Google (#SEO).
Să începem…
„Vreau vizibilitate pe Facebook”
Primul meu gând este să te felicit, mai ales dacă mă abordezi cu „vreau”. Îți apreciez dorința. Asta înseamnă că vrei să ajungi undeva, deci ai ceva planuri, iar primul pas spre împlinire este vizibilitatea pe Facebook. Așa gândești și tu, corect?
Este greu să fii vizibil pe Facebook? Și da, și nu. De ce? Hai să intru un pic în detalii.
Pe Facebook îți poți face 4 tipuri de entități cu ajutorul cărora îți construiești platforma pentru vizibilitate.
Cea mai uzuală entitate este contul personal de Facebook. Cum îl recunoști? Este acel cont care are prieteni…
De altfel, merită precizat și faptul că fără un cont de Facebook nu îți poți transforma contul într-unul profesional și nu îți poți crea o pagină și un grup de Facebook.
Așadar, contul personal de Facebook este geneza la celelalte 3 tipuri de entități.
Contul profesional de Facebook este acel cont care afișează numărul de urmăritori. Practic, după ce transformi contul personal într-un cont profesional, toți prietenii devin automat urmăritori.
Al 3-lea tip de entitate este pagina. O pagină de Facebook se distinge prin urmăritori și aprecieri. Îți recomand să citești neapărat articolul „Consultanță securizare cont + pagină de Facebook”.
Pagina de Facebook trebuie să fie neapărat securizată cu un proprietar, adică cu un Business Manager. În felul acesta, în cazul în care contul de Facebook va fi „spart”, iar pagina furată, vei putea să-ți recuperezi pagina mult mai ușor.
Fie vorba între noi, odată ce contul de Facebook îți este „spart”, șansele de recuperare sunt minime spre imposibile. Nu te stresa! Fă-ți alt cont și începe de la zero! Vezi părerea mea despre suportul de la Facebook în articolul „Cât de incompetenți sunt cei de la Facebook?”.
A 4-a entitate este grupul de Facebook. Grupul de Facebook poate fi privat sau public. Contul personal, contul profesional și pagina de Facebook sunt publice în mod implicit.
Până aici e totul clar, dar cum ajungi să ai vizibilitate pe Facebook? În primul și-n primul rând postând conținut cu ajutorul acestor entități.
Imaginează-ți conținutul (sau postările) ca fiind „momeală” de pești. De ce ar vrea cineva să te urmărească? Ce îi oferi? Ține cont că există o grămadă de postări pe Facebook, deci chiar dacă ești vedetă internațională, postările tale pot fi date la o parte cu un simplu „scroll”.
Îți recomand să creezi postări diverse pe diferite teme, în funcție de domeniul afacerii tale, și să le postezi atât pe conturile de Facebook (personal și profesional), cât și pe pagina de Facebook. De ce nu și pe grupul de Facebook?
E bine să ai grupul tău de Facebook, dar creșterea unui grup de Facebook fără a investi bani în reclame este o adevărată aventură.
Cu un cont personal poți să dai cereri de prietenie la (aproape) cine vrei, la fel poți face și cu acel cont profesional (doar că prietenii se transformă automat în urmăritori).
Creșterea unei pagini de Facebook este la fel de greoaie precum creșterea unui grup. Mă refer la creșterea organică, naturală, fără a investi bani în reclame.
Nu știi ce postări să creezi? Pe pagina „Creare conținut Social Media” vezi pachetele mele pentru partea de crearea de conținut digital. Spune-mi ce pachet dorești și încerc să te ajut.
Va fi nevoie de o perioadă de testare, perioadă în care voi crea mai multe tipuri de postări pentru a vedea reacțiile celor care văd postarea.
Știu că scopul tău principal este să atragi cât mai mulți potențiali clienți, dar îmi voi permite să mă axez pe o audiență mai largă. De ce? Pentru că niciodată nu știi de unde vine clientul…
Personal, am o grămadă de conturi, pagini și grupuri de Facebook. Postez reclame sau diferite postări educaționale (motivaționale) peste tot pe unde pot. La cât de mult se postează pe Facebook, este foarte greu să monitorizezi „la sânge” rezultatele.
E drept că poți întreba clientul care te sună pe WhatsApp (075 041 7794) unde te-a găsit, dar în multe cazuri va spune „sec”: „de pe Facebook”. Dacă întrebi de unde mai exact, cel mai probabil îți va spune că nu știe.
Uite că ăsta este cel mai mare motiv pentru care site-urile web sunt mai eficiente decât platformele de Social Media. Odată ce intră omul pe un site web, are tot conținutul ordonat (sper că site-ul afacerii tale este pus la punct), dar când intră pe Facebook sau pe altă platformă de Social Media, toate postările sunt alandala.
Sunt și cazuri în care omul intră la tine pe profil sau pe pagină sau pe grup pentru a căuta ceva anume (sau doar din pură curiozitate), dar asta se întâmplă rar.
Așadar, vizibilitatea pe Facebook se face prin intermediul celor 4 entități (cont personal & profesional, pagină și grup), cu ajutorul postărilor.
Îți recomand ca odată ce începi să intri cu afacerea pe Facebook, să-ți aloci un buget lunar pentru reclame plătite.
Din nefericire, partea cu reclamele este destul de păguboasă. Am consultat cazuri în care mi s-a spus că vizibilitatea postărilor organice (naturale) a scăzut dramatic după ce s-au făcut câteva postări plătite (reclame).
De ce scade vizibilitatea postărilor organice pe platformele de Social Media (nu doar pe Facebook) după ce se apelează la postări plătite? Pentru că oamenii din spatele platformelor sunt hapsâni și vor să torni în continuare bani în reclame. La urma urmei, e platforma lor, tu ești doar un simplu utilizator (sau client).
Este pur și simplu o „vrăjeală” făcută cu intenție, intenție care nu se va recunoaște prea curând într-un mod oficial din partea celor care administrează astfel de platforme.
În fine, nu te necăji! Alege două platforme de Social Media și site-ul web pentru promovarea pe internet!
Știi proverbul „Never put your eggs in one basket?” Aplică-l! Eu investesc timp și bani în Facebook și Instagram pentru Social Media și în site-uri web pentru SEO (#Google).
„Vreau vizibilitate pe Instagram”
La fel ca pe Facebook, și pe Instagram există mai multe tipuri de entități, și anume 3.
Prima entitate este contul normal (personal) de Instagram. După aceea, ai posibilitatea să transformi contul personal într-un cont de business sau într-un cont profesional.
Care este diferența dintre un cont de business și unul profesional? Din ce am observat, contul de business se „hrănește” doar cu reclame plătite. Postările organice au o vizibilitate mediocră pe un cont de business.
Are rost să mai zic că Facebook este sub aceeași pălărie ca și Instagram? Asta-i strategia celor de la Meta, adică să instige lumea la aruncarea cu bani în reclame.
Te pot ajuta și cu partea de reclame, dar trebuie să ai răbdare pentru că trebuie făcute anumite teste. Cel mai probabil, ce funcționează la mine nu va funcționa la tine. De ce? Unul dintre motive ar fi că avem tipuri de businessuri diferite, iar un alt motiv este acela că ne adresăm unor potențiali clienți diferiți.
Marketingul nu se bazează întotdeauna pe logică sau pe rațiune. Dacă ție îți place ceva, nu înseamnă că același lucru este plăcut de cei 100 sau 1.000 de oameni care îți văd postarea. De aceea este foarte bine să nu te atașezi prea mult de ceea ce postezi.
Se știe că cele mai vizualizate tipuri de postări pe Instagram sunt „reels-urile”. De ce? Pentru că omului îi place să vadă ceva interactiv, adică un clip, chiar dacă este scurt. Oricum, omul care stă „toată ziua, bună ziua” pe platformele de socializare are o răbdare egală cu nerăbdarea…
Ai auzit de „scrolită”? Este boala deceniului!
La fel ca la Facebook, îți recomand să ai și aici un buget lunar pentru reclame. Chiar dacă vei posta numai clipuri sau „reels-uri”, nu strică să dai câte un boost o dată pe săptămână.
Din proprie experiență, am observat că dacă legi un cont de Facebook (sau o pagină) cu un cont de Instagram și postezi un „reels” de pe Instagram care să fie distribuit și pe Facebook, ai șanse mari la o vizibilitate extrem de mare.
Eu așa procedez în special pe contul personal de Instagram (@horjarobert.ro). Vezi postarea asta cât de bine s-a dus… A ajuns la peste 40k de vizualizări în 2 luni. E drept că se oprește aici, nu va mai crește pentru că nu va mai fi recomandată.
Pe Instagram, postările care sunt legate de conturile de Facebook încep să prindă vizibilitate după 24 de ore. Postările de pe Facebook se „îneacă” repede, dar nu la fel de repede ca cele de pe TikTok.
Pe TikTok, o postare normală, fără reclame, circulă sau mai bine zis „bântuie” aproximativ 2 ore, după aceea nu mai este vizibilă (rar vei observa că mai crește numărul de vizualizări).
Hai să trecem la TikTok…
„Vreau vizibilitate pe TikTok”
Hai să-ți mai zic una (bună): să nu crezi că vizualizările de pe Facebook, Instagram, YouTube, TikTok etc. sunt 100% reale.
N-am încredere în chinezii de la TikTok la faza asta, mai ales după escrocheriile celor de la Facebook în care se spunea că jumătate din numărul total de vizualizări ale unui clip sunt reale. În fine, este o poveste lungă și fiecare vrea să-și vândă marfă.
Totuși, e aiurea să păcătuiești în halul ăsta doar pentru niște bani… Banii vin și pleacă. Avem o singură viață și o întreagă veșnicie…
Pe TikTok, un clip slab va avea aproximativ 200 și ceva de vizualizări în 2 ore, apoi se oprește. De ce? Algoritmul nu mai împinge clipul în fața oamenilor din moment ce observă că nu primește nicio reacție. În cel mai fericit caz, clipul ajunge să aibă între 600 și 700 de vizualizări. Poți testa asta pe „barba ta”.
În schimb, dacă postarea este bună și lumea interacționează cu ea, ajungi lejer la 1.000 de vizualizări. Ajungi la astfel de cifre cu un cont fără mulți urmăritori. Dacă ai mulți urmăritori și sunt cât de cât activi, atunci numerele „explodează”.
Partea bună pe TikTok este că poți să ajungi la foarte mulți oameni, indiferent de conținutul pe care-l postezi.
Îmi displac o grămadă de chestii la TikTok, dar printre părțile bune pe care pot să zic că le apreciez este faptul că oricine poate deveni viral.
Sunt o grămadă de clipuri cu oameni ce lucrează în construcții și au peste 40.000 de aprecieri (plus sute de mii de vizualizări). Ce zici?
E drept că nu foarte multă lume știe diferența dintre mistrie și cancioc, dar se pare că astfel de clipuri intră la categoria „clipuri educaționale” și lumea apreciază rezultatele finale ale lucrărilor (să nu mai scriu că se ceartă și aruncă cu „hate” ca-n codru, iar unde e scandal se adună lumea ca la pâine caldă, gratis).
TikTok este o platformă bună de „atacat” dacă vrei să ai vizibilitate sau dacă vrei să testezi „apele” cu o anumită postare.
Știai că persoanele apropiate, în special cei care te cunosc, sunt foarte zgârciți la apreciat postările de pe platformele de socializare? La urma urmei, Social Media este despre comunicare, socializare, încurajare, nu despre invidie și uite că invidia ajunge la cote alarmante în mediul online. Nu mai zic nimic de influenceri.
Apropo, dacă vrei să încerci să ai o vizibilitate mai mare dintr-un singur tun, colaborează cu un influencer! Pe ce platformă? Oricare! Ideea e să vezi reacția unor oameni care nu știu de produsul sau de serviciile tale și să vezi dacă numărul contează.
Vei observa că expresia „calitate, nu cantitate” este o vorbă înțeleaptă. La urma urmei, acel influencer este urmărit pentru divertisment, nu pentru altceva…
De ce cred că TikTok este cea mai bună platformă pentru vizibilitate? Mă refer la clipuri, nu la alte tipuri de postări, deși eu pun foarte multe imagini în format vertical la care le adaug o melodie interesantă…
TikTok nu are prea multă vechime, este pe „piață” din 2016, iar faptul că lumea a devenit tot mai mult consumatoare de conținut și bolnavă de „scrolită”, a făcut din TikTok o platformă de postări virale.
De asemenea, dacă vrei să investești în reclame pentru a avea vizibilitate pe TikTok, cu 100 de lei poți să ajungi aproximativ la 15.000 – 50.000 de vizualizări la postare. E mult? Comparativ cu Facebook sau Instagram, la capitolul ăsta, TikTok îi „rupe” pe toți.
Merită să menționez că pe TikTok nu poți adăuga un link la postare dacă nu ai peste 1.000 de urmăritori. Trebuie să se diferențieze platformele de Social Media într-un fel, corect?
Dacă vrei să intri cu afacerea pe platformele de socializare, îți recomand TikTok, dar neapărat să investești timp și bani în Facebook sau Instagram. Nu te baza pe una singură! Și încă ceva: asigură-te că ai un site web al afacerii bine pus la punct!
„Vreau vizibilitate pe Google”
Cea mai bună investiție pe care o poți face dacă vrei vizibilitate pe internet este să investești în SEO!
Ce este SEO? O definiție care la carte vei găsi în articolul „Ce este SEO?”. Pe scurt, SEO este o unealtă prin care site-ul web este atractiv atât pentru oameni, cât și pentru motoarele de căutare.
Dacă site-ul tău este optimizat din punct de vedere SEO și, să zicem, la căutarea „mobilă brașov” ești pe locul 3 în afișări pe Google, și nu ai concurență serioasă care să te detroneze, ești pe drumul cel bun.
Cu ajutorul optimizării din punct de vedere SEO, site-ul afacerii tale este afișat ca o reclamă 24/7. Cum așa? Referitor la exemplul anterior, orice om care caută „mobilă brașov” pe Google va vedea site-ul tău pe poziția a 3-a la rezultate, oricând. E tare, nu?
Bineînțeles, pentru a menține poziția sau pentru a urca în clasament, trebuie ca site-ul web al afacerii să fie optimizat continuu. Nu trebuie să te „culci pe-o ureche” dacă ești pe locul 1 sau pe locul 3 în afișări pe Google la anumite căutări.
Imaginează-ți optimizarea SEO ca mersul la sală sau mai bine zis, ca întreținerea musculaturii. Dacă ai six-pack, te lași de sală sau continui să-ți întreții abdomenul? Este mult mai ușor să întreții ceva după ce ai ajuns la anumite rezultate, decât să o iei din nou de la zero… Fii înțelept!
Vizibilitatea pe Google se face tot cu ajutorul conținutului, iar acest conținut este dat de paginile web ale site-ului.
Personal, mă axez foarte mult și pe blog, astfel că îți recomand să ai neapărat un blog în care să postezi minim 1 articol pe săptămână. Nu știi ce să scrii? Te invit să citești articolul „8 idei pentru articole de blog”.
Merită să ai un blog pentru magazinul online? Absolut! Articolele de blog vor fi de mare ajutor pentru paginile de produs! Dacă ai nevoie de ajutor la optimizarea paginilor de produs ale magazinului online, te rog să iei legătura cu mine! Mulțumesc.
Ai nevoie de cineva care să se ocupe de vizibilitatea site-ului tău pe Google? Sunt gata-gata să te-ajut! Te pot ajuta cu servicii SEO 100% complete, inclusiv la partea de backlink cu articole publicitare pe site-ul lightnews.ro.
Servicii marketing digital
Este onoarea mea să-ți pot oferi servicii complete de marketing digital!
Vrei vizibilitate pe Facebook, Instagram, TikTok, Google? Te pot juta atât la partea de consultanță, strategie, planificare, cât și la partea de creare de conținut (postări, articole de blog).
Partea de optimizare SEO a site-ului web nu trebuie neglijată, fiind o investiție care poate să-ți aducă beneficii pe termen lung.
Înțeleg foarte bine ideea de vizibilitate pe internet, adică pe platformele de socializare și pe motoarele de căutare (Google, Bing, Yahoo, Qwant etc.), astfel că dacă ai nevoie să discuți cu cineva înainte de intra cu afacerea în mediul online, sunt aici să te-ajut.
Contact
Pentru o consultație cu privire la afacerea ta, fie pe partea de Social Media, fie pe partea de SEO, fie o consultație completă ce privește zona de marketing, te rog să iei legătura cu mine pe WhatsApp la numărul de telefon 075 041 7794.
Să ne-auzim cu bine!
„Binele-i bun atunci când e bine făcut.”
✍ Horja Robert Emanuel
CEO & Director HRE CONSULTANT S.R.L.
WhatsApp 075 041 7794