Cum arată un site fără SEO? Ca o mașină fără motor? Ca o sticlă de apă fără apă? Ca un „kurtoș colac”? O să răspund la fiecare întrebare…
Apropo, ai un site web? Cum stă la capitolul promovare pe internet?
Multă lumea pune semnul egal între internet și Google. Trebuie să știi că internetul reprezintă un sistem de rețele interconectate, iar Google este pur și simplu un browser (îți recomand articolul „Ce este un browser?”).
În caz că nu ai un site web, te rog să-mi scrii pe WhatsApp la numărul de telefon 075 041 7794 și voi încerca să te ajut cu un site web potrivit pentru afacerea ta.
Să răspund la întrebările din introducere? Hai să-ți scriu mai întâi câte ceva pentru a te pune în temă cu SEO.
Ce este SEO?
SEO este abrevierea de la „Search Engine Optimization”, iar ca pură definiție, pot să zic că este cea mai bună unealtă de marketing pentru promovarea site-ului web. De ce? Prin SEO, site-ul web va fi atractiv atât pentru motoarele de căutare, cât și pentru oameni. (Vezi articolul „Ce este SEO?”)
Principalul atu al unui site optimizat din punct de vedere SEO este posibila vizibilitate pe Google.
De exemplu, dacă ai un site despre piese auto, atunci la căutările după cuvintele „piese auto”, „baterie mașină”, „ulei de motor”, site-ul tău ar trebui să apară în top.
Am scris „ar trebui”, pentru că dacă site-ul nu este optimizat pe cuvintele respective, atunci nu apare.
Și încă ceva: important este să apară o pagină (de produs) sau un articol de blog optimizat pentru expresia respectivă, nu neapărat site-ul ca domeniu ce duce pe prima pagină. Îți pot explica gratuit chestia asta dacă-mi scrii pe WhatsApp.
SEO este un factor esențial de promovare a site-ului web. Din moment ce site-ul tău este vizibil, va fi vizitat. Cine sunt vizitatorii? Oamenii curioși de produsele sau serviciile tale. În ce se pot transforma curioșii? În clienți.
Există mai multe moduri în care un site web poate fi promovat, dar cel mai benefic pe termen lung este printr-un blog.
Dacă ai un site web, cum stai cu blogul? Când ai publicat ultimul articol? Dacă nu știi ce articole să scrii, îți recomand să dai o „geană” pe articolul „8 idei pentru articole de blog”.
În caz că vrei să-ți scriu eu articolele de blog, atunci te rog să vizitezi pagina „Articole de blog” și acolo vei afla prețurile și beneficiile pentru clienții mei.
Să mergem cu mașina… Unde? Nicăieri. E mașină fără motor…
Ca o mașină fără motor
Un site web fără SEO arată ca o mașină fără motor.
Înțeleg că ai un site web și că ai investit o grămadă de bani în el, dar dă-mi voie să-ți zic (sau să-ți scriu) că dacă nu ai investit și în SEO, adică în promovarea lui, este la fel de util precum o mașină fără motor.
De ce?
Păi ce face o mașină fără motor? Stă. Dacă stă, cine o vede? Sau cine se poate folosi de utilitatea ei ca mijloc de transport? Răspund la ultimele două întrebări: nimeni!
Un site web trebuie să fie vizibil neapărat pe internet, mai exact pe Google sau pe orice alt motor de căutare (Baidu, Qwant, Yandex etc.).
Când vrei să cumperi ceva sau să te documentezi despre ceva anume, care este primul loc unde faci căutarea? Îți zic eu: pe Google.
Google este cea mai solicitată platformă când vine vorba de căutări. Nu ai vrea ca site-ul afacerii tale să fie în topul afișărilor când oamenii caută cuvinte cheie specifice domeniului tău de activitate?
Dacă vrei, atunci trebuie ca site-ul tău să fie optimizat din punct de vedere SEO. Și încă ceva: trebuie să ai răbdare! Rezultatele nu apar peste noapte!
Imaginează-ți că SEO este precum mersul la sală. Ce rezultate vrei să obții în două zile? Dar în două luni? Rezultatele adevărate apar după minim un an. Să nu aduc în discuție comparația… Dacă site-ul tău a început SEO acum două luni, să crezi că îi va lua fața concurenței tale care face SEO de doi ani.
Fie vorba între noi, dacă mergi la sală un an și apoi nu te întreții, ai mers degeaba… În fine, faci cum vrei, dar așa e și la SEO.
Odată ce site-ul tău a „prins” vizibilitate și este conform așteptărilor domnului Google, atunci trebuie să fie menținut, nicidecum lăsat în voia sorții.
Orice lucru bun și frumos trebuie să fie întreținut! Zilnic! Săptămânal! Lunar! Anual!
Ca o sticlă de apă fără apă
Un site web fără SEO arată ca o sticlă de apă fără apă.
Dacă vezi o sticlă de apă fără apă pe un raft la magazin, pui mâna pe ea pentru a o cumpăra? Nu cred.
Ei bine, dacă vezi un site web pe locul 123 (pagina 11 în Google), mai dai click pe el doar ca să vezi ce găsești pe-acolo? Nu cred că vei mai fi curios.
Omul este curios din fire și e normal să fie așa, doar că problema omului este timpul sau mai precis, răbdarea.
Dacă mă întorc la exemplul cu piesele auto, eu, ca om ce are nevoie de ulei de motor, nu mă pun să caut pe „nșpe” site-uri până găsesc avioane…
Vreau un motor de ulei, știu cum trebuie să arate recipientul și deschid câteva „tab-uri” în browser (maxim 5-6), apoi aleg și „La revedere!”.
De obicei, dacă vreau să comand ceva și mi-a plăcut ce am comandat ultima dată, revin pe site-ul respectiv. La capitolul fidelizare, cei de la eMag sunt cei mai buni din România.
Fidelizarea este un aspect extrem de important pentru un site web.
Care-i motivul principal pentru care un vizitator ar trebui să revină pe site-ul tău?
Dacă ai un blog, atunci ăsta ar fi unul dintre motive. Ai citit articolul „Articolele de blog: mană cerească pentru site-ul web!”?
Dacă ai un site cu produse pe care să le actualizezi instant (la zi), atunci ăsta ar fi un alt motiv.
Dacă pe site se găsesc informații relevante din industrie, atunci ăsta ar fi un motiv și mai interesant.
Este foarte important ca site-ul tău să fie „plin” cu ceva, să nu fie ca o sticlă de apă fără apă!
Timpul este prețios! Investește înțelept în SEO, iar astfel vei investi inteligent în timpul vizitatorilor site-ului tău!
Ca un „kurtoș colac”
Un site web fără SEO arată ca un „kurtoș colac”.
Oare cum arată un „kurtoș colac”? Nu mă refer la gust și nici nu vrea să „atac” ungurimea (numele meu de familie este Horja, deci sunt prieten cu ungurii din neam în neam, din moși-strămoși).
Un „kurtoș colac” este gol pe dinăuntru. Ce înseamnă asta în SEO sau în business? Țeapă!
Ai auzit de „clickbait”? Este modul prin care anumite site-uri de știri (dacă nu majoritate) atrag vizitatorii să dea click pe un titlu tip cancan.
Pe site-urile cu știri despre fotbal apar foarte multe articole de pe site-uri terțet (#reclamă) a căror titluri sunt despre anumite femei (#dive) cunoscute. Aceste articole sunt de tip magnet.
Dacă apeși pe astfel de articole, vei observa că textul sau mesajul sau conținutul articolului este cu totul cu totul despre altceva.
În titlu ți s-a promis că vei afla detalii „picante” despre vedeta X, iar în articol citești numai bazaconii și abureli de doi bani.
Ce faci data viitoare? Ți-ai învățat lecția sau ești atras de mirajul iluziei? Și ăsta a fost doar un exemplu pe care-l găsești pe site-urile de sport din România.
Apropo de sport, am și eu un site unde scriu articole tip opinii despre știri, sport și tehnologie. Site-ul este lightnews.ro. Spor la citit!
Îți place „kurtoș colacul”?
Varianta românească la nivel de popularitate pentru „kurtoș colac” este vata pe băț.
Ai putea spune că vata pe băț apare din nimic, nu dintr-un fir de ață. Care este rezultatul? Ditamai ciorchinul de vată.
Ei bine, dacă investești în SEO, atunci cu ajutorul vizibilități de care va dispune site-ul tău, ai toate șansele să-ți vinzi produsele sau serviciile la cât mai mulți oameni.
Site-ul web nu este un breloc! Un site web are ca scop în primul rând vizibilitatea, iar doar la final va trebui să vândă (adică să convertească potențialul client în client).
Nicicum (invizibil)
Un site web fără SEO arată nicicum, adică este invizibil.
Apropo de „nicicum”, cum se scrie corect: „nicicum” sau „nici cum”? Vezi răspunsul în articolul „Nicicum sau nici cum?”.
Nu e logic ca un site web să nu fie vizibil din moment ce nu se arată în căutări?
Ai o evidență cu numărul de vizitatori pe care-i are site-ul tău zilnic, săptămânal, lunar? Dacă ai un site creat în WordPress, atunci poți să-ți instalezi un „plugin” și îți va fi foarte ușor să vezi statisticile.
Sper că înțelegi cât de cât, în mare, la nivel macro sau generalist, ideea că un site web fără SEO este inutil.
Dacă tot ai băgat atâția bani în crearea site-ului pentru afacerea ta, pune-te și investește până la capăt, nu cu jumătate de măsură.
SEO este un element cheie când vine vorba de promovare și vizibilitate.
Poate zici că bagi bani în reclame (Google Ads) și nu vrei să te chinui pentru a-ți crește site-ul natural (#organic).
Dacă faci astfel, e ca și cum ai avea un tricou cu „six-pack”, iar burta ta să fie destul de măricică.
Reclamele sunt doar de fațadă, rolul lor fiind acela de a-ți „așeza” site-ul în primele căutări pe Google strict pe acele cuvinte cheie cât timp rulează reclama.
De exemplu (revin la primul exemplu cu piesele auto), dacă faci o reclamă pe cuvintele cheie „piese auto”, atunci site-ul tău va fi vizibil în topul căutărilor doar pe aceste cuvinte. Dacă nu câștigi niciun client de pe urma reclamei respective, poți să treci acțiunea la eșec.
Eu mă bazez foarte mult pe SEO natural (#organic) și prefer întotdeauna să dau click pe rezultatele care apar în primele 10 locuri, dar să nu aibă eticheta „Sponsored” sau „Sponsorizat”.
Colaborare
Vrei să colaborezi cu mine pe partea de SEO? Îți recomand să citești informațiile de pe următoarele trei pagini:
În felul acesta voi ști că ai luat la cunoștință ce voi face pentru site-ul afacerii tale și care sunt tarifele.
Dacă ai nevoie de SEO, te rog să-mi scrii pe WhatsApp la numărul de telefon 075 041 7794.
„Binele-i bun atunci când e bine făcut.”
✍ Horja Robert Emanuel
CEO & Director HRE CONSULTANT S.R.L.
WhatsApp 075 041 7794