Pe lângă analiză, înțelegere și sfaturi de îmbunătățire, orice consultanță trebuie să aibă în vedere factorii ROBI.
Fie că este vorba de consultanță business, fie consultanță IT sau consultanță pe rețelele de Social Media, factorii ROBI sunt esențiali!
Ce reprezintă un factor? Un element de bază care ajută (sau încurcă) un proces. Dorești o consultanță (consultație) de succes, nu-i așa?
Îți prezint pe scurt factorii ROBI, apoi voi intra în amănunte.
Apropo, știai că Robi este numele meu? De fapt, prenumele principal este Robert, dar cei apropiați mă știu drept Robi.
Factorii ROBI:
- Riscul: când vrei să faci o schimbare, trebuie neapărat să iei în calcul riscurile aferente;
- Organizarea: dacă vrei să ai o organizare de succes, ține cont de planificare, proceduri și perseverență;
- Bunăvoința: întotdeauna să alegi binele cel mai mare și răul cel mai mic;
- Implementarea: dintre toate variantele de rezolvare, mergi înainte cu soluția optimă.
Riscul
Fii înțelept! Gândește! Nu te grăbi!
Riscul face parte din viața noastră de zi cu zi. Există o probabilitate ca să pățim ceva rău, în fiecare secundă… La fel de bine există o probabilitate să nu pățim ceva rău și să fim ocrotiți de mâna Atotputernică a lui Dumnezeu.
Ce este riscul? Un pericol potențial. Sunt mai multe tipuri de riscuri, dar întrebarea mea pentru tine este următoarea: ești dispus să-ți asumi riscul eșecului?
Îți recomand să citești articolul Principiile HRE, în cazul în care nu ai făcut-o până acum. Pentru mine, în calitate de consultant, curajul este principiul care mă certifică să iau decizii. Ce fac dacă greșesc? Recunosc și îmi asum (primul principiu este adevărul).
Raportul oricărei tip de consultanțe trebuie să abordeze neapărat o secțiune de riscuri!
Sunt atâtea cazuri speciale în care ți se cere semnătura pe propria răspundere… Oare de ce? Din cauza riscurilor.
Imediat ce lămurim problema riscurilor și accepți potențialele pagube, trecem la factorul de organizare.
Organizarea
Sunt mulți oameni care fușăresc în viața de zi cu zi și folosesc sintagma „Mere și-așa”. Ferește-te de astfel de oameni superficiali!
Organizarea este un principiu cheie în business, darămite în viața de zi cu zi. Păi ce colaborare poți să ai cu un om dezorganizat?
Factorii de organizare sunt următorii:
- Planificare: cel mai bine este să planifici din timp, nu te lăsa pe ultima sută de metri!
- Proceduri: dacă vrei ca toată lumea să știe ce are de făcut, creează proceduri bine definite. Poate zici că tu le faci pe toate, dar dacă vrei să te extinzi? Prevenirea e arma înțeleptului!
- Perseverență: degeaba te organizezi cu tot felul de planificări și ai tot felul de proceduri care mai de care mai pompoase dacă nu te ții de treabă. Fii perseverent!
Cum îndeplinești factorii de organizare? Cu bunăvoință…
Bunăvoința
Moralitatea trebuie să fie literă de lege în orice tip de business. Poate că ar trebui taxați toți țeparii cu muncă în folosul comunității…
Principiile HRE au la bază moralitatea, fiind principii biblice (adevărul, curajul, integritatea, perseverența).
Factorii de bunăvoință sunt doi, dar buni:
- Alege binele cel mai mare! Știai că atunci când faci binele, în mod inevitabil faci și un pic de rău? Pentru mai multe explicații, îți recomand articolul acesta.
- Alege răul cel mai mic! Pentru noi românii, parcă singura alegere viabilă pentru președinție este alegerea răului mai mic.
Sper că ai observat până acum că factorii ROBI merg mână-n mână… E un risc să faci chiar și o organizare. Poate-poate uiți ceva… E un risc să alegi binele cel mai mare sau răul cel mai mic. Poate-poate îți lipsește o informație și alegi greșit…
Cel mai mare risc este la implementare.
Implementarea
După ce am analizat tot ce trebuia, după ce am consultat factorii ROB (ca un rob vrednic…), urmează cel mai important lucru, și anume implementarea.
Înainte de a te apuca de implementare, trebuie neapărat să faci câteva simulări sau teste. Nu te grăbi! Mai bine mai târziu și bine, decât mai rapid și greșit… Dacă perseverența este arma înțeleptului, răbdarea este scutul înțeleptului…
Cel mai important lucru pe care poți să-l faci, după ce ai toate calculele făcute, este să alegi soluția optimă din multitudinea variantelor posibile. Alege-o pe cea mai bună!
Observi că și aici e un risc? Oamenii adevărați înfruntă riscurile! Bineînțeles, nu trebuie să ne jucăm cu focul…
De ce durează cel mai mult procesul de implementare? Pentru că apar tot felul de situații neprevăzute.
Concluzie
O consultanță (sau o consultație) nu este un lucru de apucat. De ce? Pentru că se vor lua decizii de pe urma rezultatelor.
Eu, personal, nu-mi permit să mă ating de afacerea nimănui dacă nu înțeleg tot ce trebuie înțeles și nu am deplină siguranță și mai ales acceptul administratorului. Nu-mi permit să pierd banii și timpul pe greșeli care puteau fi evitate.
Factorii ROBI ajută la o consultanță de succes!
Dorești servicii de consultanță business, IT sau Social Media? Contactează-mă pe WhatsApp la numărul 075 041 7794 și te ajut cu plăcere!
„Binele-i bun atunci când e bine făcut.”
✍ Horja Robert Emanuel
CEO & Director HRE CONSULTANT S.R.L.
WhatsApp 075 041 7794