fbpx

„Binele-i bun atunci când e bine făcut.” (Horja Robert Emanuel)

Îmi place să creez, să am idei, să inventez, dar cel mai mult îmi place să mă joc cu ceea ce creez și să pun punctul pe „i” prin idee, invenție și inovație. Aici cred că se găsește succesul binecuvântării mele profesionale și personale.

Blog

Contact

SEO magazin online

Salutare! Vrei ca magazinul online al afacerii tale să beneficieze de un loc bun în căutări pe Google? Dacă vrei ca site-ul afacerii tale să fie bine indexat în Google, atunci ai nevoie de SEO!

Îți ofer servicii SEO profesionale pentru magazinul tău online! 

Ce produse pui la dispoziția clienților? Piese auto, mobilă, electrocasnice, accesorii pentru telefoane, obiecte de birotică, bricolaj, jucării pentru copii sau alte chestii interesante?

Spune-mi care este site-ul afacerii tale, iar eu încep să te-ajut!

Știu că întâmpini tot felul de probleme cu gestionarea unui magazin online, astfel că te pot ajuta la partea de marketing, adică la partea strategică de promovare.

Vrei mai mulți clienți? Cu siguranță! Trebuie ca site-ul tău să fie mai vizibil, îndeosebi pe motoarele de căutare precum Google, Bing, Baidu, Yahoo, Yandex, DuckDuckGo, Qwant etc.

Pentru mai multe detalii cu privire la serviciile SEO pe care ți le pun la dispoziție, te rog să-mi scrii pe WhatsApp la numărul de telefon 075 041 7794.

În continuare îți voi prezenta o serie de factori SEO esențiali, care trebuie să fie puși la punct pe site-ul tău. 

Dacă vrei ca magazinul tău online să aibă vizitatori direct de pe Google, atunci acesta trebuie să fie optimizat din punct de vedere SEO ca la carte. Ce înseamnă asta? 

Înseamnă că trebuie să aibă un SEO calitativ la nivel de conținut, la nivel de imagini, la nivel de linkuri interne și externe, și neapărat să nu uiți că orice lucru frumos trebuie întreținut, deci mentenanța SEO este eminamente esențială.

SEO ca la carte - SEO magazin online

Există un manual pe post de „biblie” pentru „SEOmani”? Nu unul, ci mai multe. Bineînțeles, când ne referim la Biblie trebuie să ne referim la Singura Biblie a Celui care este Singurul Dumnezeu Adevărat.

Preferi experiența sau cartea? Unii spun că vor practică, nu teorie. Alții spun că fără teorie nu pot să facă practică. Tu ce preferi? Eu le prefer pe amândouă.

Ce zice experiența? Exact ceea ce trebuie, nici mai mult, nici mai puțin.

E drept că SEO nu se face după ureche, ci trebuie să se țină cont de aproximativ toți factorii posibili.

De ce aproximativ și nu toți? Pentru că sunt excepții. Cei de la Google sunt cei mai ofticoși, supărăcioși și secretoși când vine vorba de factorii care contează pentru indexarea site-ului web.

Fie vorba între noi, nu trebuie să te iei 100% după tot ce zic ăia de la Google (chiar îi respect).

În domeniul ăsta al SEO-ului, există un om pe post de guru, și anume John Mueller. Ce zice omul ăsta e literă de lege pentru mulți „SEOmani”.

John Mueller este un fel de Elon Musk, doar că Elon Musk e un pic mai popular și are valențe în mai multe domenii.

Pentru a indexa un site ca la carte, trebuie să ai în vedere 4 zone principale, exact precum colțurile unui pătrat sau laturile unui pătrat:

  • Conținutul
  • Imaginile
  • Linkurile (interne & externe)
  • Mentenanța

Hai să le luăm pe fiecare cu câteva explicații de manual. 

Apropo, mie îmi place și să scriu, nu doar să rezolv chestii tehnice… Sunt și scriitor, nu doar IT-ist, fapt ce se potrivește ca o mănușă pentru un „SEOman”.

SEO de conținut - SEO magazin online

Cel mai important factor pentru indexarea unei pagini web este conținutul. 

Unii „SEOmani” vor spune că factorul cel mai important este dat de linkuri, acele „backlinkuri”, dar hai să dau un exemplu logic.

Cu ce te ocupi? Hai să nu zic de tine și să scriu de mine. Eu ofer servicii SEO, printre altele (vezi toate serviciile pe pagina „Servicii”).

Cum află lumea că eu mă ocup de SEO? Majoritatea oamenilor, când vor să afle o informație, fac o căutare (interogare) pe Google, corect? Pentru unii, internetul este totuna cu Google.

Hai să o lămurim și pe asta: internetul reprezintă un ansamblu de rețele interconectate, iar Google este un motor de căutare (pe când Google Chrome este un browser).

Dacă oamenii din Sibiu sau din Timișoara caută pe Google „servicii seo sibiu” sau „servicii seo timisoara”, ar trebui să le apară o pagină a site-ului meu. Ce fel de pagină? Una optimizată pe cuvintele respective.

Ce zici? Mă găsește lumea? Cu siguranță. 

Din moment ce am conținut, adică text, care include acele cuvinte sau expresii, plus că am tot site-ul optimizat din punct de vedere SEO, am toate șansele să fiu găsit pe prima pagină în Google.

Dar dacă aș fi din Brașov și avea un magazin online cu piese auto? Atunci, la căutarea „piese auto brasov”, site-ul meu ar trebui să fie în top.

Știi ce înseamnă SEO? SEO este o abreviere de la „Search Engine Optimization” și are rolul principal de a promova site-ul pe motoarele de căutare. 

SEO ajută motoarele de căutare să deslușească conținutului site-ului, dar și oamenii pentru a-i îndemna să intre pe site.

Cât de mult contează textul pe o pagină de produs? Mai mult de 50%. Așa mult? Da. De ce? Pentru că „inspectorii informatici” ai motoarelor de căutare au nevoie de „hrană”, iar „hrana” cea mai potrivită pentru SEO este conținutul de tip text.

Degeaba ai SEO bazat pe linkuri („backlinkuri”), dar toate trimiterile duc la pagini cu un conținut slab, care nu pot fi indexate. 

Vrei să te lupți cu alte site-uri pe anumite expresii sau cuvinte specifice domeniului tău de activitate? 

Dacă magazinul tău conține produse asemănătoare cu cele de pe eMag, Flanco sau Altex, atunci va fi nevoie de o strategie și de muncă acerbă. Nu te poți duce la război fără arme, corect?

Pot să te ajut atât cu strategia de conținut, cât și cu implementarea strategiei de conținut. În plus, voi porni motoarele și voi scrie articole de blog optimizate SEO pentru a crea mai multe pagini.

Fiecare pagină a site-ului tău trebuie să fie optimizată din punct de vedere SEO. De ce? Dacă e optimizată, înseamnă o șansă în plus la indexare pe o poziție mai bună în Google, ceea ce rezultă că vei avea mai multe vizite pe site, iar mai multe vizite vor aduce în mod inevitabil mai mulți clienți.

Poate zici că ai deja 1.000 de produse, deci 1.000 de pagini și nu ți-ar mai trebui alte pagini, pagini cum ar fi articolele de blog. Ei bine, articolele de blog reprezintă mana cerească pentru site-ul tău!

Articolele de blog au rolul de a prezenta produsele (sau serviciile) pe care le oferi și de a crea linkuri care să crească scorul SEO al paginilor respective.

Cu cât ai mai multe pagini optimizate din punct de vedere SEO, cu atât mai mult cresc șansele de vizibilitate a site-ului, fapt care se traduce în creșterea numărului de vânzări.

Totul e logic, nu-i așa? SEO este o unealtă extrem de importantă în marketing. Din moment ce ai un site web și vrei să profiți de pe urma acestuia, trebuie să investești în SEO.

Care este următorul factor important care contează în SEO? Indexarea imaginilor.

Ai observat că apare secțiunea „Imagini” după ce faci o căutare? Hai să fac o căutare și să-ți las un exemplu:

Primul loc Google - SEO magazin online

Dacă ești pe telefon, poți să dai „zoom in” (să mărești ecranul). Ce observi? La căutarea „primul loc google”, pe primele două poziții se află site-urile mele (horjarobert.ro și consultant.horjarobert.ro). Tare, nu? 

Ei bine, acest rezultat îl am datorită faptului că cele două pagini au imaginile optimizate pe cuvintele cheie „primul loc google”.

Optimizarea imaginilor este foarte importantă, mai ales dacă ai un magazin online. De ce? Din mai multe motive. Hai să scriu câteva…

Care este primul lucru care „fură ochii”? Imaginea. Personal, când mă interesează un produs de pe eMag, mă uit la prima imagine, apoi la preț.

Dacă imaginea îmi „face cu ochiul” și prețul îmi spune „Hai că-i ieftin”, atunci nu stau prea mult pe gânduri. Bineînțeles, verific specificațiile produsului.

Că tot veni vorba de specificațiile produsului, este chiar recomandat să ai imagini optimizate și în descrierile produselor.

Optimizarea imaginilor la un magazin online propulsează site-ul în afișări nu doar la secțiunea „Imagini”, ci și la secțiunea „Toate”. 

„Inspectorii informatici” ai motoarelor de căutare vor observa că imaginile sunt optimizate pe cuvintele cheie respective și vor acorda un punctaj onorabil paginilor.

Trebuie să știi că în căutări apar de obicei paginile respective din site care sunt optimizate pe expresia căutată. 

De exemplu, dacă vei căuta „primul loc pe google”, va apărea pe primul loc pagina https://consultant.horjarobert.ro/primul-loc-pe-google/, ci nu pagina principală a site-ului meu, https://consultant.horjarobert.ro/.

Așadar, dacă site-ul meu se numește www.servicii-seo-de-calitate.com (site inexistent) și am pagina www.servicii-seo-de-calitate.com/hai-in-top-pe-google, la căutarea „hai in top pe google”, va trebui să apară pagina respectivă, adică www.servicii-seo-de-calitate.com/hai-in-top-pe-google, nu pagina principală, www.servicii-seo-de-calitate.com.

Hai să mai dau un exemplu de la eMag.

Caut „hamac dublu”. Nu va apărea în topul căutărilor site-ul celor de la eMag, pur și simplu, ca pagină principală, www.emag.ro, ci va apărea o pagină de produs, cum ar fi www.emag.ro/hamac-dublu-de-gradina.

Încă ceva: să nu crezi că dacă site-ul tău apare pe primul loc după căutarea numelui de domeniu înseamnă că este optimizat din punct de vedere SEO.

De exemplu, dacă site-ul tău este www.turagram.com și te ocupi de numismatică, să nu crezi că dacă apare pe primul loc în Google la căutarea „turagram”, ai un site bistoș din punct de vedere SEO.

Dacă vrei să-ți măsori mușchii, încearcă să vezi pe ce loc apare la căutarea „numismatică” sau „monede vechi” sau ceva asemănător. 

Un site web trebuie să fie optimizat pe cuvintele pentru care dorești să fie afișat în topul căutărilor pe Google.

Este eminamente esențial să ai optimizate toate imaginile de pe paginile de produs. Te pot ajuta cu drag în acest sens!

SEO prin linkuri - SEO magazin online

Cum se face SEO prin linkuri? Simplu: introduci linkuri în pagină, adică în text. Câte? Suficiente.

Unii „SEOmani” spun că maxim două linkuri per pagină, alții spun că ar fi bine să ai un link la 100 de cuvinte. Cei mai îndrăzneți spun că ai voie să introduci maxim 150 de linkuri într-o pagină.

După cine să te iei? După nimeni. Dacă trebuie să pui un link pe o expresie, atunci pune-l.

Principalul rol al linkurilor este acela de a-l îndemna pe vizitator să navigheze pe alte pagini de pe site. Aici mă refer la linkurile interne.

Am pus deja până acum câteva linkuri interne. Scopul principal al linkurilor interne este retenția pe site.

Mai există linkuri externe și o subcategorie a acestora, numită „backlinkuri”. Linkurile externe sunt acele linkuri de pe site care fac trimitere pe alte site-uri, iar „backlinkurile” sunt acele linkuri cu site-ul tău de pe alte site-uri.

Este bine să ai „backlinkuri”, adică să ai trimiteri pe site-ul tău de pe alte site-uri, dar asta nu-ți garantează vizitatori, ci doar potențiali vizitatori.

La urma urmei, putem spune că o pagină, oricât de bine ar fi optimizată din punct de vedere SEO, dacă nu are cerere în căutări pe Google, atunci nu va fi descoperită. 

Degeaba optimizezi o pagină pe cuvintele cheie „ciocolată belgiană”, dacă nimeni nu face o astfel de interogare pe Google. Bineînțeles, am dat un exemplu… Cu siguranță lumea caută „ciocolată belgiană”. 

Să-mi fie cu iertare… E bine că optimizezi fiecare pagină, chiar dacă acele cuvinte sau expresii nu sunt populare sau cerute în căutări. 

Ideal, toate paginile trebuie să fie optimizate din punct de vedere SEO. De ce? Pentru că nu vrei să riști ca o pagină neoptimizată să le tragă în jos pe celelalte. 

E drept că fiecare pagină are un scor SEO unic, dar trebuie să ții cont că se face o medie și primești un scor SEO pentru întregul site. Algoritmul motoarelor de căutare este destul de complex.

Îți ofer servicii SEO și pe partea de linkuri, în sensul că orice pagină de produs, categorie sau articol de blog pe care ți-l optimzez va include linkuri interne.

Mai mult, îți pun la dispoziție și site-urile mele pentru a-ți publica articole publicitare. Cele două site-uri pe care îți pot publica articole publicitare sunt următoarele (plus prețul per publicare):

În caz că vrei ca eu să-ți scriu articolul, prețul de scriere este separat. Mai multe detalii (plus beneficii gratuite) găsești pe pagina „Articole de blog”.

Dacă textul reprezintă mai mult de 50% din optimizarea SEO, un „backlink” reprezintă în jur de 25%.

Gândește-te la „backlinkuri” exact ca la bibliografia de la capătul unei cărți sau a unei lucrări de licență. Așa gândește și algoritmul motoarelor de căutare. Cu cât ai mai multe linkuri cu site-ul tău pe alte site-uri (sau cu cât alte site-uri fac trimitere prin link către site-ul tău), cu atât mai mult îi crește autoritatea.

În cazul de față, autoritatea se traduce prin „popularitate”. E logic, nu? SEO este despre promovare, astfel că șansele să ajungi popular după ce ești promovat sunt destul de mari.

Sunt diferite agenții de SEO care se ocupă numai cu „backlinkuri”. Merită să plătești în euro doar pentru a avea două linkuri pe o pagină dintr-un site? 

Dacă articolul publicitar este optimizat din punct de vedere SEO și indexat în Google, iar linkurile sunt bune (fără atributul „nofollow”), atunci poți să încerci, poți să faci teste. 

De exemplu, dacă vrei să-ți crești pagina cu hamace, vezi pe ce loc se află acum pe Google la căutarea „hamac…” și pe ce loc se află după o săptămână de la publicarea articolului publicitar. 

O săptămână este suficientă pentru a observa dacă ai rezultate. Numa’ bine se liniștesc și apele…

Pe acest site de business, rezultatele apar după aproximativ 24 de ore. Pot să zic că observ rapid pe ce loc se află noua pagină sau noul articol în căutări.

Îți mai scriu ceva important: indexez manual în Google Search Console fiecare pagină nou creată. În felul acesta, mă asigur că am anunțat „inspectorii informatici” de la Google să treacă în vizită și pe la mine…

Ce trebuie să faci din moment ce ai rezultate? Să-ți continui treaba și să nu te dai bătut! Dacă ai concurență mare pe cuvintele sau expresiile pentru care vrei ca site-ul să-ți fie afișat în top pe Google, clasamentul se va schimba destul de des. 

Apele nu se liniștesc cât timp „întâmplările se-ntâmplă”…

SEO de mentenanță - SEO magazin online

Orice lucru frumos trebuie întreținut, nu-i așa? Ei bine, din moment ce site-ul tău este deja bine poziționat în căutări pe anumite expresii din domeniul tău de activitate, cel mai înțelept lucru este să te aperi.

Oare?

Care este cea mai bună apărare? Atacul! Încearcă să ataci și alte cuvinte cheie sau expresii pentru care vrei ca magazinul online al afacerii tale să fie afișat în topul căutărilor pe Google!

E normal să ai continuitate la adăugarea de noi produse în magazinul online, dar este și mai normal să creezi articole de blog care să ajute la SEO prin legături.

Fiecare pagină nou creată trebuie introdusă în sitemap-ul site-ului. Sitemap-ul este un fișier cu extensia .XML, în interiorul căruia se găsesc toate paginile site-ului aranjate pe categorii (subcategorii, produse, postări etc.).

Rezultatele trebuie să fie atât de vizibile pe cât muncești, corect? Dacă nu muncești, să nu te aștepți la rezultate.

Bine-bine, s-ar putea să spui că muncești, că faci SEO de 2 ani și nu vezi rezultate. Înseamnă că trebuie să abordezi altfel strategia de SEO.

Ai optimizat din punct de vedere SEO fiecare pagină de produs, categorie, subcategorie ca la carte, adică la nivel de conținut, imagini și linkuri? Dacă nu, atunci e timpul. Dacă da, atunci dă-mi voie să văd ce nu funcționează.

Înainte să mă apuc de optimizarea propriu-zisă din punct de vedere SEO a unui site, trebuie să efectuez un audit SEO. 

Pe pagina „Audit SEO” găsești mai multe detalii în acest sens. Auditul SEO pentru un magazin online este 100% personalizat!

SEO pentru eroi - SEO magazin online

Știai că SEO se face pentru eroi? Câte magazine online ai văzut să fie optimizate? Sau hai să te întreb altfel, din miile și zecile de mii de magazine online, câte sunt în prima pagină pe Google? Foarte puține…

Nu toată lumea alege să investească în optimizarea și indexarea site-ului pe Google pentru că fie nu știe că se poate, fie știe și nu e curioasă.

Indiferența nu e bună deloc…

Dacă tot ai un magazin online și depinzi de vânzări, atunci e ceva normal să investești în SEO.

E drept că orice antreprenor poate fi considerat erou, dar când se trage linie, nu toți sunt cei mai buni. Cum trebuie să fie considerați cei mai buni? Supereroi?

Omul e om. Diferența se face la alegeri. 

Ai auzit de Nicolae Iorga? A fost un mare român. Printre altele, a spus următoarea frază: „Semeni un gând, culegi o faptă. Semeni o faptă, culegi un obicei. Semeni un obicei, culegi un caracter. Semeni un caracter, culegi un destin.”

Dacă vrei ca magazinul online al afacerii tale să aibă un destin bun, gândește-te la SEO!

Promit rezultate? Nu. Rezultatele trebuie să se bazeze pe fapte reale, nu pe promisiuni!

Rezultate SEO - SEO magazin online

Te invit pe pagina „Rezultate SEO”. Acolo găsești o serie de rezultate pe care le-am obținut de-a lungul timpului pentru 3 dintre site-urile mele personale. 

Cel mai bun exemplu este cel personal, nu-i așa? 

Vrei să mergi la un dentist? Uită-te la dantura lui. Vrei să mergi la un mecanic. În ce stare e mașina pe care o conduce? Vrei să apelezi la un consultant SEO? Cât de bine sunt optimizate și indexate site-urile lui sau măcar cel de business?

Așa cum am scris, rezultatele nu trebuie să se bazeze pe promisiuni, ci pe dovezi.

Nu pot să-ți promit rezultate, dar pot să-ți promit un SEO ca la carte, o optimizare curată, astfel că rezultatele nu vor întârzia să apară.

Pentru ca acest lucru să se întâmple, am nevoie de mână liberă. Nu mă deranjează că ai o echipă sau un alt om care se ocupă de SEO. 

Din moment ce apelezi la ajutorul meu, ți-l ofer. Ajutorul meu nu constă doar în partea de consultanță (audit + strategie), ci și în partea de implementare.

Vrei să afli care sunt tarifele mele pentru serviciile SEO?

Tarif SEO E-COMMERCE - SEO magazin online

Pe pagina „Pachete servicii SEO” găsești toate pachetele pe care le pun la dispoziția clienților mei când vine vorba de SEO. Prețurile sunt pentru toate buzunarele.

În cazul magazinelor online, poți să alegi pachetul SEO E-COMMERCE, care începe de la 1.299 RON sau un pachet 100% personalizat (SEO DIAMOND).

Ca beneficii la pachetul SEO E-COMMERCE, vei primi reducere 10% pentru audit, o strategie lunară, „link building” intern, analiza competiției de pe prima pagină din Google, monitorizarea rezultatelor, un raport lunar, 1 articol publicitar pe blogul meu personal (horjarobert.ro), 1 articol publicitar pe lightnews.ro.

În plus, vom stabili împreună numărul lunar de articole de blog (tariful unui articol de blog, în funcție de numărul de cuvinte, îl găsești pe pagina „Articole de blog”), iar prețul pentru optimizarea unei pagini de produs va fi de 39 RON (59 RON optimizarea unei categorii/subcategorii).

SEO este un proces, astfel că va fi nevoie de continuitate pentru a se vedea și măsura rezultatele. Odată ce întregul site este complet optimizat din punct de vedere SEO, rezultatele vor apărea mai rapid.

Servicii digitalizare - SEO magazin online

Ai nevoie de servicii pentru digitalizarea afacerii? Te pot ajuta și cu promovarea conturilor de Social Media (administrare + creare de conținut digital).

În caz că vrei un alt site pentru businessul tău sau poate că nu ai unul, spune-mi și îți fac unul potrivit.

Dorești să ai o aplicație de mobil (#Android) pentru tine și angajații tăi sau poate chiar o aplicație de mobil pentru clienți? Te pot ajuta și cu acest serviciu!

Te invit să intri pe pagina „Servicii”. Acolo găsești lista cu serviciile pe care le pun la dispoziția clienților mei.

S-auzim de bine!

Pentru mai multe detalii cu privire la serviciile SEO sau pentru alte servicii ce țin de digitalizarea afacerii tale, te rog să mă contactezi pe WhatsApp la numărul de telefon 075 041 7794.

Orice site are nevoie de SEO, nu doar magazinele online!

„Binele-i bun atunci când e bine făcut.”