Salutare! Ai nevoie de servicii SEO pentru site-ul afacerii tale din Cluj? Dacă vrei ca site-ul web să fie în top pe Google, atunci ai nevoie de SEO!
Dacă ești din Cluj sau din alt oraș din județ, precum Câmpia Turzii, Dej, Gherla, Huedin, Turda, Cluj-Napoca sau chiar din altă localitate, atunci cu siguranță informațiile de pe această pagină sunt pentru tine.
În caz că ești dintr-o altă parte a țării, fii pe pace! Serviciile SEO au rolul de a propulsa site-ul web pe motoarele de căutare peste tot în lume.
Cine poate să găseasc site-ul tău, mai ales dacă este optimizat? În mod normal ar trebui cei care sunt din Cluj, apoi cei din România (pentru un site optimizat SEO pe limba română).
Știai că la data de 16 octombrie, 1974, numele municipiului Cluj a devenit Cluj-Napoca? O să afli chestii faine… Îți recomand să dai o „geană” și pe blogul meu personal (horjarobert.ro), dar și pe blogul profesional (#blog).
Ești un om grăbit de obicei? Un clujean adevărat n-are grabă… Vorba aia, „Graba strică treaba”.
În afaceri, dacă te grăbești, s-ar putea să o încurci. La fel este și cu optimizarea SEO.
Bineînțeles, ai nevoie de o strategie, dar implementarea nu se face peste noapte. Chiar dacă ai găsi o agenție care să-ți optimizeze toate paginile în 24 de ore (chiar dacă ai un magazin online cu 10.000 de produse), domnul Google te va lua rapid în vizor.
SEO este o optimizare care trebuie să „curgă” în timp. Ce crezi că face un om normal care câștigă peste noapte 1 milion de euro? Habar nu are ce să facă cu banii!
Succesul nu vine peste noapte!
SEO este un proces care trebuie să fie bine pus la punct și care trebuie ulterior întreținut. Cât timp? Cât timp „trăiește” site-ul web al afacerii tale!
Clasamentul în topul afișărilor pe Google este o țintă și pentru concurența (competiția) ta, nu doar pentru tine.
Apropo, cum stă concurența ta la capitolul SEO? Are un site web? Presupun că deja ai un site web pentru afacerea ta. Dacă nu ai, spune-mi și îți creez un site potrivit. Mai multe informații găsești pe pagina „Aplicații WEB”.
Nu fac mișto de oamenii lenți sau de ardeleni… Și eu sunt lent… Ce fac oamenii lenți? Analizeză, calculează, gândesc înainte să acționeze. Așa face și domnul Google când vine vorba de site-ul tău. Nu îl pune una-două în topul afișărilor. Dacă e bine optimizat din punct de vedere SEO, atunci îl pune cu drag. Dacă nu, atunci nu-i acordă atenție.
Cât de important e Clujul pentru România pe piața IT? Clujul este capitala tehnologiei în România. Dacă spun că e capitala SEO, greșesc?
Clujul este capitala Transilvaniei sau putem spune că este chiar „inima” Transilvaniei.
Oare știai că Transilvania nu este totuna cu Ardealul? Spune-i asta unui ungur… Glumesc (mă cheamă Horja și sunt român).
Ardealul este o regiune din Transilvania, așa cum Bucovina este o regiune din Moldova.
Dacă tot am făcut un popas al istoriei geografice, hai să enumăr județele aflate pe teritoriul Ardealului: Alba, Bistrița-Năsăud, Brașov, Cluj, Covasna, Harghita, Hunedoara, Maramureș, Mureș, Sălaj, Satu Mare și Timiș (parțial).
Cluj poate fi sau pot spune că este capitala SEO. Cum și de ce?
Se știe de câțiva ani buni că la Cluj sunt cele mai tari și interesante companii IT din România. Investitorii se înghesuie ca la pâine caldă să-și „antreneze” banii la Cluj.
Cluj poate fi sau trebuie să fie capitala SEO dacă toate firmele, începând de la cele mari, ar avea un site complet optimizat din punct de vedere SEO.
De ce să înceapă de la cei mari? Oare nu cei mici, cei de la bază, îi pot răsturna pe cei mari? Fie vorba între noi, companiile mari au ajuns la un nivel în care se joacă cu reclamele.
Dacă te uiți la firme precum Kaufland, Mercedes sau Coca-Cola, vei observa că pun mare preț pe marketing. Aici se face deosebirea între firmele mari și cele cu adevărat mari. Să nu uităm că SEO este o unealtă de marketing!
Odată ce ajungi în top cu ajutorul serviciilor SEO, dacă nu ai grijă să te menții, adică să faci acele bune practici care te-au propulsat în top, vei ajunge la plafonare, iar următorul pas va fi căderea în clasamentul Google.
N-ai vrea ca site-ul tău să fie cel mai bun pe nișa lui? Cu ce te ocupi? Oferi servicii de arhitectură sau vinzi piese auto? Merită să ai un site 100% optimizat SEO!
Cu ajutorul optimizării SEO, site-ul tău poate deveni un reper în domeniu!
Unde se adună toate datele la nivelul țării? În capitală. Dar mai exact? La centru.
În vara anului 2011 am fost la Cluj cu o fanfară reunită. Ne-am plimbat ziua-n amiaza mare, iar unul dintre fanfariști a pus următoarea întrebare unei doamne: „Nu vă supărați, ne spuneți unde e centrul ăla frumos?”
Ce crezi că a răspuns doamna? „Tot înainte”. Pentru mine, Clujul e tot înainte. Unde-i centrul? Tot înainte!
Cum poate deveni site-ul tău o capitală când vine vorba de relevanță? Numai dacă-i dai tot înainte cu SEO de calitate!
Dar oare cum va fi posibil ca site-ul tău să devină un centru, mai ales un centru SEO? Aici putem discuta.
Ai un blog? Personal, dețin 4 bloguri (site-uri în limba română). De ce 4? Pentru un om ca mine, care scrie mult și înțelege arta SEO-ului, cel mai bun lucru pe care pot să-l fac este să acționez.
Blogul reprezintă centrul activității unui site web. Chiar și pentru un magazin online? Da. Cum așa? Uite-așa! Îți recomand să citești articolul „Articolele de blog: mană cerească pentru site-ul web!”.
Domnul Google trimite zilnic niște „inspectori informatici” să verifice (aproape) toate site-urile de pe internet. Ce se-ntâmplă când ajung inspectorii pe site-ul tău? Verifică dacă au apărut noutăți.
Blogul este principala „armă” când vine vorba de noutăți. Volumul unui site web crește foarte mult cu ajutorul unui blog. De ce? Pentru că fiecare articol reprezintă o pagină nouă, iar fiecare pagină are un URL nou adăugat la sitemap-ul site-ului web.
Întrebare-ntrebătoare: site-ul tău are un sitemap? Fii pe pace! Se poate verifica în 2 timpi și 3 mișcări (maxim 5 secunde).
Cum vrei să atragi potențialul client la tine pe site? Trebuie să-ți facă o vizită din pură curiozitate, corect? Un articol de blog poate fi uneori mai atractiv decât o pagină de produse. Mult mai atractiv…
Apropo, ce lucruri interesante știi despre Cluj? Să fac un tandem între curiozitățile despre Cluj și cele despre SEO? Hai să încerc…
Știai că unul dintre simbolurile Clujului este pasărea Harap Alb? Stai așa! Harap Alb a fost pasăre? „Harap Alb și merele de aur.” Hopa! Parcă era „Prâslea cel voinic și merele de aur”.
Povestea lui Harap Alb e un basm în toată regula. Oare ce simbol are SEO? Simplu. Care? SEO.
SEO vine de la „Search Engine Optimization”. Ce este SEO? Pe scurt, SEO este o latură a marketingului care se ocupă de promovarea site-ului web pe internet (mai exact, pe motoarele de cătuare, precum Google, Baidu, Qwant, Yandex etc.).
Precizare: SEO ajută site-ul tău să fie în top la căutarea anumitor cuvinte specifice afacerii tale. Bineînțeles, trebuie ca site-ul să fie optimizat din punct de vedere SEO.
Cea mai clară modalitate de promovare a unei afaceri este site-ul web! Cum și de ce? Dacă site-ul este optimizat și îi faci mentenanță, atunci va fi 24/7 în topul afișărilor.
Nu tot așa se face pe o platformă de Social Media. O postare pe Social Media nu va rămâne niciodată în topul afișărilor, ci va trece („Ce e val ca valul trece”).
Am vrut să scriu că la Cluj sunt cele mai mari chirii din țară, dar nu mă bag. De ce? Pentru că serviciile SEO nu sunt cele mai costisitoare când vine vorba de digitalizarea unei afaceri.
Orașul Cluj are o istorie foarte interesantă, iar amprenta acesteia se vede prin clădirile impunătoare din centru. Site-ul tău are pagini interesante și captivante? Un vizitator trebuie să „caște gura” de uimire, nu de plictiseală când intră la tine pe site…
Nu este ușor să ții curios pe cineva care intră cu alt scop, dar dacă-i oferi cultură (sau informații relevante), atunci cu siguranță va considera că a câștigat câteva minute petrecute la tine pe site.
Cum se numea Cluj în trecut? „Clus” în latină („Castrum Clus”), Kolozsvár în maghiară și Klausenburg în germană.
Ne apucăm de treabă? Da, dar mai întâi trebuie să fac un audit SEO, iar mai apoi voi trece la optimizarea propriu-zisă.
Care-i rolul unui audit SEO? Un audit SEO îți spune franc ce funcționează și ce nu funcționează la site-ul tău.
Imaginează-ți auditul SEO precum analizele medicale sau inspecția tehnică periodică la mașină.
Cât de des trebuie realizat un audit SEO? Dacă site-ul este nou, atunci presupun că este configurat și din punct de vedere SEO, deci n-ai nevoie de audit, ci doar de optimizare SEO, apoi de mentenanță.
În schimb, dacă site-ul nu a fost niciodată optimizat din punct de vedere SEO (nici măcar la început) sau dacă a fost optimizat în trecut, atunci un audit SEO merită efectuat cât mai curând dacă vrei să intri puternic cu site-ul pe Google (sau alt motor de căutare).
Dacă apelezi la cineva pentru servicii de SEO, primul lucru care se va face este auditul. Exact ca la doctor, nu primești rețeta fără să fii consultat, corect?
Personal, ca bază, realizez un audit SEO format din 3 componente, astfel:
1. Audit tehnic
2. Audit on-page (de conținut)
3. Audit off-page
Bineînțeles, pot să efectuez un audit complet, un audit care să conțină partea de arhitectură, partea de design și funcționalitate (UI/UX) și partea de SEO. Mai multe detalii găsești pe pagina „Audit site web”.
Dacă ești din Cluj și vinzi electrocasnice, atunci oamenii care vor căuta pe Google „electrocasnice Cluj”, vor vedea în topul afișărilor site-ul tău. Cum? Numai și numai dacă este optimizat 100% din punct de vedere SEO.
La categoria electrocasnice intră foarte multe obiecte, cum ar fi mașinile de spălat, frigiderele, cuptoarele cu microunde etc. Dacă site-ul tău este mare, atunci va fi nevoie de SEO strict pe fiecare obiect, nu doar general.
Astfel, din moment ce site-ul va fi optimizat SEO și totul va fi făcut ca la carte (îți recomand să citești articolul „SEO ca la carte!”), atunci poate fi afișat în top după căutările „mașină de spălat Cluj” sau „frigidere Cluj” sau „aragaz ieftin Cluj”.
Mă ocup de optimizarea site-ului tău pentru fiecare produs sau serviciu în parte!
După ce finalizez auditul, voi începe distracția, și anume optimizarea!
Ce se întâmplă la etapa de optimizare? Neapărat voi rezolva problemele izvorâte în urma auditului.
Ce fac mai apoi? Încep optimizarea propriu-zisă. Cum? Uite-așa.
Pentru ce cuvinte cheie dorești ca site-ul tău să apară în topul căutărilor? Voi crea conținut tip text în jurul acelor cuvinte cheie.
SEO se bazează foarte mult pe text, astfel că voi crea articole de blog și pagini web relevante.
Contează numărul de cuvinte? Îți recomand să citești articolul „Câte cuvinte trebuie să aibă un articol de blog?”.
Chiar așa, câte cuvinte trebuie să aibă un articol de blog sau o pagină web? Nu este un număr fix general valabil. Contează foarte mult dacă există concurență pe setul respectiv de cuvinte.
Scopul meu va fi să îți duc site-ul în prima pagină la afișări pentru acele cuvinte cheie, apoi să construiesc o strategie pentru a intra cu cât mai multe cuvinte cheie în top.
Dacă intri cu mai multe pagini web și articole de blog pe prima pagină pe Google (sau alt motor de căutare), atunci site-ul va crește în autoritate, iar scorul SEO va fi mai bun.
Ce se întâmplă dacă este o concurență acerbă pe anumite cuvinte cheie? Lupt până la capăt! Știu ce am de făcut. În cazuri excepționale, unde bătălia este neîntreruptă, voi crea articole de blog și pagini web cu text „baban” (peste 2.000 de cuvinte).
Site-ul web trebuie să intre în afișări pentru cât mai multe cuvinte cheie. Potențialul client trebuie întâmpinat pentru toate căutările pe care le face cu specificul domeniului tău de activitate.
Dacă ai un site cât de cât nou (maxim 1 an vechime), atunci îți recomand să ai o perioadă câte 2 articole de blog pe săptămână. În schimb, dacă site-ul are mai multă experiență, atunci 1 articol de blog pe săptămână este suficient.
Bineînțeles, strategia SEO o stabilim la început, în funcție de ce pachet vei alege, dar orice idee venită pe parcurs este binevenită.
Vrei să „dai sfoară în țară” că ai o afacere care merită să fie cunoscută de toți românii, nu doar de toți clujenii?
Rolul meu este să te ajut! Mă voi ocupa ca site-ul web al afacerii tale să fie unul relevant pentru domeniul de activitate pe care-l desfășori.
Nu promit rezultate, dar garantez calitate, iar prin calitate sunt convins că rezultatele nu vor întârzia să apară!
Chiar dacă SEO este un proces, știu ce am de făcut. Ai răbdare? Investiția în servicii de SEO este necesară pentru orice site web, darămite pentru o afacere…
Îți recomand să citești informațiile din articolul „Toate afacerile au nevoie de SEO!”.
Site-urile afacerilor din Cluj trebuie să fie trâmbițate pe internet! Cum? Cu ajutorul optimizării SEO!
Apropo, dacă vrei să-ți promovezi afacerea și prin intermediul unei platforme de Social Media (Facebook, Instagram), te pot ajuta! Mai multe detalii găsești pe pagina „Creare conținut Social Media”.
Pentru mai multe detalii cu privire la serviciile SEO pe care ți le pun la dispoziție, te rog să mă contactezi pe WhatsApp la numărul de telefon 075 041 7794.
În caz că ai nevoie și de alte servicii pentru digitalizarea afacerii tale, te invit pe pagina „Servicii”. Vrei să te ajut și cu altceva în afară de SEO?
„Binele-i bun atunci când e bine făcut.”
✍ Horja Robert Emanuel
Consultant IT & Marketing
WhatsApp 075 041 7794