fbpx

„Binele-i bun atunci când e bine făcut.” (Horja Robert Emanuel)

Îmi place să creez, să am idei, să inventez, dar cel mai mult îmi place să mă joc cu ceea ce creez și să pun punctul pe „i” prin idee, invenție și inovație. Aici cred că se găsește succesul binecuvântării mele profesionale și personale.

Blog

Contact

Audit site web

Salutare! Ai nevoie de cineva care să facă un audit la site-ul web al afacerii tale? Pot să te ajut! Îți ofer un audit complet de la A la Z, cu privire la arhitectura, designul și funcționalitatea site-ului!

În plus, dacă vrei, pot să-ți ofer și un audit SEO pentru a vedea cât de bine (sau nu) este optimizat și indexat în Google.

Pentru mai multe detalii, te rog să iei legătura cu mine pe WhatsApp la numărul de telefon 075 041 7794.

Cuprins

Importanța auditului

Importanța auditului - Audit site web

Cât de important este un audit asupra unui site web? Atât de important pe cât de mult îți pasă de businessul tău. 

Din moment ce apelezi la un audit pentru site, înseamnă că îți pasă. Ba mai mult, observi că sunt ceva nereguli.

Nu vreau să acuz pe nimeni, nici măcar pe cel care ți-a creat site-ul.

Sunt diferite tipuri de site-uri. Hai să enumăr trei categorii:

  • site-uri de prezentare;
  • magazine online;
  • platforme web.

Tu ce tip de site ai pentru afacerea ta?

Orice tip de site ai, îți pot oferi un audit care să-ți prezinte în lumina adevărului cât este de bine structurat, cât de bine se comportă la nivel de funcționalitate și mai ales cum stă cu designul.

Toată lumea își poate da cu părerea când vine vorba de design, nu-i așa? Ei bine, diferența analizei o fac ochii experimentați care au văzut multe site-uri bune și mai puțin bune la viața lor… 

Auditul pentru site-ul web îl împart în 3 mari piloni, și anume:

  • audit arhitectură;
  • audit UX;
  • audit UI.

Hai să le luăm pe rând.

Audit arhitectură

Audit arhitectură - Audit site web

Arhitectura site-ului este deosebit de importantă! De ce? Hai să-ncepem de la zero. Nu se poate construi nimică fără un proiect, nu-i așa?

Poate spui că „merge și-așa” și nu este nevoie de vreun proiect pentru a face un site. Ei bine, nu trebuie să ne „culcăm pe-o ureche” și să adaptăm expresii leneșe doar pentru că nu ne pricepem la ceva sau n-avem chef să ne documentăm.

Presupun că îți pasă de businessul tău, prin urmare ești conștient că ai nevoie de un site bine pus la punct din toate punctele de vedere.

Cât de importantă este fundația unei case? Tot atât de importantă pe cât este temelia unui site web.

Dacă ne uităm la cele trei tipuri de site-uri (site de prezentare, magazin online, platformă), să nu te aștepți să ai un site web solid dacă n-are o fundație sănătoasă.

Nu e totuna să faci o fundație de garaj (sau grajd) și una de casă cu etaj.

Se poate face un bloc cu 10 etaje? Bineînțeles, numai că baza acestuia trebuie să fie una potrivită pentru a susține 10 etaje, nu una pentru un bloc normal de 4 etaje. Totul trebuie calculat cu precizie.

Resursele necesare pentru a construi un site simplu de prezentare sunt diferite față de cele pentru construirea unui magazin online. Asta știe și cel care ți-a creat site-ul sau magazinul online.

Ei bine, hai să intrăm în profunzime.

Pe ce tehnologie este construit site-ul afacerii tale? Dacă este un site ce folosește un anumit tip de CMS (Content Management System), poți să-l verifici pe site-ul whatcms.org.

Care este structura site-ului? Dacă ai un plugin sau un modul de SEO, cum ar fi Yoast, atunci poți să scrii adresa site-ului tău, urmată de simbolul „slash” (/) și textul „sitemap.xml” sau „sitemap_index.xml”.

Exemplu: horjarobert.ro/sitemap_index.xml

Dacă nu găsești nicicum, atunci poți să scrii „robots.txt” imediat după adresa site-ului (și acel /). Acolo vei găsi sitemap-ul site-ului. 

Hai să-ți las cum arată fișierul robots.txt pentru acest site de business:

consultant.horjarobert.ro - robots

Ce cuprinde un sitemap? Teoretic (și practic), sitemap-ul cuprinde toate paginile, adică toate linkurile paginilor de pe site (toate categoriile, subcategoriile, paginile, articolele de blog etc.).

Voi intra și mai în detalii dacă ai un magazin online. Contează enorm de mult cum este organizat un magazin online, mai ales la nivel de linkuri.

Imaginează-ți auditul de arhitectură mai mult ca fiind analiza de structură a site-ului. Ce se întâmplă dacă o construcție nu are o structură bună de rezistență? Se va dărâma.

Același pericol este și pentru un site web, indiferent de tipul acestuia. 

Ce fac după ce analizez arhitectura site-ului? Merg mai departe și analizez funcționalitatea acestuia.

Audit UX

Audit UX - Audit site web

Cum se „mișcă” site-ul tău? Modul în care funcționează, de la viteză până la logică, ține de UX.

Termenul UX este un termen des folosit în tehnologie și reprezintă abrevierea de la „User Experience” sau „User eXperience”. Ce înseamnă asta? În cazul de față, experiența utilizatorului în timp ce folosește site-ul tău.

Fiecare element de pe site trebuie să aibă un rol specific. La fel cum fiecare element de pe bordul unei mașini are o funcție anume, tot așa trebuie să fie și la un site web.

Toate au un scop pe lumea asta, corect?

Auditul UX va fi un pic și mai detaliat pentru că voi lua la „puricat” (aproape) fiecare pagină. 

Site-ul trebuie să fie intuitiv, adică utilizatorul (vizitatorul) să știe ce are de făcut când intră pe el. De exemplu, dacă intră pe o pagină de produs, acesta trebuie să aibă cale liberă spre procesul de achiziționare. Cu cât folosește mai puține clickuri, cu atât mai ușor va fi pentru utilizator.

Hai să-ți zic una (bună) de la mine… Cred că eram pe clasa a 11-a. Am avut un site ca proiect la Informatică (am fost la profil Mate-Info). Toate bune și frumoase, l-am predat doamnelor profesoare, iar la un moment dat, când mi-au verificat site-ul, o doamnă (dragă) mi-a adresat următoarea întrebare: „Și cum ies de pe site?”

Chiar așa, cum ieși de pe un site? N-am făcut avioane sau vreun joc, ci un site. Când vrei să ieși de pe un site și nu vezi butonul „Back” din browser, ar fi bine să apeși pe simbolul „X” din partea dreaptă-sus a ecranului, corect? Dacă era joc, înțelegeam că trebuia să-i spun de combinația Alt + F4 (în caz că se bloca ceva).

Tu ce răspuns i-ai fi dat? Eu n-am zis nimic, am preferat să tac. Tăcerea e de aur în multe momente…

Chiar dacă în exemplul anterior problema era în altă parte, nu la site, totuși e bine să ai un site 100% intuitiv. Nu trebuie să-l încarci cu tot felul de chestii, cum ar fi animații sau butoane ascunse.

Apropo, dacă nu este site de tip CV pentru a te angaja pe post de programator sau pe un post de baștan ca analist de securitate web, atunci n-are rost să ascunzi chestii în site. 

Site-ul trebuie să fie simplu, frumos și intuitiv. Că tot veni vorba de frumusețe, cum stă site-ul tău la capitolul design?

Audit UI

Audit UI - Audit site web

UI este abrevierea de la „User Interface” și se referă la design. Ce este inclus în design? Tot ce se vede cu ochii.

Poate că unele chestii din analiză vor fi înlănțuite, în sensul că voi face aluzie și la funcționalitate (UX) când scriu despre arhitectură sau design (UI).

Ce paletă de culori are site-ul tău? Folosește cât mai puține culori! Nu trebuie să ai culorile curcubeului (ROGVAIV) pe tot site-ul! 

Cu cât folosești mai multe culori, cu atât mai mult îl vei încurca pe vizitator. Ochii nu trebuie obosiți fără rost!

Îți recomand să ai maxim 3 culori de bază, iar dacă este necesar, folosește culori asemănătoare (mai deschise, mai închise) la nevoie.

Știu că gusturile nu se discută, dar poți să iei sfatul meu ca fiind neutru. Rolul meu este să-ți prezint o analiză prin prisma experienței mele atât ca programator, cât și ca utilizator.

Audit SEO

Audit SEO - Audit site web

Cum stă site-ul tău la capitolul SEO? Știi ce este SEO? SEO este abrevierea de la „Search Engine Optimization” (Optimizarea Motoarelor de Căutare) și are rolul de a promova site-ul pe motoarele de căutare.

Dacă vrei o definiție ca la carte, o găsești în articolul „Ce este SEO?”. Hai să o scriu și aici:

SEO este cea mai bună unealtă de marketing pentru promovarea site-ului web. De ce? Prin SEO, site-ul web va fi atractiv atât pentru motoarele de căutare, cât și pentru oameni.

În urma auditului, te pot ajuta și cu partea de rezolvare a problemelor izvorâte, plus partea de optimizare SEO a întregului site.

Nu-i așa că vrei ca site-ul afacerii tale să fie vizibil pe Google? Pentru ca acest lucru să se întâmple, trebuie să fie optimizat.

Pentru ce cuvinte sau expresii dorești ca site-ul tău să fie indexat în Google? 

De exemplu, dacă ești din Constanța și ai o pensiune pe care o pui la dispoziție pentru cazare în luna iulie, putem lucra la indexarea site-ului tău pentru expresia „cazare constanța iulie” sau „cazare pensiune constanța” sau „pensiune constanța”.

Hai să-ți mai las un exemplu.

Dacă ești din Brașov și ai un magazin online cu ajutorul căruia vinzi calorifere, atunci la căutările „calorifer brașov”, „calorifer din aluminiu brașov”, „convector electric de perete brașov”, ar trebui să apară site-ul tău în topul căutărilor. E posibil? Numai dacă este optimizat 100% din punct de vedere SEO.

Ai observat că am pus numele orașului în căutări? În acest caz este vorba de SEO local. Dacă nu pui numele orașului, atunci afișările de pe Google vor fi la nivel național, nu local. 

E chiar indicat să ai optimizarea site-ului atât la nivel local (în funcție de oraș), cât și la nivel național, mai ales dacă ai un magazin online.

Pe paginile „Audit SEO” și „Servicii SEO” găsești mai multe detalii cu privire la SEO.

Integritatea auditului

Integritatea auditului - Audit site web

Auditul pe care ți-l pun la dispoziție este integru din toate punctele de vedere. La urma urmei, cu ce te-ar ajuta să-ți laud site-ul dacă acesta nu este util?

Site-ul trebuie să fie neapărat util! Aici intră în joc partea de audit UX. 

Utilitatea ține foarte mult de arhitectura site-ului, de modul în care a fost gândit și mai ales de modul în care se dorește a fi folosit. 

Cele mai mari bătăi de cap le au posesorii de platforme. Atenție! Posesorii de platforme, nu neapărat dezvoltatorii de platforme… 

Dacă ai nevoie de o platformă web și ai nevoie de cineva pe post de consultant, te rog să mă contactezi (WhatsApp 075 041 7794).

Analiza site-ului tău va fi făcută în funcție de experiența mea. Expertiza pe care ți-o pun la dispoziție va reliefa capacitatea mea de înțelegere a unui site web (site de prezentare, magazin online sau platformă web), într-un mod etic și neutru.

Interesul meu principal este să-ți ofer o analiză curată, ca la carte.

Care sunt costurile?

Tarif audit

Auditul pentru site-ul web cuprinde 3 piloni: audit arhitectură, audit UX și audit UI. Prețul va fi unul personalizat în funcție de dimensiunea site-ului (în funcție de câte pagini conține).

În schimb, dacă vrei și un audit SEO, te invit să intri pe pagina „Audit SEO”. Acolo găsești prețurile pentru fiecare etapă a auditului.

Îți recomand un audit SEO doar dacă site-ul are vechime. În caz că este un site nou, atunci mai bine apelezi la servicii SEO pentru indexarea în Google.

Pe pagina „Pachete servicii SEO” găsești prețurile pachetelor pe care ți le pun la dispoziție. Alege pachetul potrivit pentru tine!

Știu că îți pasă de site-ul tău și vrei ca businessul să aibă o imagine curată în mediul online. Sunt aici să te ajut!

Servicii digitalizare

Servicii digitalizare - Audit site web

Mai mult decât un simplu audit, te pot ajuta și cu alte servicii ce țin de digitalizarea afacerii.

Ai nevoie de o aplicație de mobil (#Android)? Spune-mi și creez una personalizată în funcție de nevoile tale (sau a angajaților sau a clienților).

Cauți pe cineva care să se ocupe de administrarea conturilor de Social Media? Dorești să colaborezi cu un om care să se ocupe cu partea de creare a conținutului digital (#postări) pe conturile/paginile de Social Media? Te pot ajuta și în această privință!

Pe pagina „Servicii” găsești lista cu serviciile pe care le pun la dispoziția clienților mei!

S-auzim numai de bine!

Contact

Pentru mai multe detalii cu privire la auditul site-ului web sau referitor la alte servicii ce țin de digitalizarea afacerii tale, te rog să mă contactezi pe WhatsApp la numărul de telefon 075 041 7794.

„Binele-i bun atunci când e bine făcut.”