Salutare! Ai nevoie de servicii SEO pentru afacerea ta din Constanța? Te pot ajuta cu servicii SEO complete, servicii ce țin de crearea conținutului, optimizarea din punct de vedere on-page, dar și cu partea de backlinkuri (articole publicitare pe site-ul lightnews.ro).
Dacă ai un business în Constanța sau într-un oraș sau localitate din județul Constanța, precum Mangalia, Medgidia, Năvodari, Mamaia, Jupiter, Neptun, Olimp, Saturn, Venus, Eforie, Hârșova, Murfatlar, Ovidiu, Techirghiol, Agigea, Cobadin, Costinești etc., atunci informațiile de pe această pagină sunt potrivite pentru tine.
În caz că nu ai o afacere din Constanța, ci în alt județ al României, te pot ajuta cu drag pe partea de SEO! Afacerile românilor trebuie să fie vizibile pe internet la nivel național!
Cred că nu degeaba „Hora unirii”, de Vasile Alecsandri, începe cu versurile „Hai să dăm mână cu mână, cei cu inima română”.
Îmi plac evreii la capitolul susținere, în sensul că ei cumpără doar de la evrei, astfel că orice business pe care-l fac au deja un avantaj puternic, și anume vizibilitate care aduce clienți în mod garantat.
SEO nu îți aduce clienți în mod garantat, dar îți oferă vizibilitate în mod garantat. La urma urmei, despre vizibilitate este vorba în marketing, iar SEO este unealta principală de promovare a site-ului web.
Într-o gândire de business, un site cu mai multe vizite înseamnă mai multe șanse de vânzare, nu-i așa?
Dacă ai nevoie de SEO pentru vizibilitatea site-ului tău, atunci ești la locul potrivit, fix la timpul potrivit!
Ai un hotel sau o pensiune? Unde? Pot să te ajut cu SEO local pentru stațiunea specifică în care îți desfășori activitatea.
De exemplu, pot să creez pagini și articole de blog pe care să le indexez pentru căutarea după stațiunile Costinești, Eforie Nord, Eforie Sud, Jupiter, Mamaia, Mangalia, Neptun, Olimp, Vama Veche etc.
SEO local se bazează foarte mult pe indexarea după oraș, localitate, comună și stațiune.
În caz că ești din Constanța și ai un hotel, o pensiune, un restaurant sau un alt tip de business, vei avea mare nevoie de SEO local. De ce? Pentru că lumea face următoarele tipuri de căutări: „hotel mamaia”, „pensiune eforie sud”, „cazare neptun”, „hotel 3 stele mamaia” etc.
Pentru a fi în topul afișărilor pentru astfel de căutări, site-ul afacerii tale trebuie să fie indexat corespunzător.
Indexarea se face în funcție de cuvintele cheie sau expresiile potrivite afacerii tale. De exemplu, dacă ai o vulcanizare în Costinești, atunci site-ul tău trebuie să fie în prima pagina pe Google la căutarea „vulcanizare costinești”.
Nu cred că ți-e mare mirarea să auzi și să vezi oameni care caută vulcanizare în județul Constanța, mai ales vara, când o grămadă de români și străini merg la „mare”. Mașinile necesită tot felul de reparații, la fel ca un site web.
Un site web nu apare în prima pagină pe Google dacă nu este bine optimizat din punct de vedere SEO pe anumite expresii!
Dacă ești din județul Constanța și ai un business, înțelegi că turismul în zona respectivă atinge o cotă bună doar câteva luni pe an.
N-ai vrea ca businessul tău să fie atractiv și să-ți aducă beneficii în toate cele 12 luni ale anului? Fie că ai un hotel, o pensiune sau un alt tip de business, cu siguranță vrei ca treaba să-ți meargă bine tot anul!
Nu cred că te-am întrebat dacă ai un site web. Ai un site web pentru afacerea ta? Dacă n-ai, atunci îți pot face unul. Dacă ai, atunci te felicit! Îmi place că ai făcut un pas important pentru dezvoltarea afacerii tale!
Site-ul web are un rol de bază când vine vorba de vizibilitatea afacerii. Înțeleg că multă lume caută să-și promoveze businessul pe Social Media, fapt pentru care ofer și astfel de servicii, dar este o greșeală să investești toți banii într-un singur loc.
Alocă-ți un buget lunar atât pentru vizibilitatea pe Social Media, cât și pentru vizibilitatea pe motoarele de căutare (cum ar fi Google, Yandex, Baidu, Qwant, Bing etc.)!
Unii antreprenori investesc și în Google Ads, adică în reclame pe Google. Reclamele te ajută să ai site-ul poziționat în topul afișărilor cât timp ai buget.
Probabil că ai observat unele afișări pe Google care au deasupra cuvântul „Sponsorizat”. Oamenii ca mine nu apasă pe astfel de linkuri… Din acest motiv, cei de la Google au introdus o actualizare prin care afișează site-ul și mai jos în căutări, după afișările organice, adică a site-urilor bine optimizate din punct de vedere SEO.
Și-au dat și ei seama că lumea evită să apese pe site-urile ce au eticheta „Sponsorizat” și afișează mai jos aceleași site-uri doar după ce expune o serie de site-uri „normale”, care sunt bine optimizate SEO pentru căutarea respectivă.
Să nu mă înțelegi greșit: te pot ajuta și cu partea de campanii Google Ads, dar îți spun franc (negru pe alb), că neapărat trebuie să ai un site optimizat din punct de vedere SEO.
De ce să fii pe poziția a 2-a în Google 3 zile cât rulează reclama și nu 100 de zile pe locul 5, pentru că site-ul este bine optimizat?
Te rog să te gândești bine la modul în care vrei să abordezi partea de marketing digital!
Îmi place județul Constanța datorită potențialului enorm de dezvoltarea al afacerilor, dar și pentru frumusețea naturală care se găsește în special în zona Mării Negre.
Dacă nu ești din județul Constanța și n-ai vizitat deloc orașul Constanța, îți recomand să mergi neapărat la Delfinariu Constanța, la Muzeul de Artă, să vizitezi edificiul roman cu mozaic (amplasat în Piața Ovidiu), Muzeul Marinei și să nu uiți să vizitezi Marea Neagră.
O plimbare cu barca îți va prinde bine!
Portul Tomis are o priveliște de vis! Tot așa poate fi și site-ul tău…
Știi cumva ce înseamnă SEO? SEO vine de la „Search Engine Optimization” și se ocupă cu partea de optimizare a site-ului web pentru motoarele de căutare, dar și pentru oameni.
Motoarele de căutarea analizează site-ul tău, iar dacă acesta este în parametri optimi, îl evidențiază în topul afișărilor, astfel că oferă oamenilor posibilitatea să îl viziteze.
SEO este atât pentru om, cât și pentru roboți (sau motoarele de căutare).
Cea mai bună definiție pe care ți-o pot da cu privire la ce reprezintă SEO, este următoarea:
Care este principalul rol al unui port? Sau ce se întâmplă mai exact într-un port? Portul este locul în care se adună o grămadă de nave de transport. E logic, nu?
Logistica unui port este extrem de complexă. Sunt o mulțime de nave care transportă containere cu marfă.
Portul de la Constanța este unul dintre cele mai importante porturi din Europa de Est.
Tot așa de important poate fi și site-ul tău, în sensul că lumea se va aduna la tine pe site datorită conținutului optim pe care-l ai de oferit.
Ce oferi? Produse sau servicii? Orice ai oferi, asigură-te că oferi în primul rând calitate!
Și încă ceva: ai mare nevoie de un blog! Articolele de blog sunt mană cerească pentru un site web! De ce? Pentru că fiecare articol de blog reprezintă o pagină nouă, iar fiecare pagină nouă are un link ce va fi inclus în sitemap-ul site-ului web.
Din moment ce sitemap-ul este actualizat periodic, „inspectorii informatici” ai motoarelor de căutare vor sesiza acest lucru, iar dacă mai ai și o strategie de link building intern (legarea paginilor între ele…), atunci site-ul tău va crește cel puțin liniar (dacă nu exponențial) la scorul SEO.
Dacă ai pe cineva care se ocupă de SEO pentru site-ul tău de business, dar nu scrie articole de blog, atunci te pot ajuta strict cu articolele de blog. Pe pagina „Articole de blog” vezi bonusurile pe care le ofer clienților mei.
Personal, am 4 site-uri cu blog de care mă ocup periodic. E mult? Beneficiile sunt mai multe când ai propriile site-uri și îți poți „livra” linkuri bune.
Te pot ajuta și la partea de link building extern, nu doar cu linkurile interne între paginile site-ului.
Înainte de a mă apuca de optimizarea propriu-zisă a site-ului web, trebuie să fac mai întâi un audit SEO.
Ce se întâmplă în cadrul unui audit SEO? Se analizează site-ul web exact cum se face o consultație la doctor înainte să primești rețeta sau cum se face inspecția tehnică la mașină.
E important auditul SEO? Orice agenție sau freelancer de SEO se va ocupa mai întâi de audit. Ar fi culmea să mergi la doctor și să primești o rețetă fără să fi fost consultat, nu? Nu că nu s-au mai întâmplat astfel de cazuri…
Pentru o bună organizare și o transparență etică a procesului de lucru, toată lumea trebuie să știe ce și la ce se lucrează.
Mă pot apuca de SEO, adică de optimizarea site-ului, pas cu pas, dar prefer să știu și să-ți arăt cum se comportă site-ul la momentul actual și care sunt rezultatele după ce reușesc să fac îmbunătățiri.
Am avut un potențial client care mi-a spus că nu are nevoie de audit, că mai știe și el ceva SEO. Mi-a spus că îmi zice cum stă treaba cu site-ul afacerii sale și că are nevoie doar de SEO. Cred că banii de la astfel de oameni nu sunt buni nici măcar pe post de saltea… Glumesc. În fine.
La care doctor te poți duce și să-i spui cum să te opereze? Nu e treaba doctorului să te opereze cum știe el prin prisma experienței acumulată în timp? Trebuie să-i spui tu ce ai citit pe internet? O bază de SEO poți avea doar citind articole pe internet, dar aici vorbim de experiență, o experiență care se produce în timp, în urma unor rezultate bune sau mai puțin bune.
Vrei rezultate? Dacă muncești, ai răbdare și ești perseverent, atunci rezultatele nu vor întârzia să apară.
Îți recomand să te uiți un pic la rezultatele mele de pe pagina „Rezultate SEO”. Informațiile prezentate pot fi considerate și ca formă de studiu, și ca formă de exemplu de „așa da”.
După ce trec de audit, încep partea de optimizare propriu-zisă.
La partea de optimizare sunt incluse cuvintele cheie sau expresiile pentru care vrei ca site-ul afacerii tale să fie indexat în Google.
În funcție de domeniul tău de activitate și mai ales de starea competitorilor tăi, voi face o listă cu expresii și cuvinte cheie. Apoi, în funcție de paginile site-ului tău, voi crea conținut de tip text.
Contează foarte mult să ai conținut de tip text bazat pe acele expresii pentru care vrei să fii pe prima pagină în Google.
E drept că optimizarea SEO se face și din punct de vedere tehnic, dar degeaba ai o mașină foarte bună, dacă n-ai carnet de șofer. Sau mai rău: degeaba ai o mașină superbă ca aspect și design, dacă îi lipsește motorul. Un site web fără SEO este precum o mașină fără motor…
Îți pot oferi și servicii de consultanță SEO, în caz că vrei să internalizezi toată treaba asta de SEO. Oricum, dacă alegi să colaborezi cu mine la partea de SEO, să ți-l fac de la zero, cap-coadă, vei învăța multe lucruri.
Odată ce site-ul este optimizat 100% din punct de vedere SEO, va fi nevoie doar de mentenanță. În ce constă partea de mentenanță? În crearea de conținut nou cel puțin săptămânal.
Ce înseamnă „conținut nou”? Adăugarea de pagini noi, articole de blog, inclusiv modificarea celor existente.
Știai că este esențial să faci modificări la paginile actuale? Am unele pagini pe care le actualizez periodic și de fiecare dată au crescut în topul afișărilor pe Google.
De exemplu, pagina „Creare conținut Social Media” este pe locul 5 la căutarea „creare conținut social media” după aproximativ 1 an în care am făcut actualizări o dată la câteva luni.
Uneori este foarte greu să urci în clasament și e nevoie de timp. Alteori vin acele schimbări de algoritm de la Google, iar dacă site-ul tău este optimizat corect din punct de vedere SEO, atunci va urca în clasament.
Bineînțeles, când se produc modificările de algoritm la Google, există posibilitatea ca site-urile cu SEO de calitate să sufere anumite schimbări, adică să coboare de pe locul 2 pe 9 sau de pe 5 pe 8, dar astfel de „suferințe” sunt minore. Baiul mare e să-ți cadă site-ul de pe locul 8 pe 70 sau de pe 10 pe 100.
Îți recomand să citești articolul „Tipuri de SEO” ca să știi de cine să te ferești și cu cine să colaborezi. O informație în plus îți prinde bine!
Așa cum am precizat la început, te pot ajuta și cu optimizarea SEO din punct de vedere local, adică pentru căutări ce țin de orașul, localitatea sau stațiunea în care îți desfășori activitatea.
Pentru căutarea „restaurant constanța”, e foarte probabil să fie o bătălie mare. La fe de mare cerere poate fi și la căutarea „restaurant mamaia”. Lupta pentru două cuvinte poate fi una de durată.
În schimb, dacă pun numele tău, de exemplu, „restaurant horjescu constanța” sau „restaurant horjescu mamaia”, atunci, cu un SEO ca la carte, site-ul tău poate fi indexat lejer pe prima pagină în Google.
Trebuie să ai o strategie când intri pe partea de SEO. Într-adevăr, SEO este o unealtă de marketing, dar nu trebuie să lăsăm din vedere și cunoștințele tehnice, de IT.
SEO este o artă care îmbină cunoștințe din mai multe domenii.
Constanța n-ar trebui asociată doar cu „soare”, „mare”, „bronz”, „distracție”, ci și cu „business”, „dezvoltare” și „relaxare”.
Sper ca în viitorul apropiat, românii și străinii să poată vizita Constanța nu doar câteva luni pe an, când e cald, ci și când e frig, zăpadă și îngheață apa…
Pentru ca acest lucru să se întâmple, mai întâi trebuie ca afacerile constănțenilor să fie vizibile. Cum? Cu ajutorul site-urilor web.
Cea mai bună platformă de vizibilitate este motorul de căutare. Dacă întrebi pe cineva de unde își ia informația „aia adevărată”, îți va spune de pe Google.
Am adus de câteva ori discuția despre blog. Pe blog poți să scrii articole informative indiferent de domeniul de activitate al afacerii tale. Oferi servicii? Foarte bine! Oferi produse! Foarte bine!
Blogul este potrivit atât pentru site-urile de prezentare, cât și pentru magazinele online.
Și încă ceva: când faci o căutare pe Google, nu primești întotdeauna rezultatele cele mai corecte sau utile, adică nu primești cele mai bune sfaturi medicale sau soluții la rezolvarea problemelor tale, ci întotdeauna vei găsi în topul afișărilor site-urile cele mai optimizate din punct de vedere SEO.
E bine sau nu? Nu cred că ar trebui să-ți iei vreun diagnostic de pe internet, deși internetul este util din foarte multe puncte de vedere.
Sunt scriitor și scriu aproape pe orice subiect, dar încerc să mă informez înainte și chiar dacă nu ofer o explicație completă a subiectului din punct de vedere tehnic, pot să „îmbrac” mesajul astfel încât să fie util pentru cititor, dar și pentru „inspectorii informatici” care dau notă paginii (site-ului).
Afacerile bune merită vizibilitate! Românii au nevoie de calitate!
Te pot ajuta inclusiv cu partea de digitalizare a companiei, nu doar cu servicii SEO!
Ai nevoie de o aplicație de mobil (#Android)? Spune-mi și încerc să creez aplicația optimă pentru nevoile afacerii tale!
Vrei să ai vizibilitate pe Social Media? Te pot ajuta la partea de creare de conținut pe Social Media. În plus, pot să-ți administrez conturile și să-ți ofer consultanță.
Pe pagina „Servicii” găsești serviciile pe care le pun la dispoziția clienților mei.
S-auzim numai de bine!
Pentru mai multe detalii fie cu privire la SEO, fie cu privire la alte servicii ce țin de digitalizare, te rog să mă contactezi pe WhatsApp la numărul de telefon 075 041 7794. Mulțumesc!
„Binele-i bun atunci când e bine făcut.”
✍ Horja Robert Emanuel
Consultant IT & Marketing
WhatsApp 075 041 7794