fbpx

„Binele-i bun atunci când e bine făcut.” (Horja Robert Emanuel)

Îmi place să creez, să am idei, să inventez, dar cel mai mult îmi place să mă joc cu ceea ce creez și să pun punctul pe „i” prin idee, invenție și inovație. Aici cred că se găsește succesul binecuvântării mele profesionale și personale.

Blog

Contact

Servicii SEO Suceava

Salutare! Dorești să ai un site web optimizat din punct de vedere SEO? Vrei ca site-ul afacerii tale din Suceava să fie vizibil atât la nivel local, cât și la nivel național?

Dacă deții o afacere în Suceava sau în orașele Broșteni, Cajvana, Dolhasca, Frasin, Gura Humorului, Liteni, Milișăuți, Salcea, Siret, Solca, Vicovu de Sus sau dintr-o altă localitate sau comună a județului Suceava, atunci această pagină este pentru tine.

Să-ți șoptesc ceva cu voce tare? Dacă ești român sau de altă naționalitate, dar ai un business în România, dă-mi voie să te-ajut cu SEO, indiferent de zona țării în care-ți desfășori activitatea!

SEO este elementul esențial pentru promovarea site-ului web pe Google! Pentru mai multe detalii, te rog să mă contactezi pe WhatsApp la numărul de telefon 075 041 7794.

Un site web fără SEO este precum o mașină fără motor…

Cuprins

Business curat ca o mănăstire

Se știe că în județul Suceava se găsesc cele mai fascinante mănăstiri din România și din Europa.

Ai vizitat Mănăstirile Voroneț, Sucevița, Putna, Probota sau Dragomirna? Merită să le vizitezi!

Mănăstirile Voroneț și Sucevița îmi plac foarte mult datorită picturilor murale de pe exteriorul bisericilor. Ca analogie pe partea de business, picturile murale reprezintă o formă foarte bună de marketing de tipul OOH (Out Of Home Advertising).

Referitor la mănăstirile Putna, Probota și Dragomirna, pot spune că îmi plac pentru simplul fapt că sunt mari, bine construite și rezistă după sute de ani.

Un business trebuie să fie gândit și construit în așa fel încât să reziste cât mai mult timp.

Deseori, antreprenorii se plâng că nu le merge bine sau că nu au reușit să ajungă la o anumită performanță. Întreabă-i cât timp au muncit la îndeplinirea acelei performanțe și îți vor spune o zi, o săptămână sau o lună…

Nu poți muta munții într-o lună! Dacă ești antreprenor și n-ai răbdare, te sfătuiesc să te angajezi la un antreprenor care are răbdare.

Poate fi un business la fel de curat precum o mănăstire? Da. Mă refer la cuvântul „curat” în două sensuri, și anume la partea de integritate a produselor sau serviciilor oferite, dar și la partea interioară a antreprenorului sau a angajaților.

Un om răbdător, de caracter, care înțelege că orice lucru bun se construiește în timp, știe să aibă un business curat.

Bineînțeles, nu trebuie să te gândești că toate lucrurile vor fi perfecte de la început. Nici nu trebuie să fie așa! Este chiar indicat să ai ce îmbunătăți, să vezi lipsurile și să te-apuci să optimizezi lucrurile din mers.

Mănăstirea este un loc sacru. Tot la fel de sacru trebuie să fie mintea și inima antreprenorului. De ce? Pentru a nu face totul degeaba.

Îți las un verset la care merită să meditezi, indiferent de domeniul în care activezi sau de funcția pe care o ocupi: „Dacă nu zidește Domnul o casă, degeaba lucrează cei ce o zidesc; dacă nu păzește Domnul o cetate, degeaba veghează cel ce o păzește.” (Psalmul 127:1)

Nu cred că-și deschide cineva un business doar de dragul de a avea un plus de stres. 

Dacă tot ți-ai făcut un business, atunci implică-te, investește și fă tot ce poți ca să-l pui pe picioare.

Un prim pas pentru optimizarea unui business este investirea în marketing. Mă bucur că ești pe pagina aceasta. SEO este o unealtă de marketing pentru promovarea site-ului web.

Ai un site web? Dacă nu, atunci te rog să mă contactezi pe WhatsApp la numărul de telefon 075 041 7794 și te pot ajuta. Îți recomand să vizitezi pagina „Aplicații WEB”.

În cazul în care ai deja un site web, știi cumva cât este de vizibil pe Google? Care-i scopul site-ului afacerii tale? Site-ul trebuie să fie muzeu (de vizitat), nu panaceu (medicament care-ți dă senzația că te vindecă de boală).

Site muzeu sau panaceu?

Site muzeu sau panaceu - Servicii SEO Suceava

Înainte de toate, îți recomand să citești articolul „Site-ul web nu este un breloc!”.

Un site web, chiar dacă este doar de prezentare, trebuie să fie atractiv atât pentru vizitatori, cât și pentru motoarele de căutare precum Google, Qwant, Baidu, Yandex etc.

Înțeleg că nu toată lumea știe cât de important este un site web, dar dacă tot investești într-un site web, fă bine și investește și în promovarea lui.

Îmi place asocierea unui site web fără SEO cu o mașină fără motor. E trist, dar adevărat.

Pot să spun (sau să scriu) fără probleme că rolul unui site web trebuie să fie cu cel al unui muzeu.

Apropo de muzeuri, care este cel mai impozant și cunoscut muzeu din Suceava? Pot să aleg două, unul pentru mine, unul pentru tine sau ambele pentru toată lumea: Muzeul Satului Bucovinean și Muzeul Oului din Vama.

De ce vizitează lumea muzee? Pentru că găsește obiecte istorice de valoare. Ce valoare expui pe internet cu ajutorul site-ului web al afacerii tale?

În funcție de domeniul tău de activitate, îți prezinți serviciile sau produsele pe care le pui la dispoziția clienților tăi, corect? Ai un blog? Îți recomand să ai și un blog pe site-ul de business!

Personal, dețin patru site-uri cu blog și nu pot decât să mă bucur (oricât ar fi de greu) că pot să-mi îmbunătățesc cunoștințele de SEO testând tot felul de idei pentru a indexa site-urile cât mai bine pe anumite cuvinte cheie.

Sunt și blogger, dar și „SEOman”, astfel că îmi place să indexez fiecare articol.

Dacă ești hotărât să atașezi un blog site-ului de business, dar n-ai idei de articole și nu știi cum să structurezi un articol, îți recomand să dai o „geană” pe următoarele articole:

Site-ul web nu trebuie să fie un miraj sau un efect al iluziei de tip panaceu.

Înțeleg că unui copil mic îi trece durerea de burtă după ce-l mângâie mămica sau durerea de cap după ce-i sărută fruntea, dar din păcate, în business nu avem mamă. 

Gândește-te la business ca la perioada când ai plecat din cuibul părintesc și ești singur (singur împotriva tuturor). Ce faci acum? Trebuie să te descurci. Am scris „trebuie” pentru că trebuie! N-ai de-ales!

Site-ul web trebuie să atragă vizitatori direct de pe motoarele de căutare. Cum se poate întâmpla asta? Cu ajutorul serviciilor SEO!

Vatra SEO

De câte ori ai fost la Vatra Dornei? Îți recomand să mergi la Vatra Dornei ori de câte ori ai ocazia!

Vatra Dornei este supranumită și „Perla Bucovinei” datorită perisajelor de vis pe care le găsești acolo.

Ce peisaje atractive oferă site-ul tău? Apropo de atractivitate, știi ce înseamnă SEO? Hai să-ți dau o definiție ca la carte:

SEO este cea mai bună unealtă de marketing pentru promovarea site-ului web. De ce? Prin SEO, site-ul web va fi atractiv atât pentru motoarele de căutare, cât și pentru oameni.

Îți recomand să citești (și să recitești) articolul „Ce este SEO?”.

Site-ul web trebuie să fie optimizat foarte bine din punct de vedere SEO pentru a fi afișat în topul căutărilor.

Pentru ce cuvinte sau expresii dorești ca site-ul web al afacerii tale să fie pe prima pagină pe Google?

Dacă ai un magazin online prin care vrei să vinzi frigidere, atunci câteva cuvinte specifice pentru care merită să lupți din punct de vedere SEO, sunt următoarele: „frigidere Suceava”, „combină frigorifică Suceava”, „frigider cu o ușă”, „frigider cu două uși”.

Ai observat că am pus cuvântul „Suceava”? Pentru SEO local, numele orașului trebuie neapărat să fie prezent.

Optimizarea unui site web se face atât din punct de vedere tehnic, cât și din punct de vedere al textului.

Pentru ca site-ul tău să apară în topul căutărilor pentru cuvintele cheie „frigidere Suceava”, trebuie să conțină expresia respectivă (de mai multe ori).

Textul contează foarte mult când vine vorba de SEO. Mi-aș permite să spun (scriu) că optimizarea textului este mai importantă decât optimizarea tehnică a site-ului web. Sunt și scriitor, nu doar IT-ist, deci pot să dau mână de pace cu ambele tabere…

Cum stai cu răbdarea? Am amintit câte ceva despre răbdarea pe care trebuie să o aibă un antreprenor. Ei bine, răbdare trebuie să aibă și cel care se ocupă de SEO, și cel care plătește pentru SEO.

SEO este un proces. Dacă se face continuu, atunci se văd și rezultatele. Este exact precum mersul la sală. Vrei să faci „six-pack” într-o lună? Dacă ai burtică, e imposibil! Ai nevoie de răbdare și neapărat de multă muncă.

Nimic nu e imposibil, dar trebuie să fii disciplinat, harnic, serios și înarmat cu răbdare. În cât timp poți să iei pâinea de pe vatră? Bine-ar fi să ai răbdare și să o iei la timpul potrivit.

Nu pot să-ți garantez un loc anume în clasamentul afișărilor pe Google pentru că sunt anumiți factori care nu țin de mine și pe care nu îi pot influența, dar garantez pentru calitatea muncii mele.

Dacă vrei ca site-ul tău de business să fie în topul afișărilor pentru cuvintele cheie „frigidere Suceava”, atunci este nevoie de o strategie bună pusă la punct. E foarte greu să te bați cu site-uri precum au cei de la eMag, Flanco și Altex. Mă repet: nimic nu e imposibil!

Un alt lucru pe care trebuie să-l iei în considerare este concurența. Concurența nu doarme… Apropo, cum stau competitorii tăi la capitolul vizibilitate în mediul online?

Îți zic din proprie experiență că este foarte bine să ai cât mai multe cuvinte cheie pentru care site-ul tău este propulsat în topul afișărilor. Un mare avantaj pe care-l poți avea este partea de link building. Te pot ajuta atât cu link building intern, cât și cu link building extern.

Înainte de a mă apuca de optimizarea propriu-zisă a site-ului tău de business, trebuie să efectuez un audit SEO. Ce este un audit SEO?

Audit SEO

Un audit SEO este o pură analiză a site-ului web. Din moment ce se apelează la servicii de SEO, orice agenție, freelancer sau „SEOman” trebuie să examineze site-ul web înainte de optimizarea propriu-zisă.

De ce este nevoie de un audit? Pentru că toată munca de SEO trebuie să fie cuantificată, astfel că transparența are un rol important în colaborarea clientului cu cel care realizează serviciile de SEO.

Îmi plac exemplele cu doctorii și cu mecanicii. Ai mers vreodată la un doctor care ți-a dat o rețetă fără să te consulte? Din moment ce ești bolnav, doctorul trebuie să-ți facă o consultație, iar în urma unor constatări trebuie să-ți elibereze o rețetă, corect?

Tot așa, când ai fost la un mecanic care s-a apucat de treabă doar pentru că i-ai spus tu că motorul nu sună bine? Un mecanic profesionist face o investigație mai întâi pentru a vedea care sunt problemele și apoi se apucă să rezolve ce trebuie rezolvat.

Poate spui că unele chestii sunt vizibile. De exemplu, un medic stomatolog se apucă imediat să-ți rezolve o carie vizibilă. Sunt total de-acord. Sau poate spui că dacă ai un geam spart la bucătărie, cel pe care-l chemi să-ți pună alt geam nu se va uita la celelalte geamuri ale casei, ci doar la cel din bucătărie…

Când vine vorba de SEO, nu cred și n-am văzut pe nimeni care s-a ocupat strict de optimizarea unei singure pagini.

Pentru a obține un loc favorabil în topul afișărilor pe Google, fie că e vorba doar de o pagină sau un articol de blog, trebuie ca întregul site să fie optimizat din punct de vedere SEO.

În ochii domnului Google, site-ul web se ia ca întreg. Bineînțeles, fiecare pagină are un scor individual, dar când se trage linie, se ia în considerare tot site-ul.

Dacă ceri SEO pentru o singură pagină, e ca și cum te-ai spăla zilnic doar pe un deget, iar toate celelalte părți ale corpului le-ai ignora. Merită să ai un corp murdar, numai cu un singur deget curat?

Dacă tot faci o treabă, asigură-te că o faci bine de la început!

Pentru a mă asigura că auditul este complet, îl segmentez în trei părți, astfel:

Mai multe detalii despre auditul SEO vei găsi pe pagina „Audit SEO”. Tot acolo găsești și prețurile.

Poți considera auditul ca fiind inspecția tehnică a mașinii sau analizele medicale la om. Ambele sunt necesare, în special analizele medicale.

După ce finalizez auditul SEO, trebuie să rezolv problemele izvorâte, iar după aceea mă apuc de optimizarea propriu-zisă.

Optimizare SEO

Optimizare SEO - Servicii SEO Suceava

Cum se face optimizarea SEO? Nu este chimie cuantică sau vreo știință inexactă.

Cea mai mare pondere când vine vorba de optimizarea SEO este dată de conținutul de tip text. E-adevărat că este importantă și optimizarea tehnică a site-ului web, dar mai mult de 50% contează textul.

La urma urmei, textul este cel mai relevant când vine vorba de afișarea în căutări. Am dat un exemplu cu frigidere… Dacă pe site nu se găsește cuvântul „frigidere”, crezi că poate fi afișat pe Google la căutarea „frigidere Suceava”?

Hai să dau alt exemplu…

Dacă ai un site de prezentare a cursurilor de limba spaniolă, site-ul trebuie să fie optimizat pentru expresia „curs limba spaniolă”. Evident, trebuie optimizat pentru cât mai multe cuvinte cheie asemănătoare, cum ar fi „curs online limba spaniolă”, „curs începători limba spaniolă”, „cursuri spaniolă Suceava”.

Îți zic un secret? Hai să-l dezvălui pentru că nu merită să fie secret… O pagină web depinde de alte pagini web. Adică, nu este suficient să optimizezi pagina „curs online limba spaniolă”, ci trebuie să o incluzi și în alte pagini. 

Partea de link building joacă un rol esențial când vine vorba de optimizarea unei pagini web. Fără link building, optimizarea e degeaba. Hai să nu zic degeaba, ci să folosesc cuvântul „iluzie”. 

Un site web trebuie să fie optimizat 100% din punct de vedere SEO pentru a se vedea rezultatele. Numai după ce faci curat în toată casa poți să zici că este curată. Așa este și cu site-ul web.

Pe pagina „Pachete servicii SEO” găsești prețurile și pachetele pe care le ofer clienților mei când vine vorba de SEO. Tu ce pachet alegi?

Din moment ce ai ajuns până aici, consider că site-ul afacerii tale merită servicii SEO de calitate. Afacerile sucevenilor merită să fie vizibile pe internet la nivel național, nu doar local!

Servicii SEO Suceava

Suceava este unul dintre cele mai frumoase județe de la noi din țară! Cred că oamenii din acest județ, fiind într-un loc atât de fascinant, au o gândire coerentă când vine vorba de afaceri.

Dacă ești sucevean, din județul Suceava sau dintr-un anumit oraș, precum Broșteni, Cajvana, Dolhasca, Frasin, Gura Humorului, Liteni, Milișăuți, Salcea, Siret, Solca, Vicovu de Sus sau dintr-o altă localitate, comună sau sat, și vrei ca site-ul web al afacerii tale să fie vizibil pe Google, spune-mi și te ajut cu plăcere!

Cuvântul SEO este o abreviere de la „Search Engine Optimization”, dar pot să mă joc cu literele și să spun că SEO înseamnă „Simplu. Eficient. Optim”. 

Site-ul web trebuie să fie simplu în primul rând pentru vizitatori, în sensul că aceștia trebuie să găsească ușor toate informațiile relevante de pe site (inclusiv articolele de blog).

Eficiența o traduc prin simplul fapt că site-ul web trebuie să-și îndeplinească obiectivul. E-adevărat că trebuie să-ți scoți banii investiți în dezvoltarea site-ului web și în promovarea acestuia, dar cum faci asta dacă nu prin prezentarea serviciilor sau produselor?

Pentru a vinde, trebuie să ai un flux de vizitatori. Gândește-te la un magazin normal, fizic. Câți oameni care intră în magazin se înghesuie să și cumpere? Cu siguranță nu este un procent de 100%. 

Bun, dacă ai un magazin tip fast-food, atunci ai un procent aproape perfect de vânzare pentru că omului îi este poftă sau foame, deci sigur va cumpăra.

În schimb, dacă ai un magazin de suveniruri, atunci șansele de cumpărare scad drastic. Unii caută brelocuri de metal, alții caută magneți de frigider, iar majoritatea intră în magazin doar să se uite… 

Vei avea mulți vizitatori pe site-ul web care vor intra doar să se uite. E clar că sunt curioși, din moment ce dau click pe site, dar la început vor dori doar să se informeze, nu să cumpere.

De aceea consider că este foarte important să ai un blog. Blogul este pentru informare. 

Potențialii clienți te vor cunoaște prin intermediul articolelor de blog. De ce? Pentru că un articol de blog reprezintă ceva personal, chiar dacă este o expertiză în domeniu, modul în care e scris spune multe despre tine și afacerea ta.

Dacă ai nevoie doar de un blogger, nu și de un „SEOman”, atunci te pot ajuta și în acest sens. Fiecare articol pe care-l scriu va fi optimizat din punct de vedere SEO. 

Singura diferență între scrierea articolelor de blog și serviciul de SEO va fi viteza cu care va fi optimizat site-ul web, plus că nu voi optimiza paginile anterioare dacă mă alegi să-ți fiu blogger, ci doar paginile create de mine. 

Bineînțeles, putem discuta și te pot ajuta cu tot ce e nevoie, dar dacă ai pe cineva care se ocupă de SEO, fac exact ceea ce-mi spui.

Apropo, te pot ajuta cu digitalizarea afacerii per total, nu doar cu SEO sau crearea unui site web!

Digitalizare Suceava

Digitalizare Suceava - Servicii SEO Suceava

Dacă vrei ca afacerea ta din județul Suceava să fie digitalizată complet, te pot ajuta cu tot ce este nevoie, de la consultanță (business, IT, marketing, SEO, Social Media), până la promovarea afacerii pe rețelele de Social Media.

Mai mult decât atât, pot să-ți creez și o aplicație de Android și te pot ajuta cu suport tehnic pentru angajații tăi (la suita Office etc.).

Într-o lume în care totul se petrece pe repede-nainte, digitalizarea va fi inevitabilă. Mai întâi, digitalizarea se va petrece în mediul privat (de business), iar apoi se va întâmpla și în mediul public (la instituții).

Pe pagina „Servicii” găsești serviciile mele pentru digitalizarea afacerilor. Cu ce altceva dorești să te ajut din punct de vedere tehnic?

Contact

Pentru mai multe detalii despre SEO sau cu privire la un alt serviciu pentru digitalizarea afacerii tale (creare conținut pe conturile de Social Media, crearea unui site web sau a unei aplicații de mobil, consultanță etc.), te rog să mă contactezi pe WhatsApp la numărul de telefon 075 041 7794.

Investiția în SEO merită, mai ales pe termen lung. 

Un site vizibil în căutările de pe Google îți va aduce vizitatori, vizitatorii se vor transforma în potențiali clienți, iar în funcție de ce se găsește pe site, potențialul client devine client. 

Ție îți rămâne sarcina să faci din client un client fidel.

„Binele-i bun atunci când e bine făcut.”

SEO România