Ai nevoie de servicii SEO pentru site-ul afacerii tale din Deva? Știai că SEO joacă un rol esențial atunci când vine vorba de promovarea site-ului pe Google?
Dacă vrei ca site-ul web să fie optimizat din punct de vedere SEO pentru a fi în topul căutărilor pe cuvintele cheie specifice domeniului tău de activitate, te rog să mă contactezi pe WhatsApp la numărul de telefon 075 041 7794.
Un devean (locuitor al municipiului Deva) adevărat, care mai este și antreprenor, va dori să aibă vizibilitate pe internet, în mod special pe Gogole, cu site-ul web.
La urma urmei, de ce ai investit într-un site web dacă nu este vizibil pe internet? Te pot ajuta cu optimizarea SEO 100% a site-ului web!
Apropo, știi ce este SEO?
Cu siguranță ai auzit de SEO, dar poate că nu știi exact cu ce se „mănâncă” (vezi articolul „Cu ce se mănâncă SEO?”).
Hai să lămurim mai întâi o chestiune tehnică, dacă tot intrăm în detalii…
Multă lume crede că internetul este Google-ul. Ai auzit oameni din anturajul tău care ți-au spus că au găsit ceva anume pe internet, iar când ți-au arătat, ai văzut că era pe Google sau pe un site web?
Mai bine ne definim termenii înainte să plecăm la drum, corect?
Un site web este alcătuit dintr-o pagină sau mai multe pagini care au URL-uri diferite. Ce este un URL? Am scris un articol cu titlul „Ce este un URL?”, pe care ți-l recomand să-l citești când ai timp.
Pe scurt, URL-ul reprezintă adresa unică a unei pagini web. Orice pagină web are un URL, dar nu toate URL-urile sunt pagini web. De exemplu, un URL sau un link te poate duce la o poză, la un fișier audio, la un document PDF sau la alt tip de fișier.
Ce este Google? Google este un motor de căutare. Ce face un motor de căutare? Îți oferă rezultatele căutării pe care o realizezi.
De exemplu, dacă te pui să cauți pe Google „servicii seo deva”, vei primi o grămadă de site-uri care sunt optimizate pe cuvintele cheie „servicii seo deva”. Această pagină este de asemenea optimizată pentru expresia „servicii seo deva” și s-ar putea să o găsești în topul afișărilor (spune-mi te rog dacă greșesc sau nu).
Și atunci ce este internetul? Internetul este un ansamblu de rețele interconectate.
Nu trebuie să faci confuzie între internet, Google și un site web. Ele sunt chestii diferite.
Un site web poate „trăi” fără Google, Google având rolul doar de a face site-ul vizibil dacă este optimizat din punct de vedere SEO.
În schimb, site-ul web nu ar putea fi în viață fără internet. La fel și Google nu ar putea exista fără internet.
Crezi că poate să fie distrus internetul vreodată? Probabil doar când va fi sfârșitul lumii. Sunt foarte mici șansele ca internetul să fie prăpădit. Mai degrabă se distruge un site web decât internetul.
Să revenim…
SEO este principala unealtă de promovare a site-ului web pe motoarele de căutare (precum Google, Baidu, Yandex, Qwant etc.).
De ce SEO? Pentru că se ocupă cu partea de optimizare.
SEO este abrevierea de la „Search Engine Optimization”, iar ca explicație de gală, îți pot lăsa următoarea definiție:
Dacă vrei să afli mai multe despre SEO, te invit să citești informațiile din articolul „Ce este SEO?” și să citești orice alt articol ți se pare interesant din categoria #SEO.
Scopul principal când vine vorba de promovare este vizibilitatea.
Poate zici că obiectivul principal este vânzarea, dar dacă serviciul sau produsul tău n-are vizibilitate, cum altfel ar putea potențialul client să cumpere?
E drept că marketingul are ca țintă să transforme potențialul client în client (apoi în client fidel), dar prima și prima dată este nevoie de vizibilitate.
Ce domeniu de activitate are firma ta din Deva? Care este metoda prin care potențialii clienți sunt informați că firma ta oferă serviciul X sau produsul Y?
De obicei, afacerile locale sunt promovate mai mult prin viu grai, mai ales de către clienții mulțumiți.
Apropo, fie vorba între noi, cea mai bună promovare ți-o face un client mulțumit. Ține minte asta!
Înainte să apară internetul și platformele de socializare, promovarea se făcea prin intermediul televiziunii și a radioului, iar înainte de cele două, promovarea se făcea prin ziare.
Cum se făcea promovarea înainte de apariția ziarelor? Revenim la viu grai…
Google este principalul motor de căutare la nivel global. Astăzi, dacă vrei să te informezi despre un subiect anume, te pui să cauți pe Google.
Dacă site-ul web al afacerii tale este bine optimizat din punct de vedere SEO și dacă ai un blog prin care ții la curent publicul cu informații relevante din nișa ta de activitate, atunci vei avea vizibilitate foarte bună pe Google.
Site-ul tău are blog? Personal, mă bazez foarte mult pe blog. De ce? Pentru că prin blog îmi extind zidurile cetății, adică a site-ului web, astfel încât odată ajuns vizitatorul pe site-ul meu, îi ofer cât mai multe articole și pagini interesante pe care să dea click pentru a rămâne pe site.
Retenția vizitatorului este foarte importantă, de aceea mă bazez foarte mult și pe blog, dar în mod etic, logic și normal, apreciez fiecare vizitator și nu vreau să mă joc cu răbdarea nimănui, de aceea încerc să ofer informații relevante în textele pe care le scriu.
Site-ul web este o cetate, iar blogul reprezintă zidurile cetății. Bine-ar fi să le extinzi cât poți de mult…
Dacă ești din Deva, cu siguranță ai mers de o grămadă de ori la Cetatea Devei, iar dacă nu ești din Deva, îți recomand să-i faci o vizită de fiecare dată când ai ocazia.
Priveliștea orașului Deva de sus este una încântătoare. La fel de încântător poate fi și site-ul web al afacerii tale. Cum? Cu ajutorul blogului!
Când ești sus la Cetate, în zona cu telecabina, ai ocazia să vezi orașul în toată splendoarea lui. Dacă ești de-al locului, recunoști majoritatea zonelor și clădirilor unde-ți „arunci” ochii…
Tot așa poate face și domnul Google pentru site-ul tău. Știai că orice articol de blog care intră în topul căutărilor va contribui enorm la scorul SEO general al site-ului web?
Cu cât ai mai multe articole bine optimizate, cu atât mai bine se va optimiza și site-ul web.
Pentru mine este o diferență între un articol de blog și o pagină web, în special la format. Teoretic, un articol de blog este o pagină web.
Dacă ai un magazin online, atunci ar fi foarte bine să mergi în paralel cu optimizarea paginilor de produs și crearea articolelor de blog.
Ce au în comun cele mai mari magazine online din România, magazine precum eMag, Flanco, Altex, Cărturești etc.? Bugetul de SEO? Probabil că la fiecare e format din 6 numere în valută, dar cea mai mare asemănare este numărul imens de produse, prin urmare de pagini web.
Poate zici că vrei să ai un site micuț, dar bine optimizat. Te felicit! Trebuie doar să știi că este aproape imposibil să mergi la luptă cu 300 de oameni împotriva a 7.000 de oameni.
Te crezi spartan? Apropo, știai că toată povestea asta cu Sparta este inspirată din Biblie? Ghedeon a mers la luptă cu 300 de oameni, iar Dumnezeu i-a dat biruință împotriva a 135.000 de mii de luptători. Ce zici? Cu Dumnezeu totul este posibil!
Bineînțeles, nu te încurajez să te „bați” cu eMag, Flanco sau Altex, care au zeci de mii de produse dacă tu ai un site cu 300 de produse, chiar dacă sunt un om care îl recunoaște pe Dumnezeu ca Domn și Mântuitor personal.
Trebuie să lupți pentru businessul tău, trebuie să investești, trebuie să ai produse sau servicii calitative, iar în paralel trebuie să mergi cu partea de marketing pentru vizibilitate. Dacă oferi calitate, atunci vei atrage clienți de calitate!
Îți recomand neapărat să ai un blog, chiar dacă postezi un articol pe săptămână, important este să ai activitate nouă pe site, adică să ți se mărească numărul de pagini, lucru esențial când primești vizita „inspectorilor informatici” de la Google.
Pe pagina „Articole de blog” vezi oferta mea cu privire la scrierea articolelor de blog. Poate ai pe cineva care se ocupă de SEO pentru site-ul tău, dar nu și cu partea de articole. Te pot ajuta cu scrierea articolelor!
Pe lângă faptul că articolele de blog îți măresc hotarele cetății, dacă sunt bine optimizate din punct de vedere SEO, îți vor întâri și zidurile cetății.
Cum îți dai seama dacă un tort este bun? Sau hai să te întreb altfel: cum îți dai seama dacă o mâncare este bună sau nu înainte să o guști? La prima vedere, corect?
Fie vorba între noi, să nu care cumva să te îndrăgostești la prima vedere!
Mâncarea se poftește la prima vedere. Mănânci cu poftă când primești o farfurie aranjată ca la @MasterChef, nu-i așa?
Un tort fără o cireașă în vârf este un tort incomplet… Un site fără optimizare SEO este ca o mașină fără motor. Sau hai să scriu că un site fără SEO este ca un tort fără cremă. Dacă pui o cireașă pe un tort fără cremă și apuci să iei tu cireașa, vei fi câștigat…
Când te uiți la o cireașă cu codiță, poți să faci analogia următoare:
- coada reprezintă optimizarea ce ține de linkuri (link building intern și extern);
- cireașa întruchipează esența textului de pe site-ul web (în funcție de cuvintele cheie specifice afacerii tale);
- sâmburele înseamnă optimizarea SEO propriu-zisă din punct de vedere tehnic.
Personal, efectuez un audit SEO segmentat în trei părți, astfel:
- Audit tehnic
- Audit on-page
- Audit off-page
Mai multe informații despre fiecare segment vei găsi pe pagina „Audit SEO”. Tot acolo găsești și prețurile.
În plus, dacă ai nevoie de un audit complet, audit care să includă partea de arhitectură, partea de design și funcționalitate (UI/UX) și partea de SEO, îți recomand să dai o „geană” pe pagina „Audit site web”, iar apoi să mă contactezi. Mulțumesc!
Când mergi la doctor, primești automat rețeta pentru a te face bine fără să fii în prealabil consultat? Sper că nu…
La fel este și cu auditul SEO. Pentru a mă putea organiza cât mai bine și pentru a măsura acțiunile pe care le întreprind, cel mai bun lucru sau cel mai transparent lucru pe care pot să-l fac este să am prima dată o analiză.
Auditul SEO este o necesitate!
Ce fac după ce finalizez auditul? Rezolv problemele care împiedică o posibilă clasare a site-ului, iar apoi încep să creez conținut de calitate.
Pentru mine, valoarea unui SEO de calitate înseamnă crearea de conținut, adică de text. Evident, nu neglijez partea tehnică, dar majoritar, din experiența mea, SEO se bazează mult (spre foarte mult) pe text.
Sunt IT-ist, plus că mă ocup și de crearea site-urilor web, deci îți garantez că site-ul tău este pe mâini bune cu mine.
Auditul SEO scoate la iveală problemele, dar și lucrurile bune ale unui site web.
Poate ai pe cineva care ți-a creat un site web optimizat SEO la cheie sau poate că ai pe cineva care ți-a optimizat site-ul cu ceva vreme în urmă, iar acum ai nevoie de o nouă optimizare. Sunt aici să te-ajut!
Un antreprenor vrea să aibă clienți, nu-i așa? Înainte de a avea clienți, trebuie să ai potențiali clienți.
Cum apar potențialii clienți? Ca melcii după ploaie? Nu, cel puțin pe internet nu cred că apar după ploaie… Dacă ai un magazin fizic în Deva, atunci cu siguranță ai mai mulți clienți într-o zi însorită decât într-o zi ploioasă, corect?
În mediul online, potențialii clienți apar când ți-e lumea mai dragă, adică atunci când ești vizibil.
Așa cum ți-am scris de câteva ori, mă bazez foarte mult pe crearea de conținut, adică pe text, astfel că în oferta mea vei observa că pun accentul pe scrierea de articole, dar și pe crearea de pagini noi.
Pe pagina „Pachete servicii SEO” vei găsi prețurile lunare pentru serviciile SEO pe care le ofer clienților mei.
Dacă ai un magazin online și vinzi canapele, atunci trebuie să mă asigur că site-ul tău va apărea în topul căutărilor pentru cuvintele cheie „canapele extensibile”, „canapele modulare”, „canapele în formă de L”, „canapele Deva” etc.
Poate ai un business de balansoare, leagăne și hamace. Vei avea nevoie de o optimizare ca la carte pentru toate produsele!
Etapa de alegere a cuvintelor cheie specifice afacerii tale o vom parcurge împreună. Vreau să mă asigur că nu ne scapă nimic!
Dar oare nu-i o problemă ca site-ul să fie optimizat pentru prea multe cuvinte cheie? Cu cât ai mai multe pagini și articole optimizate SEO, cu atât ai mai multe șanse de vizibilitate pentru a primi vizitatori pe site.
Bineînțeles, va fi nevoie și de răbdare, SEO nu se face de azi pe mâine sau de pe-o lună pe alta.
Într-adevăr, odată ce site-ul este optimizat și s-a lucrat bine din punct de vedere SEO, atunci orice pagină sau articol de blog se va indexa foarte ușor.
Îți recomand să citești articolul „Cum verifici dacă un site este indexat în Google?”. Merită!
În secolul vitezei (secoul XXI), promovarea în mediul online a devenit un mare plus. Dacă scriu că a devenit obligatorie, poate nu crezi…
Apropo, ce face concurența ta? Este vizibilă în mediul online?
Multă lume alege să-și promoveze afacerea pe platforme de Social Media precum Facebook, Instagram, TikTok, YouTube etc.
Tu pe ce platformă de socializare îți promovezi afacerea? Îți recomand să „ataci” neapărat o platformă de Social Media, pe lângă promovarea site-ului web!
Prioritar, eu îmi promovez afacerea pe Facebook și pe Instagram, iar pentru promovarea site-ului web (de #business) am alte site-uri care-l țin în putere…
Dacă ai nevoie de promovarea afacerii pe Social Media, îți recomand să dai o „geană” pe pagina „Creare conținut Social Media”.
Te pot ajuta pe partea de Social Media! De fapt, te pot ajuta cu servicii complete pentru digitalizarea afacerii!
Dacă se-ntâmplă să nu ai un site web sau dacă dorești un alt site web, spune-mi și te ajut cu plăcere.
Ai nevoie de o aplicație de Android pentru afacerea ta sau pentru uz personal? Pot să-ți creez o aplicație personalizată de Android.
Cauți un om care să-ți ofere consultanță pe partea tehnică sau suport tehnic la nevoie? Sună-mă!
Te rog să vizitezi pagina „Servicii”. Acolo găsești lista cu serviciile pe care le ofer clienților mei. Vrei să fii și tu unul dintre clienții mei? Ești binevenit oricând!
Îți spun un secret care n-ar trebui să mai fie secret: un beneficiu enorm pe care-l au clienții mei este acela că învață de la mine. Cred că ăsta este un avantaj care nu trebuie să lipsească din relația client – prestator de servicii.
Afacerile devenilor adevărați merită să fie cunoscute la nivel național, nu doar la nivel local sau județean!
Am origini în Hunedoara, neamuri în Deva, deci nu sunt străin de Hunedoara, Deva sau de județul Hunedoara.
Îmi place Deva, mai ales să o văd de sus, de la cetate.
Mi-ar plăcea și mai mult să duc în topul căutărilor site-uri ale antreprenorilor din Deva. „Sky is the limit”, nu-i așa? Infinitul n-are limită…
Dacă vrei ca site-ul afacerii tale din Deva să fie vizibil pe Google și dacă vrei ca site-ul web să fie optimizat din punct de vedere SEO, atunci te rog să mă contactezi.
Românii au nevoie de antreprenori vizionari, iar antreprenorii vizionari au nevoie de sfetnici (#consultanți) competenți!
Pentru mai multe detalii cu privire la serviciile SEO sau cu privire la orice alt serviciu pentru care consideri că te-aș putea ajuta, nu ezita să mă contactezi pe WhatsApp la numărul de telefon 075 041 7794. Mulțumesc!
„Binele-i bun atunci când e bine făcut.”
✍ Horja Robert Emanuel
Consultant IT & Marketing
WhatsApp 075 041 7794