Salutare! Cauți un consultant SEO? Mă bucur că m-ai găsit! Te pot ajuta cu informații în ceea ce privește domeniul SEO, iar apoi cu sfaturi esențiale pentru site-ul web al afacerii tale!
Mai mult decât atât, pot să-ți fac un audit SEO, să-ți trasez o strategie și un plan de acțiune pe care să-l urmezi, iar dacă n-ai pe cineva care să se ocupe cu partea de copywriting, te pot ajuta eu.
Și mai mult, pentru că site-ul tău are nevoie neapărat de un blog, te pot ajuta și cu scrierea articoleleor de blog. Pe pagina „Articole de blog” găsești bonusurile gratuite pentru cei care aleg să colaboreze cu mine.
Să mai zic ceva în plus? Hai să mai zic dacă tot am… Îți ofer și servicii pentru digitalizarea afacerii!
Te invit pe pagina „Pachete servicii SEO” pentru a vedea tarifele mele cu privire la serviciile SEO pe care ți le pun la dispoziție.
Toate serviciile mele le găsești pe pagina „Servicii”. S-auzim numai de bine!
Cuprins
Ce este SEO?
SEO este abrevierea de la „Search Engine Optimization” și are două mari roluri:
- Optimizarea site-ului pentru motoarele de căutare.
- Optimizarea site-ului pentru oameni.
Pot să-ți dau următoarea definiție pe care am scris-o în articolul „Ce este SEO?”:
Poate zici că la teorie sunt bun, dar vrei să afli ceva și cu privire la practică, adică dacă am sau nu rezultate.
Îți recomand cu tot dragul să lecturezi pagina „Rezultate SEO”. Am pus la punct o pagină babană, cu informații numeroase pentru trei dintre site-urile mele personale.
Cred că cel mai bun CV este cel personal, nu neapărat cel în care ai în portofoliu anumiți clienți de renume. Rezultatele pe care le vei vedea, le poți verifica oricând.
Dacă revenim la SEO (#teorie), trebuie să știi că în SEO este vorba foarte mult de teorie (sau de vorbe, doar să nu fie goale).
SEO se împarte în două mari categorii, și anume SEO on-page, în care se optimizează pagina în funcție de cuvintele sau expresiile pentru care vrei ca site-ul tău să fie afișat în top pe Google, respectiv SEO off-page, adică o optimizare ce are loc pe alte site-uri, dar care are legătură cu site-ul tău.
Hai să intru puțin în detalii…
Optimizarea on-page se bazează foarte mult pe conținut. Când mă refer la conținut, mă refer la text. Cum altfel ai vrea ca site-ul afacerii tale să apară în topul afișărilor pentru expresia „mecanic auto hunedoara”, dacă nici măcar n-ai inclus această expresie pe vreo pagină?
Pentru a apărea în căutări, mai întâi trebuie ca site-ul să conțină acele expresii sau cuvinte cheie. Cât de des sau cât de mult? Contează cât de optimizate din punct de vedere SEO sunt paginile care conțin expresiile respective.
Ca exemplu, asigură-te că titlul și subtitlurile conțin cuvintele cheie pentru care vrei ca site-ul afacerii tale să fie indexat.
Toată optimizarea trebuie să fie naturală, nu forțată și trebuie să ai mare grijă dacă folosești ChatGPT.
Sunt și scriitor, nu doar IT-ist, fapt ce mă recomandă să ofer și consultanță pe partea de SEO, nu doar să „fac” SEO.
Scrisul trebuie să fie cât mai natural, cât mai bine „îmbrăcat” pentru a-l face pe vizitator să citească informațiile pe care le prezinți.
Un aspect foarte important când vine vorba de SEO este retenția vizitatorilor pe site. Să zicem că site-ul tău este optimizat 100% din punct de vedere SEO și primești o grămadă de vizite, zilnic.
Hai să iau exemplul anterior… Dacă la căutarea „mecanic auto hunedoara”, site-ul tău apare pe poziția a 3-a pe Google, e clar că primești vizitatori, corect? Ei bine, după un timp, timp în care primești vizitatori, dar aceștia ies de pe site după nici măcar 10 secunde, vei avea parte de o surpriză neplăcută.
„Inspectorii informatici” ai domnului Google vor observa că retenția vizitatorului este inexistentă, iar scorul SEO va scădea drastic pentru site-ul tău.
Îți mai zic o chestie înainte să trec la SEO off-page? Scopul meu este să te ajut sau cel puțin să te fac curios de SEO.
Fiecare pagină are un timp estimativ pentru citire. De exemplu, pagina „Rezultate SEO”, care are 22.276 de cuvinte (da, ai citit bine, douăzeci și două de mii…), are un timp estimativ de 131 de minute pentru citire.
Trebuie să recunosc că am dat un exemplu „power”, dar sper că vei înțelege mai bine.
Așadar, dacă vizitatorul nu va sta pe site cel puțin 100 de minute (adică peste o treime din timpul estimat), atunci „inspectorii informatici” se vor autosesiza și vor constata faptul că informațiile prezentate pe pagina respectivă nu sunt chiar atât de relevante.
Precizare: toate rezultatele pe care le primești în urma căutărilor pe Google se consideră a fi relevante! De ce? Nu doar pentru că au incluse acele cuvinte cheie sau expresii, ci și pentru că lumea „stă” pe pagina respectivă timpul estimat…
Eu folosesc un plugin pentru SEO, deci mi-e foarte ușor să văd timpul estimativ. „Inspectorii informatici” au și ei „ochii” lor un pic mai preciși.
Dacă ai o pagină cu un timp estimativ de 2 minute, iar vizitatorul „stă” 3 minute, atunci e ceva normal. Pagina respectivă va fi bine văzută în ochii motoarelor de căutare din acest punct de vedere.
Chiar atât de mult contează retenția? Dacă vrei să te bați pentru primele poziții din Google, atunci orice detaliu contează.
Știi expresia „A face din țânțar armăsar”? În SEO, detaliile pot fi considerate ca niște elefanți… Detaliile fac diferența! Și oricum, e chiar deranjant să ai un țânțar în cameră, țânțar care să te trezească noaptea pe la ora 02:00.
Ce reprezintă optimizarea off-page, mai concret? Aceeași „Mărie, dar cu altă pălărie”, cu referința de la bibliografia unei cărți sau a unei lucrări de licență sau disertație.
De fiecare dată când linkul site-ului tău apare pe un alt site (fie pe o pagină, fie într-un articol etc.), vei primi un fel de bonus, bonus care se folosește la autoritatea site-ului.
Nu-i așa că sunt relevante cărțile puse la bibliografie? Tot așa de importante sunt și linkurile cu site-ul tău de pe alte site-uri. În ochii motoarelor de motoare, site-ul afacerii tale va fi considerat unul cu influență.
Optimizarea on-page ține de tine, iar optimizarea off-page ține de alții. Un „SEOman” se poate ocupa atât de optimizare on-page, cât și de optimizarea off-page. Dacă apelezi la serviciile mele, îți pot oferi articole publicitare pe site-ul lightnews.ro.
Ai nevoie de SEO? Cu siguranță!
De ce ai nevoie de SEO?
SEO nu este un moft, ci o necesitate!
Am uitat să te întreb dacă ai un site web. Dacă n-ai, nu-i nicio problemă! Îți pot crea unul, plus că ți-l pot optimiza „la cheie”, iar apoi va fi nevoie doar de mentenanță.
Orice lucru bun și util trebuie să fie întreținut, corect?
SEO este principalul motor sau principala unealtă de promovare a site-ului web.
Știai că site-ul web este cartea ta de vizită în mediul online? Nu vreau să fac abstracție de faptul că am o grămadă de site-uri personale pe care „fac” SEO și să insist că un site e mai bun decât un cont de Social Media la capitolul vizibilitate, dar un cont pe o platformă de socializare nu-ți va aparține niciodată în totalitate.
Poate zici că nici site-ul web nu-ți aparține în totalitate pentru că n-ai acces la „inima” serverului. De-acord, dar trebuie să știi că un cont de Social Media, odată compromis, nu mai poate fi recuperat, pe când un site web, odată ce este compromis, poate fi recuperat (#backup).
Îți recomand să citești următoarele două articole (merită!):
SEO este o artă, dar poate fi considerat și ca un limbaj, cum este limba germană, spaniolă, ebraică sau precum un limbaj de programare (#Java).
Înainte să-ți ofer soluții cu privire la site-ul afacerii tale, trebuie mai întâi să-i fac un audit SEO. Ce este un audit SEO?
Audit SEO
Auditul SEO este precum revizia tehnică la mașină (#ITP) sau analizele medicale. Apropo de analize, când ți-ai făcut ultima dată analizele? Ai grijă de sănătatea ta!
Pe primul loc trebuie să fie viața, apoi businessul. Vorba aia, „Businessuri mai poți falimenta, dar o viață ba”.
Din moment ce vrei să te-apuci de o treabă, trebuie să știi ce să faci sau de unde să începi sau măcar să știi la final că ai făcut ceva mai bine decât era înainte.
Sloganul meu este următorul: „Binele-i bun atunci când e bine făcut.”
Din moment ce lucrezi la ceva, trebuie să apară și rezultatele, corect? Dacă tot suntem la rezultate, oare în cât timp apar primele rezultate în urma unui SEO făcut ca la carte?
Personal, la acest site de business, observ rezultate după 24 de ore de la indexarea în Google Search Console.
Rezultatele depind de mai mulți factori, iar unii dintre acești factori îi vei afla în urma auditului.
Ce face doctorul înainte să-ți dea rețeta pentru a te face bine? Te consultă, corect? Ei bine, tot așa trebuie consultat și site-ul afacerii tale înainte de a se face bine, adică înainte de a se face plăcut motoarelor de căutare (#Google) și vizitatorilor, vizitatori care trebuie să devină clienți.
Pe pagina „Audit SEO” găsești mai multe informații cu privire la audit, tipurile de audit (segmentez auditul în 3 părți) și prețurile.
Dacă ai un magazin online, în funcție de numărul de pagini, putem negocia prețul pentru auditul on-page (de conținut).
Optimizare SEO
După ce se efectuează auditul SEO, trebuie să se rezolve problemele izvorâte. Bineînțeles, nu se vor rezolva toate și nici nu trebuie să rezolvi tot.
De ce am scris că nu trebuie să se rezolve toate problemele? Pentru că unele vor fi rezolvate din mers, iar altele deloc.
De exemplu, o problemă majoră, din punctul „unora” de vedere, pe care nu o vei rezolva este viteza încărcării site-ului.
E drept că viteza încărcării unei pagini contează în ochii motoarelor de căutare, dar asta ține foarte mult și de configurările pe care le-ai primit când ai ales abonamentul de găzduire.
Nu-ți recomand să te zgârcești, mai ales dacă plătești din banii firmei, dar nici să arunci cu banii pe orice chichiță… Personal, am site-uri găzduite pe servere slăbuțe, dar și pe servere unde am un singur site (și merge strună).
Să revenim…
Optimizarea SEO se face pe termen lung. Odată ce înveți cum să optimizezi fiecare pagină, cum să creezi legături între pagini și cum să optimizezi întergul site (per ansamblu), vei intra într-o rutină.
Cu siguranță nu vei „face” în fiecare zi SEO (poate chiar vei externaliza acest serviciu), dar trebuie să faci niște lucruri minime. Bineînțeles, întreținerea este obligatorie.
Ce faci dacă site-ul tău apare în căutări pe prima poziție pentru o anumită expresie? În niciun caz n-ai voie să te culci pe-o ureche! Fă-ți o strategie și luptă pentru mai multe expresii!
Strategie SEO
Niciodată nu va vei ajunge la o limită de suficiență în business. Cu părere de rău îți scriu, pentru că este imposibil să fii complet satisfăcut de felul în care funcționează afacerea. De ce spun asta pe un tot așa de resemnat?
În ziua în care nu vei mai avea nimic de îmbunătățit la bussinesul tău, fie la site, fie la angajați (dezvoltare profesională), fie la conturile de Social Media, atunci poți să dai afacerea altuia.
Înseamnă că nu mai poți gândi critic, ci te complaci, chiar te lauzi cu ceea ce oferă businessul tău.
Nu mă înțelege greșit, sunt total de-acord că trebuie să fii mulțumitor, mai ales lui Dumnezeu, dar un business nu va fi niciodată perfect.
Uită-te la Apple, Microsoft, Amazon, Samsung, Tesla etc. An de an bagă o groază de bani pentru a-și îmbunătăți atât procesele, cât și produsele.
Ce au toate aceste companii mari în comun? O strategie! Dacă vrei să nu te gândești că SEO vine de la „Search Engine Optimization”, poți să-ți traduci prima literă, S, ca fiind de la „Strategie”.
Din moment ce ai un audit asupra site-ului, deci o privire de ansamblu asupra a ceea ce este și ce trebuie făcut, din moment ce te-ai apucat de optimizare și ai deja cuvintele cheie sau expresiile pentru care vrei să intri în top pe Google, e timpul pentru o strategie.
Optimizarea propriu-zisă se va face în timp, progresiv, pas cu pas, chiar dacă va fi cu pași mici, important e să fie o continuitate.
Știai că perseverența este cea mai bună armă a celui care n-are talent? Poate spui că își pierde timpul. Bun, dar la un moment dat îl va depăși pe cel talentat. Cum așa? Uite-așa…
Omul perseverent nu se dă bătut niciodată și să nu crezi că nu e atacat la nivelul minții cu tot felul de descurajări…
Strategia de SEO vine în întâmpinarea antreprenorului (#website) pentru a-l ajuta să urce și să se mențină pe prima pagină pe Google.
Nu-ți promit rezultate fastuoase, dar îți garantez o treabă bine făcută dacă urmezi îndrumările mele.
Copywriting
Cum stai cu partea de copywriting, adică partea de conținut tip text a site-ului?
Fiecare pagină trebuie să conțină text suficient de mult, astfel încât să fie gata de luptă împotriva concurenței.
Trebuie făcute și câteva analize pe expresiile pentru care vrei ca site-ul afacerii să intre în top pe Google, plus o scurtă analiză a concurenței.
De exemplu, dacă pentru expresia „mobilier bucătărie bacău”, primele 10 site-uri din afișări au o pagină cu 1000 de cuvinte, atunci și textul de pe pagina ta trebuie să fie de minim 1000 de cuvinte (pe lângă alte optimizări).
Pot să te ajut și cu partea de copywriting. Indiferent de domeniu (dacă nu face parte din categoria jocurilor de noroc și a prostituției online sau alte chestii de genul ăsta al ocultei mintale), pot să mă documentez și să îți ofer un text potrivit și de interes.
Sunt și scriitor (poate deja ai observat la cât și cum am scris), deci mi-e ușor să te ajut la capitolul ăsta.
Dacă vrei să apelezi la ChatGP, trebuie să fii atent și să modifici (refrazezi) textul. ChatGPT plagiază la greu…
În caz că ai un text de la ChatGPT pe pagina ta, sunt șanse mari să nu se indexeze pe prima pagină în Google, doar pentru simplul (sau marele) motiv că nu este original și există pe alte site-uri. E logic, nu? De ce ar indexa de mai multe ori același text? Inspectorii sunt deștepți…
Articole de blog
Ai nevoie de blog în mod obligatoriu, astfel că îți recomand să publici minim 1 articol pe săptămână.
Te rog să lecturezi articolele următoare:
- Articolele de blog: mană cerească pentru site-ul web!
- Câte cuvinte trebuie să aibă un articol de blog?
- Articole de blog utile și relevante
- Structura unui articol de blog
- 8 idei pentru articolele de blog
- Cât costă un articol de blog?
Dacă nu ai pe cineva care să se ocupe de scrierea articolelor de blog, te pot ajut eu.
Vrei să-ți faci o idee despre modul în care scriu pe mai multe subiecte? Îți recomand să citești articolul „Articole de blog recomandate”.
Îmi place să scriu articole de blog pentru că ajută foarte mult la SEO. Fiecare articol nou de blog reprezintă o pagină nouă.
Pagina nouă este contorizată în sitemap-ul site-ului, iar acest sitemap este luat la control de către „inspectorii informatici” ai motoarelor de căutare.
Dacă se observă că site-ul tău are pagini noi, atunci va fi încă o dată indexat și cu ocazia asta ai șansa să urci poziții importante cu alte pagini și tot așa…
Ce sunt „inspectorii informatici”? Niște progrămele care se plimbă alandala și au rolul de a lua informații de la (aproape) orice site de pe internet.
Fără „inspectorii informatici”, site-urile noastre nu ar putea fi recomandate de către motoarele de căutare.
Google nu recomandă la întâmplare site-ul afacerii tale pentru anumite expresii, ci îl recomandă pentru că știe ce valoare se găsește pe el.
Articolele de blog au un rol extrem de important!
Servicii digitalizare
Vrei să te ajut cu mai mult decât partea de consultanță?
Îți pot oferi servicii complete de digitalizare a afacerii, de la crearea site-ului web, a unei aplicații de mobil (#Android) personalizată, până la crearea de conținut pe conturile de Social Media.
Un consultant adevărat are oferte pentru toate gusturile, din toate domeniile și din toate punctele de vedere potrivite!
Pe pagina „Servicii” găsești toate serviciile pentru clienții mei. Alege și spune-mi cu ce anume să te ajut!
Contact
Pentru mai multe detalii cu privire la partea de SEO (consultanță, sfaturi, audit, copywriting etc.) sau partea de digitalizarea afacerii, te rog să mă contactezi pe WhatsApp la numărul de telefon 075 041 7794. Mulțumesc!
„Binele-i bun atunci când e bine făcut.”